waaagh!-blogi (#32 IG johtajia)
-
Bladetongue
- Peliporukkavalvoja
Re: waaagh!-blogi (#22 spearmanit ja tyrion)
Alustavasti kun noita sun helffejä tuossa katselee, niin pistää silmään tuo valkoisen rakeisuus ja paikoittainen epätaisaisuus. Millä tavalla olet maalannut tuon valkoisen kyseisiin nappeihin? Suosittelen alustavasti, että maalaat pohjalle tummaa harmaata johon sitten päälle alat ohuina kerroksina valkoista maalaamaan, kokemuksesta voin sanoa, että tulee todella hyvän näköistä jälkeä ja ei jää niin rösöisen näköisiksi, kuin kuvat antavat ymmärtää. Paikoittain maalit eivät ole myöskään pysyneet omilla alueillaan, joten kannattaa maalata tarkemmin ja tarvittaessa jälkikäteen korjailla sitten noita ylivetoja.
Harjoittelemalla hyvä tulee, jatka samaan malliin niin kyllä se siitä sitten alkaa sujumaan.
Harjoittelemalla hyvä tulee, jatka samaan malliin niin kyllä se siitä sitten alkaa sujumaan.
Valkoset ovat tehty kahdesta kerroksesta mutta tyyppejä ei ole spreiattu ollenkaan, huomasin valkosen olevan surkein spray jota oon koskaan nähny. Mutta kyllä kai pitäis vähän tasotella värejä ja maalailla uudelleen. Spearmaneihin en paljoo panostanu joten maalausjälki on huolimatonta.
On se kyllä jännä juttu...
Nyt en tiedä mitä spray maalia olet käyttänyt mutta valkoiset sprayt mitä olen itse käyttänyt toimivat siinä missä muutkin. Itse suosin Maston (olikohan numero 221) merkkistä praytä pohjamaalina, halvan hinnan ja saatavuuden takia.T'au mies kirjoitti:huomasin valkosen olevan surkein spray jota oon koskaan nähny
Sprayatessa kannattaa muistaa että katsoo sellaisen paikan missä spray sumu ei jää pörräämään paikoilleen, tällä estät rosoisen pinnan syntymisen oli väri sitten valkoinen tai musta. Toinen seikka mikä aiheuttaa rosoista pintaa on maalauspaikan pölyisyys. Jos esim maalaat spray maalilla aina saman levyn päällä, irtoaa joka maalauskerralla rakeita maalaus levyn pinnasta. Tämän takia onkin suositeltavaa laittaa alustanpäälle aina puhdas sanomalehden palanen, jolloin alustan pinnasta ei pääse nousemaan epäpuhtauksia.
Mikäli maalaat figut sprayaamalla/ruiskulla yms. suihkemaalilla vain toiselta puolelta, jää aina taustapuoli hieman rosoiseksi, ellei sitä ole suojattu! Figut siis kannattaa pohjamaalata kauttaaltaan kerralla, eikä etupuolta ensiksi ja takapuolta sen jälkeen.
Mikäli edellä olevilla vinkeillä ei sprayllä maalatessa pinta ala paranemaan niin suosittelen tarkastelemaan uudemman kerran maalaustapoja ja miettimään missä ollaan menty metsään.
Mikäli sprayllä maalaamista haluaa hieman vielä viedä eteenpäin kannattaa tutustua erilaisiin suuttimiin, joilla pystyy säätelemään spraysuihkun leveyttä yms.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Me dont get it. Olen aina maalannut figuni mieluiten ritilöissä, tai sitten etupuoli>käännetään ympäri>takapuoli ja sitten kuivumaan. Ei kovin rakeista ole tullut.Mikäli maalaat figut sprayaamalla/ruiskulla yms. suihkemaalilla vain toiselta puolelta, jää aina taustapuoli hieman rosoiseksi, ellei sitä ole suojattu! Figut siis kannattaa pohjamaalata kauttaaltaan kerralla, eikä etupuolta ensiksi ja takapuolta sen jälkeen.
Mutta kiinnostaisi tuo tekniikka, on PPn ukot (valkoista) pohjamaaliaan odottamassa ja mielelläni välttäisin kaiken rakeisuuden.
Eli suomeksi:miten käännät figut niin, että yhtenäisellä liikkeellä saat pohjamaalin kaikkialle?
FixuEDIT:Kiitos Runt, en heti tajunnut ideaa.
Viimeksi muokannut Fixu, Ti 26.06.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Oon käyttäny Army Painterin valkosta sprayta ja se ei suihkuta tasaisesti. Käytin valkosta white lioneihin, mutta näyttää kauheelta :(Runt kirjoitti:Nyt en tiedä mitä spray maalia olet käyttänyt mutta valkoiset sprayt mitä olen itse käyttänyt toimivat siinä missä muutkin.
On se kyllä jännä juttu...
Taisi olla hieman epäselvä ilmaus.Fixu kirjoitti:Me dont get it. Olen aina maalannut figuni mieluiten ritilöissä, tai sitten etupuoli>käännetään ympäri>takapuoli ja sitten kuivumaan. Ei kovin rakeista ole tullut.Mikäli maalaat figut sprayaamalla/ruiskulla yms. suihkemaalilla vain toiselta puolelta, jää aina taustapuoli hieman rosoiseksi, ellei sitä ole suojattu! Figut siis kannattaa pohjamaalata kauttaaltaan kerralla, eikä etupuolta ensiksi ja takapuolta sen jälkeen.
Mutta kiinnostaisi tuo tekniikka, on PPn ukot (valkoista) pohjamaaliaan odottamassa ja mielelläni välttäisin kaiken rakeisuuden.
Eli suomeksi:miten käännät figut niin, että yhtenäisellä liikkeellä saat pohjamaalin kaikkialle?
Ideana ei ole maalata figua yhtenäisellä suihkauksella, vaan maalata figu usealla suihkauksella yhdellä kertaa kokonaan. Voit hyvin suihkia takapuolen ensiksi jonka jälkeen käännät figun ja suihkit etupuolen viellä takapuolen ollessa märkä. Itse pohjamaalailen figut ohuen riman päällä jolloin saan käänneltyä rimaa niin että saan maalattua figut ympäriinsä kerralla, ilman että maali kuivuu välillä. Usein maalaus järjestys on seuraava: takaa, edestä, mahdollisesti etu/taka viistosta ja lopuksi viellä figun yläpuolelta.
Riman idea puolestaan on siinä ettei rima estä maalisuihkun kulkemista sen ohitse, jolloin maalisumu ei myöskään jää leijailemaan figujen ympärille. Ritilä toimii myös varsin hyvin tässä tapauksessa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
-
Bladetongue
- Peliporukkavalvoja
Lisätäkseni osuuden tähän spray keskusteluun, niin itse sprayään useaan kertaan figut ohuilla suihkaisuilla kauttaaltaan kaikista mahdollisista kulmista ja tarkistelen samalla peittyvyyttä, kun sitten spreijatut figut ovat kuivuneet lämpimässä tilassa niin yleensä olen suorittanut jälki tarkastuksen, jonka myötä sitten niihin nappeihin joihin ei ole tullut tarpeeksi peittyvyyttä, (Eli harmaata näkyy kainaloissa yms muissa hankalissa paikoissa) niin uudelleen spreyaukseen menevät silloin.
On toiminut todella hyvin mustalla sekä valkoisella sprayllä joita pääasiassa käytän ja tasaista jälkeä on tullut melkein joka kerta. Itse käytän alustana pakkauslaatikko pahvia, jota sitten pyörittelen sen mukaan kun tarvitsee eestä, sivuista ja takaa spreijata. Toiminut todella hyvin ja tarpeeksi isohkona alustana ei sitten pääse sormetkaan sotkeutumaan, kun siirtää juuri spreijatut napit sitten kuivumaan lämpimään hyvin ilmastoituun huoneeseen.
On toiminut todella hyvin mustalla sekä valkoisella sprayllä joita pääasiassa käytän ja tasaista jälkeä on tullut melkein joka kerta. Itse käytän alustana pakkauslaatikko pahvia, jota sitten pyörittelen sen mukaan kun tarvitsee eestä, sivuista ja takaa spreijata. Toiminut todella hyvin ja tarpeeksi isohkona alustana ei sitten pääse sormetkaan sotkeutumaan, kun siirtää juuri spreijatut napit sitten kuivumaan lämpimään hyvin ilmastoituun huoneeseen.
- bul mallet-hands
Re: waaagh!-blogi (#23 tyrannofex ja örkkipakkaus)
Waaaagh!!!!!!!!!!!!!
Örkit tulivat tänään postista!
Päätettiin maksaa se puoliksi minun veljen kanssa. Minun osuuteni:
blorc warboss
orc warboss possulla
60 night goblinia (väliaikaisesti, saan nuo minun veljeltä joskus kun hän ostaa perus goblinit niin kuin oli suunniteltu)
25 örkkiä
spear chukka
Loput kuvan ukoista on mun veljen.
Järjestin ne tähän pöydälle.

50 örkkiä!

120 night goblinia!

eeppisin standart bearer koskaan :D

Sitten se tyrannofex. edellispäivänä tuli innostus maalata nideja ja keksin samalla laittaa hyvin vetistä red corea nidejen ihoon tummentamaan ja varjostamaan.
Maalaus on vielä vähän sotkuinen saatan vielä korjailla sitä.

sitten sain vielä washi - drybrushin parille muulle nidille.

Nämä nyt tällä kertaa, seuraavaksi ehkä joitakin örkkejä tai spesiaaaaaali.=P
- Bul
Örkit tulivat tänään postista!
Päätettiin maksaa se puoliksi minun veljen kanssa. Minun osuuteni:
blorc warboss
orc warboss possulla
60 night goblinia (väliaikaisesti, saan nuo minun veljeltä joskus kun hän ostaa perus goblinit niin kuin oli suunniteltu)
25 örkkiä
spear chukka
Loput kuvan ukoista on mun veljen.
Järjestin ne tähän pöydälle.

50 örkkiä!

120 night goblinia!

eeppisin standart bearer koskaan :D

Sitten se tyrannofex. edellispäivänä tuli innostus maalata nideja ja keksin samalla laittaa hyvin vetistä red corea nidejen ihoon tummentamaan ja varjostamaan.
Maalaus on vielä vähän sotkuinen saatan vielä korjailla sitä.

sitten sain vielä washi - drybrushin parille muulle nidille.

Nämä nyt tällä kertaa, seuraavaksi ehkä joitakin örkkejä tai spesiaaaaaali.=P
- Bul
- Painkiller
Tosi hyvän näkösii tyrkkyjä, kuori näytää luulta ja iho on hyvin tehty. 120 goblinia, kunniotettava määrä. Maalaus taito on kehittynyt, hyvää työtä :)
Empä tuota moitittavaa keksi, jatka samaa rataa.
Empä tuota moitittavaa keksi, jatka samaa rataa.
Joka Kaamokselle riitaa haastaa, se itselleen hautaa kaivaa.
Oletko Drybrushimalla tuon nidien panssarin maalannu vai miten, ihan vain uteliaisuudestani kysyn? Näyttää hyvältä.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
- bul mallet-hands
Kiitti!
Panssarin maalasin ensin camo greenillä sitten washasin sen gryphonne sepialla ja drybrushasin vaaleennetulla camo greenillä.
- Bul
Panssarin maalasin ensin camo greenillä sitten washasin sen gryphonne sepialla ja drybrushasin vaaleennetulla camo greenillä.
- Bul
- bul mallet-hands
Re: waaagh!-blogi (#24 nigh goblin testi)
Eilen tuli örkit postista, tein pari hyvin nopeata testiä night gobbuihin:

Sitten kaikki.

Että tälläisiä punahuppuja ajattelin.
Maalaus on näissä vielä hyvin sotkuista korjaan ne paremmaksi lopullisissa napeissa. Tuo iho on isoin ongelma, miten ehdottaisitte sen maalausta? Näissä se on tehty nopeasti vain jollain perusvihreällä ja washilla.
Alustan ajattelin tehdä tummalla kivellä ja Army painterin ruohotupuilla.
Taas uusi piraatti on valmis minun veljeltä, sitten kuin niitä tulee lisää niin niistä kuvia. Myös aloitin vihdoin butcherin konvaamisen ja maalaamisen.
- Bul

Sitten kaikki.

Että tälläisiä punahuppuja ajattelin.
Maalaus on näissä vielä hyvin sotkuista korjaan ne paremmaksi lopullisissa napeissa. Tuo iho on isoin ongelma, miten ehdottaisitte sen maalausta? Näissä se on tehty nopeasti vain jollain perusvihreällä ja washilla.
Alustan ajattelin tehdä tummalla kivellä ja Army painterin ruohotupuilla.
Taas uusi piraatti on valmis minun veljeltä, sitten kuin niitä tulee lisää niin niistä kuvia. Myös aloitin vihdoin butcherin konvaamisen ja maalaamisen.
- Bul
- Scumboogie
Re: waaagh!-blogi (#24 night goblin testi)
Millaista ihonsävyä ajattelit? Sellaista GW:n neonvihreää, oliivinvihreää, muuta? Itse lähtisin ehkä sekoittelemaan jotain oliivinvihreää (sävyn saa sekoittelemalla vihreää ja vaaleanruskeaa, esim Loren Forestia ja Baneblade Brownia). Sitten korostuksia vähän vaaleammalla sävyllä neniin, leukoihin ja sormiin. Tällä tavalla saa siis simppelisti ja nopeasti ihon maalattua. Yksi toinen jännä tapa olisi maalata iho ensin Baneblade Brownilla, sitten vetää vihreän washin päälle.bul mallet-hands kirjoitti:Tuo iho on isoin ongelma, miten ehdottaisitte sen maalausta? Näissä se on tehty nopeasti vain jollain perusvihreällä ja washilla.
Jos menet vihreällä iholla, suosittelen vaihtamaan kenkien väriä - pelipöydällä Night Goblinit saattavat näyttää menevän paljain jaloin. ;)
- bul mallet-hands
Ajattelin sellaista tummaa vihreää ehkä hiukan ruskeaa ihoa, voisin kokeilla myös esim. (en muista uusien maalejen nimiä (enkä välttämättä vanhojenkaan :/) gretchin greenin ja orchide shaden sekoitusta mutta noita sinunkin ehdotuksia pitää kokeilla.
- Bul
- Bul
Oikein hyvännäköistä touhua. Tyrannofex on tosi hieno. Night gobbojen kanssa kehottaisin vielä maalauksen jälkeen tarkastamaan, että kaikki maalipinnat ovat siistejä. (Tarkoitan esim. iholla on punaista ja ruskeaa joissain kohdissa) Ymmärrän, että nämä ovat testifiguja, ja todennäköisesti tulet maalaamaan nämä vielä uudestaan, mutta ei siihen tarkastukseen ja korjailuun paljoa aikaa mene.
Muuten toi väriteema sopii hyvin, mutta ihonvärin kanssa kehotan kokeilemaan jotain muuta. (Vaikka sitä Skarsnikin ehdottamaa oliivinvihreää)
En tiedä, johtuuko se kamerasta, mun silmistä, vai jostain muusta, mutta joissain kuvissa kaavut näyttää metallisilta. (Night goblineilla tuskin on heavy armouria)
En halua kuulostaa hirveän kyyniseltä kriitikolta, mutta kehottaisin beissaamaan figut heti maalauksen jälkeen. Paitsi tietysti, jos et halua beissata ollenkaan.
Muuten toi väriteema sopii hyvin, mutta ihonvärin kanssa kehotan kokeilemaan jotain muuta. (Vaikka sitä Skarsnikin ehdottamaa oliivinvihreää)
En tiedä, johtuuko se kamerasta, mun silmistä, vai jostain muusta, mutta joissain kuvissa kaavut näyttää metallisilta. (Night goblineilla tuskin on heavy armouria)
En halua kuulostaa hirveän kyyniseltä kriitikolta, mutta kehottaisin beissaamaan figut heti maalauksen jälkeen. Paitsi tietysti, jos et halua beissata ollenkaan.
(\_/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- bul mallet-hands
Kiitos! Noita goblineita olen jo vähän parannellut, mutta täysin millintarkkaan en ala noita silti maalaamaan kun tuskin monien kymmenien goblineiden ryhmässä sitä kuitenkaan huomaisi. Maalasin juuri kolmen goblinin ihon sillä gretchin greenin ja orchide shaden sekoituksella ja näyttää aika hyvältä kuvia luultavasti tänään.
Tuo kaapujen väri saattaa johtua kiiltävästä spraystä (käytettyjä figuja, en tiedä mikä spray) täytyy katsoa joudunko sprayaamaan itse uudestaan. Tein näihiin pariin uuteen night gobbuun kaavun drybrushaamalla mustaan adeptus battlegreytä (en käytä uusia maaleja vielä) katsotaan näyttääkö sekin metallilta. Yleensä kyllä beissaan figut heti maalauksen jälkeen mutta pitäisi päästä kauppaan ostamaan niitä ruohotuppuja ensin. Tuon tyrannofexin olen jo beissannut otin kuvan vielä silloin kun liima kuivui enkä ehtinyt vielä basettaa sitä.
Tuo kaapujen väri saattaa johtua kiiltävästä spraystä (käytettyjä figuja, en tiedä mikä spray) täytyy katsoa joudunko sprayaamaan itse uudestaan. Tein näihiin pariin uuteen night gobbuun kaavun drybrushaamalla mustaan adeptus battlegreytä (en käytä uusia maaleja vielä) katsotaan näyttääkö sekin metallilta. Yleensä kyllä beissaan figut heti maalauksen jälkeen mutta pitäisi päästä kauppaan ostamaan niitä ruohotuppuja ensin. Tuon tyrannofexin olen jo beissannut otin kuvan vielä silloin kun liima kuivui enkä ehtinyt vielä basettaa sitä.
- bul mallet-hands
Re: waaagh!-blogi (#25 lisää night gobbuja)
Tein tänään pari uutta gobboa ja parantelin ihoa sillä gretchin greenin ja orchide shaden sekoituksella.

Sitten minun veljen gobbut.

Tälläisiä nopeita maalauksia. Ei saisi katsoa näin isoja kuvia, näkee kaikki virheet. :/
Huomasin juuri että minäkin teen ehkä sittenkin goblineille tuon gretchin greenin ja washin ihoksi.
Seuraavaksi luultavasti taas lisää goblineita, tuskin enää otan kuvia keskeneräisistä kun kaikki on jo nähnyt ne :/. Nämä kuvat olivat nopeasti otettuja seuraavaksi yritän parempia.
- Bul

Sitten minun veljen gobbut.

Tälläisiä nopeita maalauksia. Ei saisi katsoa näin isoja kuvia, näkee kaikki virheet. :/
Huomasin juuri että minäkin teen ehkä sittenkin goblineille tuon gretchin greenin ja washin ihoksi.
Seuraavaksi luultavasti taas lisää goblineita, tuskin enää otan kuvia keskeneräisistä kun kaikki on jo nähnyt ne :/. Nämä kuvat olivat nopeasti otettuja seuraavaksi yritän parempia.
- Bul
Re: waaagh!-blogi (#25 lisää night gobbuja)
savage örkit olisi kiva lisäys mun armeejaani :) paljonko ne maksaisivat?
- bul mallet-hands
- bul mallet-hands
Re: waaagh!-blogi (#26 night goblinien baset)
moi! Nyt vain pieni päivitys kun pääsin fantsuun tänään ostin ne ruohotuput joita kokeilin baseissa. Kuvat hieman ylivalottuivat/tarkentuivat huonosti oikeasti ne näyttävät hienommilta. (seliseliseli....)

Tätä pistin alustoihin. (pienemmät kivet ovat pohjalla)

Ruohotuput hieman epäonnistuivat kun yritin maalata liiman kiiltoa pois epätoivoisesti. :( Maan maalasin ensin mustalla, sitten Drybrushasin adeptus battlegreylla, sitten toinen drybrushaus dheneb stonella. Sitten lisäsin ruohotuppuja ja tatteja sinne tänne.
Mielipiteitä? ja millä maalaisin alustan reunat, vai jättäisinkö mustaksi?
Muuten jos ette ole vielä huomanneet niin tau mies aloitti maastoblogin minnä minäkin laitan omia maastokappaleita (tänään päivitys) ja aloittaa luultavasti ihan figuillekkin oman blogin.
- Bul

Tätä pistin alustoihin. (pienemmät kivet ovat pohjalla)

Ruohotuput hieman epäonnistuivat kun yritin maalata liiman kiiltoa pois epätoivoisesti. :( Maan maalasin ensin mustalla, sitten Drybrushasin adeptus battlegreylla, sitten toinen drybrushaus dheneb stonella. Sitten lisäsin ruohotuppuja ja tatteja sinne tänne.
Mielipiteitä? ja millä maalaisin alustan reunat, vai jättäisinkö mustaksi?
Muuten jos ette ole vielä huomanneet niin tau mies aloitti maastoblogin minnä minäkin laitan omia maastokappaleita (tänään päivitys) ja aloittaa luultavasti ihan figuillekkin oman blogin.
- Bul