PP:n figujen saatavuus
PP:n figujen saatavuus
Vuosi takaperin tuntui että PP:n figut olivat vähän kiven alla tuotannollisien ongelmien takia. Mikäs on tämän hetkinen tilanne?
Boostepista tuli tilaus tehtyä 13.6 ja tuttuun tapaan selvitystilaan meni jokainen tuote.
Lähinnä harkitsen tässä vaihtavani yritystä. Likemmäs 1000€/vuosi kun miniatyyreihin/oheistuotteisiin upottaa niin toivoisi myös saavan nopeaa palvelua, alkaa maku mennä odottamiseen. Boostep tosin on suhteellisen halpa jälleenmyyjä, mutta kannattaako nämä muutaman euron säästöt kuitenkaan jos odottamaan joutuu useamman kk:n jonka jälkeen todetaan ettei KO tuotettava ole saatavilla.
Joka tapauksessa kotimaassa toimivia jälleenmyyjiä pyrin suosimaan.
Onko vika nyt jälleenmyyjässä vai valmistajassa?
Boostepista tuli tilaus tehtyä 13.6 ja tuttuun tapaan selvitystilaan meni jokainen tuote.
Lähinnä harkitsen tässä vaihtavani yritystä. Likemmäs 1000€/vuosi kun miniatyyreihin/oheistuotteisiin upottaa niin toivoisi myös saavan nopeaa palvelua, alkaa maku mennä odottamiseen. Boostep tosin on suhteellisen halpa jälleenmyyjä, mutta kannattaako nämä muutaman euron säästöt kuitenkaan jos odottamaan joutuu useamman kk:n jonka jälkeen todetaan ettei KO tuotettava ole saatavilla.
Joka tapauksessa kotimaassa toimivia jälleenmyyjiä pyrin suosimaan.
Onko vika nyt jälleenmyyjässä vai valmistajassa?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Re: PP:n figujen saatavuus
En tiedä, että onko yksi syy myös siinä menekissä. Ei noitakaan varmaan kukaan suomalainen jälleenmyyjä halua ottaa hyllyyn/varastoon turhaan homehtumaan. Niihin on kuitenkin silloin sidottuna aika paljon omia varoja. Fantsulassakin näyttäisi olevan aika paljon PP:n tuotteita nykyään, mutta taitaa useimmissa olla kuitenkin toimitusaikana n. 2 viikkoa. Bokseja yms. näyttäisi olevan heti saatavilla. Kandee joskus katsoa heidänkin tarjontansa, jos siellä olisi jotain heti saatavana.
En tiedä, että onko suoraan valmistajalta tilaaminen tässä sitten se paras vaihtoehto. Ja ennenkuin joku taas mainitsee maelstromin, niin heillähän tuntuu viesteistä päätellen olevan välillä hankalaa toimittaa ihan mitä tahansa tuotetta ripeästi. Eli jos siis ei halua muutaman euron säästön takia nimenomaan odottaa, niin tiedä sitten mikä voisi olla nopein kanava hankkia noita. Ei taida suomalaisista muut kuin fantsu ja boostep myydä noita?
En tiedä, että onko suoraan valmistajalta tilaaminen tässä sitten se paras vaihtoehto. Ja ennenkuin joku taas mainitsee maelstromin, niin heillähän tuntuu viesteistä päätellen olevan välillä hankalaa toimittaa ihan mitä tahansa tuotetta ripeästi. Eli jos siis ei halua muutaman euron säästön takia nimenomaan odottaa, niin tiedä sitten mikä voisi olla nopein kanava hankkia noita. Ei taida suomalaisista muut kuin fantsu ja boostep myydä noita?
Modern cars - they all look like electric shavers.
Firestorm Gamesin kautta on tullut mikä vaan PPn tuote alle kuukauteen, normaalisti viikkoon-kahteen. Viimeisimpänä esimerkkinä Cygnarin Stormwall, jonka julkaisupäivä oli 13.6. To 14. pvä tein tilauksen ja ti 19.6. paketti oli noudettavissa lähipostista.
Mielelläni suosisin suomalaista, mutta kun hinnat on korkeat ja saatavuus mitä sattuu, on helppo kääntyä ulkomaitten puoleen.
Mielelläni suosisin suomalaista, mutta kun hinnat on korkeat ja saatavuus mitä sattuu, on helppo kääntyä ulkomaitten puoleen.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Fantasiapelien valikoimaa tuossa jokin aika takaperin katselinkin mutta päädyin boosteppiin suppean valikoiman johdosta. Toki kysymällä varmaankin olisi saanut muitakin PP:n tuotteita tilattua, mikäli olisi vaivaa jaksanut hieman nähdä.
Mitenkäs tuolta Firestorm Gamesista tilaaminen onnistuu, vaaditaanko luottokorttia vai onnistuuko electronin kanssa? Jollain aikaa varmaan kokeilen jotain ulkomaalaista firmaa, kunhan ensiksi boostepin tilaus käsitellään loppuun niin näkee mitä vielä tarvitsee.
Minten muuten privateer pressin kautta tilaaminen, vaaditaanko luottokorttia yms?
Mitenkäs tuolta Firestorm Gamesista tilaaminen onnistuu, vaaditaanko luottokorttia vai onnistuuko electronin kanssa? Jollain aikaa varmaan kokeilen jotain ulkomaalaista firmaa, kunhan ensiksi boostepin tilaus käsitellään loppuun niin näkee mitä vielä tarvitsee.
Minten muuten privateer pressin kautta tilaaminen, vaaditaanko luottokorttia yms?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Käsittääkseni fantasiapelien kautta saa mitä vaan PPn tuotetta, mutta nettikauppaan ei oo jaksettu lyödä kuin halutuimmat. Myyjältä kysymällä / soittamalla varmaan saa mitä vaan mitä haluaa. Paikallisen fantsun sedän kanssa juteltuani setä lupasi, että minkä vaan figun saa kahdessa viikossa, mikä paikkaisi hyvin korkeampaa hintaa. No, pistettiin testiin muutamalla figulla ja tulihan ne, tosin kuudessa viikossa eikä kahdessa.
Boostep on toimittanut mukavalla tahdilla ne figut, mitä on hyllyssä (ts nettikauppa näyttää 1-2 pvä toimitusajaksi) ja hinnat on ollu ainakin viime aikoina tosi halvat. Mitään mitä ei oo hyllyssä en tosin ole enää aikoihin tilannut tätä kautta, koska tällöin figuja saa usein odotella kuukausikaupalla.
Ainakin oma, OPn visa electron on toiminut moitteetta Firestorm Gamesissa. PPn nettikaupasta en oo satavarma, mutta kuvittelisin että electron pelittäisi sielläkin. PPn nettikaupasta suoraan ostaessa tosin taitaa tulla aika järkyttävät postikulut Suomeen, kun figut lähtevät jenkeistä.
Boostep on toimittanut mukavalla tahdilla ne figut, mitä on hyllyssä (ts nettikauppa näyttää 1-2 pvä toimitusajaksi) ja hinnat on ollu ainakin viime aikoina tosi halvat. Mitään mitä ei oo hyllyssä en tosin ole enää aikoihin tilannut tätä kautta, koska tällöin figuja saa usein odotella kuukausikaupalla.
Ainakin oma, OPn visa electron on toiminut moitteetta Firestorm Gamesissa. PPn nettikaupasta en oo satavarma, mutta kuvittelisin että electron pelittäisi sielläkin. PPn nettikaupasta suoraan ostaessa tosin taitaa tulla aika järkyttävät postikulut Suomeen, kun figut lähtevät jenkeistä.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Omalla kohdallani tuotteet joissa toimitus aika on ollut tuon 1-2 päivää, ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta saapuneet myöhässä. Itse en enään luota lainkaan Boostepin ilmoittamiin aikoihin toimitus ajoissa. Tälläkin hetkellä mainostetaan että tuotetta olisi varastossa, kun taas omassa tilauksessani kyseinen tuote on tilassa "selvityksessä".TheEmu kirjoitti:Boostep on toimittanut mukavalla tahdilla ne figut, mitä on hyllyssä (ts nettikauppa näyttää 1-2 pvä toimitusajaksi) ja hinnat on ollu ainakin viime aikoina tosi halvat.
Toki kun huomioi Boostepin laajan tuotevalikoiman on ymmärrettävää ettei varaston kirjanpito ole ajantasalla.
Fantasiapelien kautta voisin muutoin harkita tilaamista mutta kun omalla paikkakunnalla ei yritystä löydy, niin olen jättänyt tämän toistaiseksi viellä väliin. Kalliimmat hinnat + postikulut eivät oikein houkuta minua, varsinkaan kun 100% varmuudella en edes tuotetta saa 2.viikossa.
Pitää hieman selvittellä PP:n nettikaupasta tilattaessa tulevia postikuluja viellä ennen kuin uskaltaa lähteä tilaamaan.
Kannattaapi pistellä sinne postia aiheesta. Ainakin omien tilausteni kanssa on ollut niin että yksittäinen blisteri on vaiheessa ja muut kerätty ja valmiita lähtöön. Siitä voi sitten neuvotella miten nuket saadaan liikkeelle.Runt kirjoitti: Tälläkin hetkellä mainostetaan että tuotetta olisi varastossa, kun taas omassa tilauksessani kyseinen tuote on tilassa "selvityksessä".
Toki kun huomioi Boostepin laajan tuotevalikoiman on ymmärrettävää ettei varaston kirjanpito ole ajantasalla.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Tässä kohtaa tuskin viestin laittamiselle on tarvetta, koska kaikki tilauksessa olevat tuotteet ovat tilassa "selvityksessä". Jos edes puolet tuotteista olisi kerättynä niin silloin toki asia olisi toinen.
Juuri tässä tilassa kannattaa laittaa, sillä se on bugi/feature niiden palvelussa. Jos yksi virtsaa, niin kaikki merkitään 'selvityksessä'. Mulla oli kaikki 7 selvityksessä ja postissa selvisi, että yksi blisteri oli vaiheessa ja muut valmiina lähtöön.Runt kirjoitti:Tässä kohtaa tuskin viestin laittamiselle on tarvetta, koska kaikki tilauksessa olevat tuotteet ovat tilassa "selvityksessä". Jos edes puolet tuotteista olisi kerättynä niin silloin toki asia olisi toinen.
Yksi pois, paketti postiin ja rahat takas. No prob.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
Jos asia kerran on näin, niin pitänee kirjoittaa sähköpostia jo tänään. Kiitoksia vinkistä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
En ole fantsulan kätyri, mutta täytyy kuitenkin sen verran huomauttaa, että postareitahan ei tule jos maksat tilauksen ennakkoon, ja tilaus ylittää 40€. Kuvittelisin jälkimmäisen vaihtoehdon täyttyvän helposti. On toki eri asia, että houkuttaako ennakkoon maksaminen, jos tuotteiden saaminen voi kestää x määrän aikaa. PP:n tuotteet taitavat myös olla tosiaan fantsussa kalliimpia, kuin boostepilla. Tosin ulkomailta tilattaessakin se jonkinlainen ennakkomaksu taitaa olla ainoa vaihtoehto.Runt kirjoitti:
Fantasiapelien kautta voisin muutoin harkita tilaamista mutta kun omalla paikkakunnalla ei yritystä löydy, niin olen jättänyt tämän toistaiseksi viellä väliin. Kalliimmat hinnat + postikulut eivät oikein houkuta minua, varsinkaan kun 100% varmuudella en edes tuotetta saa 2.viikossa.
Pitää hieman selvittellä PP:n nettikaupasta tilattaessa tulevia postikuluja viellä ennen kuin uskaltaa lähteä tilaamaan.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Tämä laittaa Fantasiapelit hieman uuteen valoon ainakin omalla kohdallani. Yleensä kun jotain tilailen niin helposti sitä kolmenumeroinen summa saadaan aikaan, sen verran herkästi heräteostoksia kuitenkin teen. Ennakkoon maksaminen ei ole ongelma koska muutoinkin sitä teen, sama kuin laittaisi rahaa pankkiin ilman korkoa vain.
- Kaapelikala
Valitettavasti näin on. Fantsu vissiin tilaa suoraan valmistajalta vrt. Boostepin puolan toimittaja. Fantsu pystynee saamaan tavaraa nopeammin, mutta korkeammalla hinnalla. En ole vielä kokeillut, mutta olettaisin asian olevan näin, varsinkin riittävän suurissa tilauksissa.Gorkiporki kirjoitti: PP:n tuotteet taitavat myös olla tosiaan fantsussa kalliimpia, kuin boostepilla.
Kiitoksia tästä, viestin laittaminen kannatti ja paketti saatiin matkaan muutaman tuotteen puuttuessa.Merimetsä kirjoitti:Juuri tässä tilassa kannattaa laittaa, sillä se on bugi/feature niiden palvelussa. Jos yksi virtsaa, niin kaikki merkitään 'selvityksessä'. Mulla oli kaikki 7 selvityksessä ja postissa selvisi, että yksi blisteri oli vaiheessa ja muut valmiina lähtöön.Runt kirjoitti:Tässä kohtaa tuskin viestin laittamiselle on tarvetta, koska kaikki tilauksessa olevat tuotteet ovat tilassa "selvityksessä". Jos edes puolet tuotteista olisi kerättynä niin silloin toki asia olisi toinen.
Yksi pois, paketti postiin ja rahat takas. No prob.