Warhammer 40.000, 6th edition
Re: Warhammer 40.000, 6th edition
Liittolaissäännöissä mulle kelpaa ainooksi kompiksi jo ihan että spessut ei saa liittoutua, et spessu pitäis ottaa primary detachmentista.
Wound allocation-systeemi on erijeppis ja muutenkin näytti mukavalta.
Wound allocation-systeemi on erijeppis ja muutenkin näytti mukavalta.
Kuulostaa äkkiseltään hyvältä ajatukselta, spessut on niin eeppisiä heppuja, että niiden ympärille kootaan primary detsku, eivätkä ne liity minään lisukkeina muihin armeijoihin.Oberon kirjoitti:Liittolaissäännöissä mulle kelpaa ainooksi kompiksi jo ihan että spessut ei saa liittoutua, et spessu pitäis ottaa primary detachmentista.
Sekä liittolaissääntö että maaston ostaminen armeijan pisteillä on näppäriä keinoja myydä lisää muovia, mutta myöskin rikastuttaa oikeasti peliäkin, joten kaikki voittavat.
Kaiken kaikkiaan, tämä näyttäisi hauskemmalta edikalta kuin vitonen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
75 pinnan bastion 4 hboltterilla+kenties extra-aseilla tuntuu aika halvalta. Av14 bunkkeri joka osaa ampua :/ Mieluummin mä bastionin jollekki parin heavy aseen ryhmälle otan ku auton, onneks autojen ja talojen sisältä ei sentään voi scorettaa tai ees kontestoida.
hups, siinä olikin sana As. No hyvä juttu.Stealth suitit EIVÄT käytä Night fightingia. Sääntö on samanlainen, muttei sama.
Tietääkö joku kauanko ennen on mennyt että FAQit julkaistaan? Äkkiseltään näyttää Taun kannalta hammerheadien arvonnousulta ja kenties sniper dronejenkin, broadsidet huonontuivat shield dronejen takia liikaa. Mutta FAQ saattaa auttaa vielä.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Hrm. Ainakin äkkiseltään noita muutoksia katsomalla näytti ihan lupaavalta. Tosin "ei aikaakaan ennen kuin tämäkin rikotaan".
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
En nyt ihan hirveesti päässy katsoo sitä kirjaa mutta näköjään skimmereihinkin on vaikeampi osua.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Yay, webway portalista ei voi assaultoida eikä myöskään vehiclestä ulostauduttaessa--> Deldareiden CC-osaston käytettävyys huononee..
Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa.
Mutta eipä sillä enää taida olla väliä, sillä koko Stealth armour-sääntö poistettiin FAQissa. Nyt Stealth suitit saavat vain +3 cover saveen, jos oikein ymmärsin? Eli aina 2+ cover save ammuntaa vastaan. En nyt superinnoissani tuosta säännöstä ole, aika tylsä. Acute senses kun meni uusiksi niin Stealth suittien outflänkkäykseen se on tietysti boonus, nyt on aika hyvät saumat saada suitit aina sille laidalle minne haluaa. Mutta perussuiteille sitten Acute sensesistä ei ole mitään hyötyä, sinne meni Taun etu yötaisteluissa. Tosin Blacksun filter on nyt tehokkaampi mutta se pitää erikseen ostaa.Fixu kirjoitti:hups, siinä olikin sana As. No hyvä juttu.Stealth suitit EIVÄT käytä Night fightingia. Sääntö on samanlainen, muttei sama.
Eikö kaikki open topped vehiclet oo kuitenkin assault vehiclejä. Tuo webway portal juttu on tietty harmillinen :(Maalis kirjoitti:Yay, webway portalista ei voi assaultoida eikä myöskään vehiclestä ulostauduttaessa--> Deldareiden CC-osaston käytettävyys huononee..
Kaikenkaikkiaan uusi sääntis näyttää hyvältä ja säännöt tuntuisi ihan fiksuilta. Itseäni ensi selauksella pisti silmään pari juttua jotka vaikuttaa peliin. Dangerous terrainiin saa armour saven ja kranaatteja voi käyttää meleessä normi ws:llä dredejä ja monstereita vastaan(ja heittää). Perus space marinet kiittää, myös liikkeestä ammuttavasta rapid firestä ja siitä, että 6" päässä vihollisesta saa regrouppia. Combat tactics muuttui juuri aika samperin kovaksi säännöksi.
Demoniarmeijani kiittää kyllä lentävien monstereiden uusista säännöistä, koko armeijan fearista ja siitä, että tankkeihin osuu huonoimmillaan 3+:lla. Happytimes.
Pöh.
FAQ määritteli Bloodletterien hellbladet power swordeiksi, kun ne oli ennen vain power weaponeita.
Olisin tehnyt kirvesmiehiä puolesta yksiköstä sääntökirjan perusteella.
Olisivat sopineet hyvin säilykepurkki-mariinien aukaisuun.
FAQ määritteli Bloodletterien hellbladet power swordeiksi, kun ne oli ennen vain power weaponeita.
Olisin tehnyt kirvesmiehiä puolesta yksiköstä sääntökirjan perusteella.
Olisivat sopineet hyvin säilykepurkki-mariinien aukaisuun.
Heh, Flash Gittit näköjään sai nyt "Ignore Cover" säännön mutta eivät nyt pysty mittaamaan kantamaa etukäteen. No, parempi sääntö, ###### yksikölle.
Sit voitais sopii et 1999pts on mitä pelataan jatkossa, siihen mahtuis kivasti juttuja. Ehkä jopa niitä allyja.
Otanpa muuten puheitani takaisin tuosta Wound allocationista. Ilmeisesti suurin osa multi-wound infantrysta on nykyään kaikki "Charactereita". Tämähän tekee wound allocationista aivan päätöntä, kun melkein joka woundiin kannattaa yrittää Look out Siriä että saa woundeja levitettyä ympäri ryhmää.
Nob Bikerit taitavat tehdä comebackin, sillä niiden Toughness on nyt suoraan 5: eivät siis kuole enää Thunder hammereihin/Fisteihin automaattisesti, ja saavat Feel no painin melkein kaikkeen. Itse asiassa Nob bikereiden pysäyttämisestä saattaa nyt tulla aika painajaismaista useimmille armeijoille.
Nob Bikerit taitavat tehdä comebackin, sillä niiden Toughness on nyt suoraan 5: eivät siis kuole enää Thunder hammereihin/Fisteihin automaattisesti, ja saavat Feel no painin melkein kaikkeen. Itse asiassa Nob bikereiden pysäyttämisestä saattaa nyt tulla aika painajaismaista useimmille armeijoille.
Infiltrate on näköjään muuttunut siten, että infiltroijat voivat ottaa nyt dedicated transportin mukaansa infiltroidessaan.
Eli Shrike pystyy infiltoimaan Land Raiderin täynnä terminaattoreita.
- Half-breed
Haistan seuraavan meemin.Kimsi kirjoitti:Infiltrate on näköjään muuttunut siten, että infiltroijat voivat ottaa nyt dedicated transportin mukaansa infiltroidessaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
typerää. Minä haluan stealth suitteja enkä termistasoista coveria. Give me my money back! ...waitwhat, enhän minä edes ostanut sääntistä. Olen iloinen pysyessäni vitosedikassa vielä pari kuukautta.Mutta eipä sillä enää taida olla väliä, sillä koko Stealth armour-sääntö poistettiin FAQissa. Nyt Stealth suitit saavat vain +3 cover saveen, jos oikein ymmärsin? Eli aina 2+ cover save ammuntaa vastaan
FixuEDIT3: turhat editit poistettu...
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Kimsi kirjoitti:Infiltrate on näköjään muuttunut siten, että infiltroijat voivat ottaa nyt dedicated transportin mukaansa infiltroidessaan.
HYIIII.....
Hetkonen, jos Stealth Suitit antaa 2+ coveriin eikös Flash Gittit ignooraa sen?
Half-breed kirjoitti: Haistan seuraavan meemin.
SHRIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK!!!!!
- Half-breed
Joo. Stealthit saa coverin kun ovat niin ninjoja, mutta Gittit näkee tähtäimien läpi, ettei niiden ninjailu ole nyt niin vahvaa.Dovahkiin kirjoitti:Hetkonen, jos Stealth Suitit antaa 2+ coveriin eikös Flash Gittit ignooraa sen?
Jahas. Ihme ja kyllä, mutta minä tykkään kyllä tästä edikasta. Joo randomiutta ja pöljyyttä tuli kyllä, mutta ne pahimmat pöljyydet (Mysteerimaasto ja maaston osto.) voi helposti houseruleetaa hittoon. En päässyt perussääntöjä pitemmälle vielä, mutta näin jo ne näyttää kivalta. Figujen liikkeen katsominen yksitellen on kiva muutos (Saapahan ne heavyt ampua vaikka toisessa päässä kenttää jantteri meni parempaan varjoon lepään.), kill-zonen tuominen takaisin (Lasivasarat kiittää.), ja muutenkin coverin pudotus ja valikoiva tulitus on myo bueno. Tuosta wound allocationista en vielä sano oikein juuta tai jaata, mutta se tuntuisi toimivan. Ei se ainakaan niin pöljä systeemi ole kuin nykyinen, ja vaikka ne Nobit vieläkin voi jakaa haavoja ympäriinsä, niin sentään vain 50 % tsänssi siihen.
Ei pitäisi hyppiä ilosta ennen kuin on lukenut koko setin, mutta näin tämän perusteella oikein hyvä säätö.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.