"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Cygnar "Siege" 25.pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Runt

Cygnar "Siege" 25.pts

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tarkoitus oli kokeilla Sloanin tilalla toista casteria ja päädyin "Siegeen". Storm lancet halusin ehdottomasti mukaan listaan, vaikkeivat ne olekkaan se optimaalisin valinta "Siegelle". Listaa on yritetty koota ajatuksella "jotain uutta" sekä pyritty saamaan pelikentällä kikkoja enemmän kuin se yksi millä voittaa peli.

Taktiikka:
Storm lanceillä lähdetään toisesta laidasta etenemään isketään kiinni kaikkeen mihin päästää, mieluiten toki jakceihin yms isompaan. Mikäli tyhjää tilaa löytyy juostaan vastustajan linjantaakse ja tehdään käännös. Tarkoitus aiheuttaa todellistä päänsärkyä vastustajalle, eli häiritään vastustajan peliä.
"Siegellä" heitellään Force Hammeria lancerin kautta toivoen että saadaan tehtyä aukko josta päästään nappaamaan vastustajan warcasteri Defenderillä ja "Siegellä". Defenderi antaessa suojaa "Siegelle" siinä sivussa. Lancerilla toki paikan tullen pyritään chargaamaan potenttiaalisiin kohteisiin, tai liikkumaan niin että saadan LOS warcasteriin jolloin "Siege" pääsee loitsimalla pommittamaan casteria.
"Siegen" Featin puolestaan näin toimivan seuraavasti: Listallani halua pitää vastustajan etäällä (etenkin jos long gunnerit listaan tulevat), vastustajan tullessa lähelle (Controlarealle) featin avulla saadaan harvennettua rivejä. Featti toimii myös hyvin Storm lancerssien kanssa, mikäli osuvat kantamalle molemmat samaan aikaan ("Siegen" controlarea sekä Storm lacen charge kohde).

-Major Markus 'Siege' Brisbane
-Defender 9
-Lancer 6
-3*Storm lancers 7
17.pts

Lopppu valintoja sitten pohdinkin, mitä peluutan näiden rinnalla. Mielipiteitä näiden loppuvalintojen kohdalta kaipailisin suuresti. Myös muita vaihtoehtoja saa vapaasti ehdoittaa listaan.
-Rangers 5/Long gunners 6/Arcane Tempest Gun Mages 6
-Reinhold 1/Squire 2
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Celebdae

Re: Cygnar "Siege" 25.pts

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Mä varmaan Storm Lancejen kanssa ottaisin kerralla koko paketin, eli täysi yksikkö + Junnu (eli siis Arcane shield). ARM17 viidellä hiparilla ei kestä ampumista juuri lainkaan ja ritarit katoavat kovin helposti pöydältä. Arcane shieldattuna saattavat kestää lähitaistelussakin kierroksen-pari. Tosta tulee yhteensä seitsemän pojoa ja vikalla pisteellä Reinholdt on aika itsestäänselvä valinta, kun antaa Siegelle toisen kudin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Runt

Ei välttämättä huono idea kasvattaa storm lancerien kokoa sekä lisä junnua listaan.
Tästä heräsikin kysymys jo Lanceri kuuluu "Siegen" batlegrouppiin, voinko junnulla loitsia Lancerin kautta Arcane Bolttia?
Upkeeppiä mietin myös kun Arcane Shieldin loitsin päälle, niin jos seuraavalla vuorolla halua maksaa upkeepin, täytyykö Storm lacerien olla junnun controlareassa tällöin?

Mietiskelen vain miten tuota junnua sitten käytännössä pitäisi pelikentällä liikutella, paperilla tuntuu ainakin että jää nopeudessa Storm lancerien jalkoihin jolloin kantama katoaa nopeasti loitsuilta. Toki jos Lancerin kautta saan loitsia junnulla niin ongelmaa ei ole niin kauan kuin Lanceri on hengissä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Celebdae

Runt kirjoitti: Tästä heräsikin kysymys jo Lanceri kuuluu "Siegen" batlegrouppiin, voinko junnulla loitsia Lancerin kautta Arcane Bolttia?
Upkeeppiä mietin myös kun Arcane Shieldin loitsin päälle, niin jos seuraavalla vuorolla halua maksaa upkeepin, täytyykö Storm lacerien olla junnun controlareassa tällöin?
Ei voi käyttää Lanceria nodena, kun ei kuulu omaan battlegrouppiin. No käytännössä Arcane bolttia et halua taikoa koskaan kuitenkaan, vaan mieluummin ammut Hand cannonilla. Arcane shieldin upkeeppaamisen jälkeen focusta jää sopivasti juuri osuma- ja damageboostiin.

Kohteen ei tarvitse olla controllissa, kun taikaa upkeeppaa. Eli junnu taikoo loitsun ekalla kierroksella ja sen jälkeen pysyttelee takajoukoissa säilyäkseen elossa. Jos Storm lancet jossain vaiheessa kuolevat tai tulee muuta tarvetta, niin sitten taian voi vaihtaa vaikka Siegeen. Hand cannonin range 12" on sen verta hyvä, että muutaman kudin voi käydä pelissä heittämässä ja silti pysyä suhteellisen turvassa.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Runt

Näillä tiedoilla junnu kuulostaa hyvältä tuohon listaan. Hetken jo mietein miten toimin stealt hahmojen kanssa mutta siihenkin löytyi ratkaisu "Siegen" Mage Sightistä.
Mitenkäs nuo upkeep loitsujen ylläpidot nyt menevät sitten, muistan lukeneeni että vain yhden loitsun voi upkeepata vuorossa, mutta koskeeko tämä koko armeijaa vai castaajaa. Saanko siis upkeepata junnulla yhde loitsun ja "Siegellä" toisen loitsun, eli 1.upkeep/castaaja?
Celebdae

Voit upkeepata ihan niin monta loitsua kuin haluat, siihen ei ole mitään rajoituksia. Sen mitä olet ehkä lukenut on, että samaa upkeep-loitsua samalta taikojalta et voi heittää useampaan paikkaan. Tai no voit, mutta loitsu lakkaa tällöin edellisessä kohteessa.

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Oletan sut suht aloittelevaksi pelaajaksi; sori jos menee metsään ja ootkin konkari :). Kuiteskin, aloittelevan pelaajan ei välttämättä kannata lähteä Celebdaen "Junnulla voi hyvin käydä välillä ammuskelemassa" -leikkiin heti mukaan. Junnun tärkein funktio on kuitenkin upkeepata ASää siellä missä tarvitaan ja handcannonkuti on vaan kiva lisämauste. Kiva lisämauste vaan saa kovinkin helpolla Junnun hengiltä, jos ei oikein hahmota mikä vastustajan armeijassa uhkaa Junnua jos menee ammuskelemaan. Eli alkuun on parempi nyhjöttää junnulla oman table edgen nurkassa ja maksaa vaan AS-upkeeppiä. Sitten kun pelaa yhtä hyvin kuin Celebdae voi lähteä kattelemaan niitä handcannonkuteja :)

Muuten äijä puhuukin sitten pelkkää asiaa. En oo kans vakuuttunu yhtään minihepoista tai edes maksihepoista ilman shieldiä; mutta arcane shieldillä täys jengi on jo tosi kiva. Squire on aina hullun hyvä ja sen haluan melkeen listaan kuin listaan, mutta tuntuu listassas olevan pisteet sen verran tiukalla ettei vaan taida onnistua. Siege, Deffu, Lancer, hepat, junnu ja reiska tuntuu oikein mukavalta listalta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Runt

Aloittelijaksi luokittelen itsekkin itseni, onkohan tuota 3-4 peliä alla vasta. Faba tausta myös sekoittaa pakkaa mukvasati kun kyseessä kuitenkin aivan erilainen peli.

Käsitinkö nyt tuon Arcane Shieldin upkeepin oikein, eli upkeeppaan loitsun mutta voin loitsia sen uudelleen jollekkin toiselle yksikölle samalla vuorolla, mutta samalla Arcane Shield katoaa yksiköltä jolle sen vuoron alussa upkeeppasin?
Vai oliko tämä nyt niin etten voi upkeepata loitsua useampaan kohteeseen?

Mutta listasta tosiaan, Lancerin toki voin vaihtaa johonkin muuhunkin halvempaan jaskaan jolloin pisteitä riittää squireen reinholdin sijaan. Mutta katsotaan mihin päädyn, kokeilemalla selviää mikä sopii itselleni parhaiten.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Runt kirjoitti:Aloittelijaksi luokittelen itsekkin itseni, onkohan tuota 3-4 peliä alla vasta. Faba tausta myös sekoittaa pakkaa mukvasati kun kyseessä kuitenkin aivan erilainen peli.

Käsitinkö nyt tuon Arcane Shieldin upkeepin oikein, eli upkeeppaan loitsun mutta voin loitsia sen uudelleen jollekkin toiselle yksikölle samalla vuorolla, mutta samalla Arcane Shield katoaa yksiköltä jolle sen vuoron alussa upkeeppasin?
Vai oliko tämä nyt niin etten voi upkeepata loitsua useampaan kohteeseen?
Ensimmäinen ehdotus oikein. Tätä kutsutaan upkeeppien pyörittämiseksi ulkomailla. Eli näin saat kaksi yksikköä hyötymään samasta upkeepistä vuorolla, kunhan aktivoit oikeassa järjestyksessä.
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”