Kokemuksia GW:n uusista maaleista
Re: Kokemuksia GW:n uusista maaleista
Itse en omista, mutta olen kaverillani maalatessa käyttänyt. Minä en oikein pidä näistä uusista maaleista. Ne ovat vähän epätasaisia ja joissain purkeissa on vanhat kannet ja joissain purkeissaa uudet kannet, joiden avaamiseen menee se reilu minuutti. Tosin jotkut voivat pitää näistä maaleista, mutta minun mielipide on, että vanhat maalit on parempia.
- Kaapelikala
Ne sinetilliset ovat uusia purkkeja, ne sinetittömät (ja samalla fläbättömät, joista napsitaan saranat irti saman tien) uusia vanhoja uusia. Eli niitä vanhempia, joista se fläbä poistettiin. Ei niitä bolter-shellejä tai uusia boltershellejä tai pyöreitä korkeita tai kuusikulmaisia korkeita tai muitakaan.BloodyElf kirjoitti:Itse olen nyt kutakuinkin ollut kuukauden uusien maalien omistaja, jotain 20 eri väriä nyt. Aluksi olin pettynyt ja oli aika huonoja, mutta kyllä se alkaa jo luonnistumaan nyt ja totutteleminen saattaa viedä hetken, mutta ei niissä enää ole juurikaan mitään vikaa.
PAITSI! joissakin maaleissa mm. XV-88 ja Ulthuan Grey'ssä on kökköjä. XV-88'ssa ei ole niin haittaavasti, mutta Ulthuanissa on about 1/3 maalista 'kökköä', eli maalipurkissa on sellaisia köntsiä, joita sai joten kuten rikottu nuppineulalla nestemäiseksi, mutta meni joku 1minuutti. (Testimielessä, ei tarkotustakaan käydä koko purkkia läpi) Ne ei mene rikki tai mitään kun ravistaa purkkia ennen maalaamista, ja ovat aivan KAMALIA! Sillä ei vain voi maalata, pensseliin kun ottaa maalia, pitää pyyhkiä se maalausalustaan ja 3/4 maalista menee hukkaan, koska könttejä ei voi tunkea figuun. Epäselvää tekstiä, kuten aina, mutta koittakaa kestää.
Onko muuten muilla samaa ongelmaa, vai onko jotain GW'n tuttua ekan erän 'failcastia'?
PS: Mistä johtuu, kun joissain uusissa maaleissa on se pieni nipukka sielä takana, joka pitää kannen auki ja joissain ei ole. Ja joissain on sellainen 'sinetti', eli paljon sellaisi pieniä muovipätkiä siinä kannessa, jotka katkeavat ensimmäistä kertaa avatessa, ja joissain ei ole sitä?
Mitä maaliin tulee osaa olla oikeesti vain huono erä. Oletko kokeillut laittaa purkkiin lasihelmeä tai jotain kiveä, josta ei liukene mitään?
- Pulautus Pallo
En ole mitään edes yrittänyt tehdä asialle :) Ja mistä kivistä liukenee jotain tököttejä? Ja lasihelmellä tarkoitat jotain pientä lasi palloa? Vielä madellaan viimeinen vuosi 1. asteen koulutuksessa, ei pahemmin ole tietoi kaikista termeistä ja liukenemisista :(. Ja miten tämä voisi auttaa? Se kivi/lasi mukiloi niitä könttejä siellä maalipurkissa?
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
- Kaapelikala
Esimerkiksi rautapitoiset kivet ja mineraalit ovat aika huonoja valintoja vesiohenteisiin maalipurkkeihin selvistä syistä. Lasihelmillä tarkoitan siis esim. näitä http://www.helmiharakka.fi/verkkokauppa ... -c-68.html.BloodyElf kirjoitti:En ole mitään edes yrittänyt tehdä asialle :) Ja mistä kivistä liukenee jotain tököttejä? Ja lasihelmellä tarkoitat jotain pientä lasi palloa? Vielä madellaan viimeinen vuosi 1. asteen koulutuksessa, ei pahemmin ole tietoi kaikista termeistä ja liukenemisista :(. Ja miten tämä voisi auttaa? Se kivi/lasi mukiloi niitä könttejä siellä maalipurkissa?
Kun se kuula tai muu on purkissa, ravistettaessa se rikkoo maalikökköjä ja helpottaa sekoitusta muutenkin.
-
suolenkainen
Moro,
Päätin vetää kerralla koko maalikokoelmani uusiksi, joten ostin 7 kpl Base, 5 Wash, 20 Layer, 7 Dry, 2 Glaze + 1 texture.
Koostumukset ovat juuri mahtavat, esim. base OIKEASTI peittää. Itse käytän GW:n suosittelemaa kaavaa soveltaen, Base + wash + Layer + Wash + Layer + Wash + Dry (+ Glaze). Pidempi kaava, mutta tulee hyvää. Tein itseasiassa testifigun maalauksesta postin tänne: http://redtalons.blogspot.fi/2012/07/te ... r-red.html
Olen aivan innoissani noista ja hyvää jälkeä tulee. Tekstuurimaalit ovat aivan oma lukunsa. Olen kokeillut Astrogranitella ja tulee niin hyvää jälkeä että riittää 2-3 washia ja drybrush. Suosittelen!
- Peksi
Päätin vetää kerralla koko maalikokoelmani uusiksi, joten ostin 7 kpl Base, 5 Wash, 20 Layer, 7 Dry, 2 Glaze + 1 texture.
Koostumukset ovat juuri mahtavat, esim. base OIKEASTI peittää. Itse käytän GW:n suosittelemaa kaavaa soveltaen, Base + wash + Layer + Wash + Layer + Wash + Dry (+ Glaze). Pidempi kaava, mutta tulee hyvää. Tein itseasiassa testifigun maalauksesta postin tänne: http://redtalons.blogspot.fi/2012/07/te ... r-red.html
Olen aivan innoissani noista ja hyvää jälkeä tulee. Tekstuurimaalit ovat aivan oma lukunsa. Olen kokeillut Astrogranitella ja tulee niin hyvää jälkeä että riittää 2-3 washia ja drybrush. Suosittelen!
- Peksi