"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer 40.000, 6th edition

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Risto.Salonen

Re: Warhammer 40.000, 6th edition

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Half-breed kirjoitti: Koska se on lentävä mekaaninen lohari.
Uskoisin, että tämänkin aiheen voi pilata monellakin eri tapaa, mutta varmasti myös luoda onnistuneesti.

Itselleni ainakin menisi ihan täysillä läpi sellainen todella paljon lentävältä kiiturilta tms laitteelta näyttävä kapine, jolla olisi sitten demonisia osia, joilla tuotaisiin tätä "lohikäärmeyttä" hieman esiin. Eli enemmänkin demonin valtaama mekaaninen laite, kuin fabalohhari, muttapa joo kun ottaa huomioon, millaisia rötöstyksiä on SM (sadomaso) armeija saanut lentureikseen, niin tuskimpa CSM (cothic sadomaso) paljoakaan voi toivoa parempaa.
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Half-breed kirjoitti: Koska se on lentävä mekaaninen lohari. Siis joo kaamos and all, mutta Defilerissä ja Skorpparissa on sentään joku roti. Tuo lohari taas on ihan suoraan samasta paikasta kuin faban Empiren mekaaninen hevonen ja lasertykki. Se on vain jo ajatustasolla niin naurettava, että oksat pois. Kaamoksella on kuitenkin pörrössä jo ihan riittävästi järkeviä kamoja, niin ei sinne tarvi iskeä mitään mitä suunnittelijat keksi perjantaina Bugmanissa töitten jälkeen pari otettuaan. Kuten täällä on jo mainittu, niin Hell Talon/Blade olisi ihan hyvin sopinut lenturiksi kaamokselle.

Muutenkin mielestäni demonivehkeiden soisi olevan juurikin sellaisia enemmän lähistelykoneita tjms. kuten tähän astikin ovat olleet. Kuitenkin sopivat paremmin demoneiden luonteeseen kuin jos pyörisivät jossain helvetissä ampuen vähän sinnepäin aina välissä.
Jotenkin tuntuu että tästä "Jokin Roti" Laulusta on tullut kuultua ennenkin >.>. Mutta itse asiasta. Itse ainakin juuri mietein tuon lohikäärmeen muotoisena lentävänä petona. Hell Talon ja Hell Blade ovat jo Forgen valikoimassa turha mitään kopioita niistä on tänne tuoda. Ja itse ainakin odottelisin Flying Monsterous Creature sääntöjä tuolle kuin mitään normaaleita Flyer sääntöjä? Elleivät sitten heitä jotain Flying Walker sääntöjä perseestään, mutta en usko että ne olisi silloin jätetty sääntökirjasta ulos. Itse ainakin voin hyvinkin ajatella 40k taistelukentän yllä lentävien hävittäjien ja pommittajien kimpuun valtavan mekaanisen lohikäärmeen joka raatelisi ja leikkaisi näitä lentokoneita alas.

Tietty näissä asioissa aina mielipide kullakin, mutta minusta kauhean outoa että ilman että on nähty koko figua koko idea poljetaan muusiksi jo ihmisten toimesta. Kuten Risto tuossa äsken sanoi niin tämä idea voidaan varmasti toteuttaa hyvin taikka huonosti. Itse ainakin toivoisin hyvää toteutusta että saamme Kaaokselle taas jotain omaa ja uutta.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ookami_Tez kirjoitti:Jotenkin tuntuu että tästä "Jokin Roti" Laulusta on tullut kuultua ennenkin >.>. Mutta itse asiasta. Itse ainakin juuri mietein tuon lohikäärmeen muotoisena lentävänä petona. Hell Talon ja Hell Blade ovat jo Forgen valikoimassa turha mitään kopioita niistä on tänne tuoda. Ja itse ainakin odottelisin Flying Monsterous Creature sääntöjä tuolle kuin mitään normaaleita Flyer sääntöjä? Elleivät sitten heitä jotain Flying Walker sääntöjä perseestään, mutta en usko että ne olisi silloin jätetty sääntökirjasta ulos. Itse ainakin voin hyvinkin ajatella 40k taistelukentän yllä lentävien hävittäjien ja pommittajien kimpuun valtavan mekaanisen lohikäärmeen joka raatelisi ja leikkaisi näitä lentokoneita alas.
Niin sillä GW:hän ei ole koskaan ennen ikinä missään tapauksessa napannut Forgen kamaa omiin valikoimiinsa. Eihän Forge tehnyt ensin kuin Skyrayn, Piranhan, Wave Serpentin, Drop Podin, Banebladen ja Night Spinnerin. Ei pari lisää tuohon joukkoon mitään haittaa, etenkin kun tuo lista tulee kasvamaan huhujen mukaan jos/kun Thunderhawkki tulee ulos GW:ltä.
Lisäksi tietty lähistelyvehje ilmassa on abaut pällein idea ikinä. Maassa lähistelyvehje voi vielä mennä kun se voi pysyä suojassa, mutta miten ilmassa, kun siellä mitään suojaa ole, eikä väistely ole mikään varma tapa pysyä hengissä. Maan pinnalle ne demonivehkeet kuuluu.
Ookami_Tez kirjoitti:Tietty näissä asioissa aina mielipide kullakin, mutta minusta kauhean outoa että ilman että on nähty koko figua koko idea poljetaan muusiksi jo ihmisten toimesta. Kuten Risto tuossa äsken sanoi niin tämä idea voidaan varmasti toteuttaa hyvin taikka huonosti. Itse ainakin toivoisin hyvää toteutusta että saamme Kaaokselle taas jotain omaa ja uutta.
Ongelmana on vain, että kun tuo on jo ajatustasolla niin typerä idea, niin sitä on pirun vaikea saada jalostettua hyväksi ideaksi. Ja GW:n viimeaikainen trackrecord on sellainen, etten itse pidätä hengitystäni.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Eiköhän luvassa ole jonkin lainen päivitys samassa hengessä vanhan epic lenturin kanssa: http://www.solegends.com/citcat9x4/c93496-03.htm

Edelleenkin ainakin itse toivon kaaokselle enemmän demonisia koneita, kuin imperiumin tankkeja spiky bitz spruen kera. Saa ainakin säännöt niin voi sitten itse työstää omaa visiota vastaavan kojeen, jos ei virallinen muovikitti maistu. Viimeaikojen julkaisujen perusteella tosin uskon, että luvassa on jotain varsin siistiä.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Lohhareita ei ole koskaan liikaa. Tuo vanha epicin lentopeto olisi kyllä tyyliratkaisu, mutta arvaan, että siitä tulee kumminkin jotenkin väärä :)
Luumumehu on soturien juomaa
Ookami_Tez

Half-breed kirjoitti: Lisäksi tietty lähistelyvehje ilmassa on abaut pällein idea ikinä. Maassa lähistelyvehje voi vielä mennä kun se voi pysyä suojassa, mutta miten ilmassa, kun siellä mitään suojaa ole, eikä väistely ole mikään varma tapa pysyä hengissä. Maan pinnalle ne demonivehkeet kuuluu.
Siis itse olin ainakin ihan masentunut kun Nidien lentävät möröt eivät saa kunnolla lähistellä lentokoneiden kanssa vaan saavat korkeintaan tehtyä muutaman hassun lyönnin ja vielä heikolla Armor Piercellä vastustaja aluksiin. Itse ainakin juuri miettisin niiden lyövän itsensä kiinni lentokoneisiin niin pitkäksi aikaa kunnes se ei olisi enää lento kyvyllinen. Eikä vain käy tekemässä ohi lentäessä jotain pientä raapaisua.
Great Teacher Ookami_Tez
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Lentäähän lentokone nopeammin kuin lintu, eihän sellainen siivekäs norsu mitään kiinni saisi.
Soi viulu
Risto.Salonen

Ookami_Tez kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: Lisäksi tietty lähistelyvehje ilmassa on abaut pällein idea ikinä. Maassa lähistelyvehje voi vielä mennä kun se voi pysyä suojassa, mutta miten ilmassa, kun siellä mitään suojaa ole, eikä väistely ole mikään varma tapa pysyä hengissä. Maan pinnalle ne demonivehkeet kuuluu.
Siis itse olin ainakin ihan masentunut kun Nidien lentävät möröt eivät saa kunnolla lähistellä lentokoneiden kanssa vaan saavat korkeintaan tehtyä muutaman hassun lyönnin ja vielä heikolla Armor Piercellä vastustaja aluksiin. Itse ainakin juuri miettisin niiden lyövän itsensä kiinni lentokoneisiin niin pitkäksi aikaa kunnes se ei olisi enää lento kyvyllinen. Eikä vain käy tekemässä ohi lentäessä jotain pientä raapaisua.

Ottaen huomioon, jotta kukaan muu ei pysty lähistelemään lentureiden kanssa, niin on mielestäni melkoisen kova ominaisuus ylipäätään pystyä lähisteleen näiden lentureiden kanssa.
Ookami_Tez

Risto.Salonen kirjoitti: Ottaen huomioon, jotta kukaan muu ei pysty lähistelemään lentureiden kanssa, niin on mielestäni melkoisen kova ominaisuus ylipäätään pystyä lähisteleen näiden lentureiden kanssa.
Juuh en usko että semmoisia sääntöjä onkaan tulossa, mutta kuten mainitsin sellaiset olisi minusta sopineet hyvin jo Lentäville Monsterous Creatureille eli siis Nidien Lentäjille ja Lentäville Demoneille.
Great Teacher Ookami_Tez
Half-breed

Ookami_Tez kirjoitti:
Risto.Salonen kirjoitti: Ottaen huomioon, jotta kukaan muu ei pysty lähistelemään lentureiden kanssa, niin on mielestäni melkoisen kova ominaisuus ylipäätään pystyä lähisteleen näiden lentureiden kanssa.
Juuh en usko että semmoisia sääntöjä onkaan tulossa, mutta kuten mainitsin sellaiset olisi minusta sopineet hyvin jo Lentäville Monsterous Creatureille eli siis Nidien Lentäjille ja Lentäville Demoneille.
No eikä olisi. Ensinnäkin lenturin iholle pääsy ilmassa ilman yllätyksen etua on abaut mahdottomimpia temppuja mitä yrittää, ja sitten vielä jäädä kiinni siihen vekottimeen niin että voi mätätä sitä on jälleen pälli idea. Mitään järkeä tollasessa säännössä kuin "Wähäx kuul!111!" ja tuollaisia ideoita niskalaukauksella.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Half-breed kirjoitti:
Ookami_Tez kirjoitti:
No eikä olisi. Ensinnäkin lenturin iholle pääsy ilmassa ilman yllätyksen etua on abaut mahdottomimpia temppuja mitä yrittää, ja sitten vielä jäädä kiinni siihen vekottimeen niin että voi mätätä sitä on jälleen pälli idea. Mitään järkeä tollasessa säännössä kuin "Wähäx kuul!111!" ja tuollaisia ideoita niskalaukauksella.
Huomioiden että wh40k on täynnä viellä mahdottomampia ideoita niin tuo ny on pientä :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Bladetongue
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Bladetongue »

No niin nytten on sitten ensimmäinen 6 edikan peli takana ja ihan tyytyväinen olen noihin muutoksiin, mitä uusi edikka toi tullessaan. Yksi asia jäi kuitenkin pelin aikana epäselväksi, mites monsterous creatureiden lähistely iskut, onko ainoa mahdollisuus nykyään saada aikaan ap2 lyöntejä tekemällä smashiä, vai onko jäänyt huomaamatta jokin sääntö ohimennen? Wargearissahan näyttää olevan close combat weapon aseena. Itse pelaan demoneja ja kaveri ketä vastaan pelasin oli csm armeija demoni prinssin johtamana. Faqitkään eivät ilmoittaneet mitään, että monsterous creatureiden iskut olisivat enää power weapon iskuja.

Pelattiin sitten sääntiksen mukaan ja smashiä tuli käytettyä todella paljon. Onkohan tämäkin jokin aivopieru gw:ltä vai tuleekohan uusiin codexeihin sitten tarkemmin selvennyksiä tai tulevaisuuden faqeihin?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Jos figulla on Smash, se tekee aina ap2 iskuja. Bonuksena _mahis_ hakata autoja kovempaa yms.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Eikös monsut ignoraa armorin kuitenkin.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Eduboy94 kirjoitti:Eikös monsut ignoraa armorin kuitenkin.
Ei ne kyllä vehiclejä vastaan.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Eduboy94 kirjoitti:Eikös monsut ignoraa armorin kuitenkin.
Ignoroi juu, ton smash-rulen ansiosta. Sitä A/2 Sx2-osaa ei smashista tartte aina käyttää, ap2 tulee sitä smashin kautta ilmankin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Onko kukaan muu huomannut Deny the Witchissä ja psyykkereissä jotain kummallisuutta?
Deny the Witch onnistuu vain kutosella. Psyykkeristä saa tähän heittoon +1. Heität kutosen, ryhmässä on psyykkeri, tulos on 7. Heitto siis epäonnistuu.
Erratoja odotellessa..
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Risto.Salonen

Ratovaari kirjoitti:Onko kukaan muu huomannut Deny the Witchissä ja psyykkereissä jotain kummallisuutta?
Deny the Witch onnistuu vain kutosella. Psyykkeristä saa tähän heittoon +1. Heität kutosen, ryhmässä on psyykkeri, tulos on 7. Heitto siis epäonnistuu.
Erratoja odotellessa..
PEriaatteessa näin, mutta noppaosio ymmärtääkseni kertoo, jotta D6 voi tuottaa tulokset 1-6 riippumatta muutoksista, ja samoin D3 voi tuottaa vain tulokset 1-3 riippumatta muutoksista.

Jos siis jokin muutos veisi sinut tämän ulkopuolelle, niin loogisinta olisi toki että viimeisin (1 tai 6) luku siinä suunnassa on se, mitä käytetään, mutta en ainakaan huomannut kohtaa, jossa tämä sanottaisiin niin, että idioottikin tajuaa (minä siis).
Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Jo tuttuun tapaan tulossa nollainformaatio-mielipide viesti tältä puolelta ruutua.
Ensinnäkin lenturin iholle pääsy ilmassa ilman yllätyksen etua on abaut mahdottomimpia temppuja mitä yrittää, ja sitten vielä jäädä kiinni siihen vekottimeen niin että voi mätätä sitä on jälleen pälli idea.
Hammeri ja järki, eikö tästä ole jo puhuttu? Mun mielestä mekaaninen lohikäärme lenturina liikkumassa supersonicilla puoli kenttää on tyhmä, mutta erikoissäännöillä(max liike jtn 18") leijailemassa ja nappaamassa ohi lentäviä lentsikoita on siisti. Demonisilla voimillaan se jyräyttää päin hävittäjän kylkeä ja murjoo maata kohti päästämättä irti. Jos taas lentsikka liikkuu supersonicilla (36" liike, mikä sen nimi olikaan), ei pysty tarrautumaan kiinni.

Joka tapauksessa ihan kiva idea, sekoitettuna muihin järjettömyyksiin ei sitä edes huomaa. Jos se taas käyttää hävittäjien sääntöjä, syön hattuni. Tai en sittenkään, eilen ostettu hieno hattu.

FixuEDIT:
Lisäksi kai tajuat, että jos se on syöksyssä mukana, niin sekin tippuu sitten maahan aika varmasti. Lähistelylentsikoita ei ole tehty ihan syystä.
hä? En mä mikään rakettifyysikko oo =D. Njoo, siis eihän se ole oikeasti mahdollista, kuten ei ole mahdollista edes tehdä demonimetallilohikäärmettäkään. Tai sitten se rikkoo moottorit ja hyppää pois ennen maahan iskeytymistä.
En vain saa mielestäni mekaanista lohikäärmettä hyppimässä lentokonelaivueessa koneesta toiseen, tiputellen koneita maahan koneiden moottorien savutessa.
Viimeksi muokannut Fixu, Su 22.07.2012 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Half-breed

Fixu kirjoitti:Hammeri ja järki, eikö tästä ole jo puhuttu? Mun mielestä mekaaninen lohikäärme lenturina liikkumassa supersonicilla puoli kenttää on tyhmä, mutta erikoissäännöillä(max liike jtn 18") leijailemassa ja nappaamassa ohi lentäviä lentsikoita on siisti. Demonisilla voimillaan se jyräyttää päin hävittäjän kylkeä ja murjoo maata kohti päästämättä irti. Jos taas lentsikka liikkuu supersonicilla (36" liike, mikä sen nimi olikaan), ei pysty tarrautumaan kiinni.

Joka tapauksessa ihan kiva idea, sekoitettuna muihin järjettömyyksiin ei sitä edes huomaa. Jos se taas käyttää hävittäjien sääntöjä, syön hattuni. Tai en sittenkään, eilen ostettu hieno hattu.
Hammerin säännöt ja järki. Itse 40k:n maailmassa ja hutussa on monesti ollut kyllä ihan hyvin järkeä mukana, vaikka välissä mennään siihen Gears of Warin tapaisen "Wähäx kuul!111!" perseilyn suuntaan. Silti yleisesti 40k:ssa on kuitenkin hyvin ollut järkeä mukana, joten tuo lentävä mekaaninen demonilohari joka lähistelee toisia lentsikoita on aika helvetin paha ohilaukaus pitkän osumasarjan jälkeen. Lisäksi kai tajuat, että jos se on syöksyssä mukana, niin sekin tippuu sitten maahan aika varmasti. Lähistelylentsikoita ei ole tehty ihan syystä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”