WM/H turnaukset Ropeconissa 2012
Re: WM/H turnaukset Ropeconissa 2012
Mikke Ketolakin vois alustavasti tulla kaikkiin turnauksiin.
Puolalaisessa vessassa, käsi omassa ulosteessa, olen tulossa vanhaksi.
-
SpartanMk1
Lintula Niko vetäytyy sunnuntain fair play turnauksesta. Taitaa perjantaina ja lauantaina tulla ihan tarpeeksi pelejä.
Innostuin hieman liikaa pahoittelen.
Innostuin hieman liikaa pahoittelen.
Mikko Lähdekorpi mukaan lauantain pääturnaukseen ja sunnuntain fair play:hin
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Lauantain pääturnaukseen mukaan.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Hyttinen mukaan Highlanderiin ja pääturnaukseen.
Eetu Jokinen highlanderiin ja pääturnaukseen.
Antti Ilmavirta mukaan pääturnaukseen ja Fairplay-turnaukseen tässä vaiheessa. Rhyas tulee omistamaan koko porukan, kun ei sunnuntaina parempaakaan tekemistä Conissa ole.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Tässä vaiheessa vain pääturnaukseen, katotaan fairplaytä paikanpäällä jos aikaa/paikkoja riittää
Lasse Kuikka pelaamaan pääturnaukseen ja fairplay-turnaukseen.
- Ihme_apina
Lainatkaa joku tepolle Amonia ku meni huutelee et jos sil olis se ni pelais.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Ja Amonhan löytyy lainaan vaikka multa.
Kysytään nyt tässä kun ei muuallakaan kehtaa...
Miten turnauksissa tulkitaan Shield Guardia? Kootuissa keskusteluissa oli jotain sivumainintoja siitä että suomalaisissa turnauksissa asiaa käsiteltäisiin kiltisti, mutta mennäänkö RopeConissa nyt sitten sen "oikean" (eli ns. los-venkoilun) mukaan vai tuleeko järjestävältä taholta jotain pikaerratointia turnausta varten (lähinnä nyt Highlanderiin, mutta samallahan tuo kai muihinkin turnauksiin hoituisi). Vaikuttaa ainakin omalla kohdallani siihen mitä listasta löytyy.
Miten turnauksissa tulkitaan Shield Guardia? Kootuissa keskusteluissa oli jotain sivumainintoja siitä että suomalaisissa turnauksissa asiaa käsiteltäisiin kiltisti, mutta mennäänkö RopeConissa nyt sitten sen "oikean" (eli ns. los-venkoilun) mukaan vai tuleeko järjestävältä taholta jotain pikaerratointia turnausta varten (lähinnä nyt Highlanderiin, mutta samallahan tuo kai muihinkin turnauksiin hoituisi). Vaikuttaa ainakin omalla kohdallani siihen mitä listasta löytyy.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Rehellisesti sanottuna, en usko että kukaan meistä suomalaisista masiinapelaajista tuohon LOS-vääntelyyn ryhtyy. Onhan toi ollut jo pitkään tiedossa oleva ongelma (muistan kun Hermanni selitti Ruotsissa helmikuussa paikalliselle TOlle kun ei ollu kuullu juttuakaan), enkä kyllä ole ainakaan kuullut yhtään tarinaa, että tuota kukaan olisi abusoinut. Maailma voi olla julma paikka tuolla ameriikan isossa maailmassa, mutta täällä on ollut kiva pelailla :)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Vastaus on mun nähdäkseni yksiselitteisesti se, että turnauksessa käytetään virallisia sääntöjä. Näin ollen tuo on periaatteessa mahdollista. Itse jättäisin Shield guardit suosiolla kotiin tai en ainakaan luottaisi niiden toimivan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
- GreenMeanie
Toista ketjua lainatakseni
Jos haluat pelata shield guardia itelläs pelaat sitä nykyruulauksen mukaan, jos pelaat shield guardia vastaan saat itse pohtia 1. onnistutko oikeesti kiertämään sen LOSin ja 2. haluatko oikeasti voittaa sillä.
Ei ehkä näin mutta tuskin kikkailulla kavereita saa.Der Dexter kirjoitti:noh, jos suomalaisessa turnauksessa moiseen törmäät, niin älähtää vähäsen ääneen, niin tullaan joukolla heittämään pelipöytä nurin.
Jos haluat pelata shield guardia itelläs pelaat sitä nykyruulauksen mukaan, jos pelaat shield guardia vastaan saat itse pohtia 1. onnistutko oikeesti kiertämään sen LOSin ja 2. haluatko oikeasti voittaa sillä.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Sääntöjen mukaan siis mennään, saa teoriassa abusata. Käytännössä voi jäädä aika vähälle. Esim. kansallisesta moraalintunnosta kys. asiassa kertonee jotain se, että Jaakko olisi voinut kys. tekniikalla voittaa ruotsalaisen pelaajan ETC:ssä ja voittaa meille yhden matsin enemmän, mutta jätti tekemättä.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
santeri salminen peruu osallistumisen fair play turneeseen, ei saa nappei maaleihin tarpeeksi...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Ei oo maalauspakkoakaan. On se tietty tiebreaker et voi olla et vaikuttaa johonkin tuloksiin, mutta samat pelit pääsee silti pelaamaan ;)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
-
Der Dexter
ehkäpä hassu vastaus, itse taas olettaisin normaalien parametrien puitteissa säännön toimivan, siis ilman Los-kikkoja, sillä en usko että suomessa näitä nähdään ikinä.Celebdae kirjoitti:Vastaus on mun nähdäkseni yksiselitteisesti se, että turnauksessa käytetään virallisia sääntöjä. Näin ollen tuo on periaatteessa mahdollista. Itse jättäisin Shield guardit suosiolla kotiin tai en ainakaan luottaisi niiden toimivan.
Suurin rasitushan aiheessa on se, ett PP ei ole saanut asiaa korjattua, vaikka vaadittava korjaussarja RAWista RAI:in on erittäin helppo eikä luo mitään mustia aukkoja, ja saisi muutenkin mitenkään uberin säännön toimivaksi.
Etenkin jos kyseessä on Conin turnaukset, joissa ei voi peluuttaa vapaasti nappeja joita haluaisi, ei todellakaan ole näyteikkuna jossa haluan näkyvän mitään sääntöteknisiä kikkailuja voittoon, sitä varten voi mennö siihen viereiseen saliin, ja katsoa lasten pelejä. Kyllä se sield guard toimii, vaikka siinä se teoreettinen veto olisikin, vielä kunhan se tulisi viralliseksi...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Hei rakkaat kanssasotijat
Ei mitään käryä mimmoisen listan kehtaisi ja viitsisi tehdä fairplayturnaukseen pelattavaksi. Haluaisiko joku mahdollisesti kasata ja lainata mulle omavalintaisen armeijan sunnuntaille, jos ei MT-paikkaa heru lauantaina? Vastavuoroisesti voin lainata jonkun Cygnarhässäkän ettei lainaaja jää ihan tyhjin käsin sunnuntaiksi.
Ideana siis, että su-aamulla saan kätöseeni listan, jonka pelaamisesta ei oo käryäkään ja sillä pitäis päivä selvitä. Kovin mielellään pelaisin maalatuilla figuilla; ei tarvii olla mitenkään hienoja (ei munkaan suttaukset oo), mutta maalattu on aina maalattu.
Voin tarjoo vaikka kaljat jossain välissä vaivanpalkaksi jos joku innostuu lainaamaan.
(Turun fairplayturnausten ruletti-konsepti oli mun mielestä hirveen kiva ja saman efektin ottaisin mielelläni myös täällä fairplayturnauksessa.)
Sunnuntain fairplayturnauksesta ei kai jaeta ranking-pisteitä (tai niitä jaetaan jollain pienellä' kertoimella?), että peli pysyy aloittelijaystävällisenä, vai?
Ei mitään käryä mimmoisen listan kehtaisi ja viitsisi tehdä fairplayturnaukseen pelattavaksi. Haluaisiko joku mahdollisesti kasata ja lainata mulle omavalintaisen armeijan sunnuntaille, jos ei MT-paikkaa heru lauantaina? Vastavuoroisesti voin lainata jonkun Cygnarhässäkän ettei lainaaja jää ihan tyhjin käsin sunnuntaiksi.
Ideana siis, että su-aamulla saan kätöseeni listan, jonka pelaamisesta ei oo käryäkään ja sillä pitäis päivä selvitä. Kovin mielellään pelaisin maalatuilla figuilla; ei tarvii olla mitenkään hienoja (ei munkaan suttaukset oo), mutta maalattu on aina maalattu.
Voin tarjoo vaikka kaljat jossain välissä vaivanpalkaksi jos joku innostuu lainaamaan.
(Turun fairplayturnausten ruletti-konsepti oli mun mielestä hirveen kiva ja saman efektin ottaisin mielelläni myös täällä fairplayturnauksessa.)
Sunnuntain fairplayturnauksesta ei kai jaeta ranking-pisteitä (tai niitä jaetaan jollain pienellä' kertoimella?), että peli pysyy aloittelijaystävällisenä, vai?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "