smaxx kirjoitti:Oikein nätti asetelma. Linkit ei tuossa kaikki toimi.
Nyt pitäisi toimia.
Matti kirjoitti:
Itse työstäsi tykkäsin. Tuo enkeli on erityisesti erittäin hienosti maalattu ja tykkäsin todella paljon. Enkeli toimii hyvin ja on poikkeavine väreineen eetterisen oloinen. Samaten lapsoset toimivat kivasti. Alusta on sitten heikompaa osaa. Mistä teit veden? Kun kuvausta suoritettiin ja kuvaaja käänsi, niin totesi veden olleen yhä märkää (?). Kuvissa näyttää toimivan paremmin kuin livenä kylläkin, mutta yhäkin siellä näkyy jonkinlaisia lankoja tms.
Vesi on Deluxe Materials Scenic Wateria (kauppa, josta ostin, näyttää poistaneen nämä valikoimastaan, jännää), jonka käytöstä ei ollut kuin hämärät ohjeistukset paketin kyljessä. Tajusin noin puolivälissä touhua, mitä olin tekemässä väärin, eli tuo vesiefektiä ohjaava rihmasto jäi ikävästi näkyviin. Rihmat olisi pitänyt laittaa koko matkalta ylhäältä alas eikä jatkaa keskeltä siitä, mihin edellinen jäi, ja ne olisi pitänyt liisteröidä huolellisemmin hiuslakalla kiinni ennen silikonin kaatamista. Olisipa ollut aikaa testailla tuota ensin johonkin muuhun... Tuo silikonimassa ei vissiin ikinä kuivunut ihan kovaksi, vaan jäi hiukan tahmaiseksi ja joustavaksi. Sen suhteen ei mitään hajua, millaiset olosuhteet se olisi vaatinut kovettuakseen, tosin se muuttuu 60°C:ssä jo juoksevaksi, joten voi olla, että jo paikallislämpötila riittää pehmentämään sitä.
Alkuvaiheessa touhua tuo vesi itse asiassa näytti tosi lupaavalta.
Sitten maastosta noin muutoin, niin olisin kaipaillut, että mm. puskat olisi maalattu ja tehty jotenkin niin, että se olisi mahdollista. Koska puskissahan ei nykyisellään ole samanlaista kontrastia kuin muussa työssä (jotka on maalattu). Tiedän, että puskien ja myös static grassin maalaus on pottumaista touhua, mutta parantaa mielestäni laatua selvästi.
Jep, tämä harrastuksen osa-alue on tosiaan vielä hakusessa. Joskus muinoin hamstrasin laatikollisen erilaisia maastotarvikkeita, ja tähänhän niiden käyttöä sitten harjoiteltiin. Figumaastoksihan tuommoiset toki kelpaavat, showcase-dioraamaan olisin itsekin toivonut jotain muuta.
Oi niitä aikoja, kun figut beissattiin vihreällä hiekalla...
Kuvittelinko muuten vain, vai oliko työn laidat värjättyä jeesusteippiä? Tuollaista olin katsovinani ja riemastuin sikäli, että jeesusteippihän on dioraamoihinkin kelvollinen työkalu. :)
Sitähän tuo. Alkuperäinen suunnitelmani oli käyttää puunkorjauskittiä laitojen siistimiseksi, mutta se osoittautui siinä määrin työlääksi, että päädyin MacGyver-oikotiehen. Luultavasti ratkaisu oli jopa parempi näin, koska antaa hiukan käsittelynkestävyyttäkin reunoihin.