"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1850pinnaa Tyrkkyjä

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
halko

1850pinnaa Tyrkkyjä

Viesti Kirjoittaja halko »

Genespämmi on nykyään sitten paskaa, katotaan josko sais jotain muuta edes jotenkin toimivaa tilalle.

Hive Tyrant - 260pts
- Wings, 2 x TL-Devourerit
Hive Tyrant - 255pts
- Armoured Shell, Old Adversary, 2 x TL-Devot

3 x Hive Guard - 150pts
3 x Hive Guard - 150pts
3 x Hive Guard - 150pts

10 x Termagaunt - 50pts
10 x Termagaunt - 50pts
Tervigon - 200pts
- Catalyst, Poison Sacs, Adrenal Glands, Scything Talons
Tervigon - 195pts
- Catalyst, Poison Sacs, Adrenal Glands

Carnifex - 195pts
- 2 x TL-devot
Carnifex - 195pts
- 2 x TL-devot

Kutosesta ei vielä kauheasti ole kokemusta, mutta äkkiä aateltuna tämmönen tuntuis ihan solidilta. Scoraus on kunnossa kunhan Tervit osaa hoitaa paskomisen, Dakkaa lähtee se 48 TL s6 kutia ja 18 s8 "ammu minne vaa 24" ilman kovereita" kuteja PE:n kanssa, et kai tää rangelle päästyään jotain rikkoo, sinne pääsy on taas aika hankalaa kauempaa ampuvia vastaan. Kyl noi 6 monsua saa loppujen lopuks aika helposti ammuttua pois joillain listoilla, muttei nidit pelkällä listalla painikaan kai GK:n ja iG:n tasalla. Voisko tämmösel pelata?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
HerraMauno

Re: 1850pinnaa Tyrkkyjä

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

En mä nää. Sori nyt vaan, mutta tyrdet tuntuu vaan ihan tunkeilta. Fexit on vaan tunkkei, autoi ne paskoo paremmin ku ennen, mutta 4 woundinen T6 MC 3+ savella ei vaan voi tolla hintalapulla olla hyvä. Kyl tolla varmaan jonkun muksun hakkaa...

Ainoo, mitä oon miettiny nideille, että vois teorias olla kova, olis pelaa 3 fexin ryhmii, joissa edessä jouksee prime tuomassa wound allocaatiota. Sais vissiin 2 mahtuun noihin pinnoihin. Ei sillä, että fiksumpi olis varmaan pelaa yhtä sellasta, jossa on 2 primee ja sit muuta sälää esim. hive guardei.

Teoria tasolla kans joku gauntti horde vois olla ok, kun sairas määrä fearless modeleita on vaan vaikee poistaa. Ei sillä, että ne gauntit itessään ei kyl tee mitään sille vastustajallekkaan.
halko

Joo siis huono codex toi nyt on joka tapauksessa, eihän sille mitää voi, mut pakko nyt jostaa lähtä kokeilee. Asiaa varmaa helpottaa sit kun oikeesti oppis niit uusi sääntöikin, muutama peli alla ja vähä hapuilua kyl. Enhän mä edes oikeesti tiedä mitä muut armeijat pelaa vitosessa, mut kai ne samat razogk:t ja mech IG:t on edelleen kovia ja nehän näist nyt juoksee heti läpi. Deathstar on kans vissii nykyään aika kova sana, mut ei toi 3:n fexin ja kahen primen porukka myöskään mitää tee, kyl nekin saa pois jos haluaa (tai menee ohi). Hive Guardit on edelleen ninjoja ja tervit kans, muuta ei oikein ole.

Kyllä mä fearless hordeakin oon miettiny, kun se vois kai aika ninjaa denial peliä pelata kyllä, tosin ampuvat listat kyllä ampuu niit pois coverien heikennyttyä aika kovaa tahtia. Toimis kai jotenkin riippuen miten hyvin paskoo tervigoneilla lisää jengiä, mut silti se lista olis vaa sellanen ettei sil oikeesti jaksais tai haluais kukaan pelata.

Ohan mulla aina ne BA:tki kyl jos niille sais jotaa oikeesti hyvää listaa, nidit ois vaa paljo awesomempia :(

Edit: ai hitsi kuinka jäisesti osasin kirjottaa, no yrittäkää saada selvää
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Musta kans vaikuttais, et jos nideistä haluis edes semisti toimivan listan kutosessa, niin sen pitäis olla mallia monsteri-kuolontähti tai pari ja troopissa koko rahalla hordea. Hive Guard nyt toki on edelleen niin hyvä, ettei sitä kannata jättää pois.
halko

Ohan se kanssa niin, mutta monsteri (tai pseudo-monsteri) kuolontähtiä kun kuitenkin vaa kaks vaihtoehtoa, carnit ja primet tai hive ja guardit. Ongelmahan on se, että carnit ovat kuitenkin niiden pistehintaan surkeita tappelijoita (vähä kuten muutakin) ja ampuvaksi yksiköksikin liian kalliita. Ja ampumistahan noi kuitenkin tottelee aika kiltisti. Ei toi munkaa listaa kyl oikeestii hyvä, et pitää sit pelaille ja kokeilla.

Saishan tosta kuolontähteäkin aikaan vaikka jollaa

Prime (Lashwhip, boneswords)
Prime (Lashwhip, boneswords)

3 x Hive Guard
3 x Hive Guard
3 x Hive Guard

10 x Termagaunt
10 x Termagaunt
Tervigon (catalyst, säkit, glandit)
Tervigon (säkit, catalyst, glandit)

3 x Carnifex (2 x TL-devot)
=1700

+ Sit viel 150 pinnaa ylimäärästä, häröö ois ottaa carneille regenit, joille primet sit viskoo haavoi parannettavaks, mutta massa kai olis se parempi idea. Mun en mä oikeesti nää miks tää olis nii hirveesti kovempi kuin mikä mun aeiempi lista, tai sit mä en vaa oo täysin ymmärtäny 6. edikan allokaatiota. Mun käsittääkseni tän ampuu yhtä helposti rikki, ampuu huonommin ja lähistelee ihan pikkasen paremmin.
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

halko kirjoitti:Mun en mä oikeesti nää miks tää olis nii hirveesti kovempi kuin mikä mun aeiempi lista, tai sit mä en vaa oo täysin ymmärtäny 6. edikan allokaatiota. Mun käsittääkseni tän ampuu yhtä helposti rikki, ampuu huonommin ja lähistelee ihan pikkasen paremmin.
Kolme sanaa, jotka muuttavat kutosen wound allocationin täysin: "Look out, Sir."
HerraMauno

Kyl mä tykkään enemmän tost kuolontähdestä. Regeni olis noille sälleille varmaan jopa aika hyvä uppi. Kuitenkin tohon pitää upottaa 13 haavaa ennen kuin kukaan kuolee. Luultavasti pääsee heittään regenii pari kertaa välissä.
halko

HerraMauno kirjoitti:Kyl mä tykkään enemmän tost kuolontähdestä. Regeni olis noille sälleille varmaan jopa aika hyvä uppi. Kuitenkin tohon pitää upottaa 13 haavaa ennen kuin kukaan kuolee. Luultavasti pääsee heittään regenii pari kertaa välissä.
Eli kutosessa haavat tuleeki modeleittain, vaikka kaikki samanlaisia? Jotenkin mä sit oon ton kohan missannu (LoS:in nyt kyllä tiesin) - sithän mäkin jo alan lämpenee tolle deathstarille ja regeille.
JJL

Viesti Kirjoittaja JJL »

Joo onnistuneesta look out siristä saat päättää kuka ottaa haavan, eikä tarvi laittaa sille joka on jo haavoittunut. Pitää niitä huomattavasti kauemmin hengissä.
There isn't a God to save you, if you don't save yourself
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Kyllä se aika paljon vaikuttaa, mutta koska look out sir onnistuu vaan 4+, niin ei se mikäänihan umpibörken oo. Aika usein lähtee siltä vastaanottavalta taholta vähän turhan pikaseen henki. Tyranideilla ei tietenkään haittaa samalla tavalla.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
HerraMauno

Mikke kirjoitti:Kyllä se aika paljon vaikuttaa, mutta koska look out sir onnistuu vaan 4+, niin ei se mikäänihan umpibörken oo. Aika usein lähtee siltä vastaanottavalta taholta vähän turhan pikaseen henki. Tyranideilla ei tietenkään haittaa samalla tavalla.
IC:n los! on 2+. Esim. primen, mikä tossakin listassa on sitä wound allocationia tekemässä.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Oho, oon missannu aika tärkeen pätkän säännöistä. Harvinaisen typerä sääntö kyllä ja pistää miettimään monia juttuja aika uusiksi.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”