straviax kirjoitti:Ja lisää... Pitääkö cryptekkien olla oikeita figuja vai voiko ne olla enemmän,
tai vähemmän laimeita conversioita deathmarkeista? Figuilla siis on dethmarkkien pyssyt
enemmän "sauvamaisen" näkösenä.
Ei nyt tarvitse kysyä eriksee varmaan saako tää olla tää yms.
Kunhan vaan on konvertoitu figu tarpeeksi hyvin että ymmärtää mitä se esittää.
^Näin juuri. Konversiot on just jees, kunhan ne tunnistaa siksi mitä ne esittää. Mulla on itsellänikin cryptekit konffattu lychguardeista, ei juuri kukaan varmaan ole sitä yhtä virallista figua useampaa kappaletta ostanut.
Sääntöpakettiin päivitetty maininta siitä, että flyer-rajoitus koskee myös flying monstereita. Vain yksi per armeija niitäkin siis.
Saako chaos mariineilla silti olla kaksi siivekästä demoni prinssiä? Koska faqissa lukee että wings muuttaa tyypin "jumpiksi" eikä fagissa ole erillistä mainintaa että demoni prinsistä tulisi flying monsu vaan se on nytten jump monstrous creature. Koska demonien codexissa taas lukee että prinsistä tulee flying monsu,kun taas csm dexissä ei?
Kurbutti kirjoitti:Minkä takia Psychic Disciplinet on ilmoitettava etukäteen?
Koska haluan vähentää pelin alussa tapahtuvaa säätämistä. Ei normaalejakaan psychic powereita saa vaihtaa vastustajan mukaan.
En henkilökohtaisesti koe sen Disciplinen valinnan olevan se, joka kestää. Todellisuudessa eniten aikaa menee ihan puhtaasti sen nopan heittelyyn. Eilen kokeilin miten 15 Psykerin lista toimii ja pelin alussa heitin 31 taikaa. Noppia lensi varmaan 50, koska re-rollit jne. Se vie aikaa. IMO Disciplinet käytöstä pois kokonaan tai sitten saat valita Psykereille myös taiat.
Lisäksi, Psykerin "räätälöinti" vastustajan mukaan ei oikeastaan ole kovinkaan OP, koska otat siinä aina sen riskin että teet siitä Psykeristä täysin turhan. (Ottaen huomioon vielä sen miten kuraa suurin osa Primaris-taioista on.)
Pointtina ei ole, että powereiden räätälöinti olisi mitenkään OP (satunnaisuus tasoittaa ihan hyvin), vaan se, että mun mielestäni turnauspelaamiseen kuuluu, että lista on koko ajan sama ja pitää osata ennakoida listaa rakentaessa minkälaisia armeijoita tulee vastaan. Kutosedikassa on paljon juttuja joista huomaa, ettei sitä todellakaan ole suunniteltu turnauskäyttöön, ja haluan kokeilla ennen Fanaticia miten nämä mun mielestäni tarpeelliset muutokset toimii. Enäähän ei sääntökirjan mukaan edes automaattisesti pelata avoimilla listoilla, vaan sivulla 118 käsketään sopia asiasta erikseen ja oletuksena on, että listat katsotaan vasta pelin jälkeen. Myöskään maastojen asettelu sääntöjen mukaan, kuten moneen kertana on todettu, ei sovellu turnauskäyttöön. Tottakai noi psychic powerit voisi valita jokaiseen peliin erikseen ilman sen suurempaa ongelmaa, mutta mun mielestäni minkäänlainen listojen viilaaminen kesken turnauksen ei kuulu turnauspelaamiseen, etenkään sellainen mitä pystyy hyödyntämään vain osa armeijoista. Täysin satunnaiset jutut on sitten asia erikseen, ja niitäkin olen karsinut jonkin verran, mutta psychic disciplinejen jättäminen kokonaan pois käytöstä olisi liioittelua, etenkin kun pelaajilla on mahdollisuus itse valita käyttääkö niitä.
Toivottavasti tää ei nyt sentään ole sun mielestä niin tyhmä sääntömuutos, että jättäisit sen takia kokonaan tulematta.
Älä aattele, että pidän niitä tyhminä muutoksina; ei ollut tarkoitus moittia. Halusin vaan tuoda esiin sen, että 90% siitä "säädöstä" menee puhtaasti niiden noppien heittelyssä. Ymmärrän myös, että sitä on käytännössä mahdoton kiertää ellei tosissaan kiellä niiden käyttöä kokonaan tai sitten anna pelaajien valita ne taiat. Jälkimmäinen on melkeen yhtä huono vaihtoehto kuin sitä edeltäväkin, koska sitten aletaan näkemään jotain ihan älyttömiä juttuja (kuten Doom of Malan'Tai Iron Armilla...) Tiedän, ettei kuutosesta turnauksissa ole vielä olemassa mitään kollektiivista kokemusta, joten aika kokeilemalla se menee varmasti näin alkuun monilla muillakin. Joka tapauksessa oon samaa mieltä siitä, että jotkut 6. edikan säännöt ei sellaisinaan sovellu turnauksiin.
Mitä tulee niiden listojen pysyvyyteen, niin mulle on ihan OK, jos ne ilmoitetaan etukäteen ja pidetään samoina. Tosiasiassa ne Disciplinet on kuitenkin aika vakiot mun listoissa, enkä hyvällä tahdollakaan oo saamassa mitään Psykerspämmiä turnaukseen mennessä aikaiseksi! (Vaikka siinäkin kaikki ottaa telepatiaa...)
Mitä vielä tulee osallistumiseeni, voi olla että jää maalauksista kiinni. :)
Kurbutti kirjoitti:Mitä vielä tulee osallistumiseeni, voi olla että jää maalauksista kiinni. :)
Näyttää sen verran hiljaiselta tämä ilmoittautuminen, että taidan oikeastaan poistaa ton osittaisenkin maalauspakon. Fanaticiin mennessä suditte sitten figut oikeasti turnauskuntoon. =)
Toi "heitä ensin, valitse vasta sitten" -muutos warlord traitteihin on tullut vastaan useammassakin paikassa (esim. täällä), ja ajattelin, että sitäkin voisi testata tässä turnauksessa, jälleen sitä fanaticia ajatellen.
Teemu Juselius, Henri Simelius ja Joonas Nevalius on tulos, maksu suoritetaan paikan päällä kun ei varmaan tilille ehdi. OK? Kiitti ja turus on kauniita naisii. Ois meilleki ees yks.
Nagarythes Heir kirjoitti:OK? Kiitti ja turus on kauniita naisii. Ois meilleki ees yks.
OK! Turnauspaikka on yliopiston vieressä, joten tosi hyvällä säkällä voi niitä kauniita naisia onnistua bongaamaan siitä huolimatta, että on lauantai eikä lukukausi oo varsinaisesti vielä alkanut.
Ja ei mitenkään erityisesti just näille herroille *köh* muistuttaisin, että turnauspaikalla on alkoholin nauttiminen valitettavasti kokonaan kielletty.