"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2012 OETC listat

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Celebdae

Re: 2012 OETC listat

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

TheEmu kirjoitti: Points: 48/50
Captain Victoria Haley (*5pts)
* Thorn (8pts)
* Stormclad (10pts)
* Stormclad (10pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
Steelhead Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Steelhead Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
Tossa on tarkotus varmaan olla eHaley, eikä pHaley? Eeppinen versio on jo majuri...

En kyl osaa hirveesti just tollasesta eHaley-listasta sanoa, kun en oo oikeestaan ikinä pelannut. Casteri on kuitenkin niin hyvä, että en missään tapauksessa jättäisi veke. Positiivista tuossa olisi joka tapauksessa, että se soveltuu aika kivasti esim. Incursioniin, jossa Colossaali-listalla voi olla vaikeaa. Siis ainakin, jos keskilippu katoaa. Ja sama siihen kahden montun skenuun. Tilaahan tossa listassa ois just sopivasti Gormannille =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Juujoo, tottakai eHaley, unohtui vaan klikkailla forwardkommanderiin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

ainoa mikä tossa on, että siitä puuttuu pitkän matkan pommitus, eli siis gunmagejen defenderi, on ollut aina erittäin rasittava vastus. toki joku hunterkin tässä on ihan pätevä, 18" rangella.
Mutta aggrolistana joo, ei tuo tosiaan paljoa anna kaverille aikaa omaan peliin. riittäisikö kuitenkin vain yksi yksikkö steelhedejä, ja oisi vaiks just sit alexia, sillä se on pätevämpi tekeens tappoja kuin toiset jääpäät?

Mielenkiintoinen runko kyllä, harmi ettei aikaa testeille ole enään kauhean paljoa. Tuo kyllä tuollaisenaan ois aika veemäinen just incursionissa, kun lipuille pitäis mennää, mut on feat paljon rautaa lipuilla.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Mun mielestä toi eStryker-listan vika versio vaikutti hyvältä. Ja olen sen eHaleyn kannalla sinänsä. Eikä tässä formaatissa ole ihan pakko listojen kompensoida toisiaan, koska matchuppeihin voi vaikuttaa. Vaikka onhan se silti helpompaa kaikille jos ne niin tekee. En alkaisi hirveän räikeitä uusia ideoita testaamaan tässä vaiheessa, jos lista jääkin tunkiksi. Enemmän ottaisin listan, jolla osaa pelata ja tietää potentiaaliseksi (joku vanha lista?).

Itse pelaan siis takuuvarmaa eKruegeriani ja sen seurana eKayan tier nelosta, jolla oli kiva lollotella Sipoossa (jotka oli ekat pelini toki koko casterilla). Yksi voitto kolmesta ja toinen tosi lähellä. Listassa oli vielä parantamisen varaa, mutta kyllä sillä temppuja on ja opin sen takuuvarmasti ennen ETC:tä, kun Tatun kanssa vähän väännän..

Hermannille suosittelisin jompaa kumpaa Vaylia (koska onhan ne hyviä ja kai jo aika tuttujakin) ja jotain muuta. eLylyth olisi helppo, mutta en tiedä.. Typhoni on tosi överi destruction skenuun, mutta en tiedä onko ihan tunkki tai ylikallis muuten, jotta sitä kannattaisi pelkkää destructiota varten ottaa.

Ollilla taitaa olla listat valmiina?

Tatun eVlad-listasta tykkäsin ja ilmeisesti siinä on potentiaalia, vaikka päin persettä sillä pelaatkin? eButcherin tier3 on kanssa hyvä ja se antaa kyllä oikeasti etua matchupeissa ja sillä voi saada pari lollotteluvoittoa kun osuu hyvin (skenaario tai listat). Ja onhan se vielä voittamaton kyseisissä karkeloissa.

Meillä oli Teemun kanssa puhetta, että pidetään kaksi maajoukkueleiriä tässä vielä ennen kisoja. Kaksi vkonloppua siihen menee, eli ajankohdat tod näk 8.-9. syyskuuta Helsingissä ja 22.-23. syyskuuta Turussa. Suunnitelma oli, että joukkueena puhutaan paskaa, metataan ja katotaan skenuja läpi lauantaina ja pelataan 3-4 peliä jokainen sunnuntaina. Eli laittakaa noi päivämäärät ylös ja varatkaa aikaa. Kaikki paikalla! Itse en ehkä pääse tokaan :P
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Celebdae

Mä voin joukkueen "managerina"* osallistua ekaan leiritykseen jos haluutte. MacBain voi näyttää muillekin kuin Tatulle mistä kana pissii tai jotain =) Voin mä kyl pelata oikeillakin listoilla toki.

Hermannille oikeesti suosittelisin pelaamista sellaisella listalla, joka tuntuu omiin näppeihin hyvältä. Eihän toi Tatukaan suostu ottamaan sitä meidän valmiiksi tekemää eSorsaa =) Jos tuntuu, että joku lista on mukava all-rounderi, niin sitten voi tokaksi listaksi ottaa jonkun eLylyn tms. ihan pelottelutarkotuksessa. Voit esimerkiksi sillä varmistua, että vastustaja ei oo ottamassa tollon Retribuutiota sua vastaan. Mut joka tapauksessa parempi lähteä kisaan hyvällä fiiliksellä ainakin yhden listan kanssa, kun ei tässä aikaa viilailla enää hirveesti ole.

Onkos tuolla muuten pakko pelata molempia listoja turnauksen aikana? Siitä oli mun mielestä jossain joskus puhetta, mutta tulikohan jotain päätöstä. Jos ei, niin sit tosiaan voi hyvin hyödyntää tota "trikkilistaa", jonka heittää ite kehiin vain viimisessä hädässä (ellei sit vikan treenikuukauden aikana lista ala tuntua kivalta).

*Kyseessä siis manageri josta ei ole mitään hyötyä, mutta toivottavasti ei hirveesti haittaakaan.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Der Dexter kirjoitti:ainoa mikä tossa on, että siitä puuttuu pitkän matkan pommitus, eli siis gunmagejen defenderi, on ollut aina erittäin rasittava vastus. toki joku hunterkin tässä on ihan pätevä, 18" rangella.
Mutta aggrolistana joo, ei tuo tosiaan paljoa anna kaverille aikaa omaan peliin. riittäisikö kuitenkin vain yksi yksikkö steelhedejä, ja oisi vaiks just sit alexia, sillä se on pätevämpi tekeens tappoja kuin toiset jääpäät?

Mielenkiintoinen runko kyllä, harmi ettei aikaa testeille ole enään kauhean paljoa. Tuo kyllä tuollaisenaan ois aika veemäinen just incursionissa, kun lipuille pitäis mennää, mut on feat paljon rautaa lipuilla.
Mä vähän mietin että pitkän matkan pommitusta ei oikeen tarvita jos ideana on mennä naamalle ja kovaa. Ja no, eikö noi Stormcladit ala olla long ranged dakkaa haleyn kanssa? :) Mut sit taas puolestaan kaks (mieluummin kolmekin) yksikköä steelheadejä tarvittais että niitä pääsee kunnon posse vastustajaan kiinnikin; kyllä niitä kuitenkin kuolee matkallekin. Täytyy saada testipeli tai pari tällä viikolla vielä ja lukita sit joko tää tai joku standardimpi ehalevääntö.

Pelattiin tänään (varmaan jopa ekaa kertaa) empun kanssa Guidonia ja sekin tuntui yllättävänkin voitokkaalta skenulta strykerille. Vaan taidan avata uuden topicin jopa skenumetalle, vois noista olla jonkun verrankin puhuttavaa.

Regards, Scissors. "
Prkl

TheEmu kirjoitti:Muistaako joku mitä Gustavin listassa muuten oli? En ees lukenut sitä listaa hirveesti kun olin lukittu kuitenkin haleen ja tuli caine vastaan.
Tuolta voi koittaa tokasta pelistä skoutata:

http://charmantminiatures.wordpress.com ... episode-1/
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

sun pitäis si 1.5kk hommaa toine ´cladi ja 20 steelheadii?
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
TheEmu

Jaa, olipa skeidaa Gustavin halelista, eihän tosta mitään mallia voi ottaa :P.

Apina, ei ton ny mikään mahoton rasti pitäis olla.

Regards, Scissors. "
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Multa saa ainakin 20 magnetisoitua steelheadia lainaan jos maalaus ei innosta.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

ton ekan vkl:n oon töissä kokonaan, eli lauantaina iltapäivällä pääsen mukaan, mutta sunnuntain olen kokonaan sitten töissä.
toi 22.-23.9 oon kyl vapaalla, mutta oon ollut just yövuoroissa, joten voi vähän olla väsy. pitäisi onnistua kyl, en vielä lupaa 100%.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Prkl

Celebdae kirjoitti: Onkos tuolla muuten pakko pelata molempia listoja turnauksen aikana?
Säännöissä EI OLE divide and conqueria, MUTTA siellä lukee, että turnauksessa on SR2012 mukainen "2 lists required" joka tarkoittaa samalla, että

Joka listaa on pelattava väh. kerran.

Lisäksi "Different versions of the same character model/unit cannot be included in more
than one of a player’s lists." Eli ei voi olla peruscharacteria ja eeppistä characteria samalla pelaajalla. Esimerkkinä steamroller antaa Alexian perus ja eeppisessä muodossa, mutta pätee niin Eirykseen kuin castereihinkin, eli ei pKrueger + eKrueger komboa..

TheEmu

Celebdae kirjoitti:Mä voin joukkueen "managerina"* osallistua ekaan leiritykseen jos haluutte. MacBain voi näyttää muillekin kuin Tatulle mistä kana pissii tai jotain =) Voin mä kyl pelata oikeillakin listoilla toki.
Eiköhän sparrausvastustajat oo hyvinkin tervetulleita sille päivälle millon pelataan ja paljon. Mä pelaisin ainakin mielelläni muutaman matsin Cygnaria vastaan. Kyllähän sen teoriassa tietää mitä kaikki tekee, mutta Sipoossa huomas Gustavia vastaan että olikin vähän pasmat sekaisin. Mitä esim jossain eHaley vs eHaley matsissa käy ja kuuluu tehdä...

Paras tapaus varmaan ois jos saatais kasaan kakkostiimi treenivastustajaks jompana kumpana / molempinakin treenikertoina. Vois katella ihan todentuntuisessa ympäristössä miten noi pairingsit oikeesti menee. Vanhalla tiimillä toki nää on varmaan ihan hallussa mutta ite oon ainakin vielä vähän kujalla.

Regards, Scissors. "
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

petskules kirjoitti: Ollilla taitaa olla listat valmiina?
Wraith Witch Deneghra (*6pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathripper (4pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bloodgorgers (Leader and 9 Grunts) (8pts)
The Withershadow Combine (5pts)
General Gerlak Slaughterborn (3pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Machine Wraith (1pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)
Wrong Eye & Snapjaw (9pts)

Tossa on mun Dennylista aika tarkkaan, optiona vielä poistaa gorgerit, gerlakki ja MW ni sais täyden satyxispoppoon sooloineen, mut osa musta tykkää noista gorgereista vaikka häviääkin juoksukisassa.

Terminus on perus terminus ja läjä mäkkäreitä, tälläkertaa skarlockki ja bileet mukana.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
TheEmu

Pelasin tolla Halelistalla(+ruupertti täydentämään viiteenkymppiin) emppua vastaan (vassalissa). Sinänsä tuntu ihan toimivalta listalta: pari vuoroa täyttä juoksua ja tod näk tokan vuoron fiitti, steelheadejä paikat täyteen ja cladit asemiin niin alkaa vastustajan casterille aika tukalat paikat että mihin pääsee suojaan. Varsinkin Incursioon tuntui kyllä kivalta kun vaan juoksi alueille, mutta en tiedä toimiiko yhtä vahvasti muissa skenuissa.

Tuli pelin aikana vähä yllätyksenä että steelheadeillä olikin MAT5 eikä 6; tästä voi muodostua aika isokin kompastuskivi listalle. Kuvittelin pystyväni hoitelemaan DEF15:kin jalkaväkeä steelheadien chargella mutta eipä sittenkään. No, koitan saada vielä pari testipeliä viikon aikana ja sitten lukitaan joko toi tai geneerisempi haleammuskelulista. Geneerisellä halelistalla sitten vaan häviän jos mulle osuu Incursion, mutta ehkä tää pystytään pairingseillä välttämään, varsinkin kun kaikki muut skenaariot pitäis olla hyviä tai ainakin pelattavia?

Regards, Scissors. "
Celebdae

No ei geneerisellä eHaleylla nyt todellakaan Incursionia häviä! Tai no en mä tiedä mikä on sun käsitys geneerisestä listasta =) Casterin valikoimasta löytyy kuitenkin Telekinesis, joka nyt vaan on ihan helvetin hyvä loitsu tohon skenuun. Ja kun control area on niin iso, niin helposti warjackejakin voi pitää levällään antamassa vähän tukevampaa pitovoimaa lipuille. Ja niin toki feat tarkoittaa, että voit viedä vastustajalta yhden vuoron (ja samalla scorausmahikset). Toki jos listasta on "pakko" löytyä Stormwall, niin sitten voi tulla ongelmia, joskaan edelleenkään ei välttämättä!

Mut niin on niillä Steelheadeilla CMA, eli pitäis siihen korkeempaan defenseen osua tarvittaessa. Gun maget + Deadeye kuitenkin lähtökohtaisesti toimii aika hyvin. Niin ja ohan noilla Stormcladeilla Electro leap niin lähistelyssä kuin pyssyssäkin.

TheEmu

Mnojoo, voi olla että mun "geneeriset" halelistat on ollu niin vähämodelisia, että ne pari jakkia millä oon kovaa koittanu kontestoida on vaan slämmätty/pushattu/heitetty veke ja vastustaja skorannu hirveellä tahdilla pojoja. Toki Haley on samalla tosi hyvä voittamaan Incursionia telekinesiksellä, lujaa lyövillä jakeilla ja gunmagejen pusheilla. Lähinnä eniten taitaa ahdistaa, kun peli oikeesti ratkeaa kakkos-kolmosvuorolla tosi paljon, eikä voi jäädyttää peliä vaikka niin vähän haluaisikin.

Oon vähän mietiskellyt seinää tai seinättömyyttä halelle. Toki bondattu Stormwall on ihan hemmetin hyvä, mutta ei se enää mikään assassinaatiojakki oo superison basensa kanssa. Vähän tekisi mieli jakaa seinä meleejakiksi ja defenderiksi, mutta siinä sitten menettää cyclonelätyt ja podit ja ja ja :(

Regards, Scissors. "
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Vaylillä saatiin napattuu voitto eHalesta yöllä ni tuntuu et olis ihan validi lista pikku muutoksilla..

Hexit vois mennä vaihtoon joko Stridereitten tieltä tai sit soolo pumppu jolla scoraillaan vähä helpommin..
Ekana kokeiluun menee vaihtaa tilalle vähän Deathstalkkerei ja pataa yms.

Eli:
pVayl
-Ravagore
-Ravagore
-Scythean
-Typhon

max spawning pot
Savugobot

Deathstalker
Deathstalker
Succubus
Shepherd
Shepherd
Forsaken
Spell Martyr

Ravat päti ihan kivasti Inciten kanssa ja Typhonista tulee sekä ampumisesssa että meleessä aika elukka, ei se inf spammikään tuntunu si pelissä niin pahalta vaik steelheadit ilman buffispellei ny ei mitään hirveen pelottavia ookaan
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Prkl

Ihme_apina kirjoitti:Vaylillä saatiin napattuu voitto eHalesta yöllä ni tuntuu et olis ihan validi lista pikku muutoksilla..

Hexit vois mennä vaihtoon joko Stridereitten tieltä tai sit soolo pumppu jolla scoraillaan vähä helpommin..
Ekana kokeiluun menee vaihtaa tilalle vähän Deathstalkkerei ja pataa yms.

Eli:
pVayl
-Ravagore
-Ravagore
-Scythean
-Typhon

max spawning pot
Savugobot

Deathstalker
Deathstalker
Succubus
Shepherd
Shepherd
Forsaken
Spell Martyr

Ravat päti ihan kivasti Inciten kanssa ja Typhonista tulee sekä ampumisesssa että meleessä aika elukka, ei se inf spammikään tuntunu si pelissä niin pahalta vaik steelheadit ilman buffispellei ny ei mitään hirveen pelottavia ookaan
Hex hunterit on kyllä hieno yksikkö ja tykkään ite. Mut omatpa on ratkasus. Eipä noi strideritkaan pahoja oo. Toi lista typhonilla on tosiaan AIVAN pimeä destruction skenussa, jossa objektiivin eteen ei voi laittaa MITÄÄN, joka estäisi typhonia ampumasta sitä. Eli se vois olla aikalailla sun ykkösskenu jos tollasella listalla pelaat.

Itse olen taas lollotellut Baldurin tierlistaa mielessäni. Se tekee ihan samoja asioita kuin eKrueger, eikä muuten ole mikään super, mutta osaan pelata sitä ja se on niin överi incoming skenaariossa, ettei tosikaan. Sinne voi laittaa objektiivin eteen möllöttämään Megalithin ja wardenin, jotka sitten healailee törkeen kasan hipareita joka vuoro. Vastustajan skenua kontestaamaan voi juoksuttaa ARM 22 guardianin tai ARM 23 watcherin. objektiiviin voi lisäksi blokata LOSin metsillä, sekä estää kaiken lähelle tulon Baldurin featillä.

Se eKaya olisi kyllä tasapainoisessa formaatissa paljon parempi, mutta vähän toi Baldur hotsittaa. Onko ihan paska idea? Niin ja se tietysti sotkee mun ykköslistani ottamalla Megalithin pois...

TheEmu

Pari peliä nyt alla tuolla eHaleyn steelheadilistalla. Lista tuntuu toimivan ihan ok, mutta on aika eriskummallinen pelata (Cygnarpelaajan näkökulmasta). Pikkuhiljaa kallistun taas takaisin normaalimman eHaleylistan puoleen, ts. suunnilleen se mikä mulla ekassa viestissä jo oli :). B13 täytyy heivata kuuseen kun on jo Strykerin listassa, mutta niillä pojoilla vois kivasti upata Hunterin Deffuksi. Sitten lista kyllä huutaa Arlania powerboosteroimaan deffua ja korjaamaan seinää; pitää varmaan dropata yksi stormcaller niin saa arlanin kehiin. Ts mun listakaksikko ois

Lord Commander Stryker (*6pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Black 13th Gun Mage Strike Team (4pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
* Captain Jonas Murdoch (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Archduke Alain Runewood (3pts)
Stormsmith Stormcaller (1pts)

Major Victoria Haley (*5pts)
* Thorn (8pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
* * Defender (9pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)

Haleylistassa vähän pelottaa vähämodelisuus (yksi, varsin pieni yksikkö). Vähän houkuttaisi vaihtaa tuo deffu prekursoreihin, mutta toisaalta gunmagedeffu on kuitenkin gunmagedeffu. Ja kyllähän neljä deffu- tai "deffu"kutia vuoroon vähän houkuttaa, sillähän rikkoo jo destructiontolpan vuorossa! Kuitenki hirveetä infantryspämmiä vastaan strykerlistankin pitäis olla ihan hyvä.

Regards, Scissors. "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”