"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tanith First&Only-varustus

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Zaraki Kenpachi

Tanith First&Only-varustus

Viesti Kirjoittaja Zaraki Kenpachi »

Heips!

Ihan ensiksi, jos väärässä paikassa tai ei foorumille sovellu niin heittäkää oikeeseen paikkaan tahi sulkekaa.

Elikkä. Olen kasailemassa Tanith-varustusta airsoftiin ja mahdollisesti johonkin coniin cossiksi. Tarkoitus olisi ihan geneeristä settiä kasata, ei ketään nimeltä mainittua.
Pohjaksi olen ostanut Teesarin valmistaman ACU-maastopuvun, mustana tietenkin. Jonkin sortin polvisuojat tämän kanssa käyttöön? Sekä BW:n mustan baretin. Näiden lisäksi tarvitsisi saada vähän mielipidettä ja vinkkiä minkälaista taisteluliiviä taikka tetsaria kannattaisi tuohon harkita päälle, ja minkä tyyppinen tuon naamioviitan kannattaisi olla: maastokuvioista kangasta viitan muotoon leikattuna-ommeltuna?

Kirjoista päättelisin että liivi joka First&Onlyllä on on melko moderni, jossain kirjassa puhuttiin muistaakseni modulaarisesta liivistä, joten olisiko joku tyyliin jenkkien Ciras suojalevyineen sekä olkasuojineen mitenkä sopiva tähän tehtävään? Tätä en itse rupea väsäämään, joko löytyy valmiina jotain sinne päin tai nappaan vain jotain hyvän näköistä.

Hakusessa olisi kanssa tuo kuuluisa "Straight Silver", eli ko. joukkojen tunnuksen omainen lähitaisteluase. Tämä ei mielellään olisi oikea, teen joko itse puusta taikka muovista jos ei sopivaa jostain löydy. Mielipiteitä miltä tämä mielestänne näyttää otan mielelläni vastaan, saa jotain minkä mallista hakea tahi tehdä.

Näitten lisäksi meinasin jonkinlaisen lipun tehdä. Tähän varmaan tulee ihan tuo Tanithin-tunnus, pääkallo puukon, tekstien ja seppeleiden kera.

Ajatuksia ja ideoita otetaan vastaan enemmän kuin mielellään, varsinkin kirjoihin enemmän perehtyneiltä, mutta kaikki mielipiteet otetaan huomioon.

Niin joo... Ja jos joku tietää mistä saisin tuollaisen Nalpuisilla osilla varustetun lasgunin niin ois vielä parempi ;)
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."

Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Haizelhoff
Valvoja

Re: Tanith First&Only-varustus

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Ite oon kuvitellu gaunt's ghostit taisteluvaljailla jos on sit ehk jotain shoulder platei. Lähteny alunperin täst 3. ed codex artist mielikuva liikkeelle ja päälle on sit tullu kirjoista jonkin sortin "liivit"

http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/im ... niform.jpg

Jotenki en vaan ite kuvittele tanithei millään isoilla modulaarisil liiveil. Toisaalt, netist löytyy fani kuvii jos niille on piirretty kunnon bulky liivit. Jokanen muodostaa niin oman mielikuvan. Mitä oon joskus tapahtumis ghosteja nähny niin lasgunit on tehty ite. Veitsi kantsii varmaanki joo tehä ite puusta. Skottien perinteestähän toi on repästy, mut en nyt muista kuinka samankaltasii niitten puukot on (ja replicat varmasti kalliita). Noit kenkii kantsii varmaan kans funtsii. Tuo semmost kivaa tanith fiilist jos on oikeenlaiset.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

En itse osaa kuvitella oikein millään 40k -aiheisella taistelijalla kovin moderneja taisteluvarusteita, IG:stä puhumattakaan. Kaartin tyyli on muodostettu aikoinaan 80- ja 90-luvuilla aika lailla senaikaisia vermeitä scifistellen mikä tuo figuihin ihan oman tunnelman ja lookin. Nykyaikaiset, HSLD -taisteluvarusteet MOLLE/PALS-lenkkeineen ei oikein istu yksiin 40k:n tunnelman ja referenssimateriaalin kanssa.

Lisäksi mun mielestä nykykamat toimii vähän heikosti cosseissa juuri niiden tunnistettavuuden vuoksi. Keisarillisen kaartin taistelijasta välittyy vähän ristiriitainen kuva, jos yllä on kaikkien tuntema Saksan Bundeswehrin Flecktarn-kuvio tai SA-Int kaasunaamari. Lisäksi klassiset polvisuojatyypit, tietyt päähinemallit yms varusesineet ovat tuttuja tosielämän taistelijoilta, jolloin ne pistävät silmään kokonaisuudesta joka pyrkii mallintamaan neljännenkymmenennenensimmäisen vuosituhannen vermeitä. Monesti nelkkariaiheisia cosplay-asuja nähdessä tuleekin mieleen viikonloppusoftaaja, jolla on jokin Imperiumin tai kaartin joukko-osaston logo tai tunnus näkyvillä.

Suosittelen ainakin, että muokkaisit varusteita yksilöllisemmäksi tai "40k:maisempaan" suuntaan ja välttämään halvimpia ja helposti saatavilla olevia maastokuvioita. CIRAS on myös melko raskas liivimalli, erityisesti jos harkitsit siihen vielä lisäsuojuksia, mikä tuntuu istuvan vähän huonosti Tanith-aiheiseen kevyen jalkaväen varustukseen. Mainitsemasi lippu ja aseiden tekeminen itse kuulostaa hyvältä, silloin saa proppien oikean ulkomuodon jäljiteltyä referenssikuvista!

Uskoisin, että mitä enemmän teet itse (vältät käyttämästä moderneja maastokuvioita tai geneerisiä MOLLE-pohjaisia taisteluvarusteratkaisuita), sitä uskottavampi IG-setistä tulee. Muista myös weatherointi. ;) Tsemiä projektiin!
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Juu, oon samaa mieltä Frenzyn kanssa tosta inspiraationlähteestä, mutta mä lähtisin kyllä hakemaan sitä inspisistä vielä kauempaa lähihistoriasta kuin 80-luvulta.

Kuva

Straight Silverin olen mieltänyt muistuttavat skottilaista "dirk"-tikaria.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”