"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB 3.LIIGA

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: PORI WHFB 3.LIIGA

Viesti Kirjoittaja Runt »

Niin itsehän tämän liigan olen aina niin ajatellut ettei liigassamme ole kuin yksi voittaja ja loput saavaat tyytyä häviäjien rooliin. Eli pronssi pelille en itse näe tarvetta, vaikkakin Tomppari peli jäi itseäni eniten kaivelemaan tämän liigan peleistä.
Mikäli Henkka haluaa matsata pronssista niin mielelläni pelaan kyseisen pelin =) Pelien järjestyksellä ei sitten olekkaan väliä.
Heitäppä Henkka jotain viestiä jos haluat pelata tuon pelin. Itselleni sopisi hyvin to-pe 14.00 alkaen...
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Tomb guard hyökkäsi divertti harpyihin ja overrunnasi hydraani. omalla vuorollani tein vasta chargen keihäillä hydran kaveriksi. Magiassa guardeille ws -2 ja keihäille okkami ja cauldronista +1A vuoron alussa...Prinssi yritti naarmuttaa hydraani tuloksettomana. Keihäs horde tiputti sen 20 guardia ja hydra hakkasi+stomppasi+breathasi loput. Ja jäljelle jäänyt prinssi suli pois. Cursekin oli pelkkää ilmaa.

Joo katsotaas jos saisi sen tulevana vkl:na pelattuu. Riippuu nyt hieman keleistä kumpana sopii. Katsotaas lähempänä tarkemmin. Mitä elokuvia tarkoitit? Ja tulkitsinko oikein et olit salaa neuvonut Henkkaa? Frenzy corsaireihin ei välttämättä kannata keskittää S3 ampumista tai edes katapulttia. Kuitenkin se 4+save ampumista vastaan...Toista hydraa pääsi katapultilla kutittelemaan sivuosumilla tuloksetta. Samoin ampumisen liiallinen jakaminen ja ehkä huonoihin kohteisiin. Toisaalta tuhlausta uhrata parit ampumiset harpyihin (no katapultit olivat pidempään rauhassa) ja samaten T5 3+as kärryt ei välttämättä ole optimaali kohde S3 nuolille. Henkka pelasi myös hieman riskillä. yhden nopan dispel heitto on aika riski. Jonka jälkeen ei enää +4 heittoihin. Sen jälkeen aurinko läpi kärryistä+nekroista+hieron jousiukoista. Kas minullahan alkoi magia kierros uudestaan...

Niin ei siitä ronssipelistä ole ollut puhetta. Mutta kyllähän pojat sellaisen vois pelata jos vaan haluavat.

Niin ja Henkka pitikin sanomani, kun puhuttiin niistä turnauksista. Tuonne orivedelle on vielä muutama paikka vapaana. Messiin vaan...viedään paikalle rähinäryhmä Porist..
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Kyllä mie muutaman vinkin, olikohan pyynnöstä, heitin. Emmää kyllä tii mitä vaikkua hänen korvissaan oli kun en ainakaan muistaisi sanoneeni mitään Harpyjen ja kärryn ampumisesta. Katapultille annoin hydrat kohteeksi, jos ne pelottaa ihan hirveesti, koska 4+:lla D6W voi tehdä kummia sille otuksille. Ikään kuin se muutenkaan pelottava pitäisi olla Ws5 S5 jalkaväelle, joka on vielä kaiken kukkuraksi horde tai useamman iskun omaava MC. Saiko Päivänsäteesi lainkaan Casketista? Ainakin minnuu vastaan deposit sen kivasti sinne jonnekin pois Ld10:sta ja BSB:stä, tai mikset saman tien lentäisi pois heidän kantamaltaan, että Casketin Ld-testit satuttavat mokomaa.

Hiffasinpas muuten, että jopas se aurinko tosiaan on kovis loitsu joo. Siitähän perhana saa noppia ihan tolkuttomasti takaisin. Ei edes irkun D6 noppaa puff savuna taivaaseen tunnu missään.

Rockejahan mie tarkoitin. Ihan selvästihän sen voisi havaita Tiikerinsilmästä, herra T replasta ja vuorelle kiipeämisestä. Sanoinkohan mie vielä Venäjänkin siellä? Noh, ihan sama. Viikonloppuna sitten nähdään miten olenkaan saanut sydämeni liekkeihin. Vai olisikohan sitten parempi jättää ne liekit vähemmälle ja siirtyä rohkeuteen? Tai nyt kun suomeksi sen kirjoitan, niin varmaan pitäisi käyttää sitä oikeaa dubbausta. Tahdon voimalla tulen murskaamaan sinut!
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

syrja kirjoitti:Niin ja Henkka pitikin sanomani, kun puhuttiin niistä turnauksista. Tuonne orivedelle on vielä muutama paikka vapaana. Messiin vaan...viedään paikalle rähinäryhmä Porist..
Heitetään nyt Porilaisten kesken sen verran informaatiota pöytään että hieman 50/50 omaltakohdaltani viellä tuo lähtö. Pitää hieman katsoa miten salibandypelit osuvat tuolle vkl:lle ja mikä on muuten kalenterin tilanne (suunnitelmat viellä hieman auki). Listan tosin olen jo tehnyt turneeta varten joten siitä se ei ainakaan jää kiinni.

Saiskos tuosta finaalipelistä sitten kunnon raportin pöytään?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Kyllä casketit yritti kutitella. Hydrat sattui olemaan hyvin kenun+bsb ulottuvilla joten kutittelua. Ritaripoppooni kyllä imaistiin kertaheitolla casketin sisään heitinkö ld testissä peräti 16 kolmella nopalla. Samoin 4 keihäsmiestä meni sinne myös, muttei muuta. Alkuun Henkka vähän hölmöili niiden kanssa, kun yritti heitellä sitä lev5 boundia yhdellä nopalla. Sitten kun alkoi heitellä niitä 5-6nopalla niin alkoi mennä läpi. Henkka sai muutenkin hieman huonot loitsut, et pääasia dispellauksessa olikin caskettien estäminen. Samoin heitteli huonosti magian tuulia, et vaikka oli canneloinnit ja casketlisäpowernopat niin siltikään ei saanut kovia noppamääriä. Paitsi ihan lopussa kun toinen arkku ja hiero oli tuhoutunut. Silloin kyllä tuli powernoppia. Joilla ei sitten tehnyt enää mitään. Et Henkalla oli kyllä paljon epäonnea mukana. Samoin tietämättömyys rakennuksien eduista. Olisi saanut melkein heti kahteen 4 kerroksiseen taloon ampujat. Vasta pelin loppupuolella alkoi kyselemään, et niin mites jos tonne taloon menee...

Mites muuten casketin kanssa menee tuo irkku/miscast? Menettääkö loitsun loppupeliksi kuten itemeissä vai katsotaanko kuin priestien rukoukset, eli ei mitään käytännön merkitystä?? Yhtäkkiseltään en vastausta siihen löytänyt ja vielä en ole asiaa ehtinyt selvittämään tarkemmin. Et jos joku tietää niin kertokaa.
El Capitan kirjoitti:Rockejahan mie tarkoitin. Ihan selvästihän sen voisi havaita Tiikerinsilmästä, herra T replasta ja vuorelle kiipeämisestä.
No, pakko myöntää et en kyllä aina ymmärrä vertauskuviasi........
syrja

Runt kirjoitti:
syrja kirjoitti:Niin ja Henkka pitikin sanomani, kun puhuttiin niistä turnauksista. Tuonne orivedelle on vielä muutama paikka vapaana. Messiin vaan...viedään paikalle rähinäryhmä Porist..
Heitetään nyt Porilaisten kesken sen verran informaatiota pöytään että hieman 50/50 omaltakohdaltani viellä tuo lähtö. Pitää hieman katsoa miten salibandypelit osuvat tuolle vkl:lle ja mikä on muuten kalenterin tilanne (suunnitelmat viellä hieman auki). Listan tosin olen jo tehnyt turneeta varten joten siitä se ei ainakaan jää kiinni.

Saiskos tuosta finaalipelistä sitten kunnon raportin pöytään?
Niin no itsellänikään ei ole vielä 100% varmaa onnistuko lähtö töiden suhteen. Mutta siihen pyritään. Vai raporttia...Ei varmaankaan saa..:)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jaahas, ei ollut Venäjää. Sentään kuitenkin huono Rocky 5 vitsi miten uuden alokkaan kouluttaminen ei onnistunut. Hih hih. Mutta hei, mie tykkään siitä leffasta. Mitään vikaa. Okei, ohan siinä jotain, mutta ei se nyt niiiiin kamala ole. Ihan jo idealtaan paljon parempi tai ainakin minusta on paljon kivempaa nähdä Rocky mentyään eläkkeelle jatkavan Mickeyn jalanjälkiä kuin jonkun ravintoloitsijan omistajana.

Mutta mutta, ekkö nää ole katsonut Rockeja (heretic!) vai pitääkö minun treenata hieman? Kummassa oli vika?

Henkkaa. Hyvä kun ne ritarit pistit kumoon, ihan oikein. Aattele mikä killeri se oikeasti on niillekin. Mutta kuis se Aurinkovelho? Sehän on ihan namiskuukkeliskohde sille kun kaatuu jo kympillä.

Ville on ihan huoleti siellä kolmospesällä. Koska kisu olisi jättänyt tarinat kertomatta? Etenkin, jos kyseessä oli voitto? Mie ettin jo valmiiksi hyvää biisiä tulevaan voittoon tai häviöön. Joku tosi!awsm kuvakin pitää laittaa ja linkittää sitten Allun Buukin seinällekin. Mie ossaa pelata tätä peliä. Hi hii, voitin kerran ja toisen kerran tulin vähintään hopealle. Mites nää täällä pikkuisessa lätäkössä? Neljäs. Hoh hoh. n0b0.

Muuten hei. Mää haluaisin pelata taas joku päivä Tomia vastaan. Tarttisin vähän vinkkejä. Mie varmaankin otan taas liskot ja kaksi slannia. Focus ja Rumination on varmaankin hyviä otettavaksi ja loreksi metalli, molemmille. Vähän kuitenkin mietityttää voitanko mie kuitenkaan. Olisiko pr0-tippejä kellään annettavaksi?
- Sinitähti
Runt

Bound spellit
Mikäli bound spell irkuttaa, ei misscast taulukkoa heitetä. Tämän seurauksena ittemi tuhoutuu mistä bound spell on lähtöisin. Mikäli taas bound spell ei tule ittemistä vaan modelin omista kyvyistä (kuten Empiren warrior priest), ei käytännössä tapahdu mitään. Modeli voi seuraavalla vuorolla jatkaa bound spellien heittämistä ihan normaalisti.
Toisin sanoen jos bound spell ei ole ittemi pohjainen voi näitä irkuttaa 6:lla nopalla ilman minkäänlaista vaaraa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ihan tyhmää. Hirveet juustoo.

Komppikeskustelu takaisin!
- Sinitähti
syrja

Niin siis sitä minä tässä mieteinkin et katsotaanko se tässä kohtaa kuten priest vai kuten itemi? Melkoinen ero eli tuhoutuuko/katoaako loitsu vai ei tapahdu mitään. se oli selvää ettei mitään miscastiä heitellä.

Ja Anton kyllä mä olen Balboat kattellu silloin (pikkupoikana), kun ne on ilmestyny. Oli silloin alaluokilla kovia leffoja. Ens kolkyt erää pataan ja sit lopussa ylläri käänne....Turpa rullalla ja suupieli vinossa huudetaan kultatuolissa Eeiidriääään! Ja tämä sama kertaa jatko-osien määrä....
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Ammuin chariottia koska ei ollut muita kohteita saatavilla =)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Ville on ihan huoleti siellä kolmospesällä. Koska kisu olisi jättänyt tarinat kertomatta? Etenkin, jos kyseessä oli voitto? Mie ettin jo valmiiksi hyvää biisiä tulevaan voittoon tai häviöön. Joku tosi!awsm kuvakin pitää laittaa ja linkittää sitten Allun Buukin seinällekin. Mie ossaa pelata tätä peliä. Hi hii, voitin kerran ja toisen kerran tulin vähintään hopealle. Mites nää täällä pikkuisessa lätäkössä? Neljäs. Hoh hoh. n0b0.
Kuva ja biisi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Nopealta seisomalta kun selasin tomppareiden kirjan casketin osalta niin sanoisin että Light of Death on taito eikä ittemi, joten irkuttaessa ei tuhoudu/katoa.
Specian ruleihin tuo on kuitenkin kirjattu eikä equipmentteihin.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

El Capitan kirjoitti: Muuten hei. Mää haluaisin pelata taas joku päivä Tomia vastaan. Tarttisin vähän vinkkejä. Mie varmaankin otan taas liskot ja kaksi slannia. Focus ja Rumination on varmaankin hyviä otettavaksi ja loreksi metalli, molemmille. Vähän kuitenkin mietityttää voitanko mie kuitenkaan. Olisiko pr0-tippejä kellään annettavaksi?
Haasta otettu vastaan, torstaina töiden jälkeen tai sunnuntaina käy itselleni. Mutta eikö se mene hukkaan olla kaksi slannia ja sama lore kun kumminkin sama loitsu(singnaturea lukuun ottamatta) saa olla armeijassa vain kerran.

Jaaha yrittäiskö lentävää sirkusta vai lantsareita?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Pronssiottelu käydään huomenna jossa kohtaavat Empire VS Tomb Kings!
Päätimme Henkan kanssa ottaa viellä kertaalleen mittaa toisistamme tämän liigan listoillamme, nyt saan siis sen haluamani revanssin. Kaiken kukkuraksi saamme jakaa lohdutus pronssin jommalle kummalle =) Vetoja saa siis pistää pöytään, itse liputan pelin Empirelle vähintään lukemin 18-2 vaikkei tässä vaiheessa pisteillä olekkaan enään väliä.
syrja

Hyvä homma. Tulee sitten pikkuliigaammekin taas yksi peli enemmän. Ja saadaan sitten oikeen virallinen järjestyskin. Onnea molemmille. Vai vetoja, hmm. Ehkä kuitenkin kallistuisin empiren voittoon. Lähinnä Villen suuremman kokemuksen myötä. Toisaalta Henkkakin oppii kokoajan ja tietää aina paremmin mitä yrittää. Ja toisaalta tomppareilla on enemmän juttuja joista empire ei tykkää kuin päinvastoin...Että että aika 50/50 tilanne. Jos oikeesti lähdettäisiin kysymään vedonlyönnistä niin en lähtisi mukaan lainkaan. Mutta sanotaan nyt kuitenkin et empire. Perustuen kokemukseen ja joskos nyt viimein olisivat sisuuntuneet tappioistaan. Mut helppoa ei tule olemaan. Ainakaan lähtökohtaisesti.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

syrja kirjoitti:Ja Anton kyllä mä olen Balboat kattellu silloin (pikkupoikana), kun ne on ilmestyny. Oli silloin alaluokilla kovia leffoja. Ens kolkyt erää pataan ja sit lopussa ylläri käänne....Turpa rullalla ja suupieli vinossa huudetaan kultatuolissa Eeiidriääään! Ja tämä sama kertaa jatko-osien määrä....
Hienoja elokuvia ne on edelleen. Yllärikäännehän siinä 30:n jälkeen oli se, että Rocky hävisi ottelun. Sama toistuikin sitten viimeisessä osassa.

Tomii, ei sillä, että en sinnuu vastaan voisi pelata, mutta tuo haaste oli pelkkää vittuilua Allulle. Sehän oli ihan tuskissaan viime liigassa Villen ritareita ja Stankkia vastaan vaikka messissä oli metalli + pitti.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Vähän haiskahtikin siltä, mutta ainahan sitä takaisin saa kommentoida :D
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Pronssi peli saatiin pelattua.

Depotuksessa katsoin saavani pienen edun, sillä sain valita pöydän puoliskon. Vaikkakaan pöydän puoliskon valinnalla ei suurta merkitystä ollut, maasto oli suht tasapuolinen molemmin puolin.
Depotuksessa Outridereita vastaan asettui Serpent Knight boxi jonka nimen omaan halusin ampua alas enkä päästää close combattiin. Näinhän siinä sitten kävikin 2 kierroksella oli 1w knighteissä jäljellä ja 3 vuorolla napsin viimeisen haavan tykillä pois. Omat magia vuoroni lähi nihkeästi käyntiin, kahdella ensinmäisellä kierroksella sain vain 3 PD:tä käyttööni. Tosin tämä ei juurikaan haitannut koska lighti pohjautuu close combattiin jossa viellä en ollut. Henkkalla ensinmäinen magia vuoro oli heikko noppien osalta ja toisen vuoron magianoppat (10PD) kosahtivat ensinmäisen loitsun epäonnistuessa. Rakentelin ansaa knighti boxeillani Tomp guardeille niin että kumpaan tahansa yksikkoon tomp guardit ajavat niin saa toisella flankki chargen. 3 kierroksella Henkka alkoi jäämään ammunnassa selkeästi kakkoseksi ja päätti tarttua syöttiini. Reisenguardit WS10 I10 ASF +1A sekä Hatred oli päällä tässä kohtaa, jouskari boxi tosin iski ritarieni kylkeen samaan aikaan. Edellä mainutun boostin avulla chalengessa hakkasin Tomp Guardeilta hatredin pois ja voitin combatin 7:llä CR:llä. Oman vuoroni alettua julistin IC boxillä chargen kylkeen ja magia pelitti. Henkka epäonnistui ensinmäisessä disspellauksessa ja menetti +4 edun disspellaukseen. Täten sainkin taas combon peliin WS10 I10 ASF +1A ja Re-Roll wound (ASF & I10 = Hatred), tämä tarkoittikin sitä että Seuraava combatti meni minulle 27:llä CR:llä!!! Tompguardit ja archerit sulivat ja jäljelle jäi necrotec vai mikä lie prinssi. Täten Henkka ei päässyt heittelemään loitsuja close combatissa oleviin ritareihini, chalengessa voitettuani sain reformit oikeisiin suuntiin ja seuraavaksi olikin minun vuoroni taas julistella chargeja. Toiset knightit lähti hakemaan archer boxia jonka takana oli toinen saman lainen hierophantin kera, closarissa tapoin kaiken ja overrunnasin seuraavaan. Toinen boxi puolestaan haki jäljellä olevan catapultin pois ja kääntyi caskettia vastaan.
Henkan vuorolla hierophantin unitti tuhottiin. Viimeisellä vuorollani hainkin sitten pöydällä jäljellä olevat casketit pois ja näin ollen tyhjensin koko pöydän.

Tiivistettynä: Depotuksessa sain halaumani kohteet vastapuolelle kenttää. Henkka heitti loitsuja huonosti sekä välillä myös tyhmästi 1:llä nopalla (casketteja) jolloin loitsujen epäonnistuessa minun disspell noppani säästyivät muita loitsuja vastaan. Taisi sieltä irkkukin tulla jossain kohtaa joka lopetti hierophantin loitsimisen ko vuorolta. Itse irkutin velhoni ulos pelistä 5.vuorolla, jolla tuossa vaiheessa peliä ei merkitystä enään ollut koska hierophantti kuoli samaisella vuorolla combatissa. Tykkini osuivat todella kiitettävästi tässä pelissä mutta woundi heitot ja D6 haavaheitot epäonnistuivat täysin.
Peli käytännössä kaatuin henkanosalta siihen että magia vuoroilla sählättiin liikaa. Osasin hyödyntää maaston niin ettei henkan cobrat päässee chargaamaan jolloin Outriderini saivat ampua cobria rauhassa inban takaa/reunoilta. Tompguard ansa piti tompguardit poissa combatista jolloin ei kunnon yheteis chargeja saatu aikaan kärryjen kanssa.

Pelin lopputulos 18-2 Empirelle, Woot taas meni veikkaukseni täysin oikein eikä edes tarvinnut sopupeliä harrastaa.
syrja

Onnea empire. Kuten veikkailin niin kokemus voitti. Odotin kyllä hieman tasaisempaa tulosta. Vaikka eipäs sillä nyt merkitystä olisi ollut. Voitto kun ratkaisi. Samoin odottamani Empiren sisuuntuminenkin sitten vihdoin tapahtui. Harmi et peliä liian myöhään...Ei vaan mielelläni otan revanssia liskoista.
Runt kirjoitti:Henkka heitti loitsuja huonosti sekä välillä myös tyhmästi 1:llä nopalla (casketteja) jolloin loitsujen epäonnistuessa minun disspell noppani säästyivät muita loitsuja vastaan.
Henkka Henkka Henkka, jatkoit sitten samaa linjaa...

Anton sopisikos se finaali sitten lauantaina heti 5 aikoihin? Siis päivällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”