3D tulostus ja 40K
Re: 3D tulostus ja 40K
GW:n omilla sivuilla on listaus tuotemerkeistä ja tekijänoikeuksista, mutta listassa lukee "and/or", eli kaikki ei ole pakosti tuotemerkkejä vaan pelkästään tekijänoikeuksien alaista materiaalia. Googlella löytyi tällänen sivu tuotemerkeistä:
http://www.hiveworldterra.co.uk/GWtm.html
Edit: Tässä linkki vielä siis GW:n omalle listalle.
Edit2: niin tosiaan piti vielä se sanoa, että GW ei luettele missä maissa se on rekisteröinyt tuotemerkkinsä, mutta mitä luultavamminkin GW:llä on EU:n yhteisessä rekisterissä tuotemerkkinsä, joten ne pätee myös Suomessa.
http://www.hiveworldterra.co.uk/GWtm.html
Edit: Tässä linkki vielä siis GW:n omalle listalle.
Edit2: niin tosiaan piti vielä se sanoa, että GW ei luettele missä maissa se on rekisteröinyt tuotemerkkinsä, mutta mitä luultavamminkin GW:llä on EU:n yhteisessä rekisterissä tuotemerkkinsä, joten ne pätee myös Suomessa.
Viimeksi muokannut N.Hirvelä, To 16.08.2012 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GW on brittein saarella, Suomessa noudatetaan Suomen lainsäädäntöä, joten tuo GWn sivu pitää tulkita paikallislainsäädännön kautta. GW tykkää muutenkin enemmän vain lätkiä disclaimereita kuin haastaa suoraan oikeuteen, yleensä nyrkkipaja tason yritys vetäytyy heti kättelyssä. Tietenkin oikeussaliinkin on menty (tapaus Chapterhouse).
ile kirjoitti:Kun ottaa huomioon, kuinka paljon krääsää GW:n muovibokseissa on, mä arvostaisin sellaista geneerisiä torsoja ja jalkoja tuottavaa nyrkkipajaa, jonka figurunkoihin voisi liimata kaikki ne ylijäävät ziljoona GW:n paketin osaa. Torsot & jalat voisivat olla aika geneerisiä, koska esim. kotkalogoja tulee bokseissa irtoina, ja figujen tärkein kohta on kuitenkin pää ja aseistus (isojen pyssyjen takaa ei juuri rintaa ja jalkoja erota). Pätee myös Fantasyyn. Esim. nykyiset Empiren perusjampat on käytännössä one-posereita, ja boksissa tulee 20 ukon aseistus ja melkein yhtä monta päätäkin. Olisi aika helppoa tuottaa fiksummissa asennoissa olevia runkoja, joihin ylijäävät kädet ja päät sopisivat. Yhdestä boksista saisi tällöin about kaksi boksillista figuja. Luulisi siinä välissä olevan markkinarakoa, varsinkin jos asennot olisivat fiksumpia.
Eivät ole Empireä nähneetkään nuo figut. Mun kaltaiseni puristi ei voi käyttää jotain saksilaisia thegnejä Empiren Landesknechtien tilalla saatika rinnalla. Just mun kaltaisilleni puristeille sopisi pieni nyrkkipaja, joka tekee niitä oikean näköisiä figuja oikeaan skaalaan, ilman käsiä ja vaikka ilman päitä, mutta vähän kiinnostavammissa asennoissa. Ja niistä figuista ei GW voisi nurista, koska Landesknechtit eivät ole GW:n tuotemerkki. Tosin kaksipyrstöistä komeettaa ei ehkä kannattaisi laittaa figujen rintapanssariin... :)Karri kirjoitti:Nykyään on kyllä jo suorastaan runsaasti geneeristä 28mm skaalan geneeristä jalkaväkeä tarjolla edukkaina muovifiguina.
Esim.
http://wargamesfactory.com/Home.htm
Sieltä vaikka Hammer of Godsin äijiä empireläisiksi. 50 senttiä figu.
-ile
Tän päivän uutisissa oli tuollainen:
3d-tulosta itse Aalto-yliopiston Fablabissa
Tulostaja maksaa itse materiaalikulut (muovikuulat), mutta tulostaminen muuten ilmaista. Olisi kiva nähdä millaista jälkeä heidän laitteistolla saa aikaiseksi. Postatkaa tuotoksia jos joku jaksaa käydä kokeilemassa...
-mv40k2
3d-tulosta itse Aalto-yliopiston Fablabissa
Tulostaja maksaa itse materiaalikulut (muovikuulat), mutta tulostaminen muuten ilmaista. Olisi kiva nähdä millaista jälkeä heidän laitteistolla saa aikaiseksi. Postatkaa tuotoksia jos joku jaksaa käydä kokeilemassa...
-mv40k2
zomg, nyt äkkii CAD:il joku vendetta variaatio ja niit se 6 tulostettavaksi! :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Soittelin tuonne ja toivottivat tervetulleeksi. Latasin muutaman mallin googlen 3d arikistosta. Paikka avautuu vasta 2. päivä, joten saa nähdä mitä tulee.mv40k2 kirjoitti:3d-tulosta itse Aalto-yliopiston Fablabissa
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Tuo kertsille pällisteltäväksi..Merimetsä kirjoitti:Soittelin tuonne ja toivottivat tervetulleeksi. Latasin muutaman mallin googlen 3d arikistosta. Paikka avautuu vasta 2. päivä, joten saa nähdä mitä tulee.mv40k2 kirjoitti:3d-tulosta itse Aalto-yliopiston Fablabissa
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Tuollainen tuli vastaan 4chanin /tg/ssä. Oletettavasti jossain 2000 ja 3000 amerikan taalan tienoilla ja todella tarkalla laadulla, pitäisikö perustaa suomalainen kickstarteri tuon ostamisen suhteen ja tarjota osallistujille x-määrä haluamiaan tulosteita?
^^ mukana yllä olevassa!
Jos näkyy tagi jossa derpy hooves, oot nähnyt osan minua ja sun ei pitäis olla siellä missä oot
Kansainvälinen $3000 versio loppuunmyyty. Näköjään kuitenkin melkoisen lupaavan näköinen vehje. Tuolla jäljellä ei mitenkään mahdottoman paha hintakaan - ei nyt vielä harrastelijavehkeestä kyse, mutta ammattilaiskäytössä jo ihan harkittavissa. Plus, hieno.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Suomessa ei saa kickstarteria perustaa lainsäädännön vuoksi. Ennakkotapaus tuomittiin laittomaksi syyskuun alkupuolella.
Mysterous kirjoitti:Tuollainen tuli vastaan 4chanin /tg/ssä. Oletettavasti jossain 2000 ja 3000 amerikan taalan tienoilla ja todella tarkalla laadulla, pitäisikö perustaa suomalainen kickstarteri tuon ostamisen suhteen ja tarjota osallistujille x-määrä haluamiaan tulosteita?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Mikä tapaus kyseessä? Oliko vain käräjäoikeuden ratkaisu vai oikea ennakkoratkaisu, ts. olisiko KKO:n ratkaisuteksti saatavilla?Corian kirjoitti:Suomessa ei saa kickstarteria perustaa lainsäädännön vuoksi. Ennakkotapaus tuomittiin laittomaksi syyskuun alkupuolella.
Mysterous kirjoitti:Tuollainen tuli vastaan 4chanin /tg/ssä. Oletettavasti jossain 2000 ja 3000 amerikan taalan tienoilla ja todella tarkalla laadulla, pitäisikö perustaa suomalainen kickstarteri tuon ostamisen suhteen ja tarjota osallistujille x-määrä haluamiaan tulosteita?
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
- The Captain
- Valvoja
Sen sijaan rekisteröidyn yhdistyksen voi perustaa (3d-askartelukerho?) ja kerätä siihen liittymis- ja jäsenmaksuja sekä tietty materiaalimaksuja kerhon jäsenten askartelutoimintaan. Vaatii enemmän paperityötä, ja ongelmana on, että jos jäseniä ei tule tarpeeksi, tulostin jää ostamatta (jolloin jäsenmaksut pitää palauttaa tai saa aikaan joukon vihaisia ihmisiä, jotka oikeutetusti kokevat joutuneensa huijatuiksi) tai meneekin ostajan piikkiin. Samaa turvallisuusmekanismia kuin kickstartereissa ei siis saa.Corian kirjoitti:Suomessa ei saa kickstarteria perustaa lainsäädännön vuoksi. Ennakkotapaus tuomittiin laittomaksi syyskuun alkupuolella.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kiinnostaa minuakin onko tämä oikeasti tuomioistuimesta saatu päätös? Ne mitä itse olen lukenut olivat jotain muuta, kuten esim. tämä http://senjaopettaa.fi/2012/09/11/polii ... symykseen/Corian kirjoitti:Suomessa ei saa kickstarteria perustaa lainsäädännön vuoksi. Ennakkotapaus tuomittiin laittomaksi syyskuun alkupuolella.
Niin, eipä taida olla vielä oikeuden päätöstä vaan vain poliisin tulkinta laista. Eipä taida olla vielä kunnon rähinää syntyntyt asiasta.
Poliisihallitus on esittänyt tulkintansa laista, mutta tämä tulkinta on joutumassa nyt eduskunnassa hampaisiin. Lasse Männistö (kok.) on tehnyt asiasta kirjallisen kysymyksen eduskunnalle. Männistön avustaja, joka on kysymyksen pitkälti laatinut (ellei täysin), on koulutukseltaan juristi.Morze kirjoitti:Niin, eipä taida olla vielä oikeuden päätöstä vaan vain poliisin tulkinta laista. Eipä taida olla vielä kunnon rähinää syntyntyt asiasta.
Tämä on ehkä se terävin pointti kyseisessä kysymyksessä ja miksi poliisihallituksen tulkinta on kyseenalainen:
"Poliisihallitus tulkitsee vastikkeettomuuden käsitettä väärin. Joukkorahoitushankkeet eivät ole vastikkeettomia lahjoituksia, vaan kaksisuuntaisia sopimuksia, jotka velvoittavat myös rahan vastaanottajia suorittamaan sopimuksesta ilmenevät velvoitteensa. Tämä on merkittävä ero rahankeräyslain tarkoittamiin keräyskampanjoihin, joissa rahan lahjoittaja ei voi lahjoituksen vastikkeettomuuden vuoksi esittää oikeudellisia vaatimuksia, jos rahan vastaanottaja ei toimikaan oletetulla tavalla. Tämä on valtava ero vastikkeettoman ja vastikkeellisen hankkeen välillä, ja sen tulisi näkyä myös Poliisihallituksen tulkintalinjassa."
Koko kirjallinen kysymys löytyy osoitteesta:
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/th ... E}=PDF.pdf
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- Kaapelikala
Suomessa Suomen tavalla. Yrittäjiä ja kansalaisia sorretaan, mikäli mahdollista. Köyhät kyykkyyn perkele!
Onhan noita eri mahdollisuuksia hoitaa vastaava rahoitus ilman ongelmia. Ensimmäisenä tulee mieleen jokin osuuspohjainen systeemi, jossa selvästi myydään joko koneen omistusta tai pelkästään käyttöaikaa ennen laitteen hankkimista. Hyvin suunniteltuna mukaan voisi mahduttaa pykälän kaupan purkautumisesta, jos rahoitus ei esimerkiksi järjesty riittävästi niin ongelmia ei tule edes vahingossa. Kollektiivinen vaihtoehto olisi printteriosuuskunnan perustaminen.
- Kaapelikala
Tai kaupataan käyttöoikeuksia. Kun kerran softat on laillisia, fyysisten kappaleiden käyttöoikeuksieb myynti pitäis kanssa onnistua :P
Ei voi tuota poliisihallituksen tulkintaa ymmärtää, koska rahathan palautetaan sijoittajille, jos hanke ei toteudu.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!