"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko figuilussa tabuja?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Vonreuter

Re: Onko figuilussa tabuja?

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

Täytynee toteuttaa tuo sisällissota 1918-figuuripeli ja maalata Mannerheim mustaksi. Siinäs sitten äimistelette.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Vanhojen figuurien konvertointi voisi ehkä olla tällainen. Varsinkin Rogue Trader muovimarineille tehtävät konversiot vaikuttavat jakavan mielipiteitä ja en oikein tiedä mille kannalle itse asettuisin? Jotenkin tykkäisin, että pienillä konversioilla figuureista saattaisi saada hienompia, joskin ymmärrän myös, miksi nuo olisi kiva pitää alkuperäisessä kunnossa. Jotenkin vain tuntuu hieman rajoittavalle, kun on figuureita, joille sinänsä tykkäisi tehdä jonkinlaisia konversioita, mutta toisaalta ei näitä kehtaa lähteä pilaamaan.
Miau.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mulla oli tossa jossain vaiheessa suunnitteilla tehdä 15 mm skaalassa figupeli(adaptaatio) Suomen sisällissodasta. Tyssäsi lähinnä projektin laajuuteen, vaikka jonkin verran ehdin pohjatyötä tehdäkin. Kyseessä oli kuitenkin enemmänkin omaa kiinnostustani Suomen poliittista ja sotahistoriaa kohtaan, ei niinkään, että olisin ollut jomman kumman puolen kannalla, koska sekä punaisten ja valkoisten puolella oli todella karmivaa toimintaa vastapuolta kohtaan. Peli olisi myös antanut mahdollisuuksia tutkia sitä millä eri tavoilla sisällissota olisi voinut päätyä täysin toisenlaiseen lopputulokseen ja miettiä esim. kampanjasysteemin kautta missä määrin taisteluiden lopputuloksilla olisi ollut vaikutusta sodan kannalta.

Vaikka nyt helposti tuntuukin siltä, että "oli hyvä kun valkoiset voittivat, kun muuten meistä olisi tullut samanlainen takapajula kuin niistä muista maista, jotka menivät kommunistihallinnon alle", niin tosiasia on, että näkökulmat veljessodan aikohin olivat aivan erilaiset kuin nykyään ja punaisten näkemyksiä oli melko helppo oikeastaan ymmärtää.

Historialliset figupelit toimivat parhaimmillaan opetusvälineenä ja veljessota on Suomen historiassa melkoisen vahvasti vaiettu ilmiö. Talvi- ja jatkosodasta puhutaan paljon, mutta sen lähtökohtia on vaikeampi hahmottaa, ellei ymmärrä mitä sitä aiemmin tapahtui ja nostaa hattua nopeassa tahdissa yhteisen, lukumääräisesti ylivoimaisen vihollisen edessä yhdistyneessä kansassa.

.. mutta WWII-vaikutteinen 40k-armeija, joka lainaa suoraan natsien ikonografiaa, vaikka vaihtaakin hieman niitä toisiin... ei oikein iske... olkoon sitten rehellisesti avaruusnatseja, mutta peitetty idolisoiminen ei oikein iske... En nyt lähtisi vetämään kauhean suurta hernettä nenääni, mutta sinänsä tekijän motiivit mietityttäisivät.

--

Ja tabuista sanoisin Sciborin Uglyn Lovelord, mutten suosittele ketään tuota katsomaan, jos haluatte säilyä järjissänne.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Natsit 40k:ssa on jotenkin hassuja, kun ottaa huomioon, että koko 40k:n imperiumihan on satiirinen dystopia, jota värittivät 80-luvun zeitgeist yleisesti ja thatcherismi erityisesti. Eli jotenkin natsivärit missaa pointin jokseenkin huimasti.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama, minkä teemaista armeijaa joutuu katselemaan, kunhan se on toteutettu hyvin. Mikäli vastaan tulee vahvasti natsien (tai neukkujen, tai kenen vaan) ikonografiaan/henkeen teemoittuva armeija, figunarkin bordelli tai kokonaan He-Man-teemainen armeija, tykkään kunhan lopputulos on näyttävä. Vaikka monet aiheet ovatkin arkoja ja monet voivat nähdä tietyt teemat mauttomina, minä ainakin katselen paljon mielummin hienosti maalattua natsiarmeijaa kuin heikohkosti maalattua, tylsää perusporukkaa. Johonkin kai raja tulee kuitenkin vetää varsinkin isoissa figutapahtumissa, missä erilaisia ja harrastukseen tottumattomiakin ihmisiä on paljon. Vaikken olekaan pohtinut niin tyhmää teemaideaa (ellei jotain todella härskiä, kuten eläimiin/lapsiin sekaantumisia tjms.), ettei sen hienokaan toteuttaminen menisi läpi minun kohdallani, ainakin itse olen niin tyhmä/piittaamaton/suvaitsevainen/mikälie etten pahastuisi, jos näkisin upeasti konvertoidun ja maalatun KKK-teemaisen Dark Elf -armeijan (vaikken missään nimessä tuekaan klaanin toimintaa!).

En ole itse lähtemässä koettelemaan kenenkään rajoja mauttomilla teemaideoilla (ideoita on kyllä, mutta en halua tietoisesti pahoittaa kenenkään mieltä. Paljoa), mutta pointtini on se, ettei arkaluonteisista armeijoista kannata menettää yöuniaan. Nuo jotkut jenkkisivuston kommentit ovat suoraan sanottuna tyhmiä. Mutta tosiaan, isoissa figutapahtumissa voi itsekin vähän miettiä millaisella armeijalla on lähdössä liikkeelle.
Viimeksi muokannut Scumboogie, Pe 05.10.2012 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Olikos ne kkk-jannut nyt niitä Necromundan redemptionisteja :P. Että kyl gw osaa ilman pelaajiakin...
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Suomalaiset ovat huomattavasti vapaamielisempiä monessakin asiassa. Niin ja no eurooppalaiset ovat vapaamielisempiä, kuin jenkit. Jotkut aiheet ovat mauttomia ja kertovat lähinnä tekijänsä henkisestä tasosta, mutta eipä siitä kauheasti jaksa meteliä nostaa. Lähinnä tulee mieleen, että hohhoijakkaa...

Munasillaan kirmaavat viikinkifigut kyllä menevät sinne huumoripuolelle ja figun tissit nyt ei jaksa kauheasti jänskättää :D No ehkä niitä, jotka ovat siinä "hihihii-tissi" -iässä vielä. Lähinnä jos figun alastomuus/vaatetus ovat perusteltuja, niin siitä vaan. Voisin pelata tissiamatsooneja fantasiamaailmassa ihan siinä kuin jotain panssaroituja kääpiöitä. Ainoastaan se kiinnostaa, että onko teema hyvä.
Luumumehu on soturien juomaa
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Silveri kirjoitti:Ja tabuista sanoisin Sciborin Uglyn Lovelord, mutten suosittele ketään tuota katsomaan, jos haluatte säilyä järjissänne.
Heh, oli pakko kattoa ja nyt ei meinaa nauru loppua. Pitäisköhän oikeen hommata, oli kyl sellanen ilmestys.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

syrja kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Ja tabuista sanoisin Sciborin Uglyn Lovelord, mutten suosittele ketään tuota katsomaan, jos haluatte säilyä järjissänne.
Heh, oli pakko kattoa ja nyt ei meinaa nauru loppua. Pitäisköhän oikeen hommata, oli kyl sellanen ilmestys.
Kaaoksen pelaajana voin vain nauraa kyseiselle figuurille. Hauska sinänsä.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Hyvin toteutettu, fluffiuskollinen, mitähän muutakin vielä. Voidaanko me vähän avata tätä osaa keskustelussa, koska itse aloin vähän nokkaani nyrpistellä kuin luin tätä aihetta. En kyllä usko, että kukaan teistä mitenkään jenkkityyliin (hang him!) noita sanoi, mutta siitä huolimatta tekisi mieli avata suuni ja sanoa pari asiaa aiheesta. Eikös se kuitenkin ole niin, että mitä hyvyyteen tulee, ne kaksi ääripäätä ovat helppoja määritellä ja olemme kukakuinkin samaa mieltä siitä, mikä on erittäin kaunista ja erittäin rumaa? Mitä tulee siihen välille, niin ainakin omasta mielestäni se on hyvin häilyvä alue, jolla mielipiteitä alkaa olemaan yhtä monta kuin ihmisiäkin.

Aina kun joku harrastaja lähtee valitsemaan itsellensä armeijaa ja ostamaan ukkoja, kokoamaan ja maalaamaan ukkojaan, eikös hänen kuuluisi tehdä se itsensä ja vain itsensä vuoksi? Miksi minun pitäisi valita armeijani yksikkövalinnat, teemoitus ja värivalinnat pelitoverini mielenmukaan? Täydellisessä maailmassa me kaikki osaisimme maalata kauniisti erilaisia maalaustekniikoita käyttäen ja gs pysyy ja taipuu käsissämme mitä kummallisimpiin muotoihin mitä aivomme vain pystyvät meille keksiä tehtäväksi. Näin kuitenkaan ei ainakaan vielä toistaiseksi ole asianlaita, jonka vuoksi ainakin minun mielestäni on väärin piirtää kiveen viivaa, joka määrittäisi milloin joku on hyvin toteutettu ja milloin ei. Pitäisi pikemminkin puhua käyttäjän taidoista, koska jos minä en osaa karvoitusta tehdä gs:n avulla tai lisätä panssaria, en minä sitä osaa ja todennäköisesti jälki on heikkoa ja konversioni on "huonosti toteutettu".

Miksi se on suoraan huonosti toteutettu, jos yritin kaikkeni saada sen onnistumaan? Miksei se voisi olla niin hyvin toteutettu kuin olosuhteet antoivat myöten? Jos voin tuoda pelipöydälle vain hyvin toteutettuja töitä tai joku suostuu pelaamaan vain hyvin toteutettuja armeijoita vastaan, niin kai minä sitten en saa konvertoida mitään, jos mielin häntä vastaan pelata. Miten on asialaita sitten maalauksen suhteen? Jos osaan vain flatisti maalata ja värit pysyvät juuri ja juuri paikoillaan, pitääkö minun lopettaa maalaaminenkin? Koska en osaa toteuttaa sitä hyvin? Miten on pelaamisen puolesta sitten? Jos en osaa antaa hyvää vastusta, pitäisikö minun lopettaa kokonaan?

Urheilussa taisi olla sellainen sääntö, että vasta kun olet tehnyt jonkun asian 5000 kertaa, osaat sen. Kaikki, jotka haluavat nähdä minun armeijassani hyvin toteutetun karvoituksen lisäämisen gs:n avulla, saavat odottaa sitä 5001 nappulaa. Silloin voimme alkaa puhumaan "hyvin toteutetusta" konversiosta, mitä ikinä se tarkoittaakin. Sitä ennen konversioni on toteuttu niin hyvin kuin vain suinkin oli sillä hetkellä mahdollista. Uskaltaako kukaan väittää, että tuhlaisin gs:ää ja pilaisin fikujani tahallani? Vain jotta saisin nähdä teidän kaikkien ilmeet kun nostan pöydälle jotain "huonosti toteutettua"?

Mitä tulee teemoihin ja fluffikkuuteen, siitäkin voimme olla montaa mieltä. Fluffi on vain yksi osa-alue tätä peliä ja kovinkaan montaa meistä ei se varmaankaan kiinnosta. Pelaaminen-maalaaminen-fluffi, minä ainakin laittaisin vitoseni fluffikkuudelle, jos pitäisi arvata mikä pelaajaa X vähiten kiinnostaa. Itse olen melkein puhdas vaihtoehtoisten fikujen hamstraaja ja tällä hetkellä 8:sta armeijastani vain 3 on aitoja Fabanappuloita. Olen kuullut oman osani risuista ja ruusuista ympäri Suomea ja minä voin sanoa, että jos sinulle ei kelpaa Haloclixeistä kokoamani SM-armeija, niin se on sinun mielipiteesi. Minusta se on Suomen hienoin armeija kautta aikojen oli peli kuin peli kyseessä.

Maailma on kuitenkin aina suuri ja mysteerinen kätkien sisäänsä yleiseltä kansalta tuntemattomia asioita. Kun minä nostan 15mm Empireni pöydälle, voisin alkaa selittämään jotain Final Fantasyistä tutusta Mini-loitsusta. Voin alkaa sivistämään teitä elokuvahistorialla ja selittämään Frankensteinin hirviön luomisesta ja tärkeän ainesosan puuttumisen seurauksista. Voisin alkaa selittämään lentävistä possuista ja hihittävistä hyeenoista. Tai sitten vain sanon, että tämä on minun oma lisäykseni Fabanmaailmaan, joka käyttäytyy Empiren säännöillä.

Joskus täällä Sotussakin oli puhetta siitä, että Kentauriteemainen Bretonnia olisi aika pähee. Millainen otus se kentauri nyt olikaan? Ei tainnut olla mikään Prinssi Rohkea ja Uljas. Uskoisin monen Bronyn haaveilevan Bronyteemaisesta Bretonniasta. Tai Empirestä. Tai jostain. Ihan vaikka mistä tahansa millä tahansa armeijalla. Jos minä teen örkkifikuistani kuppaisia tai lonkerotäytteisiä, miksei se voisi toimia niin örkki- kuin kaaosarmeijanakin? Miksei X voi ihan hyvin olla Y?

Jos minun mielipiteeni haluaa, Rottatuoille ei vituta, koska se on Rottatuoille. Se vituttaa, koska pelaaja. Jos joku tarjoaa minulle päänsärkyä ja hikipisaroita kentällä muistakin syistä kuin Gaywayn S11+:sta, enköhän minä tykkää häntä vastaan silloin pelata. Tällöin on melkein se ja sama mitä sinne pöydälle nostetaan. Minun puolestani tuokoot vaikka Paperhammerin.

Pelaamaan kuitenkin lähdetään sen pelaamisen vuoksi. Vaikka tämä harrastus on 8th:n vuoksi siirtynyt enemmän taiteelliseksi minun osaltani, saan siitä ihan tarpeeksi omassa kotonani. Täysin maalatut ja "hienot konversiot" ovat pelaamisen aikana vain piste I:n päällä. Pääasia on se, että nyt työnnetään muillakin tavoin kuin suoraan eteenpäin niitä ukkoja 8" kohti vihollista.

Jos minun rumasti maalattu ja rumasti toteutettu, rumista fikuista ja surkea listani ei kelpaa sinun kauniisti maalatun, kauniisti toteutetun ja kauniista fikuista tehdyn 30 Khornen Chosen lauttasi tapettavaksi, niin olkoot vain. Ei sinunkaan joukkosi kelpaa minun joukkojeni kukistettavaksi.

Diih, ei mulla muuta.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

hmm itseäni jäi tuosta natsikeskustelusta mieleen yksi kommentti joka sanoi hommaavansa pelaajan ulos liikkeen turnauksista jos figuissa näkyy punatähti tai hakaristi, enemmän se kyl kertoo tuosta kommentoijasta kuin itse kommentoinnin kohteesta. Itse sanois et jenkeis tommonen yletön paheksunta aiheita kohtaan johtuu siitä että kuitenkin sit sinne on paennut melko paljon väkeä vainoja yms ja ihmisillä on sukulaisia(tai ystävien sukulaisia) jotka ovat käyneet läpi asiat(jommalla kummalla puolella, joko vainottuina tai vainoajina).
mietin et miten sit noi historialliset sotapelit menestyy noissa paikoissa? pelaako kukaan neukkuja/natseja? oisko omat fleimsivaunut bännis kun ikonit löytyy niistä historiallisen tarkkoina?

Omista kokemuksista suomessa oli kyl se kun ensimmäiseen ropeconiini menin kolme-neljä vuotta sitten pinkkien dark eldarien kanssa sai kuulla homo-kommentteja pelipöydän ääressä ohikulkijoilta(kertoo kyl figuskenestä paljon :D mut joo uskosit et alkohollilla oli jotain vaikutusta asiaan...)
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
anwil

Viesti Kirjoittaja anwil »

Niin, mikä on sitä "oikeaa" fluffia? Jos nyt puhutaan GW:n maailmoista, niin eittämättä niihin mahtuu kaikenlaista, ja itse kukin saa minun puolestani fiilistellä miten haluaa. Ehkä jossain taikametsässä voi löytyä mylittlepony mountteja ritareille tjsp.

Yhteinen nimittäjä fluffille on kuitenkin GW:n tuottama sellainen, se on se fluffi joka harrastajan on saanut kiinnostumaan aiheesta ja jonka kaikki siihen perehtyneet tuntevat. Mitä kauemmas siitä mennään sitä suuremmalla todennäköisyydellä toteutusta aletaan katsomaan kieroon, olkoon tekninen taso mikä hyvänsä.

Voisi hyvinkin olla että kieltäytyisin pelaamasta mylittlepony teemaista armeijaa vastaan, mene ja tiedä. Ne nyt eivät vain kuulu minun warhammer maailmaani. Se että joku on toista mieltä aiheesta on ok, enkä väitä että oma mielipiteeni on enemmän oikea. Mutta jos pelifiiliksiä ei ole, niin suotta sitä omaa ja muiden aikaa tuhlaamaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Juuri pari viikkoa sitten putsailin kyseisestä figusta valujälkiä käyttääkseni sitä Ogre-armeijan Butcherina. Kerännee katseita, mutta sopii mainiosti kevyeen Slaanesh-väritykseen.

Itse aiheeseen totean lähinnä, että itse tykkään ärsyttää ihmisiä, joiden mielipiteet koen rajoittuneeksi jossain aiheessa. Vaikka itseltäkin saattaa joku tabu oikein syvältä sisimmästä löytyä, niin pääpiirteissään olen sitä mieltä, että kaikesta pitää voida repiä huumoria. En välttämättä lähtisi keksitysleireistä piruilemaan Auscwitchin vanhalle asukille ihan kunnioituksesta moisesta paikasta selviytyneelle, mutta ammattimaiset mielensäpahoittajat laittavat ärsyttämään ja pahasti. Näille ihmisille on pakko vittuilla, vaikka kyseinen aihe sotisi täysin omaa ideologiaa vastaan.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Merimetsä kirjoitti:Jos ei tabu, niin normi tuntuu olevan se, että GW:n pelejä ei saa kehua.
Saakohan GW:n figuja sitten kehua ? Tässä taas pienen tauon jälkeen tullut sudittua GW:n uudempaa muovia, ja niiden tekninen taso näyttäisi olevan muille vielä saavuttamattomissa. Taiteellinen lopputuloskin ainakin minua miellyttää, mutta jätetään se makuasiaksi :) Ei tuollaista muovifigun detaljin tarkkuutta ole nähty metalli- eikä muovinappuloissa mitä näissä GW:n uusissa paketeissa on, puhun nyt ihan jalkamiehen yksityiskohdista. Nappuloiden yksityiskohtien kolmiulotteisuus on todella hienoa.

Ja ne pelitkin on parhaita :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Eri valmistajien figujen ja niiden osien sekoittamista tunnutaan kanssa arvostelevan rankasti. Ei niinkään korvaamalla kalliimmat *GWn figut halvemmilla muiden valmistamilla mutta esimerkiksi sekoittaen vaikkapa privateer pressin ja GWn figuja keskenään. Itse sain paljon nuhtelua käyttäessäni GWn bitsejä koristamaan höyryjaskojen baseja.

Mutta koko aiheesta olen samaa mieltä useimpien kanssa että jos figu on hyvin tehty niin muulla ei ole oikeastaan mitään merkitystä koska figuja ne vaan on :)
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Nyt kun ollaan figupelaamisen tabujen hämärän rajamailla, voisin ottaa tämänkin asian esille. Mitäs mieltä ihmiset ovat instant moldin ja muiden bitsien/figujen kopiointimenetelmien käyttämisestä? Itse käytän instant moldia jatkuvasti osien (kilvet, kärrynpyörät, yms.) kopioimiseen green stuffilla. Itse koen asian olevan okei, koska käytän osia vain omiin projekteihini. En muista miten tekijänoikeudet suojasivatkaan esim. GW:n osia käytettynä GW:n tai muiden valmistajien figujen kanssa, mutta en toisaalta jaksa välittääkään koska osat menevät omiin armeijoihini ja toiminta ei ole laajaa (en työllistä alipalkattuja, sorrettujen rotujen edustajia tekemään minulle instant moldilla tynnyreitä ja kauppaa niitä ebayssa eteenpäin!).

Ymmärtääkseni Suomessa tätä suvaitaan aika hyvin, mutta esimerkiksi Warseerissa nousi jonkinasteinen paskamyrsky, kun joku oli huomannut blogissani kopioituja kilpiä ja tehnyt siitä toiselle alueelle ketjun. Ei mitään henkilöön kohdistuvaa huutelua, vaan ylipäätään "paljastus" että tällaistakin tehdään ja mitä mieltä ihmiset ovat tästä. Ja vihaisiahan he olivat siellä, on kuulemma epäreilua GW:tä kohtaan tehdä hintavasta green stuffista varaosia omaan armeijaan. Koetin vähän perustella, ettei asia ehkä ole niin vakava kuin vihaiset keskustelijat antoivat olettaa, mutta asiaa puolustelevat ignorattiin aika tehokkaasti. Nyt ketju (siis Warseerin, missä äänekäs huutelu on muutenkin aika suosittu keskustelutapa) taitaa olla jo hävinnyt, mutta muistan sen hyvin, koska monet ihmiset olivat sillä kannalla että GW on tässä tilanteessa tappiota tekevä "uhri". Pian keskustelu levisi Da Warpathillekin, missä yleinen mielipide oli instant moldia vastaan sielläkin.

Mitä ovat teidän kantanne asiaan, ollaanko perinteisellä "ketään ei kiinnosta oikeasti" -asenteella vai onko kyseessä paheksuttu tabu?
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Nyt kun ollaan figupelaamisen tabujen hämärän rajamailla, voisin ottaa tämänkin asian esille. Mitäs mieltä ihmiset ovat instant moldin ja muiden bitsien/figujen kopiointimenetelmien käyttämisestä? Itse käytän instant moldia jatkuvasti osien (kilvet, kärrynpyörät, yms.) kopioimiseen green stuffilla.
Musta toi on vaan arvostettavaa harrastustaitoa, eli en näe asiassa omaan käyttöön tehtynä todellakaan mitään pahaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Mikäs siinä. Omat kopiointi yritykset eivät ole täyttäneet omia laatuvaatimuksiani paria poikkeusta lukuunottamatta, mutta jos homma luistaa, niin käytä pois. Itse käytän instamoldia lähinnä hauraiden tai liian kovien luontomateriaalien toisintamiseen alustoille.
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Mun mielestä pitäisi lähinnä vaan kannustaa ihmisiä jotka luo itse kamaa omaan puuhaansa. Miksi ei ikinä dissata niitä jotka valmistaa, kopioiden toista ja myy niitä eteenpäin?

Skarsnikin tarinasta tuli mieleeni eilen näkemäni South Park jakso jossa se poliisipäälikkö esittää prostituoitua ja aina oston jälkeen pidättää ostajan, kun voisi saman tien pysäyttää itse "palvelun" tarjoajan.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Mulla on menossa oikea instamoldin ja stuhvin väärinkäyttövimma. Ostin kallokuvioituja figubaseja ja niistä otin osittaisen instamoldin, jolla sarjatuotan valtavan määrän kallotasankoa maastoksi. Kolmas stuhvipaketti menossa ja lopputuloksena aika vähän sitä kallotasankoa. Ehkä noin 6x6 tuumaa, mutta ehkä siitä tulee vielä hieno.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”