No niin reissu tehty ja sanotaanko kuten siinä laulussa et "nyt poika saunoo..."
Tässä ensin listaa. Ei ihan odotettu tai "tyypillinen" delf lista tässä edikassa.
syrja kirjoitti: Eli "riders on the storm" kuten morrison aikanaan lauloi...
Dark elf 2396p
Lord: regearmour, tuliwardi, whip of Agony, kilpi, SDC, cold one 244p
Isosorsa: Pegasus, lev 4 (dark magic) pendant 345p
master: cold one, bsb+hydrabanner, panssarit 214p
Core:
12dark raider: fc, rxb 299p
6 dark raider: mus,champ,rxp 153p
6 dark raider: mus,champ,rxp 153p
+ 2x5 harpy 55+55p
Spesial:
14 cold one knight: com, tulilippu 428p
chariot 100p
Rare
hydra 175p
hydra 175p
Reissuun lähdettiin, kun reipas yövuorosta saapunut kuski pääsi Poriin. Perille päästiin, valitettavasti kato oli käynyt hieman lisää. Ja vain 10 osallistujaa oli paikalla. 2 viime tipassa jäänyttä ei vissiin edes ilmoittanut asiasta. Lähinnä tuo harmittaa järjestäjän puolesta. Kuitenkin taas kiitettävästi panostanut hommaan ja palkintoihin. No toisaalta pikkuriskiä tuollainen aina on. Samoin tuo kutistunut osallistuja määrä tiesi sitä, että pakosti tullaa kohtaamaan toisiammekin. Ja siitähän aloitettiin.
1 peli. Ja tadaa vastaan tulee Henkka liskoineen :)
No ei auta. Niinpä lähdin jyräämään listalla eteenpäin. Pari vuoroa Henkka yritti loitsia delffejäni ja buustailla itseään. Saamatta muuta merkittävää aikaan kuin että tappoi miscastilla 9 templeguardia. Taisi multa ampua ja loitsia jotain raidereita ja harpyja pois. Eli ei mitään merkitystä. Henkka teki sitten chargen toisella saurus poppoolla molempiin hydriin jotka kulki rintarinnan. Huonosti siinä liskoille kävi. Olin sitä ennen kyllä grillannut sauruksia pois tulihönkäisyillä kiitettävästi. Jokatapauksessa jäljelle jäi vain saurus hero joka juoksi karkuun. Toisella koitin ottaa kiinni, en saanut. No jäivät joka tapauksessa niin, että kun alkoi oma vuoroni niin tein sitten toiseen saurusboksiin hydracharget. Toinen eteen toinen kylkeen. Olin aiemmin lennättänyt harpyt estämään niiden chargen. Lopputulos sama, pikku lemmikkini repi liskonnahkaa kunnolla (jäänyt edellisestä lisko kohtaamisesta jotain hampaankoloon). Ritarini sotki sitten chargellaan slannin kumppaneineen. Eli 3 vuoron jälkeen liskoilta oli pois molemmat saurusboxit, templeguard, slanni ja bsb. Riderit tiputteli sen jälkeen skinkit ja salamanterin pois yksitellen. Yksi rider porukka jumitti stegan niin ettei päässyt kuin menemään joko suoraan eteen tai taakse. Jolloin ehdein sitten tuoda ritarit siihen kivasti kylkeen ja kaatamaan mokoman körmyn pois. Toinen hydra haki jossain vaiheessa rallynneen saurus heron. Ja toinen haki toisen salamanterin. Että että 20-0 mulle.
2. Peli vastaan Juuso Pohja (uusi tuttavuus) ja VC
Listassa 2 isoa zombi junaa ja skeleton juna, 2x5 koiraa, 5 hexwraitit, 2 spirit hostia, vargulf, 3 vargheistiä (niitä lentäviä monstrous tyyppejä), ritari jyrä+ vampire+wight bsb. Pikku nekromanseri kulki kulki yhdessä zombiporukassa.
Ilkeä vastus ja varsinkin kun depot heitettiin nopalla. Onneksi voitin aloituksen ja onneksi skenun objektiivit antoi maagiset ja tulihyökkäykset. Oli paljon mukavempaa alkaa ampumaan etherealeja:) Jostain syystävastustaja huikan himmaili liikkeissään joten sain rauhassa jumitella ja ammuskella sen pikkuhöttö porukat pois. Tappelu levittyi kivasti koko kentälle. Ritarini joutui lähtemään "väärästä" sivusta, No jyräsi ensin ne 50 skellua pois ja lähti etenemään kohti VC ritari poppoota. No nehän lähti tulemaan vastaan. Sain harpyilläni estettyä sen, että iskeytyivät kiinni ritareihin vasta overrunnilla. Jolloin toinen zombeja liiskannut hydranikin pääsi mukaan karkeloihin. Eli ratkaiseva taistelu jossa vastakkain molempien ritarijyrät+kenraalit+bsb:t ja hydra vc:n kyljessä. Vampiireilla pyöri noppahiukan heikosti ja itselläni hiukan paremmin joten lopputuloksena sulannut vc jyrä. Loppu olikin sitten paikkojen putsausta lopuista epäkuolleista ja 20-0 mulle.
No niin tilanne taas sama kuin ekassa turnauksessani. Johdan turnausta ainoana puhtaalla pelillä ja 5 maalauspisteellä. Olin oppinut viime kerrasta ja aloin hiukan laskemaan pisteitä. Hmm saan hävitähiukan ja sekin riittäisi. Aivan kuten viimeksi. Silloin en tosin miettinyt pisteitä tai ajatellut mitään. Ja vastaan ehkä pahin mahdollinen vastus. Täys gunline kääpiöt (viimeksi lähes gunline kaaoskääpiöt)
3. peli vastaan Heikki Vehmas (uusi tuttavuus) ja kääpiöt
Listassa 2x20 crossaria, 20 thundereria, minerpoppoo, 12 scoutcrossaria, organgun, palavakanuuna, palava katapultti, S5 katapultti, S7 boltteri, 2 heroa engineer ja muistaakseni runelord tms. En nyt muista oliko muita runeja koneissa mutta joka tapauksessa voi vit...mikä vastus. Kun miettii että mulla on vain tuollaisia pikku yksikköjä.
Kääpiöt sai aloituksen. Aattelin et ei hätää jos saan pidettyä hydrani elossa ja ritarini suht hyvissä voimissa tappeluun asti. Magialla saan tehtyä kuitenkin kaikkea kivaa ja mahdollisesti vähennettyä ampumista. No kääpiöt otti varmistimen pois ja alkoi paukutus. Crossarit ampuivat sitten maagini hiuthelkuttiin....VIT...VIT..ja VIT. Muutenkin alkoi rideria ja harpya pudota. Onneksi paniikit piti. Sitten alkoi hydrien metsästys kaikilla ilkeillä isoilla voimilla+multiwoundeilla+liekeillä. Toiseen tuli 2 haavaa ja toiseen yksi. Totesin itsekseni että tästä pelistä ei passailulla kerätä yhtään pistettä joten täysillä päin tulta! Kääpiöt jatkoi samaa nakutusta. Onneksi hiukka pienemmillä tehoilla. Sitten oli minun vuoro iskeä. Charget kaikilla mitä mahdollista. flankkaavat riderin ripeet boltteriin, harpyt katapulttiin, yksinäinen riderherald organiin, isosta riderpoppoosta jäljelle jääneet iskeytyi crossareiden selkään (Vastustaja oli kääntänyt niiden selän, kun ei pitänyt niitä enää uhkana....virhe), ritarit ja toinen hydra toiseen crossariporukkaan ja toinen hydra thundereihin. Stand&shooteista selvittiin. Sotakoneita vastaan tuli jotain yksittäisiä haavoja mutta tärkein oli että sain niissä taistelut jatkettua ja estettyä ampumisen. Ritarit pyyhki crossarit ja jyräsi tykkiin. hydra jyräsi minerihin, Toinen hydra breikkari thunkut ei saanut kiinni ja jäi 1" runelordista. Crossareiden selässä olleet riderit voitti mutta käävät pysyi paikoillaan. Laaja alaista tappelua siis kääpiöidenkin vuorolla, pakenevat thunkut jatkoi juoksuaan pois pöydältä :). Siinä sitten nakerrettiin toisiamme hiljalleen pois niin että pelin lopussa vastustajalla oli jäljellä katapultti ja ne scoutit. Olisin voinut yrittää vielä chargea viimeisellä tasoittavalla crossareihin. Mutta totesin et onnistuneella stand&shootilla ja tappelulla saattaisi ritareilleni käydä huonosti. Joten viimeisellä vuorollani totesin, että tehtäväni on valmis. Mulla kentällä jäi ritarit (muistaakseni 5-6) ja lord+bsb joista vastustaja ei saanut pisteitä mulle siis reilu 800p etu ja pisteet meni 15-5.
Eli turnaus voitto kotiin selvällä piste erolla. Samoin parhaan armeijan palkinto äänestettiin minulle. Oli sitten kaksin käsin pokaalia ja kaikkee kannettavana.
Kivaa oli ja järjestelyt toimi. Palkinnot taas hulppeat. Eli sain jonkun pienen vallejon maalisetin+ pokaalin parhaasta armeijasta. ja voitosta tuli pokaali ja 3 forgen chaosdwarf bullcentauria. 2. sai pokaalin ja forgen vampire figun ja 3. sai pokaalin ja forgen empire ratsufigun (tai toisinpäin).
Ai niin jos Antilla olis ollu maalattu armeija niin se ois ollu kolmas....Nyt jäi 2p päähän...Tuli vissiin motivaatiota tarttua sutiin...:)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.