"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet kalat isossa lätäkössä

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Pienet kalat isossa lätäkössä

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Liikkuvuutta löytyy ainakin, hitain kävelee 6"...Ja kaikki arvaa kyllä mitkä on niin hitaita :)
Jalkaisin ja yksin kulkeva Master bsb Banner of Swiftnessillä!

Oot sie Jarkko kyllä kovis.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Kyllä mistä arvasit. Muiksi kamoiksi riittääkin handweapon ja shield. Melkoinen kamikaze jolla on 6+as ja parry! Mä otin uuden taktiikan. Teen listat niin kuin sinä Anton. Enää et voita mua!
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

juu itellä alkaa olemaan aikas lailla valmista listan kanssa tietysti voi tulla viel muutoksiakin =)
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitä, ei vielläkään mitään raporttia tai sijoitus ilmoituksia.
No Antti ehti joka tapauksessa jo viestillä juoruilla minulle tuloksia (Antin ja Jarkon) mutta mielläni kuulisin pelaajien omat kommentit reissusta.

Juorutaan nyt sen verran tuloksia että 3-8 meni salibandypelit meidän porukalle, toki tuohan oli ihan minun ansiotani kun jätin Oriveden turnauksen väliin että pääsen pelaamaan ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

En sano muutaku et kannattas pelat maalatul armeijal ja et 3. sijal oleval oli 2 pistet enemmä ku mul.
syrja

No niin reissu tehty ja sanotaanko kuten siinä laulussa et "nyt poika saunoo..."
Tässä ensin listaa. Ei ihan odotettu tai "tyypillinen" delf lista tässä edikassa.
syrja kirjoitti: Eli "riders on the storm" kuten morrison aikanaan lauloi...

Dark elf 2396p
Lord: regearmour, tuliwardi, whip of Agony, kilpi, SDC, cold one 244p

Isosorsa: Pegasus, lev 4 (dark magic) pendant 345p

master: cold one, bsb+hydrabanner, panssarit 214p

Core:
12dark raider: fc, rxb 299p
6 dark raider: mus,champ,rxp 153p
6 dark raider: mus,champ,rxp 153p
+ 2x5 harpy 55+55p

Spesial:
14 cold one knight: com, tulilippu 428p
chariot 100p

Rare
hydra 175p
hydra 175p
Reissuun lähdettiin, kun reipas yövuorosta saapunut kuski pääsi Poriin. Perille päästiin, valitettavasti kato oli käynyt hieman lisää. Ja vain 10 osallistujaa oli paikalla. 2 viime tipassa jäänyttä ei vissiin edes ilmoittanut asiasta. Lähinnä tuo harmittaa järjestäjän puolesta. Kuitenkin taas kiitettävästi panostanut hommaan ja palkintoihin. No toisaalta pikkuriskiä tuollainen aina on. Samoin tuo kutistunut osallistuja määrä tiesi sitä, että pakosti tullaa kohtaamaan toisiammekin. Ja siitähän aloitettiin.
1 peli. Ja tadaa vastaan tulee Henkka liskoineen :)
No ei auta. Niinpä lähdin jyräämään listalla eteenpäin. Pari vuoroa Henkka yritti loitsia delffejäni ja buustailla itseään. Saamatta muuta merkittävää aikaan kuin että tappoi miscastilla 9 templeguardia. Taisi multa ampua ja loitsia jotain raidereita ja harpyja pois. Eli ei mitään merkitystä. Henkka teki sitten chargen toisella saurus poppoolla molempiin hydriin jotka kulki rintarinnan. Huonosti siinä liskoille kävi. Olin sitä ennen kyllä grillannut sauruksia pois tulihönkäisyillä kiitettävästi. Jokatapauksessa jäljelle jäi vain saurus hero joka juoksi karkuun. Toisella koitin ottaa kiinni, en saanut. No jäivät joka tapauksessa niin, että kun alkoi oma vuoroni niin tein sitten toiseen saurusboksiin hydracharget. Toinen eteen toinen kylkeen. Olin aiemmin lennättänyt harpyt estämään niiden chargen. Lopputulos sama, pikku lemmikkini repi liskonnahkaa kunnolla (jäänyt edellisestä lisko kohtaamisesta jotain hampaankoloon). Ritarini sotki sitten chargellaan slannin kumppaneineen. Eli 3 vuoron jälkeen liskoilta oli pois molemmat saurusboxit, templeguard, slanni ja bsb. Riderit tiputteli sen jälkeen skinkit ja salamanterin pois yksitellen. Yksi rider porukka jumitti stegan niin ettei päässyt kuin menemään joko suoraan eteen tai taakse. Jolloin ehdein sitten tuoda ritarit siihen kivasti kylkeen ja kaatamaan mokoman körmyn pois. Toinen hydra haki jossain vaiheessa rallynneen saurus heron. Ja toinen haki toisen salamanterin. Että että 20-0 mulle.
2. Peli vastaan Juuso Pohja (uusi tuttavuus) ja VC
Listassa 2 isoa zombi junaa ja skeleton juna, 2x5 koiraa, 5 hexwraitit, 2 spirit hostia, vargulf, 3 vargheistiä (niitä lentäviä monstrous tyyppejä), ritari jyrä+ vampire+wight bsb. Pikku nekromanseri kulki kulki yhdessä zombiporukassa.
Ilkeä vastus ja varsinkin kun depot heitettiin nopalla. Onneksi voitin aloituksen ja onneksi skenun objektiivit antoi maagiset ja tulihyökkäykset. Oli paljon mukavempaa alkaa ampumaan etherealeja:) Jostain syystävastustaja huikan himmaili liikkeissään joten sain rauhassa jumitella ja ammuskella sen pikkuhöttö porukat pois. Tappelu levittyi kivasti koko kentälle. Ritarini joutui lähtemään "väärästä" sivusta, No jyräsi ensin ne 50 skellua pois ja lähti etenemään kohti VC ritari poppoota. No nehän lähti tulemaan vastaan. Sain harpyilläni estettyä sen, että iskeytyivät kiinni ritareihin vasta overrunnilla. Jolloin toinen zombeja liiskannut hydranikin pääsi mukaan karkeloihin. Eli ratkaiseva taistelu jossa vastakkain molempien ritarijyrät+kenraalit+bsb:t ja hydra vc:n kyljessä. Vampiireilla pyöri noppahiukan heikosti ja itselläni hiukan paremmin joten lopputuloksena sulannut vc jyrä. Loppu olikin sitten paikkojen putsausta lopuista epäkuolleista ja 20-0 mulle.

No niin tilanne taas sama kuin ekassa turnauksessani. Johdan turnausta ainoana puhtaalla pelillä ja 5 maalauspisteellä. Olin oppinut viime kerrasta ja aloin hiukan laskemaan pisteitä. Hmm saan hävitähiukan ja sekin riittäisi. Aivan kuten viimeksi. Silloin en tosin miettinyt pisteitä tai ajatellut mitään. Ja vastaan ehkä pahin mahdollinen vastus. Täys gunline kääpiöt (viimeksi lähes gunline kaaoskääpiöt)

3. peli vastaan Heikki Vehmas (uusi tuttavuus) ja kääpiöt
Listassa 2x20 crossaria, 20 thundereria, minerpoppoo, 12 scoutcrossaria, organgun, palavakanuuna, palava katapultti, S5 katapultti, S7 boltteri, 2 heroa engineer ja muistaakseni runelord tms. En nyt muista oliko muita runeja koneissa mutta joka tapauksessa voi vit...mikä vastus. Kun miettii että mulla on vain tuollaisia pikku yksikköjä.
Kääpiöt sai aloituksen. Aattelin et ei hätää jos saan pidettyä hydrani elossa ja ritarini suht hyvissä voimissa tappeluun asti. Magialla saan tehtyä kuitenkin kaikkea kivaa ja mahdollisesti vähennettyä ampumista. No kääpiöt otti varmistimen pois ja alkoi paukutus. Crossarit ampuivat sitten maagini hiuthelkuttiin....VIT...VIT..ja VIT. Muutenkin alkoi rideria ja harpya pudota. Onneksi paniikit piti. Sitten alkoi hydrien metsästys kaikilla ilkeillä isoilla voimilla+multiwoundeilla+liekeillä. Toiseen tuli 2 haavaa ja toiseen yksi. Totesin itsekseni että tästä pelistä ei passailulla kerätä yhtään pistettä joten täysillä päin tulta! Kääpiöt jatkoi samaa nakutusta. Onneksi hiukka pienemmillä tehoilla. Sitten oli minun vuoro iskeä. Charget kaikilla mitä mahdollista. flankkaavat riderin ripeet boltteriin, harpyt katapulttiin, yksinäinen riderherald organiin, isosta riderpoppoosta jäljelle jääneet iskeytyi crossareiden selkään (Vastustaja oli kääntänyt niiden selän, kun ei pitänyt niitä enää uhkana....virhe), ritarit ja toinen hydra toiseen crossariporukkaan ja toinen hydra thundereihin. Stand&shooteista selvittiin. Sotakoneita vastaan tuli jotain yksittäisiä haavoja mutta tärkein oli että sain niissä taistelut jatkettua ja estettyä ampumisen. Ritarit pyyhki crossarit ja jyräsi tykkiin. hydra jyräsi minerihin, Toinen hydra breikkari thunkut ei saanut kiinni ja jäi 1" runelordista. Crossareiden selässä olleet riderit voitti mutta käävät pysyi paikoillaan. Laaja alaista tappelua siis kääpiöidenkin vuorolla, pakenevat thunkut jatkoi juoksuaan pois pöydältä :). Siinä sitten nakerrettiin toisiamme hiljalleen pois niin että pelin lopussa vastustajalla oli jäljellä katapultti ja ne scoutit. Olisin voinut yrittää vielä chargea viimeisellä tasoittavalla crossareihin. Mutta totesin et onnistuneella stand&shootilla ja tappelulla saattaisi ritareilleni käydä huonosti. Joten viimeisellä vuorollani totesin, että tehtäväni on valmis. Mulla kentällä jäi ritarit (muistaakseni 5-6) ja lord+bsb joista vastustaja ei saanut pisteitä mulle siis reilu 800p etu ja pisteet meni 15-5.
Eli turnaus voitto kotiin selvällä piste erolla. Samoin parhaan armeijan palkinto äänestettiin minulle. Oli sitten kaksin käsin pokaalia ja kaikkee kannettavana.

Kivaa oli ja järjestelyt toimi. Palkinnot taas hulppeat. Eli sain jonkun pienen vallejon maalisetin+ pokaalin parhaasta armeijasta. ja voitosta tuli pokaali ja 3 forgen chaosdwarf bullcentauria. 2. sai pokaalin ja forgen vampire figun ja 3. sai pokaalin ja forgen empire ratsufigun (tai toisinpäin).

Ai niin jos Antilla olis ollu maalattu armeija niin se ois ollu kolmas....Nyt jäi 2p päähän...Tuli vissiin motivaatiota tarttua sutiin...:)
Viimeksi muokannut syrja, Su 21.10.2012 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Henkkalle pitäisi tehdä joku sellainen tutorial videopeli jatkuvasti puhuvalla tikku-ukolla. Niin kovasti koitin vielä skinkkejä hakiessaan auttaa häntä niin listan kuin pelaamisenkin puolesta. Ei kahteen hydraan, täyswuundiseen, rynnitä jalkaväellä! Ei ei ei ei. Ei ees vaikka siellä se hero yksikössä lymyääkin.

Antti pantti papana. Istui oven takana. Maalaten ögrejänsä. Pelaamaan ei saavu laisinkaan. Mutta ne rotat tuot mulle! Heti! Kai ne tuli mukaan? En haluaisi pistää postimaksuja lähtemään. Alkaa kortista loppumaan koodit.

Tää turnee oli muuten aika iso egoboost. Jarkko, voittaa niin kotinurkissaan kuin sen ulkopuolellakin. Ja sitten olen minä. Universaalitilastot 3-1 heppu, joka on kirkkaasti johdossa. I'm uber good. Hehe, onnea vain voittajalle. Kaksi pokaalia yhdestä turneesta on kyllä kova juttu.
- Sinitähti
syrja

Tattis vaan Anton. Tämä taisi kyllä nostaa enemmän sinun egoa kuin mun. Nyt pidät itseäsi jonain demigodina (tai ehkä isompankin). Kyllä mä vielä sinunkin kanssa tasoitan puntit :)...sinä pieni akilleeni.
No mutta mitäs sanot listasta? Oliko yllätyksiä? En suuremmin ehtinyt kysellä osallistujien mielipiteitä. Mutta suunnittelemani wtf reaktio taisi onnistua melko hyvin :) Hydra kommentit voit jättää pois( eivät ole epäreiluja :)) Oikeesti saivat kyllä siipeensä kovasti ekaa peliä lukuun ottamatta. Siinäkin vain kokemattomuuden vuoksi. Henkka ei ollut vieläkään oppinut ettei niiden nenille hypitä. Turnaus järjestäjä oli ainakin innoissaan massiivisesta ritari jyrästä, isosta DR porukasta ja ylipäätään et pöydällä oli kerralla 24 darkrideriä.
syrja

Ai niin lisäksi, että Antti oppi MAALAUKSEN merkityksen =D Niin oppi myös deathin ja auringon salat. Et eipä taida hällä jatkossa muuta ollakkaan...Paitsi tietty maalatut figut...
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Empä tiedä millainen muiden pelaajien taso turneessa oli (noin yleisesti oliko suomen kärkinimiä mukana? mutta mitä nyt teidän raportit luki ja kuunteli tuota gunline kääpiölistaakin niin oli siellä ainakin yksi muukin tasokas pelaaja. Tuli siis taas todistettua että kyllä me Porilaiset osaamme pelata fabaa.

Mitä sitten jarkon listaan tulee niin ei tosiaankaan tyypillinen delffilista, cold one boxi on suhteellisen kamala kiitos ison I:n ja S:n chargatessa. Pitkälti lista näyttää rakentuvan nopeaan liikkeeseen ja koviin iskujoukkoihin. Tosin olisi luullut että tuolla gunline listalla olisi voiton saanut otettua tästä listasta, lentävä magi, tuliset ammukset hydriin ja läjä muuta ampumista cold one boxiin.
Itse näen listan todella iskukykyisenä mutta samalla todella haavoittuvana tietyn tyypin armeijoita vasaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Niin minäkin luulin varsinkin ekankierroksen jälkeen. Vastustajani totesi kyllä, et olisi pitänyt keskittyä moukaroimaan enemmän ritareita kuin hydria. Oli hänellä silti monta mahdollisuutta tiputtaa molemmat hydrat 2ekalla ampuma vuorolla. Ja vielä olisi ollut saumaa pehmittää ritareita. Ei onnekseni saanut kunnollisia täsmä osumia tai oli epäonnea haava heitoissa. Toisaalta Hydrat olivat kyllä varsin heikossa hapessa kun pääsivät tappeluun. Toisella 1 w ja toisella 2w jäljellä. Onneksi lähiksessä sitten t5, 4+armor ja rege piti. Samoin auttoi myös se että sain jyrättyä aina iskuni ennen hitaita kääpiöitä. Samoin ritareita oli enää 7+herot kun päästiin iholle. Mutta juu listassani on iskuvoimaa. Mutta "huonoa" kestoa ampumista ja pitkittynyttä tappelua vastaan. Myös haavoittuvuus magiaa vastaan, koska yksiköt pieniä ja menettää nopeasti iskutehoa.

Mitä tasokkuuteen tulee niin en osaa sanoa. Miten sitten määritellään oikeasti "kärkinimi"? Kuitenkin tuollaisessa turnauksessa parituksella on melkoinen merkitys. En tiedä miten olisi käynyt jos ekassa pelissä olisikin tullut vastaan esim 3.sijalle tulleet demonit. Olisi ollut kyllä ilkeä vastus. Demoni armeija oli suurinpiirtein tälläinen: thirster, 2 khorne heroa 2 letter lauttaa,tzhero, horroreita, furuja, fiendiä ja mahdollisesti jotain muuta. En tiedä/muista tarkkaan. Tai jos VC olisikin tullut ekassa pelissä vastaan. Jolloin en olisi saanut etua objektiiveistä??? Mielestäni vastustajani olivat kyllä ihan pelimiehiä. Eikä homma ollut lainkaan niin helppoa vaikka tulokset ehkä antaa niin ymmärtää. Pienten asioiden tapahtumat johti sitten vain tiettyyn suuntaan. Mielestäni VC tai kääpiö pelaaja ei tehnyt esimerkiksi olennaisia virheitä. Henkka teki sen yhden joka edes auttoi jyräystä samoin hänellä oli hiukan epäonnea heitoissa.

Asiasta muuten toiseen fakkeja on päivitetty! Perhana olisi tullut hiukka aiemmin niin velhoni olisi mahdollisesti selvinnyt hengissä ampumisesta. T4 pegasusherot jee jee jee....
Henkka1986

nii siinä hydra chargessa oli se takana et jossen olis menny kiinni niin ne olis tullu kiinni =) ja voitinha mää kääpiöt 20 -0 se oli vaa huonoa noppa tuurii ja jarkko dark elffeillä =)
Gerazu

Miten olisi jos pyöräytettäisiin seuraava fabaliiga käyntiin? Kiinnostais pelata vähän ennen tuota seuraavaa Burning Hammer cupia..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mutq, mutq. Putkista tulee höyryä ja pedot rikkoo häkkejä. Laaseritkin on ihan kohta ampumavalmiita. 2% latautuneita. Nytkö pitäisi teroittaa miekkakin?

Mitä muut sanovat? Mitä sanoo vanha arkkimaagimme? Profeetta, poppamies... Jos tulevaisuudessa on -istit ja diktaattorit, mitä menneessä on? Keisari ja ruhtinaat on varattu jo. Oisko joku mystiikan mestari joku sopiva lempinimi Faban pomollemme?
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Mitä muut sanovat? Mitä sanoo vanha arkkimaagimme? Profeetta, poppamies... Jos tulevaisuudessa on -istit ja diktaattorit, mitä menneessä on? Keisari ja ruhtinaat on varattu jo. Oisko joku mystiikan mestari joku sopiva lempinimi Faban pomollemme?
Istit? Ismit ne on.

Sitten menneisyydessä oli kuninkaita. Eli kuninkailla mennään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Henkka1986

itse kannattasin liigan lyömistä käyntiin , on meinaa peli halut tapissaan =)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Kommunisti. Isti! Hahaa. Voitin.

Mitä eroa on kunkulla ja keisarilla? Nih. Voitin taas. n00b
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Kommunisti. Isti! Hahaa. Voitin.

Mitä eroa on kunkulla ja keisarilla? Nih. Voitin taas. n00b
Voi ristus. Se on kommunismi. Se että joku henkilö on kommunisti ei ole mitään väliä, koska aatteella on väliä, eikä henkilöllä.

Ja kuten sanoit, niin noilla arvonimillä ei ole mitään eroa. Mitä sitten? Diktaattorikin on vain arvonimi. Mutta pointti on siinä että niiden lataus on erilainen, ja se on se pointti miksi fabassa olisi kuningas.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
syrja

No Antti. Mites viimeisin reissu meni. Kerros nyt hiukan, et tuliko mainetta ja kunniaa?
Gerazu

syrja kirjoitti:No Antti. Mites viimeisin reissu meni. Kerros nyt hiukan, et tuliko mainetta ja kunniaa?
3. Sija, 4 voittoa 2 häviöö. Pitäs varmaa ruvet käymää pelkis patrol turneis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”