"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turku Fanatic 2012 13.-14.10.2012

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Tanan

Re: Turku Fanatic 2012 13.-14.10.2012

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Kiitokset järjestäjille erinomaisesta masiinaturnauksesta! Matkaväsymys, naurettavat derpppailut Gortenilla ja turnauksen korkea taso antoivat henkilökohtaiseksi loppusaldoksi 5 tappiota. Onneksi Mölli sai yhden voiton syntyperäisestä turkulaisesta, joten kokonaisuutena road trippiä voidaan pitää torjuntavoittona :)-
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

40K:n tulokset + armeijat

1. Joonas Neva (IG + GK) - 43
2. Toni Salenius (Daemons + CSM) - 42
3. Teemu Valve (Necrons) - 39
4. Antero Latikka (Tau + Eldar) - 35
5. Jonne Laine (SW) - 34
5. Roni Landgren (Necrons + GK) - 34
7. Henri Simelius (GK) - 33
7. Johannes Volmanen (Tyranids) - 33
9. Pauli Lehtoranta (Necrons + GK) - 32
10. Pekka Koskivirta (SM) - 31
11. Antti Natunen (Necrons) - 30
11. Eetu Peltola (Eldar + Dark Eldar) - 30
11. Harri Hokkanen (IG) - 30
14. Petri Immonen (Daemons) - 29
15. Leevi Halonen (BA) - 28
15. Tuomas Toimela (SW + BA) - 28
17. Antti Halonen (SW + SM) - 27
17. Joona Knorn (SW) - 27
17. Jouni Haavisto (Orks) - 27
20. Jukka Lindholm (SW +GK) - 26
21. Miikka Ristkari (GK + DA) - 25
21. Sebastian Selvarajan (CSM) - 25
23. Lauri Koukila (Necrons) - 24
24. Juho Kriivarinmäki (DA + SW) - 23
24. Aleksi Meuronen (IG + SW) - 23
24. Aleksi Lehtiö (Necrons) - 23
27. Erno Ahtiainen (GK) - 22
27. Mika Honkaranta (SW) - 22
29. Pekka Koukkula (Dark Eldar) - 20
29. Miika Kalliokari (BA + GK) - 20
29. Teemu Juselius (SW + DA) - 20
29. Harri Honkonen (SW) - 20
29. Lauri Vanhapiha (SM) - 20
34. Jani Lindholm (SW + Tau) - 19
34. Oskari Holm (SM) - 19
34. Pauli Hulkkonen (BA + Eldar) - 19
37. Otto-Ville Virkkunen (SM + DA) - 17
38. Petri Uuttu (Dark Eldar) - 15
39. Jaakko Snicker (CSM) - 14
40. Lasse Toivonen (GK) - 12
41. Niilo Kalakoski (SM) - 11
42. Valtteri Liimatainen (BA) - 8
43. Karri Rantala (Tyranids) - 6
44. Sami Hannula (BA) - 0
Viimeksi muokannut Malkuth, To 25.10.2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Tattista vaan moneen suuntaan;
-Sampolle ja Mikolle että pääsi paikan päälle ja takaisin
-järkkäreille itse tapahtumasta
-Eetulle jatkoista ja yöpaikasta
-vastustajille hyvistä peleistä ja toki kun SoS:illa menestyy, niin kiitos tästäkin kuuluu vastustajille =)

Mulla ei vastaan tullut kuin yksi colossaali, joka sekään ei pelissä pahemmin vaikuttanut. Parissa omassa listassa sellainen on ja varmasti Cygnarin listoihin ovat osaltaan tulleet jäädäkseen. Toki noilla jättibeisseillä pelaaminen on sikäli nihkeää, kun aina joku on tiellä. Toisaalta pitäis varmaan treenata vähän enemmän näillä, että oppii ukkojen pikkasen optimaalisemman sijoittelun. Ja joka tapauksessa vanha kunnon eHaley-lista osoitti kovuutensa menettämällä kahdessa pelissä yhteensä 4 ukkoa, vaikka etenkin Matiasta vastaan olin aika köysissä ekan vuoron jälkeen. Mikaa vastaan skenussa oli helpompi olla häviämättä, joten siinä tulivoima sai suht rauhassa poistaa krielejä kentältä.

Jos vielä pari pientä kehitysajatusta turnauksesta yleensä, niin mullekin kelpaisi vallan mainiosti joku makaroonilaatikko tms. perussafka jos mitenkään mahdollista. Yks päivä kebua riittää. Epäilemättä tuossa on toki vaivaa etenkin näin isolla pelaajamäärällä, mutta ehkä jossain vähän pienemmässä masiina only -turneessa? Parituksessa taasen vois mun mielestä välttää oman peliporukan välisiä pelejä ainakin pari ekaa kiekkaa, kun siitä tuskin haittaakaan kellekään on. Ja tällasessa kolmen listan turneessa ite preferoisin sitä, että kaikilla listolla pitää pelata kerran kuten nyttenkin, mutta että millään listalla ei voi pelata useampaa peliä kuin kaksi. Toisi vähän enemmän sitä esiin, että useampaa listaa pitää käyttää, eikä vaan dumpata paria listaa joihinkin peleihin ja pitäydytä muuten omassa ykköslistassa. Pikkujuttuja nämä toki!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten hyvin tuo aikataulu piti 40k:ssa? Tuliko paljon semmoisia 4-5 vuoron matseja joissa aika loppui kesken? Mitä olen itse pelannut kutosedikkaa (vajaa parikyt peliä takana) on ollut pakko tiputtaa vähän pistekokoa, kun pelit on usein venyneet viidenkin tunnin paremmalle puolelle kaikkine setuppeineen.
Joo-o

Viesti Kirjoittaja Joo-o »

jamovoima kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten hyvin tuo aikataulu piti 40k:ssa? Tuliko paljon semmoisia 4-5 vuoron matseja joissa aika loppui kesken? Mitä olen itse pelannut kutosedikkaa (vajaa parikyt peliä takana) on ollut pakko tiputtaa vähän pistekokoa, kun pelit on usein venyneet viidenkin tunnin paremmalle puolelle kaikkine setuppeineen.
Omat pelit loppuivat kaikki ajan puutteeseen, 4/5 vuorolla 5, yksi vuorolla neljä. Osasyy oli oma lista, päätöksenteon vaikeus jne ja loput aiheutui varmaan liiallisesta miehen pelaamisesta, eli kyllä näen mahdollisena pelata nuo pelit ihan aikarajojen sisällä kunhan oman listan rajat, muiden listojen rajat ja säännöt ovat paremmin hallussa.

Ei kellekään tarttunut mukaan ylimääräistä minisääntistä? Toiseksi viimeisellä kierroksella jotkut herrasmiehet lainasivat sitä enkä enää nähnyt sitä sen jälkeen.
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Toi Celebdaen pointti tuosta listojen tasaisesta peluuttamisesta on aika hyvä. Erityisesti voisin nähdä ongelman, jos (kun) skenaariot tiedetään etukäteen, niin voi tehdä yhden listan, jolle suunnittelee valmiiksi jo skenaarionkin (esim eKaya ja destruction). Mutta ei sillä, hyvä turnaus oli ja tiukkoja pelejä.
Palmus

Viesti Kirjoittaja Palmus »

Kiitos järjestäjille, sekä kaikille vastapelaajille. Turnaus oli hyvä, niinkuin viimeksikin, joten tästä ei kait ole kuin parantamisen varaa. Ja kuten aikaisemmin huomautettiin, niin jonkinnäköinen yhteisruokatilauksen mahdollisuus olisi aika miellyttävä lisäys, joskin ehkä vaikea toteutaa.
-Emppu-
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja -Emppu- »

Kuvia turnauksesta. Suurin osa Warmachinen puolelta.

http://s1174.photobucket.com/albums/r61 ... ic%202012/
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Hei, oli kyllä huippu (masiina)turnaus. Komeesti porukkaa ja hiton tiukkoi pelei tarjottiin. Järjestelyt pelas hyvin ja pahoittelut etten sunnuntaina kerennyt jäädä jeesailee kun piti rientää veljen tyttären yks vee synttäreil.

Kräksästä oli tarkoitus ottaa kaikki ulos ja tuuppasin sen kaikkiin listoihin. Kaiken kaikkiaan se oli kahdessa pelissä tosi hyvä, muuten ei niin erikoisen. Tykkäsin kyl pelaa sitä, pyssyt on jees ja tankkiin on kiva laittaa miestä/naista. Pomin webönmasterit silppuu sen ihan samalla tavalla kun muutkin hevit. Ehkä en ens kerralla kyllä kaikkiin listoihin enää tuuppaa.

Ainii, ehale ja pomi on vähän pölöi, vieläki.

-Matias
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Kiitos kaikille järkkäreille ja pelaajille, oli tosi hyvät geimit taas kerran. Ja Eetulle kiitos yösijasta.
Hienoa oli myös nähdä kunnon osallistuminen Oulun masinistien toimesta. :)

Nähdään taas.

-Mise
Rats keep running!
Guardian of Chaos

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Jees ihan kivat pelit oli ja pääsin peräti jaetulle yhdeksännelle sijalle Ollin kanssa (vai miten noi tiebreikkerit menee?) vaikka ensin otettiin Samilta ja Villeltä kunnolla turpiin, mutta haettiin pohjalta vähän vauhtia ja loppusijoitus olikin peräti top kympissä.

Pelasin siis niitä vitosedikan WoC choseneita + tuplawarshrinet ja warruboksi.

Kiitos vielä Samille, Villelle, Eetulle, Eemelille ja Matille hyvistä peleistä ja tietenkin järkkäreille hyvästä turnauksesta.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Kiitokset ja kolminkertaiset hurraahuudot vaan turkulaisille ja Akille erityisesti massiivisen turnauksen järjestämisestä.

Kuvia ja rapsaa täällä : http://www.nopat.fi/2012/turnaukset-ja- ... raporttia/
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Malkuth

Joo-o kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten hyvin tuo aikataulu piti 40k:ssa? Tuliko paljon semmoisia 4-5 vuoron matseja joissa aika loppui kesken? Mitä olen itse pelannut kutosedikkaa (vajaa parikyt peliä takana) on ollut pakko tiputtaa vähän pistekokoa, kun pelit on usein venyneet viidenkin tunnin paremmalle puolelle kaikkine setuppeineen.
Omat pelit loppuivat kaikki ajan puutteeseen, 4/5 vuorolla 5, yksi vuorolla neljä. Osasyy oli oma lista, päätöksenteon vaikeus jne ja loput aiheutui varmaan liiallisesta miehen pelaamisesta, eli kyllä näen mahdollisena pelata nuo pelit ihan aikarajojen sisällä kunhan oman listan rajat, muiden listojen rajat ja säännöt ovat paremmin hallussa.
40k meni kokonaisuutena vähän pitkäksi molempina päivinä, mutta syyt oli pääasiassa muualla kuin kutosedikassa. Arvioisin, että vajaaksi jääneitä pelejä (siis alle 5 vuoroa) oli vain ihan hivenen verran enemmän kuin vuosi sitten.

Aikatauluihin liittyen täytyy näin järjestäjänä ääneen ihmetellä sitä, miten joillekin kokeneille turnauspelaajille tuli yllätyksenä, ettei kierrosajan loputtua saa enää aloittaa sitä viidettä vuoroparia. Saako oikeasti muissa turnauksissa pelata matsit 15 minuuttia yliajalle (muuallakin kuin vikan kierroksen kärkipöydissä) vai mistä tässä oikeen on kyse? Mulle itselleni kierrosaikojen noudattaminen on niin itsestään selvää, etten tajunnut laittaa siitä mitään mainintaa sääntöpakettiin, mutta olisi ilmeisesti pitänyt.
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Järjestäjille kiitos 40k turnauksesta. Mun mielestä pöydät oli selkeesti parempia kuin aikaisemmin. Itselleni ei osunut ainakaan yhtään lentokenttää tai mahdottomia rauniokaupunkeja. Ainoastaan ne epätasaiset foamit (vasaralla rikotut?) oli joillekin figuille hankalia tasapainottaa, vaikka hyvältä ne näyttikin.

Kuka voitti maalauskilpailun?
katoppa tätä
Malkuth

Klubba kirjoitti:Kuka voitti maalauskilpailun?
Malkuth kirjoitti:Maalauspalkinto meni tuomariston päätöksellä Aleksi Lehtiön suosta nousseille Necroneille, yleisöääniä ne keräsivät tasan yhtä paljon kuin Teemu Valveen Necronit ja Petri Immosen Daemonit.
Joo-o

Viesti Kirjoittaja Joo-o »

Sitten vaan tuloksia rankingiin :) Vai onko jo lähetetty?
Finet

Viesti Kirjoittaja Finet »

Infoa majoituksessa olleille:
Kouluun murtauduttiin lauantai-illalla varttia vaille kymmenen, 15 min sen jälkeen, kun olen tsekannut paikat majoituskuntoon ja lähtenyt paikalta. Ilmeisesti samaan aikaan lähti myös osa porukasta syömään.

Valvontakameroiden perusteella murtautujat ovat käyneet myös samassa aulassa, josta majoitukseen tullaan sisään. Sattumaa on se, ettei kukaan majoittujista ole sattunut tulemaan majoitukseen tai käymään aulassa tuolloin. Ovat saaneet työskennellä aika rauhassa n. 20 yli kymmeneen, jolloin ovat lähteneet. On myös todella onnekasta ettei sattunut yhteentörmäyksiä, sillä murtautujilla näytti olevan kättäpitempää mukana.

Haluaisin myös tietää tarkemmin onko joku kuullut tuona aikana mitään. Minua kiinnostaa myös minkälaisia ajatuksia ovea illan aikana muille avaamassa käyneillä henkilöillä on huomaamistaan lasinsirpaleista ollut. Oletteko esim. ilmoittaneet majoitusvalvojalle tai yrittäneet soittaa minulle/turnauksen järjestäjille/vartijalle/poliisille? Voitte vastata vaikka yksityisviestillä.

Kiitos siitä, että olette turnauspaikalla ilmoittaneet rikoituista ikkunoista. Jos teillä on jotain havaintoja illalta, niin ilmoitattehan.

-Jouni
Malkuth

Joo-o kirjoitti:Sitten vaan tuloksia rankingiin :) Vai onko jo lähetetty?
40k lähti just. Ne taitaa tosin nykyään päivittää rankingeja vain kerran kuussa, joten ei tolla kai mikään kiire olis ollut.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Niin mä luulin, että sen paremman firman peleistä on kyse. Sen ranking päivitettiin jo eilen.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

petskules kirjoitti:
Niin mä luulin, että sen paremman firman peleistä on kyse. Sen ranking päivitettiin jo eilen.
Mitä, oliko siellä marginaalipelien huoneessa Warlord Gamesin pelejäkin ? Hail Caesar vai Black Powder ? Ens kerralla sit sinne :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”