Onko mercenaryt wtc-competitive?
Onko mercenaryt wtc-competitive?
En tiedä onko kukaan muu miettinyt sitä, mutta meillä tulee pikkusen törmäilyä valitsijamiesten faktioitten välillä WTC-tiimissä, ts. mä ja Jaakko varmaan molemmat mielellään pelattais Cygnaria siellä. Viimeisimpien tietojen mukaan faktioitten tuplaaminen ei oo sallittua eli jotain tarvis keksiä.
Ite oon mietiskellyt ratkaisuehdokkaaksi mercenaryjä. Vähän niinkuin pelaisi Cygnaria mutta ei ihan kuitenkaan. Niinpä päädytäänkin kysymykseen: Löytyykö Mercenaryistä tarpeeksi paukkuja, kun puhutaan oikeesti ihan huipputason pelaamisesta?
Jotain Ashlynn-Shae-tyyppistä kaksikkoa oon mietiskellyt alustavasti ja ihan hyvältä se tuntuisikin. Mutta sitten katse valuu taas Haley2:een ja alkaa epäröinti...
Ite oon mietiskellyt ratkaisuehdokkaaksi mercenaryjä. Vähän niinkuin pelaisi Cygnaria mutta ei ihan kuitenkaan. Niinpä päädytäänkin kysymykseen: Löytyykö Mercenaryistä tarpeeksi paukkuja, kun puhutaan oikeesti ihan huipputason pelaamisesta?
Jotain Ashlynn-Shae-tyyppistä kaksikkoa oon mietiskellyt alustavasti ja ihan hyvältä se tuntuisikin. Mutta sitten katse valuu taas Haley2:een ja alkaa epäröinti...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Re: Onko mercenaryt wtc-competitive?
Merccejä mä oon itekin pohtinut ja pelaillutkin itse asiassa aika paljon viimisen puolen vuoden aikana. Vastaava "Cygnar lite" fiilis itellekin faktiosta on tullut, mut toisaalta ajattelutapa on ehkä vähän väärä. Tämähän johtuu siitä, että oon pelannut käytännössä niitä nappeja mitä omistan ja ne taas tuppaavat olemaan samoja, mitä Cygnarinkin listoissa on.
Merceillä pitäisi ehkäpä pystyä tekemään kaksi melkoisen erilaisilla vahvuuksilla olevaa listaa ja sitä kautta hakea etua peleissä. Monipuolisuushan faktion suurin etu on. Isoin juttu merceille on kuitenkin omasta näkökulmasta Galleon ja miten sen saa hyödynnettyä maksimaalisesti. Jo pelkkä damagepotentiaali ilman A&H:ia on asia, mikä tuo vaihtoehtoja listanrakennukseen.
Ehkä hyödyllinen lähestymissuunta olisi etsiä nappeja ja kombinaatioita, joita Cygnarille ei ole saatavilla. Näitä kuitenkin on friendly faction -rajoitusten takia ja toki 4star antaa ihan eri optioitakin. Niin ja toki Shae, vaikka en ihan vakuuttunut ole piraattien lyöntivoimasta.
Merceillä pitäisi ehkäpä pystyä tekemään kaksi melkoisen erilaisilla vahvuuksilla olevaa listaa ja sitä kautta hakea etua peleissä. Monipuolisuushan faktion suurin etu on. Isoin juttu merceille on kuitenkin omasta näkökulmasta Galleon ja miten sen saa hyödynnettyä maksimaalisesti. Jo pelkkä damagepotentiaali ilman A&H:ia on asia, mikä tuo vaihtoehtoja listanrakennukseen.
Ehkä hyödyllinen lähestymissuunta olisi etsiä nappeja ja kombinaatioita, joita Cygnarille ei ole saatavilla. Näitä kuitenkin on friendly faction -rajoitusten takia ja toki 4star antaa ihan eri optioitakin. Niin ja toki Shae, vaikka en ihan vakuuttunut ole piraattien lyöntivoimasta.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Eikös Galleon A&H:n avustuksella lyö jo ihan kivasti? Toki suurin damagepotentiaali tulee pelkästään yhdestä napista silloin (ts ei mahdoton vastustajan poistaa), mutta niin se taitaa merceillä aina vähän olla...?Celebdae kirjoitti:Niin ja toki Shae, vaikka en ihan vakuuttunut ole piraattien lyöntivoimasta.
Muuten aika samoilla linjoilla ollaan. Joku Ashlynin Highborn-setti ei varmaan ihan hirveästi eroa vaikkapa eHaley-listasta. Tähän pitäisi vaan kaveriksi kehitellä jotain erilaista ja hienoa. Jotain Kayazysettiä oon vähän pyöritellyt päässäni, mutta en oo ihan vakuuttunut vielä siitä; lähinnä tuntuis hirveen siistiltä pelata acrobatics-modeleita, mutta en tiedä onko se niin kovaa loppupeleissä kuitenkaan. Esim molemmat käpsät tuntuu ihan hyviltä castereiltä kayazyille (blasti-immuunius tai Primed), tai voi olla että paras techi on vielä löytämättä. Vaan onko Kayazyt vähän 2011 ja kaikilla nykyään joku helpohko ratkaisu high-def jalkaväkeen?
Mutta ylipäätään sulla on fiilis, että mercit powerleveliltään riittää WTC:hen asti? Että riittää että pyörittelen Cygnar tai Mercenary -listoja, eikä tarvii lähteä mihinkään merta edemmäs kalaan hakemaan WTC-listoja...?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mun mielestä mercit on kyllä ihan hyvä faktio, ja jos listatkin saa kyhätä just niistä napeista mitä haluaa, eikä niistä joita sattuu itsellä olemaan (joltain varmaan saa WTC-joukkueelle pari nappia lainaan), niin vaihtoehtoja ainakin löytyy (varmaan enemmän kuin muilta faktioilta). Eiköhän sieltä saa pyöriteltyä hyviä kombinaatioita.
Mun mielestä Damianon riflemenit on jo ihan kipeitä. Se on muutenkin hyvä caster..
Mun mielestä Damianon riflemenit on jo ihan kipeitä. Se on muutenkin hyvä caster..
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
No rehellisesti sanottuna tällä hetkellä näen mercit pari kertaluokkaa vaikkapa Cygnaria perässä. Tilanne voi vaihtua, jos saa kehitettyä riittävän hyviä kombinaatioita, joissa Galleon varmasti osaltaan auttaa. Ja toki Galleonin kanssa Shaekin voi olla yksi vaihtoehto. Privateereja mä tunnen muutenkin aika heikosti, eli siinä sitä ns. neitseellistä maaperää.TheEmu kirjoitti: Mutta ylipäätään sulla on fiilis, että mercit powerleveliltään riittää WTC:hen asti? Että riittää että pyörittelen Cygnar tai Mercenary -listoja, eikä tarvii lähteä mihinkään merta edemmäs kalaan hakemaan WTC-listoja...?
Cygnariin verrattuna mercit jäävät kaipaamaan suurin piirtein tätä listaa:
-eHaley (eipä löydy mercciarsenaalista - tai ylipäätänsä melkein miltään faktiolta - vastaavan tason casteria, muut sitten enemmän samalla tasolla)
-Squire (Sylys stunttaa kohtalaisesti toisessa listassa)
-Stormwall (Galleon saattaa olla suhteessa jopa yhtä hyvä, mut en tiiä vielä)
-Junnu (Arcane shieldillä on vaan kova synergia colossaalien kanssa ja muutenkin hyvä)
-B13th (Mage storm on vaan kova, kuten myös yksikön hinta-laatusuhde)
Oikeestaan juuri mitään muuta mercit eivät jää kaipaamaan, joten oleellista ois löytää vastaavia kovia juttuja, joita Cygnarilla ei ole. Katseet kääntynevät etupäässä yksikköihin ja näiden buffaamiseen, mikä Cygnar tekee vähemmän.
Niin jä lisättäköön vielä, että jos pitäisi sitten verrata Skorne vs. Mercs, niin olisi jo aika paljon vaikeampi sanoa kumpi tuntuu näistä kovemmalta. Eli voi merceillä olla hyvinkin annettavaa.
No ei ne voi tehdä täysin samoja juttuja kuin Cygnar, mutta niillä on sitten omansa.
Mun mielestä Jaakolla on ollut niissä Ashlynn listoissa ideaa. Se on muutenkin kova caster ja sillä on hyvä featti joka on sekä superoffensiivinen, että denial. Pelaat nyt vaikka gun magejen lisäksi nyssejä niin varmasti kukaan ei osu mihinkään sun nappiin feattivuorolla.
Toinen on toi Galleon, jonka omat ominaisuudet antaa jo ihan lahjakasta optiota sen pelaamiseen. Normaalisti kolossaalia pitää tulla vähän väijymään, että siihen saa ensi vuorolla kovaa lyövät nappinsa kiinni. Tolla on helppo harppuunoida väijyvä heavy paskaksi, jolloin paukut riittää vastustajalla vähempään. Väitän, että jos Damianolla antaa sure footin galleonille ja screenaa sitä sitten Boomhowler & Co:lla niin siinä on jo hyvä core attritiolistaan. Boomhowlereita ei saa tarpeeksi hengiltä, että galleoniin pääsisi kovin monella kiinni ja harppuunalla lahdataan niitä heavyhittereitä yksi kerrallaan ja koitetaan päästä endgameen ehjällä galleonilla. Jos onnistuu, voitit.
Mun mielestä Jaakolla on ollut niissä Ashlynn listoissa ideaa. Se on muutenkin kova caster ja sillä on hyvä featti joka on sekä superoffensiivinen, että denial. Pelaat nyt vaikka gun magejen lisäksi nyssejä niin varmasti kukaan ei osu mihinkään sun nappiin feattivuorolla.
Toinen on toi Galleon, jonka omat ominaisuudet antaa jo ihan lahjakasta optiota sen pelaamiseen. Normaalisti kolossaalia pitää tulla vähän väijymään, että siihen saa ensi vuorolla kovaa lyövät nappinsa kiinni. Tolla on helppo harppuunoida väijyvä heavy paskaksi, jolloin paukut riittää vastustajalla vähempään. Väitän, että jos Damianolla antaa sure footin galleonille ja screenaa sitä sitten Boomhowler & Co:lla niin siinä on jo hyvä core attritiolistaan. Boomhowlereita ei saa tarpeeksi hengiltä, että galleoniin pääsisi kovin monella kiinni ja harppuunalla lahdataan niitä heavyhittereitä yksi kerrallaan ja koitetaan päästä endgameen ehjällä galleonilla. Jos onnistuu, voitit.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Lisäksi musta Merceillä saa tehtyä joitain kikkoja todella hyvin. Niillä on optio tehdä melkoinen kikkalistakin, ja se tulee monelle yllätyksenä, koska mercit eivät ole pelaajille niin tuttu faktio että listaa ja sen nappeja katsomalla tajuaa heti synergiat. Toki listan pitää pystyä toimimaan lähtökohtaisesti sen kikan ulkopuolella, mutta sinne voi yrittää rakentaa sitä easy-win ratkaisua listan sisään. Väitän, että toi boomhowlerit deffibonuksella voi tulla ihan huipputason pelaajillekin yllätyksenä... ;)
Se suurin ongelmahan on melkeinpä Ashlynn, joka on niin Cygnar lite kuin mikään ikinä. Featti on kova, mutta onko joku väittämässä, että se ois kovempi kuin eHaleyn? No tuskinpa. Epic Haleyltä löytyy lisäksi loitsulistasta suuremman focusmäärän päälle Temporal Acceleration, Telekinesis ja Deceleration. Niin ja toki helvetin hyvä bondi. Deadeye on myös pirun hyvä loitsu, jolla saa käytännössä Ashlynnin featin offensiivisen puolen ampuvalle yksikölle joka vuoro. Ashlynnillä on sitten vastapainona tarjota +SPD buffi jalkaväelle ja hitusen kovempi end game casterin meleen kautta. Ja vähän paremmat defensiiviset statit, joskin joutuu myös pelaamaan lähempänä vihollista. Se on sitten vähän kuin makuasia onko Mule vai Defender kovempi jacki gunmageilla. Dougal toki antaa merccilistalle jotain, mitä Cygnarille sillä ei oo tarjota.petskules kirjoitti:No ei ne voi tehdä täysin samoja juttuja kuin Cygnar, mutta niillä on sitten omansa.
Mun mielesetä Jaakolla on ollut niissä Ashlynn listoissa ideaa. Se on muutenkin kova caster ja sillä on hyvä featti joka on sekä superoffensiivinen, että denial. Pelaat nyt vaikka gun magejen lisäksi nyssejä niin varmasti kukaan ei osu mihinkään sun nappiin feattivuorolla.
Ihan suht koht hyvinhän mä oon Ashlynnillä pärjännyt, vaikka en ihan optimaalisia listoja oo pystynyt pelaamaan oikeiden figujen puuttuessa. Nyt kohta about kaikki alkais olla kasassa, mutta silti hyvä kyssäri on pelatako hyvin samantyyppistä peliä toisella faktiolla, jos toinen tekee sen saman vaan paremmin? Ehkä, jos toisesta listasta saa riittävän kovan. Tai sit pitää keksiä jotain kokonaan uutta Galleonin ympärille. Tohon se tuntuu menevän.
Mun mielestä toi (jollain) screenattu galleon on ihan hyvä vaihtoehto. McBainin featissä voisi toki varmistaa että screeninapit ei kuole, oli ne mitä tahansa. Sekin voisi olla vaihtoehto.
MacBain on tosiaan potentiaalisesti yksi kovimmista castereista Galleonin kanssa. Loitsulistastahan löytyy myös ARM-buffi, joka pitää colossaalit hengissä. Tätä vaihtoehtoa aattelin ite tutkia todella tarkoin sit joskus, kun Galleonin käsiin saa.
Sinänsähän tilanne on hyvä, koska sinä ja Teemu olette jo tiimissä ja pääasiassa voitte vain miettiä kumpi sitä cygnaria pelaa ja ehditte sitten hioa sen toisenkin faktion kuntoon ennen turnausta. Tässä taustamatskua Cygnar-pelaajan valitsemiseen:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... Td0UzR3YXc
Eli Jaakon ja Teemun tunnettu turnausmenestys pitkin vuosia. Päätelkää siitä keskenänne kuka ottaa mitäkin. Tai eihän sillä päätökselläkään ole kiirettä ennen ensi kevättä, mutta kuitenkin. Ensi kevään (ehkä jo tammikuun) isot turnaukset voisi olla jo hyvä päästä harjoittelemaan lopullisilla faktioilla.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... Td0UzR3YXc
Eli Jaakon ja Teemun tunnettu turnausmenestys pitkin vuosia. Päätelkää siitä keskenänne kuka ottaa mitäkin. Tai eihän sillä päätökselläkään ole kiirettä ennen ensi kevättä, mutta kuitenkin. Ensi kevään (ehkä jo tammikuun) isot turnaukset voisi olla jo hyvä päästä harjoittelemaan lopullisilla faktioilla.
RNG10 on vähän vaikee... Damiano ylipäätään tuntuu kyllä ihan hyvältä, esim. toi puhumas Galleon+Boomhowlerit kuulostaa jo komialta.petskules kirjoitti:Mun mielestä Damianon riflemenit on jo ihan kipeitä. Se on muutenkin hyvä caster..
Tää Cygnar vs Mercenaries -vertaus alkaa tuntumaan sinänsä hassulta (vaikka ite aloitinkin), koska eihän me tässä olla päättämässä onko Cygnar vai Mercit tiimissä vaan mikä faktio meillä on tiimissä Cygnarin lisäksi. Aika varmaa on kuitenkin, että Cygnar meiltä tiimistä löytyy, vai? Tällä hetkellä itestä tuntuu mercit kotoisemmalta faktiolta kuin esimerkiksi peikot, niin sitä kautta lähdin vaan pohdiskelemaan.
Itellä on vähän fiilis, että piraateissa vois olla ihan ideaa. Varsinkin jos Suomen ykköspelaaja sanoo näin
niin on siinä varmaan moni muukin pelaaja vähän ulapalla noista. Jotenkin 16" chargaavat piraatit, Galleon ja Commodore kuulostaa vaan aika kivalta. Täytyy ehkä nähdä pelipöydällä ennen kuin päätetään varsinaisesti mitään.Privateereja mä tunnen muutenkin aika heikosti, eli siinä sitä ns. neitseellistä maaperää.
Galleonia ajamaan MacBain ja pMagnus on varmaan aika tiukkoja castereitä, mutta pMagnus ei vakuuta ihan hirveesti muuten. MacBainillä on sitten jakkispellien lisäksi hyvä fiitti ja Countermeasure. Esim assassinit Countermeasurella kuulostaa ihan siistiltä (kunhan ei törmää gunmageihin).
Merccicastereissä tuntuu siistiltä kanssa että aika monella on ainakin aika vahva (jos ei tosi vahvakin) end-game mikä ainakin tällä hetkellä tuntuu aika isoltakin osalta peliä.
TheEdit: Tero, kiitti datasta. Pystyiskö noi vielä sorttaamaan päivämäärän mukaiseen järjestykseen? Koitin ite, mutta ei tainnu olla oikeuksia tarpeeksi.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Nyt on sortattu. Ne on ensisijaisesti kuitenkin faktion mukaan, koska haluan korostaa tossa pärjäämistä eri faktioilla. Faktion sisällä ne on sit sortattu heti päivämäärän mukaan.TheEmu kirjoitti: TheEdit: Tero, kiitti datasta. Pystyiskö noi vielä sorttaamaan päivämäärän mukaiseen järjestykseen? Koitin ite, mutta ei tainnu olla oikeuksia tarpeeksi.[/i]
Mä oon kanssa vahvasti sitä mieltä. Onhan ne hyviä, ja kun tossakin turnauksessa oli yksi merirosvolista, niin en vaivautunut opettelemaan sadan napin sääntöjä, jos ne vaikka sattuisi vastaan. Ja kyllä tuolla turnauksessa pääsee yllättämään harvinaisen usein pelaajia ihan tuttujenkin nappien ominaisuuksilla, eli jos on oikeasti vahva merirosvolista niin siinä voisi olla oikeasti ideaa.TheEmu kirjoitti: Itellä on vähän fiilis, että piraateissa vois olla ihan ideaa.
Shae rakentaa listansa aika automaatilla:
EDIT: Lisätään vielä, että mun viimeinen kokemus Shaesta on jostain vuoden-parin takaa. Pelasin jollain ihan vitsillä pCainen Trencher-listalla ja piraatit lakos pöydältä pääsemättä ikinä edes meleeseen. Galleon voi kaiken muuttaa, ainakin jos noita avainsooloja saa piiloteltua sen takana.
Eipä tuossa hirveästi oo mitä lähteä muuttamaan. Ainoa miinus, et tieriin ei saa Dougalia.System: Warmachine
Faction: Shae - A Pirate's Life
Casters: 1/1
Tiers: 4
Captain Phinneus Shae (*6pts)
* Buccaneer (3pts)
* Galleon (18pts)
* Nomad (6pts)
* Commodore Cannon & Crew (Commodore and 3 Crewmen) (4pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Sea Dog Crew (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Mr. Walls Sea Dog Crew Quartermaster (2pts)
Bosun Grogspar (1pts)
Dirty Meg (1pts)
Doc Killingsworth (1pts)
First Mate Hawk (1pts)
Lord Rockbottom (1pts)
EDIT: Lisätään vielä, että mun viimeinen kokemus Shaesta on jostain vuoden-parin takaa. Pelasin jollain ihan vitsillä pCainen Trencher-listalla ja piraatit lakos pöydältä pääsemättä ikinä edes meleeseen. Galleon voi kaiken muuttaa, ainakin jos noita avainsooloja saa piiloteltua sen takana.
- GreenMeanie
Buccaneerin tilalle vois vaihtaa riflejä lisämodeleiks sea dogeille, muuten laskeskelin just samaa listaa. Ton jälkeen kaikki kiva, kuten gorman, Eiryss ja Sylyss jäis toiseen listaan.
Toiseks listaks sit
Drake MacBain (*6pts)
* Galleon (18pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Kayazy Assassins (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Kayazy Assassin Underboss (2pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Master Gunner Dougal MacNaile (2pts)
Wrong Eye & Snapjaw (9pts)
Kuten ollaan tässä Jaakon pyörittäessä MacBainia todettu, mercit on kyllä pelaajasta riippuen ihan kilpailukykysiä. On kuitenkin aika selvää, että jo se kuinka usein kysytään merccien kilpailullisuudesta verrattuna muhin kertoo jotain vahvuudesta verrattuna muihin faktioihin.
Toiseks listaks sit
Drake MacBain (*6pts)
* Galleon (18pts)
Kayazy Assassins (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Kayazy Assassin Underboss (2pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Wrong Eye & Snapjaw (9pts)
Kuten ollaan tässä Jaakon pyörittäessä MacBainia todettu, mercit on kyllä pelaajasta riippuen ihan kilpailukykysiä. On kuitenkin aika selvää, että jo se kuinka usein kysytään merccien kilpailullisuudesta verrattuna muhin kertoo jotain vahvuudesta verrattuna muihin faktioihin.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Se buccaneer pitää olla, että saa tier4-bonarit. Ei nyt ehkä ihan pakollinen, mut on toi knockdown ihan hyödyllinen juttu, jolla esim. Galleon sit osuu vihulaisiin niin meleessä kuin ampumallakin.
MacBainille mä fiilistelin jo tällasta listaa:
MacBainille mä fiilistelin jo tällasta listaa:
System: Warmachine
Faction: Highborn Covenant
Drake MacBain (*6pts)
* Galleon (18pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Buccaneer (3pts)
Anastasia di Bray (2pts)
Ragman (2pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
Nope, Galleonin lisäksi tarvii kaksi jakkia että saa Galleonille (ja no, niille muille jakeille kanssa) vauhtia. Jaakon lista on muuten kovis, mutta ite vaihtaisin Nomadin toiseen Buccaneeriin ni saa täydet riflemanit messiin. Kuitenki aika siisti saada RNG14 ampumista messiin. Eli tämmönenGreenMeanie kirjoitti:Buccaneerin tilalle vois vaihtaa riflejä lisämodeleiks sea dogeille, muuten laskeskelin just samaa listaa.
Captain Phinneus Shae (*6pts)
* Buccaneer (3pts)
* Buccaneer (3pts)
* Galleon (18pts)
* Commodore Cannon & Crew (Commodore and 3 Crewmen) (4pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Sea Dog Crew (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Mr. Walls Sea Dog Crew Quartermaster (2pts)
* 3 Sea Dog Crew Riflemen (3pts)
Bosun Grogspar (1pts)
Dirty Meg (1pts)
Doc Killingsworth (1pts)
First Mate Hawk (1pts)
Lord Rockbottom (1pts)
Ainoa toinen variantti mitä tosta näen ois ett droppais A&H:n, Megin ja varmaan yhden riflemanin niin sais toisen possen Press Gangereitä. Mutta sitten ei ois A&H:ta... :(
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
huh, onpas päästy jo pitkälle sitten viime näkemän.
Tuli noista alun jutuista vaan mieleen, että haluammeko oikeasti rakentaa toista Cygnar listaa meille tiimiin? Jaakkohan on tosiaan pyöritellyt nimenomaan Cygge-lightiä, joka on mun mielestä niin hyvä kuin huonokin asia, sillä se tekee samoja asioita melko samalla tavalla, mutta onko se nyt kauhean hyvä juttu oikeasti? Esmes se briteissä kaiken voittanut merccilista oli enempi Khador-lite, damiano teki steelheadeistä koviksia, oli boomhowlereita tarpittinä yms. Siinä setupissa oli ideaa, eikä sinällää yrittänyt imitoida pelityyliään toiselta faktiolta, kuten Jaakon listat ovat usein osittain tehneet (ja olen nähnyt vain osan niistä merccipeleistä). Muutenkin mercit ovat aikas hybridi, ja Galleon tulee muuttamaan asioita melko huomattavasti, onhan se aika sairas laite. Senkin takia koko faktiota pitää miettiä vähän uusin silmin ensi vuodelle. Toisaalta jotain sairasta assasinaatiolistaahan voisi antaa Jaakolle pyöritettäväksi merceille, ja napsia sillä sitten mahdollisuuksien mukaan vastustusta alas.
Itse olen myös pelannut liian vähän merccejä vastaan, viime aikoina vasta HP-kin on päässyt aloittelijan taudeista eroon, ja alkanut saada kuvaa oikein pelatuista merceistä, joissa on tosiaan erinomainen factori siinä, että niiden synergiat ovat melko varmasti piilossa. Jotkin piraatit menee jo vähän yli, mutta muutenkin välillä voi olla hankala hahmottaa että mikä siellä tekee oikeasti mitäkin, ja voi päästä yllättämään kivasti.
Itse tosiaan kokeilin copy-paste-listaa fanaticissa, ja eihän siinä hyvin käynyt (noh, kuka ääliö haastaa eKayan destructionissa), mutta kyllä vielä on astetta enemmän arvoa sillä, että osaa omaa listaansa pelata hyvin,l kuin että se on interwebsin top-tier setuppi, ja tämän jälkeen on hyvä tuntea skenu ja vastustajan napit hyvin. Itse ainakin sitoudun pelaamaan omaa WTC-faktiotani koko ensi vuodeksi, jotta saan sieltä esiin kokomusta, ja hyviä setuppeja, mielellään myös niitä jotka eivät ole aivan ilmiselviä. Tällä konseptilla ainakin suosittelisin teitä sopimaan jaosta, tai vaikka että molemmat testaa kevään aikana eri kokoonpanoja itselleen, jotka ei ole Cygnaria, kyllä me tiedetään että te niitä osaatte pelata, joten molemmat etsii vaihtoehtoa, ja sitten ennen kesäkuuta päätetään joukkueella että miten jaot menee, kun olette molemmat tahoillanne hakeneet sitä parasta vaihtoehtoa.
Ollaanhan me kuitenkin menossa haastamaan Saksalaiset sinne ens syksynä, joten vähän sparria me tarvitaan vielä, vaikka aika lähellä ollaankin jo poikien tasoa.
Ja perimmäinen kysymyshän on, että onko Mercit parempi optio kuin röllit tahi skorne, sehän on oikeastaan se lähin kysymys meidän reaalisista kysymyksistä =)
itse kyllä komppaisin melkein merccejä, mutta pelikokemus omalla faktiolla on pirun tärkeää...
Tuli noista alun jutuista vaan mieleen, että haluammeko oikeasti rakentaa toista Cygnar listaa meille tiimiin? Jaakkohan on tosiaan pyöritellyt nimenomaan Cygge-lightiä, joka on mun mielestä niin hyvä kuin huonokin asia, sillä se tekee samoja asioita melko samalla tavalla, mutta onko se nyt kauhean hyvä juttu oikeasti? Esmes se briteissä kaiken voittanut merccilista oli enempi Khador-lite, damiano teki steelheadeistä koviksia, oli boomhowlereita tarpittinä yms. Siinä setupissa oli ideaa, eikä sinällää yrittänyt imitoida pelityyliään toiselta faktiolta, kuten Jaakon listat ovat usein osittain tehneet (ja olen nähnyt vain osan niistä merccipeleistä). Muutenkin mercit ovat aikas hybridi, ja Galleon tulee muuttamaan asioita melko huomattavasti, onhan se aika sairas laite. Senkin takia koko faktiota pitää miettiä vähän uusin silmin ensi vuodelle. Toisaalta jotain sairasta assasinaatiolistaahan voisi antaa Jaakolle pyöritettäväksi merceille, ja napsia sillä sitten mahdollisuuksien mukaan vastustusta alas.
Itse olen myös pelannut liian vähän merccejä vastaan, viime aikoina vasta HP-kin on päässyt aloittelijan taudeista eroon, ja alkanut saada kuvaa oikein pelatuista merceistä, joissa on tosiaan erinomainen factori siinä, että niiden synergiat ovat melko varmasti piilossa. Jotkin piraatit menee jo vähän yli, mutta muutenkin välillä voi olla hankala hahmottaa että mikä siellä tekee oikeasti mitäkin, ja voi päästä yllättämään kivasti.
Itse tosiaan kokeilin copy-paste-listaa fanaticissa, ja eihän siinä hyvin käynyt (noh, kuka ääliö haastaa eKayan destructionissa), mutta kyllä vielä on astetta enemmän arvoa sillä, että osaa omaa listaansa pelata hyvin,l kuin että se on interwebsin top-tier setuppi, ja tämän jälkeen on hyvä tuntea skenu ja vastustajan napit hyvin. Itse ainakin sitoudun pelaamaan omaa WTC-faktiotani koko ensi vuodeksi, jotta saan sieltä esiin kokomusta, ja hyviä setuppeja, mielellään myös niitä jotka eivät ole aivan ilmiselviä. Tällä konseptilla ainakin suosittelisin teitä sopimaan jaosta, tai vaikka että molemmat testaa kevään aikana eri kokoonpanoja itselleen, jotka ei ole Cygnaria, kyllä me tiedetään että te niitä osaatte pelata, joten molemmat etsii vaihtoehtoa, ja sitten ennen kesäkuuta päätetään joukkueella että miten jaot menee, kun olette molemmat tahoillanne hakeneet sitä parasta vaihtoehtoa.
Ollaanhan me kuitenkin menossa haastamaan Saksalaiset sinne ens syksynä, joten vähän sparria me tarvitaan vielä, vaikka aika lähellä ollaankin jo poikien tasoa.
Ja perimmäinen kysymyshän on, että onko Mercit parempi optio kuin röllit tahi skorne, sehän on oikeastaan se lähin kysymys meidän reaalisista kysymyksistä =)
itse kyllä komppaisin melkein merccejä, mutta pelikokemus omalla faktiolla on pirun tärkeää...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Asensin melkein parin vuoden tauon jälkeen Vassalin taas koneelle ja pelasin yhen matsin tällä listalla. Vastaan löytyi joku tusinapeluri Jamie P. Kämmäilin aika urakalla, kun tuntuma Vassaliin oli aika heikoilla kantimilla näin pitkän tauon jälkeen, mutta joka tapauksessa dominoin peliä Old witchia vastaan melko täydellisesti. Jamie luovutti neljännellä vuorolla, kun Galleon pisti Conquestin hajalle ja jäljellä oli siellä puolella enää sekalaisia rippeitä, mulla yhteensä joku 10 raatoa. Niin ja feattiakaan en ollu vielä käyttäny. Ihan positiivinen eka testi Galleonille =)Celebdae kirjoitti:System: Warmachine
Faction: Highborn Covenant
Drake MacBain (*6pts)
* Galleon (18pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Buccaneer (3pts)
Anastasia di Bray (2pts)
Ragman (2pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)