"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Viesti Kirjoittaja Runt »

Joulukuun alku voisi kuulostaa hyvältä kompromissilta, Hapidikin saa varmaan armeijalistan väännettyä tuohon päivään menessä ja aloittanee pelit sitten tammikuussa kun viimeinenkin nappula on saanut maalia pintaan.
Tässä nyt "alustava" sääntöpaketti.
Yleistä
Pelaamme ”talkoovoimin” whfb liigaa porin maaperällä. Pelit tullaan pelaamaan siellä missä niitä pystyy pelaamaan, eli toisin sanoen liigaan osallistuvien kotona ja pelikaupassa.
Liigaan ei vaadita täydellistä sääntötietämystä, saatikka maalattua armeijaa. Pienimuotoinen proxyttaminen on myös sallittua.

Yleiset säännöt
-Säännöt: 8th
-Armeija koko 2400.pts
-Special Characterit eivät ole käytössä
-Pelipöydän koko 6x4 (~180x120cm)
-Maastokappaleita asetellaan pöydälle 6-8 (vuoron perään)
-Mysterious terrainit eivät ole käytössä
-Pelataan yksi pelikierros jokaista muuta osallistujaa vastaan
-Liigassa käytetään FAQ:ja jotka ovat liigan alkamishetkellä voimassa, ellei toisin asiaa ilmoiteta.
-Pelit pelataan avoimilla listoilla

Pisteytys
- Uniteista 25% välein.
- Yksittäisistä multiwound modeleista kuten Monstereista, Charactereista, Charioteista, Sotakoneista 50% välein.
- Kenraalista 100.pts.
- Battle standard bearerista 100.pts.
- Lipuista 25.pts.
- Fleeavat unitit pelin loputtua lasketaan tuhotuiksi.
- Pelin lopputulos taulukosta katsomalla asteikolla 0-20.
- Chalenge sääntökirjan mukaan.

0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Tou84 kirjoitti:pelataanko täällä open listeillä vai onko listat closed eli lähetetäään yv:llä jollekkin ns tuomarilla vai onko avoin listojen jako?
onko armeijoilla yksittäisiä comppeja vai vapaat kädet touhuta miten gw on määrät säännöstelyt
magian rajoittaminen maksimissaan 5 nopppaan olisi mielestäni suht jees koska se nostaisi vaikeusastetta isojen dweller/sun/mindrazor etc taikojen
onnistumiseen, kuitenkaan muut armeijat kuin lizardmen ja dark elf eivät kärsisi tästä setup:ista.
tehtävissä joissa objekktiiveja, en ole mitään vastaam ja mielestäni uudet "taistelut" tuovat mielenkiintoisen lisän peliin
pisteytyksissä 150 pisteen ero on hvä, voisiko tähän lisätä ns upporikasta ja rutiköyhää eli, wipeet toisen armejan pois niin automaattinen 20/0 vaikka
voittajalla olisi jäljellä vain yksi skaven slave...
-Niin tosiaan, avoimilla listoilla olemme pelanneet. Lähinnä siitä syystä että tällöin jokainen pelaaja saa tarkistaa toisten listojen laillisuuden, jolloin ei tule jälkikäteen sanomista pienien virheiden vuoksi.
-Taikanoppia en henkilökohtaisesti lähtisi rajoittamaan mielestäni tuo 6PD:tä on kuitenkin sopiva määrä, koska PD määrät ovat muutenkin sattumanvaraisia.
-Magia on mielestäni tämän pelin suurinta arpapeliä muutenkin.
-Opjektiiveja harkitsimme mutta näillä näkymin sellaiset jäävät pois, ellemme keksi jotain tasapainoista opjektiivi skenua joka sopii jokaiseen peliin.
-Pöydän pyyhkimisestä toki voisi jotain extraa saada, tähän mennessä kuitenkin kun pöytiä on putsattu tulokset ovat olleet 20-0 luokkaa jo valmiiksi.
Viimeksi muokannut Runt, Pe 26.10.2012 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mie niin olin painaas "delete" nappulaa, mutta kun aukesi juuri kivasti uusi sivu tuolle. Lame.

Missä on tiheä metsä! Jarkolta pääsee itku, jos näkkee sääntöpaketin ilman sitä! Asiasta toiseen, tällä kertaa mie oon se thö dude, joka säikyttää kaikki veks. Vapiskaa kauhusta sillä täältä tulee T5 rotta!

Walord 220p
Mounted on Rat Ogre
Dwarfbane, Dragon helm, Talisman of 5+ Ward,
Shield

Warlord 220p
Mounted on Warlitter
Warlock Augmented Weapon,
Enchanted shield, Talisman of 4+ Ward

Chieftain Battle Standard 122p
Sword of Might, Foul Pendant
Shield

Warlock 125p
Lv2 Ruin
Dispel Scroll

Warlock 125p
Lv2 Ruin
Warp Energy Condencer

34 Clanrats 190p + 55p
Shields, Spears, Full Command
Ratling Gun

34 Clanrats 190p + 55p
Shields, Spears, Full Command
Ratling Gun

31 Stromvermins 318p
Shields, Full Command
Razor Standard

31 Stormvermins 303p
Shields, Full Command
Shroud of Dripping Death

4x Giant Rat Pack 23p / 92p

5 Jezzails 110p
Sharpshooter

Plague Claw Catapult 100p

2x Warp Lightning Cannon 90p / 180p

Total: 2395p
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Minä en välttämättä tiheitä mettiä tarvi. Ja kyllä se olit nyt Anton sinä joka niitä kaipaili tähänkin liigaan. Että tuleeko se itku kuitenkin sulle :) Mutta Anton, olen yllättynyt!! 4+ wardi listassa!!! rotatko sai sut nyt juustoilemaan...ja oikeen 2 WLC:tä...Melkonen sikailija susta on tullu...hyi :) Niin ja nythän mä vasta hokasin et sun yksikkökootkin on yli 30...WAU!!!

Mutta joulukuun alkuun siis päädytty, laitanpa vaikka omankin listan tässä jossain vaiheessa pelotteeksi :)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Näyttääkö nyt siltä että näillä menemme sitten vai? No onhan tässä viellä aikaa vääntää kättä säännöistä sun muista.
Availen varmaan jollain aikaa uuden ketjun niin saadaan osallistujat armeijoineen ylös. Samaan topiciin sitten lisäilen tuttuun tapaan pelien tulokset yms härpäkkeet.

Perskeles Welffit kummittelee takaraivossa koko ajan, mutta Empirelle on olemassa lista idea.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Voi räkä tota massan määrää... Hiton hyvä että alun perinkin tein normaalistani poikkeavan listan(halffis muistatko sen kesällä pelatun pelin? hieman samaa tässä listassa) eli listani on ollut olemassa jo melkein viikon että pitäiskö itsekkin laittaa se esille... nääh, turpiin tulee muutenkin niin pidetään edes se yllärinä minkälainen lista tulee pöydältä siivottua.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

No niin tässä sopivasti yövuoronlomassa voin listaani esiin raapustella

Delffiruton tappama VC:
Lords:
Vampire lord: lev 4 (vampire), shield, ogreblade, Armour of destiny, quickblood, redfury 498p (varmaan tosi yllättävä kenraali)
Heroes:
Vampire: lev 1 (vampire), Ha, enchanted shield, dragonbane gem, sword of swift slaying, redfury 194p
Necromancer: lev 1 (vampire), dispel scroll 90p
Necromancer: lev1 (death) 65p (necroina toimii sorceressfigut)
Cairnwraith 60p (5ed. blackguard figu)
Tomb banshee 95p (5ed. assassin figu)
Tomb banshee 95p (5ed. assassin figu)
Core:
42 skeleton: fc, spear 240p (delf spearman figuja)
30 ghoul 300p (witch elf figuja)
21 zombie: lippu 68p (corsair figuja)
Special:
5 hexwraith 150p
5 hexwraith 150p (dark raidereita molemmat)
Corpce cart: balefire 105p (cold one chariot)
10 Black knigth: fc, barding, lance 290p (cold one ritarei)
Tasan 2400p

Tämmönen siis. Ei varmastikkaan suuria ylläreitä, mutta pientä eroa "yleisiin" listoihin. Mortis engineä ja terrorgeistiä mietein ja kaipailin. Mutta ei oikein ollu sopivia figuja. Joten mennään näillä. Ja laitoin vielä sit et mitäfiguja mikäkin on. Ku oon nii kiltti...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Mielummin hipsteri kuin rasisti. Isti. Haha. Mähän oon liekeissä.
Jälleen. Rasismi, ei rasisti. Aatteet otetaan lukuun, ei henkilöt.
ManAtArm kirjoitti:Voi räkä tota massan määrää... Hiton hyvä että alun perinkin tein normaalistani poikkeavan listan(halffis muistatko sen kesällä pelatun pelin? hieman samaa tässä listassa) eli listani on ollut olemassa jo melkein viikon että pitäiskö itsekkin laittaa se esille... nääh, turpiin tulee muutenkin niin pidetään edes se yllärinä minkälainen lista tulee pöydältä siivottua.
Jaajaa. No tiedä nyt miten ne toimii. Itse lähtisin kyllä eri linjalla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Niih, mää aattelin, että tällä kertaa voisi olla vähän erilainen 4+ listassa mukana. Pittäähän sitä rottaa kuitenkin vähän suojata jotenkin. Tuossa tuumasin kanssa vähäsen, että mihinkäs mie nämä 108p vielä tuhlaisin, niin mitään muuta keksimättä toinen tykki ja yksi lisää giant rottia. Tuumasin kovasti lisäjezzuja tai vaikka kolmatta engineeriä, mutta kun fikut ja onko oikeasti tarvetta? Yksikkökoot puolestaan. Noh, näet sitten kun kohdataan. Ihan syystä on isot.

Mie olen pettynyt tuohon sun listaasi. Mikä tuossa oli niin hottia ja kivaa, että ihan pakko. Ei mitään Spirit Hostia menemässä tankkia kiusaamaan. Ei mitään Spirit host ja Wraith eturintamaa Hapidin iloksi. Ei edes sitä Ws9 A8 S8 I7(?) ASF Red furyttävää Ld10 Spirit Leech heittäjää lentävällä ponilla löydy listasta? Miksei? Toi sun Ws7 S7 A5 ASF Fury on ihan nössö.
- Sinitähti
syrja

El Capitan kirjoitti:Mie olen pettynyt tuohon sun listaasi. Mikä tuossa oli niin hottia ja kivaa, että ihan pakko. Ei mitään Spirit Hostia menemässä tankkia kiusaamaan. Ei mitään Spirit host ja Wraith eturintamaa Hapidin iloksi. Ei edes sitä Ws9 A8 S8 I7(?) ASF Red furyttävää Ld10 Spirit Leech heittäjää lentävällä ponilla löydy listasta? Miksei? Toi sun Ws7 S7 A5 ASF Fury on ihan nössö.
Mä en oo missään vaiheessa puhunut mistään hotista tai pakosta. Se on ollu jotain sun omaa tulkintaa. Mutta joo, valinnat on nyt figuteknillisiäkin. Enkä tykkää hosteista. Kyl tos nyt on kaikkee kivaa hapidin ja muidenkin iloksi. Mutta hiukan kyl mietein, kun luin yhtä ideaa. Eli 6 wraith heroa ja beast lore combo. ne 36 S8 iskua ois ollu hauska :)
Joo kenu on vähän nössö mut mäkin nyt olen hiukka nössö. Enkä nyt muutenkaan halunnut heroja ratsuille tms. BK:kin menee ilman heroja...nössöjä siis.

Mut kyl sielt se LD 10 leech sentään löytyy :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Halluuks kertoo vähän lisää tosta 36:sta S8 iskusta? Spirit Leechisi kanssa kiinnostaa kun ainakin minun muistaakseni Necrolla on ld7.
- Sinitähti
Runt

Sääntöjä emme taida enempää tarvita, eli eikun liigaa käynnistämään ja listoja lähettelemään?

Mennäänkö sillä periaatteella että jokainen laittakoot listansa suoraan itse foorumille, sitten kun tahtoo. Sitä mukaa kun listoja ollaan porukalla tarkastettu niin väki pääsee pelaamaan pelejä. Eli nyt Anton ja Jarkko saisivat jo aloittaa liiga pelinsä.
Kuulostaisiko tämänkaltainen menettelytapa sopivalta tällä kertaa?
syrja

Vai kalastellaan sitä sotasuunnitelmia :)
No ensin leech: samassa yksikössä olevalla kenulla on Ld10 ja sitä on voinut käyttää. Mut nyt kun tuli puheeks niin pitää vielä tarkistaa onko faq muuttanu asiaa päivitystenmyötä.
Sitten nuo iskut: cairnwraitheilla on 3A ja S5(gw:n myötä siis). Vampille forbidden lore powerin avulla beastlore ja sieltä sitten +3A ja S loitsu kaikkiin charaktereihin 12" säteellä. Jolloin 6 cairnia tekee tuon 36 S8 paukauksen....siistii eikö. Mieti mikä ethereal "eturivi" tai vaikka omana yksikkönään. Mut en sit tehny tollasta.

Vai halutaan et me startattais Antonin kaa. En tiä haluanko kohdata heti akillestani....joo epäkuolleita pelottaa...:) Mutta mutta, laita ville liigaketju vaan pystyyn. Ja joku aikataulu mihin mennessä pittää ilmoittautua ja lyödä lista esille. Voihan sitä sit nopeimmat vaikka aiemmin aloittaa, jos tahtoo. Kerää ne listat sit samaan viestiin sitämukaa kun ilmestyy. Mut älä kopioi vielä tota mun listaa, tarkistellaas ensin tuo leech. Ja katotaan teenkö pikku muutoksen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Leech on unmodified. Ee vaikuta Diciplinet suun muut. Oliko niistä Beast taiosta muka sellainenkin versio? Vähän ounastelinkin, että Bears Anger uudella nimellä on avain tohon, mutta että tekkee sellaisen kuplan? Jahas jahas, mutta sentään tuossa taktiikassa on se huono puoli, että maksaa ihan maltaita. Ei se Wraith mikään halpa ukko ole ja kuullostaa kuuden nopan jutulta tuo tuommoinen loitsu. Rohkea temppu, mutta ei se kaikista turvallisin lorevalinta kyllä kalliille vampille. Ainakaan toistaiseksi. Minun mielesäni. Pitääpä miettiä asiaa. Hmm... Niin ja Etheral kykeni liittymään vain etheral yksikköön. Eiks je? Ei Wraitheja skelluihin?

Villen idea kusee. Ei diggaa. Liiga alkaa kun listat on kaikilta saatu. Päivä kuun lopussa. Jos on kova hinku ja mies/nainen hätähousu, pelit aloitetaan nyt jo. Virallinen aloitus joulukuun aikaan, jolloin kaikki liigalistalla pelatut pelit ovat liigapelejä. Akilles ja kuka hitto se Troijan heppu olikaan eivät kohtaa vielä. Ei hyvät tappelut ole koskaan heti. Niitä pitää odottaa.
- Sinitähti
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

unmodified LD= Ryhmän korkein LD value, eli kyl se spirit leech lähtee LD10 jos on lordin kans samassa uniitissa
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
syrja

Fakki
Q: When taking a Leadership test, sometimes you have to take it on
your unmodified Leadership. What is your unmodified Leadership?
(p10)
A: Your unmodified Leadership is the highest Leadership
characteristic in the unit. So the Leadership from any
characters in the unit itself (but not from outside the unit, from
Inspiring Presence for example) with a higher Leadership can
be used unless specifically stated otherwise.

wraitti maksaa 60p, Ja joo loitsun voi heittää joko yhteen heroon tai isolla kaikkiin 12" säteellä. Ei oo mitään estettä löytyny etteikö ethereal vois liittyy mihin vaan. Ethereal yksikköön ei muistaakseni voinut liittyä....:) Et etsis vaan lisää mahdollisia epäkohtia :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Paskaa!

Inspiring ei toimi, mutta kuis sitten Strenght in Numbers? Jos sää saat käyttää jonkun homon Ld:tä, määkin haluun Ld:tä ränkeistäni. Nih. Saadaanko me muuten tiheät metsät tähän liigaan vai ei? Villee!
- Sinitähti
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

unmodified LD= ryhmän korkein LD value ilman mitään modivioita, eli ei toimi Strenght In Numbers. Kantsii kattoa skavenien/BRB FAQ
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Paskaa! En pelaa.
- Sinitähti
Runt

Taitaapi jäädä nuo tiheät metsä poit tällä kertaa, tungetaan kentille enemmän sitten taloja.
Ei tiheissä metsissä sinällään mitään vikaa ollut, toki jonkin tasoa option näiden käyttämiseen voisi miettiä jos useampi henkilö nyt välttämättä nämä haluaa mukaan.
Mielestäni 8th:ssa metsien ei ylipäätään ole tarkoitus blokata lossia, varsinkaan jos katsoo millaisia puita itse GW myy tähän peliin.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Runt kirjoitti:Taitaapi jäädä nuo tiheät metsä poit tällä kertaa, tungetaan kentille enemmän sitten taloja.
Ei tiheissä metsissä sinällään mitään vikaa ollut, toki jonkin tasoa option näiden käyttämiseen voisi miettiä jos useampi henkilö nyt välttämättä nämä haluaa mukaan.
Mielestäni 8th:ssa metsien ei ylipäätään ole tarkoitus blokata lossia, varsinkaan jos katsoo millaisia puita itse GW myy tähän peliin.
Metsä blokkaa lossin. Helpoin ja sujuvin ratkaisu tuohon.

GW:n pointti ei ole olla blokkaamatta lossia true lossilla, vaan se että ne sai ennen miljoona viestiä per tunti kun pelaajat kysy miten tää maasto menee sääntöjen mukaan, niin sen sijaan, että GW:n apinalauma olisi kirjoittanut sääntöihin selityksen miten maasto katsotaan, tai sitten ne idioottipelaajat olisivat oikeasti lukeneet ne maastosäännöt ja funtsineet itse miten se menee, niin GW:n apinalauma sanoi vain "Fuck this shit." ja otti käyttöön true lossin. Ja kuten nyt vuosien varrella on huomattu, niin true los on suoraan helvetin alimmista syövereistä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”