Forge-/Maulerfiend

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
1tyyppi

Forge-/Maulerfiend

Viesti Kirjoittaja 1tyyppi »

Eli kumpi näistä kahdesta olisi kannattavampi otos uuteen kaaos listaan? Vai voiko molempia käyttää ilma suuria pettymyksiä?
Kaapelikala

Re: Forge-/Maulerfiend

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Molempi parempi. Magnetisoi osat, niin ei tule itkua missään vaiheessa.

Mauleri on aika kova, Forge kanssa. Eka on kunnon mättökone, toka ampuu talossa ja puutarhassa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Ei kai kumpikaan nyt mitenkään supereinta ole mitä pelissä saa kentälle, mutta ei nuo noin paperilla myöskään mitään huonoja ole kumpikaan. Forgefiend lienee aika tehokas tulimagneetti ja maulerfiendit toiminee pareittain hyvin. Itse ajattelin kyllä ottaa yhden molempia (konvertoiden forgefiendin ylijäämäosista ja muutamasta bitz boxista löytyvästä walkerin ja tankin rungosta), maulerfiendille laitan varmaan magmaleikkurit ja forgefiendille hadestykit ja extra plasmacannonin. Kolme plasmaa vaikuttaa kyllä mehukkaalta kunnes lukee pienellä präntätyn, eli 24" rangen.
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Mitä nyt olen paperilla katsonut (peli kokemusta on yksi peli Forgella, joka tuhoutui toisella vuorolla Salamanterien melta ryöppyyn) niin molemmat näyttävät erittäin toimivilta, varsinkin jos listassa on muitakin antitank tulen kohteita, kuten Helldraket, Lantikat, Predat yms. Itse olen molempia ideoita pyöritellyt niin autocannoneita kun Ectoplasmojakin ja itse olen ainakin tykännyt Ectoplasma ideasta enempi, vaikka range onkin huonompi niin liikkuva walker saa liikuttua melko mukavasti rangensa ääri mitoilla ja saa siellä röpöttää rauhassa. + Tämä on loistava mahdollisia parkkipaikkoja vastaan, jotenkin voin jo ajatella kiljaisun kun joku laittaa yhdellä Ectoplasma shotilla 3 Razorbackiä/Rhinoa palasiksi. Ja tietenkin nämä uppoavat mariineihin ja terminaattoreihin kuin sula veitsi voihin. Tosin Autocannonit eivät ole huonoja nekään itse vain olen paperilla ainakin tykännyt Ectoplasmoista enemmän.

Maulerilla taasen on etuna selvästi halvempi hinta. Pystyn ajattelemaan että yksi tai kaksi näistä laittavat vihollisesti varpailleen kun jyristävät 12" tämän tankkien suuntaan vuorossa. Hyvin mahdollisesti imevät tulta itseenstä enemmän kuin tekevät, mutta ei sekään aina huono asia ole. Muuten Jamovoimalta mieleeni juolahti kysyä miksi Magmaleikkurit? Ymmärrän kyllä että ne on ihan jees, mutta sitten taas esim. Tankkeja vastaan osut kuitenkin 3+ niihin jolloin luulisi että ne S 10 power fistit tekevät tehtävänsä, mutta sitten taasen lonkerot antavat Maulerille hemmetin moisen puolustuksen erinäisiä fisti joukkoja vastaan (esim. Thunder Hammer+Storm Shield Terminaattorit). Samoin kaiken näköiset mariini kessut fistiensä kanssa ja muu tälläinen minkä kanssa voidaan olla lähiksessä tippuu heti uhkaavuudessaan kun menettää hyökkäyksiä.

Lyhyenä: Magnetisoi osat ja käytä molempia ja kokeile kumpi tuntuu paremmalta millaisessakin listassa.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
jamovoima
Valvoja

Lähinnä mietin, että sillä on kuitenkin sen verran vähän hyökkäyksiä, että lisähyökit olisi aina jees. Plus ne kuuluu hintaan. Toki näen kyllä lasher tendrileidenkin edut ja olen kovasti pitänyt vastaavista efekteistä muilla yksiköillä. Pitänee testailla vähän molempia.
1tyyppi

Viesti Kirjoittaja 1tyyppi »

miepä ostan yhen ja kokeilen molempina, sitten joskus ostan ehkä toisenkin jos osoittautuu päteväksi. Iron warriors teema muutenkin taitaa tykätä näistä hirmuista:)
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

Forgefiendinä hades autocannon versio on vähemmän pelottava joten helpommin vihu jättää sen rauhaan.
Jos upit siihen Plasmatykit on se sitten jo paljon vaarallisempi ja näin heti isommalla priorityllä.

Näin ainakin ollut parissa pelissä mitä olen itse pelannut.

Vähänkin isompiin peleihin suosittelen 1-2 (mieluiten 2) Heldrakea baleflamereilla... Kaikki marsut kuolee hyvin tehokkaasti ja näitä armeijoitahan riittää.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

jamovoima kirjoitti:Lähinnä mietin, että sillä on kuitenkin sen verran vähän hyökkäyksiä, että lisähyökit olisi aina jees. Plus ne kuuluu hintaan. Toki näen kyllä lasher tendrileidenkin edut ja olen kovasti pitänyt vastaavista efekteistä muilla yksiköillä. Pitänee testailla vähän molempia.
Leikkurit tekee osumat sitten vikaksi, kun fiendi ite lyö vähän nopsemmin. Leikkurit myös lyö niitä modeleita, joita fiendi jo löi vaan ei tappanut->pääset EHKÄ kolkuttelemaan mehukkaan näkösillä (toki monesti vähän normi-iskujasi huonommilla silti) ätäkeillä nappia, jonka tappamisessa epäonnistuit. Ei tolla lisädudeja tapeta, vaan saadaan uus yritys piestä ukkoa joka jollain tempulla kesti ne s10 ap2 iskut. Tai tankkia, jonka toki senkin _piti_ mennä jo rikki. Varmuus on valttia, mut lonkerot tuntuu silti kivalta eikä 135 välttis oo vielä liikaa?

Voi toki olla, et luin noi säännöt väärin, en kato nyt kirjasta.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
jamovoima
Valvoja

Oberon kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Lähinnä mietin, että sillä on kuitenkin sen verran vähän hyökkäyksiä, että lisähyökit olisi aina jees. Plus ne kuuluu hintaan. Toki näen kyllä lasher tendrileidenkin edut ja olen kovasti pitänyt vastaavista efekteistä muilla yksiköillä. Pitänee testailla vähän molempia.
Leikkurit tekee osumat sitten vikaksi, kun fiendi ite lyö vähän nopsemmin. Leikkurit myös lyö niitä modeleita, joita fiendi jo löi vaan ei tappanut->pääset EHKÄ kolkuttelemaan mehukkaan näkösillä (toki monesti vähän normi-iskujasi huonommilla silti) ätäkeillä nappia, jonka tappamisessa epäonnistuit. Ei tolla lisädudeja tapeta, vaan saadaan uus yritys piestä ukkoa joka jollain tempulla kesti ne s10 ap2 iskut. Tai tankkia, jonka toki senkin _piti_ mennä jo rikki. Varmuus on valttia, mut lonkerot tuntuu silti kivalta eikä 135 välttis oo vielä liikaa?

Voi toki olla, et luin noi säännöt väärin, en kato nyt kirjasta.
Hmm. Näemmä näin on kun tarkemmin luin. Ehkä ne lasher tendrilsit voisi sitten olla parempi diili. Figu vaan näyttää ehkä paremmalta leikkureilla ja tankkeja sillä kuitenkin metsästetään. Ei se oikein mitään jalkaväkeä vastaan tee, muuta kuin jumittaa ja tukee. Tietty tässäkin lonkerot olisi paremmat.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Käytämpä ketjua hyväkseni ja kysyn fiendien ovaalibasen kokoa. Onko saman suurinen kuin lentokoneiden base?
Kaapelikala

Air Defence kirjoitti:Käytämpä ketjua hyväkseni ja kysyn fiendien ovaalibasen kokoa. Onko saman suurinen kuin lentokoneiden base?
Sama lätkä se on ilman lentotikkua.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Kaapelikala kirjoitti:Sama lätkä se on ilman lentotikkua.
Ok, kiitos. Onkin siis pienempi sotakone kuin luulin. Tuskin vastustajaa haittaa, jos konfifiendistäni tulee pikkuisen isompi kuin base ja voin basen jättää silloin kokonaan pois.
Kaapelikala

Air Defence kirjoitti:
Kaapelikala kirjoitti:Sama lätkä se on ilman lentotikkua.
Ok, kiitos. Onkin siis pienempi sotakone kuin luulin. Tuskin vastustajaa haittaa, jos konfifiendistäni tulee pikkuisen isompi kuin base ja voin basen jättää silloin kokonaan pois.
Tuskin, mutta kyllä se base kannattaa silti laittaa. Helpottaa asioita kummasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”