"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Porin 40k liiga II sääntökeskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Ookami_Tez

Re: Porin 40k liiga II sääntökeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

No niin me tässä eilen yöllä ja tässä päivällä ollaan Kardinaalin kanssa käyty oikeen urakalla läpi liigaa ja saatiin tehtyä ensimmäiset ennusteet. Ja sen nyt pidemmittä puheitta laitan tuohon alle kuinka paljon näiden ennusteiden mukaan ihmisille tulisi pisteitä.

Kardinaali: 102
Ookami: 96
Gerazu: 84
Boogeyman: 80
Furinji: 76
Syrja: 54
MAA: 50
El Kapu: 18

Tietty kyseessä on meiän näkökulmasta ja nämä oli vain sellaisia arvioita mikä missio tulee millekkin parille ja niin edespäin vaikuttaa tottakai paljon ja tulokset tulevat varmasti eroamaan tuosta, mutta tällä pohjalle me lähdimme liikkeeseen. Kommentoikaa ihmeessä.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Oikaisen heti, että Meikä ei kyllä luota todellakaan että olisin ykkösenä. :D Mut jännä nähdä miten paljon noi eroo oikeista tuloksista. Tasasta tulee joka tapauksessa olemaan. Semmone 5 tunnin istunto noita taidettiin yhdessä miettiä ja analysoida. Toivottavasti kukaan ei ota näitäkään vakavasti. :D

Ja Antti meikä yritti vaa provoo sua. Oli mullakin vissii jonkun asteinen hc-slogga viime liigassa. :P
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Emmää teist tii, mutta mie ainakin yritän olla nyt se Pokemon kouluttaja, joka Aki epäonnistui olemaan.

Kiitoksia kuitenkin edes noista 18:sta pisteestä. Kuhan edes se yksi saadaan, niin mie olen tyytyväinen. Pitäähän sitä nyt Viljamia parempi edes olla. Niin Jarkolle ei saa hävitä. Sen tempun jälkeen... En halua edes kuvitella.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hei jes, mulle ei ennustettu täyttä turpaan ottoa. Täähän näyttää rohkaisevalta, ja vain neljä pojoa syrjää jäljessä.

Ja mä kyllä kerron mitä ne HQn esineet tekee kun pöydälle tulevatnähdään, mutta noin lyhyesti siellä on se 50-100 gauss ja 20 tesla laakia sekä muutama erikoisuus per vuoro jos kaikki pystyy ampumaan, joten eiköhän noiden pitäis herettää enemmän huomiota :D
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

ManAtArm kirjoitti:Ja mä kyllä kerron mitä ne HQn esineet tekee kun pöydälle tulevatnähdään, mutta noin lyhyesti siellä on se 50-100 gauss ja 20 tesla laakia sekä muutama erikoisuus per vuoro jos kaikki pystyy ampumaan, joten eiköhän noiden pitäis herettää enemmän huomiota :D
Jaa, nii et noi on sit vissii jotai koviksii
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Furinji kirjoitti:Necronit... En mä oikeastaan tiedä mitä näihin sanoisi vaikka yritin ihmetellä mitä ton hq-horden kamat tekee. Eiku niin juu internet käski sanoo "iik croisantteja autowin autowin juustoo juustoo"
Ottaen huomioon, että listassasi ei ole oikeastaan mitenkään IT-tulta, ja että Eldarit on lentsikoiden mieliruokaa, etenkin croisanttien, niin kyllä noista croisanteista kannattaa olla peloissaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Half-breed kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Necronit... En mä oikeastaan tiedä mitä näihin sanoisi vaikka yritin ihmetellä mitä ton hq-horden kamat tekee. Eiku niin juu internet käski sanoo "iik croisantteja autowin autowin juustoo juustoo"
Ottaen huomioon, että listassasi ei ole oikeastaan mitenkään IT-tulta, ja että Eldarit on lentsikoiden mieliruokaa, etenkin croisanttien, niin kyllä noista croisanteista kannattaa olla peloissaan.
Mulla oli listan jossain kehitysvaiheessa kolmekin yksikköä it-tulta varten. Heivasin ne kaikki, koska voitan bretzelien voimalla. Kauhee epäreiluuha se olis ollut tiputtaa poikien lentsikat heti pois tulis vaa paha mieli kaikille.
Boogeyman

Viesti Kirjoittaja Boogeyman »

Furinji kirjoitti:Nidit saa varmuuden välttämiseksi potentiaalinen yllättäjä-tittelin.
Olen liigan häröpallo.
Saa nyt nähdä miten käy, kun puolet liigalistoista on juustomariineja. Vähänks ootte mainstream.

T: Hipsternidit
ManAtArm

3 marsua, yksi käännynnäinen marsu ja loput xenoja. Ja Necronit ei ole mariineja Furinji, vaikka onkin melkein sama statti linja :P
Furinji
Viesti:

ManAtArm kirjoitti:Necronit ei ole mariineja
No ei ne joo enää nykyään niin paljoa, kuin ennen :D Mutta joo 4/8 liigan armeijoista kantaa power armoria, joten toivottavasti on ap3:set pakattu mukaan.
Ookami_Tez

Joo-o Liiga avattu Geraa vastaan ja täytyy sanoa että huh huh. Oli aikamoinen vääntö ja vaikka piste tilanne sitä kerrokkaan niin oli siinä vähän katselemista kun omassa reunassa on 4 tyyppiä + 1hp Forgefiend ja toisessa päässä kikkailee kaksi yksinäistä terminaattoria ja Lantikka, jonka sisällä 8 Kultistia valmiina tuleviin vuoroihin. Mitä Geran kanssa lopussa uumailtiin niin vaihtelua olisi voinut olla paljonkin. Itse asiassa jopa 12-8 olisi ollut mahdollinen, jos nopat olisivat pyörineet. Mutta näin tämä meni ja voin sanoa että varmaan yksi kahdesta tuskaisimmasta matsista on ohi. Mielenkiinnolla jatkoa odottelemaan.
Great Teacher Ookami_Tez
Furinji
Viesti:

Hirveää teidän peliä oli pelkästään katsoakin...
Kardinaali
Viesti:

Voi tesla minkä teit. Aikamoiset salamasodat nuo Necronit saivat aikaiseksi. Spehsmareens vaan veti tällä kertaa pidemmän korren. ;) Ja voi jummi jammi sitä Overlordin 2+ save-pullatusta. Pakotin sut heittää Tomi ainakin 10 ellei enemmänkin savea ja ei millään hengiltä. :D
ManAtArm

Ei huonosti vaikka pisteissä hävisinkin noin runsaasti, pirun Wraithguardi kun ei kuollut, tai edes pari Kabaalia lisää niin olisi tuloksessa ollut vain 1 piste 4 sijaan eroa. Ja mitä mariini peliin tulee niin se drop pod lauma kun tippuu suoraan naamaan niin ei paljoa tekemistä ole, mutta sen "kuolemattoman" overlordin lisäksi kardinaalia ejkä harmittaa kuinka heikosti sen mariinit lähiksessä parjäs warruja vastaan... olis se viimeinenkin kuollut niin olisin saanut sen objektiivin, tai edes se penteleen lenturi viimeisellä hull pointillaan. Ja hei mä en edes menettänyt warlordiani kummassakaan.

Niin ja mitä croissantteihin tulee niin, juu ymmärrän nyt miksi niitä pidetään niin ärsyttävinä, mutta ne ei oikein suorittaneet kuin eldar pelissä kiitos "pitkän" pöydän ja it tulen tehottomuuden vuoksi(tais sekä marsut että eldarit ampua lentureita yhtä paljon). Ne on kuin Annihilatorit mutta pidemmällä vaikutus alueella mutta huonommalla liikkuvuudella. Toisaalta invasion beamin käyttö salli kivat deploymentit suoraan objektiiveille.
Furinji
Viesti:

Toisaalta jos peli olis päättynyt jo aiemmin, niin tilantees olis ollut vieläkin huonompi ;) Ne 6-7 vuorot oli aikamoista vääntöä todellakin. Yhdellä vuorolla ammuin toista lentsikkaa joo, kun ei ryhmällä ollut muutakaan kohdetta siinä kohtaa. Nyt kun rupesin miettimään, niin vaikka ne laitteet (ja sun raivostuttava tuuri nopan 6-spämmin suhteen) kauheaa tuskaa aiheutti, niin et sä nyt aivan järisyttävää tuhoa ehtinyt lopulta aiheuttamaan mullahan oli molemmat Fire Prismitkin kuitenkin hengissä pelin päättyessä, vaikka molemmat oli osumaa ottaneetkin. Mutta joo ei ne kroisantit leikin asia ole....Toisaalta ei nyt niin vakavaakaan meillähän oli niin hieno meno, että jouduttiin ottamaan ihan välikättelytkin sen taistelun tuoksinassa ennen pelin päättymistä :D
syrja

No niin nyt on testattu 6 edikkaa yhteensä 3 pelin verran...ja se riittäköön. Hiukan harmittaa, et hokasin noi burnat liian myöhään. niihin ei haluta välttämättä chargata (D3 autohittiä/lärvä) ja se AP3 tappelussa. Mut ei niin ei. Luulin tänään keksineeni et mullahan on mukana ehkä paras mahdollinen ilmatorjunta. Mutta kiitos faq:n niin ei olekkaan. Tyhmää! Ilman fakkia mä olisin vetäissyt lentokoneisiin 2+:lla S8 paukkua....Mut ei niin ei, onneks tarkistin asian ennen kuin aloin liikaa ilakoimaan. Toisaalta tuosta ois voinu ehkä syntyä kiva sääntövääntö :)
Kardinaali
Viesti:

Syrja, Haluaisin nähdä kuvitetun version siitä kun Bomb Squig hyppää kilomtetrin taikka edes parin sadan metrin korkeuteen ja räjähtäen juuri sopivalla hetkellä. :D Ei kantsi Syrja harmitella liikaa niitä Burnapoikia. Ei ne kestä mitään ilman transporttia ja ne tuhotaan välittömästi pöydältä pois. Aika harvinaista herkkua lienee täysivahvuisen burnaryhmän overwatchaamiset sun muut. Plus jos ammut ennen lähäriä, lähärissä ei oo enää AP3:sta. Ymmärtääkseni pätee myös jos overwatchaat (?).
syrja

Joo ilmaan hyppäävä kamikaze squig ois ollu huvittava ajatus. Mut ois ollu mahdollinen ilman fakkia. Tuosta olisi kyllä tullut varmaan melkoisesti vinoja katseita. Ja paljastunut 40k väellekin viimeistään, et mussa asuu sikailija :D. Joo ei saa AP3 silloin kun ampuu kummassakaan tapauksessa. Ei niitä niin vaan ois tuhottu, mulla ois ollu muutakin ja huippu suunnitelma :D
syrja

Half-breed kirjoitti: PST-tultakin on vähänlaisesti, mutta kyllä tuo silti voi toimia.
Hmm...listassa on 15 S8 rokkittia(3 twinlinkattua)+ 4 kertakäyttöistä rerolleilla, 3 S8 kanuunaa, 12 S7 deffgunia, 3 S8 squigpommia, 2 S8 megablastaa ja Wazzdakan S8 assaut4 kanuuna...vähänlaisesti? No kuten sanottu tämä on mulle outo maailma. Joten voihan nuo olla vähän torjumaan peltipurkkeja. Onneksi on sitten vielä 6 klawia ja vielä tankbustien kranut joiden ap on 6+2D6, jos menee tiukaksi.
Ookami_Tez

Koska Kardinaali huomautti minulle että olen idiootti niin tässä hieman lailliseksi muokkaamis juttuja omaan listaani

Chaos Cultists
20 Extra Cultists, 3 Heavy Stubbers, Autoguns
172 points

Kultisti Championilla ei saa olla Autogunia, koska se on päivitys vain kultisteille eli tästä 1p alemmas

Chaos Terminators
3 Combi-Plasmas
110 points

Chaos Terminators
3 Combi-Meltas
110 points

Näissä samaa juttua, eli Terminator Champion ei voi tehdä tuota Combi-Plasma/Melta päivitystä 5p vaan tämä menee Wargearin kautta, jolloin joudun pulittamaan näistä 4p lisää, joten äskeisen huomioon ottaen olen 3p yli rajan.

Fast Attack
Chaos Bikers
2 Melta Guns, Veteran of Long War
93 points

Onnekseen käytin 3p näihin vain tuodakseni listani tasa pisteisiin, joten jätetään pois tuo Veteran of Long War pois jolloin olen taas mukavasti 1750 pisteessä.

Geraa vastaan käydyssä matsissa tällä ei olisi ollut väliä lainkaan. Veteran of Long Warin antama bonus ei pelastanut näitä ja Kultistit eivät aiheuttaneet ampumisellaan yhtään woundia, joten ei se 1 ylimääräinen autogun ei tuottanut minulle hyvää taasen tämä olisi voinut pullattaa woundin challengessa koska löin yhdellä lyönnillä vähemmän. Mutta jooh eipä tullut mietittyä että se ryhmänjohtaja ei saa samoja optioita kuin normaali ryhmän jäsenet.
Great Teacher Ookami_Tez
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”