Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
kaikista hienointahan täs harrastukses on se itse pelaaminen, figujen ostelu ja niitten kasailu ja liimailu. mutta se maalaaminen tuntuu joskus todella raskaalta työltä. mulla voi joskus olla monta kuukautta että joku yksikkö seisoo pöydällä koko ajan odottamassa sutijaansa. välillä niinku nytkin maalaan toistakymmentä tuntia viikossa. itse aikoinaan kun 90-luvun lopulla aloitin warhammerin niin eka armeijahan oli ne liskot, kunnes ne myytiiin muutaman vuoden kuluttua jotta saatiin rahotettua kääpiö armeijan alku. nyt oon hommannu kaikki samat 5. editionin figut takaisin ja teen koko tulevan armeijalistani pelkästään 5. edikan figuista. jännä kokoilla ja maalailla semmosia ukkoja jotka ovat aivan uusia ja maalaamattomia ja jalustassa on vuosiluku '96.
huomasin muuten tuossa kuinka aktiivinen tää porin ketju on verrattuna muihin. porissa yli 6000 viestiä eikä kellään muulla jakoa siihen.
ja vielä sääntökysymys josta en viitsinyt erikseen tehdä topiccia ja luultavasti El macolla on vastaus, eli jos mulla on skinkki megahorde jossa on myös kroxigoreja toisessa rankissa niin lyökö ne skinkit lähitaistelussa jotka ovat kroxigorien takana? löysin vaan tämmösen kommentin ulkomaiselta lustria online lizardmen foorumilta ja rupesi mietityttämään että onko toi noin; "f ou run a horde unit (10 wide) you can get supporting attacks from any skinks behind the 2nd rank of kroxigors."
huomasin muuten tuossa kuinka aktiivinen tää porin ketju on verrattuna muihin. porissa yli 6000 viestiä eikä kellään muulla jakoa siihen.
ja vielä sääntökysymys josta en viitsinyt erikseen tehdä topiccia ja luultavasti El macolla on vastaus, eli jos mulla on skinkki megahorde jossa on myös kroxigoreja toisessa rankissa niin lyökö ne skinkit lähitaistelussa jotka ovat kroxigorien takana? löysin vaan tämmösen kommentin ulkomaiselta lustria online lizardmen foorumilta ja rupesi mietityttämään että onko toi noin; "f ou run a horde unit (10 wide) you can get supporting attacks from any skinks behind the 2nd rank of kroxigors."
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- Half-breed
Monestako rankista isketään normaalisti. Montako jantterii on sen roskiksen takana olevan Skinkin edessä. Is answer question?Hapid kirjoitti:ja vielä sääntökysymys josta en viitsinyt erikseen tehdä topiccia ja luultavasti El macolla on vastaus, eli jos mulla on skinkki megahorde jossa on myös kroxigoreja toisessa rankissa niin lyökö ne skinkit lähitaistelussa jotka ovat kroxigorien takana? löysin vaan tämmösen kommentin ulkomaiselta lustria online lizardmen foorumilta ja rupesi mietityttämään että onko toi noin; "f ou run a horde unit (10 wide) you can get supporting attacks from any skinks behind the 2nd rank of kroxigors."
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
puhu suomee ja kerro tyhmälle, mä ymmärtäisin että voisi lyödä mutta kun se kroxi on niin iso että se vastaa kahta rankkia siinä yksikössä niin siksi on epäilyttänyt.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Tuo on sellainen ongelma, joka syntyy kun kirjat ovat eri edigoilta. Jos minun RAI:n haluaa, niin kyllä mää niillä skinkeillä haluaisin lyödä ihan kuten Slanninkin takana olevilla. Se on vain niin syvältä, että ne läskit ja lihavat luuserit vievät niin monta hyökkäystä hukkaan ja antavat takaisin niin vähän. Tavallaan mie kuitenkin ymmärrän tämän, koska otan niistä molopäistä kuitenkin ylimääräisiä rankkeja steadfastiin, niin pitää sitten kärsiä jotain haittaakin siitä. Toisin kuin jotkut muut tässä pelissä, liskot eivät saa kaikkia nallekarkkeja vaan jakavat niitä muillekin.
Ei ne sieltä iske, koska Kroxi vie niin paljon tilaa. Tai näin ainakin minun suuren sääntötietämykseni mukaan. Viime liigassa minun 6:n leveästä skinkkihordestani iski vain 6 pientä kaveria.
Ei ne sieltä iske, koska Kroxi vie niin paljon tilaa. Tai näin ainakin minun suuren sääntötietämykseni mukaan. Viime liigassa minun 6:n leveästä skinkkihordestani iski vain 6 pientä kaveria.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Ihan suomea tuo oli, ja vieläpä selvää.Hapid kirjoitti:puhu suomee ja kerro tyhmälle, mä ymmärtäisin että voisi lyödä mutta kun se kroxi on niin iso että se vastaa kahta rankkia siinä yksikössä niin siksi on epäilyttänyt.
Sääntistä ei ole nyt käsillä, mutta muistaakseni rankeilla ei ollut mitään väliä tässä, vaan laskettiin edessä olevia figuja. Täten hordessa se roskiksen takana oleva Skinkki pääsee hyökkäämään kun sillä on vain kaksi figua edessä, mutta sen vieressä oleva skinkki jonka edessä on kolme skinkkiä ei voi.
Sitä sääntistä kannattaa lukea, eikä vain iskeä kirjahyllyyn näyttämään hienolta.
Sääntökirjan mukaan support attackit tehdään kylläkin nimenomaan rivien mukaan. Eli sitten keskustellaan siitä, onko yhden skinkin ja yhden kroxigorin takan oleva skinkki kolmannessa vai neljännessä rivissä. Ja sitten voi vielä miettiä, milloin skink-kroxigor yksikkö on horde, koska horde vaatii 10 modelin levyisiä rankkejä, tai monstrous modeleilla 6. Eli onko 10 skinkkiä, joiden takana on 5 kroxigoria, ja näiden takana taas skinkkejä, horde, vai pitäisikö kroxigoreja (monstrous infantry) olla 6, että lasketaan hordeksi? Tai mikä ylipäätään on tämän yksikön unit type (veikkaisin, että special tai unique)? Ja siis huomioidaan nyt vielä se, että sen lisäksi, että monstrous modelit vaativat 6 leveän rivin hordeen, ne myös tekevät max 3 support attackia. Eli jos kroxigoreja ei lasketa hordeen vaadittavien rivien määrän mukaan monstrous infantryksi, niin miksi ne sitten saisivat monstrous support attackit?Half-breed kirjoitti:Ihan suomea tuo oli, ja vieläpä selvää.Hapid kirjoitti:puhu suomee ja kerro tyhmälle, mä ymmärtäisin että voisi lyödä mutta kun se kroxi on niin iso että se vastaa kahta rankkia siinä yksikössä niin siksi on epäilyttänyt.
Sääntistä ei ole nyt käsillä, mutta muistaakseni rankeilla ei ollut mitään väliä tässä, vaan laskettiin edessä olevia figuja. Täten hordessa se roskiksen takana oleva Skinkki pääsee hyökkäämään kun sillä on vain kaksi figua edessä, mutta sen vieressä oleva skinkki jonka edessä on kolme skinkkiä ei voi.
Sitä sääntistä kannattaa lukea, eikä vain iskeä kirjahyllyyn näyttämään hienolta.
Laitetaan nyt vielä linkki tuonne vanhaan ketjuun tästä aiheesta:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 34&t=96887
Nyt on listaakin sitten testattu ja liskojahan siinä pelissä teurastettiin. No kyllä ne Empirenkin poijaat saivat köniinsä paikka paikoin. Pienehköä hionosäätöä tuo lista viellä vaatii, lähinnä mietin jos pistäisi koko core osaston uusiksi jalkaväen voimalla sekä alttarin pois tiputtamista, suht kallis siihen nähden mitä tekee. Combatteihin ei alttarin kanssa ainakaan ole asiaa, vaikka siellä pysyikin hengissä.
Mitenkäs muiden listat? Onko valmiita mutta pihdataan? Ajattelin vain jos kaikilla on listat valmiina ja jokainen niitä pihtaa siellä deadlineen asti niin aikaistetaan hieman niin päästään pelailemaan.
Mitenkäs muiden listat? Onko valmiita mutta pihdataan? Ajattelin vain jos kaikilla on listat valmiina ja jokainen niitä pihtaa siellä deadlineen asti niin aikaistetaan hieman niin päästään pelailemaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jooh.
Yv:nä yksi tarkkaavaisista Sotulaisista lähestyi ja ilmoitti listani olevan mauton. Vain yksi Stormariporukka armeijassa saa maagisen lipun. Olisiko kellään tullut mieleenkään lukea noin tarkkaan se kohta kirjassa kun kyse on kuitenkin eliittiyksiköstä? Jos kyse olisi slaveista tai jostain muusta sellaisesta kakkatuhnuista, niin sitten voisin ymmärtää tuollaisen rajoituksen. Mutta joo-oh, vai että sellaista on mennyt Gw kirjoittelemaan.
Mie tässä olen muuten kanssa hieman katsellut kalenteria ja aika uhkaavasti näyttää tuo ensi kevät, + talvi, olevan pelottava kaikkine eri asioineen. Tekisi kovasti jättää nämä leikit leikkimättä kun ottaa huomioon kaikki lentävät kirkujat ja etherallit ja kaikki muut, mistä en satu tykkäämään. Aikaa riittää tai sitten ei, emmää tii, mutta varman päälle tekisi mieli pelata. Henkan liskojakaan ei viitsisi ottaa yhtään tämän urakan jälkeen maalattavaksi hetkeen. 40k:sta droppaisin mieluummin kuin Fabasta, mutta kun se kerkesi jo startata... enkä oo leikkinyt heidän kanssaan, niin luulevat vielä ettenkö heistä pitäisi.
Mie droppaan liigasta.
Yv:nä yksi tarkkaavaisista Sotulaisista lähestyi ja ilmoitti listani olevan mauton. Vain yksi Stormariporukka armeijassa saa maagisen lipun. Olisiko kellään tullut mieleenkään lukea noin tarkkaan se kohta kirjassa kun kyse on kuitenkin eliittiyksiköstä? Jos kyse olisi slaveista tai jostain muusta sellaisesta kakkatuhnuista, niin sitten voisin ymmärtää tuollaisen rajoituksen. Mutta joo-oh, vai että sellaista on mennyt Gw kirjoittelemaan.
Mie tässä olen muuten kanssa hieman katsellut kalenteria ja aika uhkaavasti näyttää tuo ensi kevät, + talvi, olevan pelottava kaikkine eri asioineen. Tekisi kovasti jättää nämä leikit leikkimättä kun ottaa huomioon kaikki lentävät kirkujat ja etherallit ja kaikki muut, mistä en satu tykkäämään. Aikaa riittää tai sitten ei, emmää tii, mutta varman päälle tekisi mieli pelata. Henkan liskojakaan ei viitsisi ottaa yhtään tämän urakan jälkeen maalattavaksi hetkeen. 40k:sta droppaisin mieluummin kuin Fabasta, mutta kun se kerkesi jo startata... enkä oo leikkinyt heidän kanssaan, niin luulevat vielä ettenkö heistä pitäisi.
Mie droppaan liigasta.
- Sinitähti
- Sinitähti
Etkä varmana luista hommasta. Annoin sun voittaa sen takia et osallistuisit tähänkin. Mestaruutta pitää puolustaa...
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
kyllä sun täytyy puolustavana mestarina osallistua että saadaan nyhtää se titteli pois "oikein"
eihän nyrkkeilyssäkään saa tietteliä pois vaikka olisit murjonut kaikkki mahdolliset vastustajat 1round KO pois mutta mestaria vastaan et oo päässy pelaamaan
eihän nyrkkeilyssäkään saa tietteliä pois vaikka olisit murjonut kaikkki mahdolliset vastustajat 1round KO pois mutta mestaria vastaan et oo päässy pelaamaan
Ennenkään ketään ole pitänyt Capun listoja minään joten miksi joku niitä nyt sitten pitäisi?
Eikös tuo ole normaalia että listasi haukutaan ennen kuin peliäkään on pelattu, tämän jälkeen sitten piekset meidät muut.
Eikös tuo ole normaalia että listasi haukutaan ennen kuin peliäkään on pelattu, tämän jälkeen sitten piekset meidät muut.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
vai on henkka hommannu oikeen palkkamaalarin....mä haluun kans ne figut nähdä mitä anselmi on sutinu
Niin tuota sinun core osastoasi tarkoitinkin, kun silloin totesin et luottoa näemmä löytyy edelleen ritarijyriin. Tuollaisen ritarien ja tykistön yhteistoiminta on kuitenkin hiukan hankala pelata. Ehkä? Onnistuuko ritareilla passailu riittävästi, et tykistö ehtii tehdä pehmitys hommia. Ja toisaalta pitää varoa, ettei ritareihin tehdä sitä chargea...Runt kirjoitti:lähinnä mietin jos pistäisi koko core osaston uusiksi jalkaväen voimalla sekä alttarin pois tiputtamista, suht kallis siihen nähden mitä tekee. Combatteihin ei alttarin kanssa ainakaan ole asiaa, vaikka siellä pysyikin hengissä.
mutta mutta jokos muilla on listat hiottu? Munhan on ollut tuolla jo valmiina pitkään. Eikä ole edes tarvetta testata...mie tiiän mitä mie teen...tai sitten en. Mutta mahtaakos nyt enempää tulla osallistujia? Ei silti tuo 9 on todella hyvä määrä (siis Anton on ja pysyy laskuissa mukana!). Harrin droppaamisen ymmärrän, toivottavasti tulee mahdollisuuksien mukaan edes katselemaan pelejä. Siittä se kipinä sit tarttuu :). Ja ennen kaikkee on hienoa, et mukaan on tulossa 2 uutta naamaa. Toivoa on et jatkossa tulee lisääkin. Nuuuubiiii lyöttäydyhän sinäkin vaan mukaan petoinesi. Et ei muuta kuin listoja esiin ja kirvestä kalloon.
Ennen kaikkea Villet sais lopettaa nuo listojensa ihmettelyt ja lätätä ne esiin :D Varsinkin sisilisko Ville. Ei se sun sammakko lista tule kuitenkaan olemaan mikään ihmeellinen....Voisin jopa väittää tietäväni mitä juttuja se sisältää. En vain halua sanoa niitä etukäteen ettei sulle tuu pahamieli...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Eiks se riitä sulle Jarkko, että pelitilastot on 2-1 voitoissa? Liigojen voitoissa. Kyllä mie satunnaisen lauantaipelin voin ottaa joskus tällä liigalistallani, kerran kuussa. Kai. On kivaa olla haluttu, mutta pelailkaa vain kahdeksistanne.
- Sinitähti
- Sinitähti
no mullahan voi olla ihan mahdollisesti voittajalista, mutta sitte mä meen ja kusen kaikki pelini, teen ***** vääriä siirtoja ja loitsin loitsut vääräs järjestykses tai jtn muuta. tarttee ny tänään vielä pyöritellä peukaloita ja miettii listaa ja vähä maalatakki niitä. hiljaa hyvä tulee. aika opetteluks menee uuden armeijan kanssa ku en oo ennen edes velholla pelannut ja nyt tulee listaan yksi pelin parhaimmista velhoista. kai se kuolee ekassa pelissäki heti ekalla vuorolla, teen heti dwellerin ja pum miscasti ja sitte heitellä vaan ykkösiä, vähä samalla lailla ku pelasin ekan kerran anvililla ni heti ekalla vuorolla otti ja räjähti.
jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin runtin kanssa eilen käytiin tuolla pelikaupassa ihmettelemässä ja toista tuntia vaan mietittiin että miten tehdä semmonen lista (varsinkin mulle) joka jyrää ainakin ne vampire countsit, muilla ei oo vitunkaan väliä :D
voittais ny edes yhden pelin ku viime liigas en voittanu kertaakaan.
ja jos anttoni ei pelaa niin houkuttele edes se velipoikas pelaamaan? mä ainaki haluisin päästä ottamaan liigas yhteen. koska liigassa on säännöt. viikonloppu pelit on jtn 7 edition höttöö.
jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin runtin kanssa eilen käytiin tuolla pelikaupassa ihmettelemässä ja toista tuntia vaan mietittiin että miten tehdä semmonen lista (varsinkin mulle) joka jyrää ainakin ne vampire countsit, muilla ei oo vitunkaan väliä :D
voittais ny edes yhden pelin ku viime liigas en voittanu kertaakaan.
ja jos anttoni ei pelaa niin houkuttele edes se velipoikas pelaamaan? mä ainaki haluisin päästä ottamaan liigas yhteen. koska liigassa on säännöt. viikonloppu pelit on jtn 7 edition höttöö.
Nuhahousu!!! Sit jonkin ajan kuluttuu alkaa tulemaa; "kyl mie oisin voittanu jos oisin osallistunu...", "Mie oon kuitenki voittamaton..." jne jne viestejä :DEl Capitan kirjoitti:Eiks se riitä sulle Jarkko, että pelitilastot on 2-1 voitoissa? Liigojen voitoissa. Kyllä mie satunnaisen lauantaipelin voin ottaa joskus tällä liigalistallani, kerran kuussa. Kai. On kivaa olla haluttu, mutta pelailkaa vain kahdeksistanne.
Nuo sun perustelut etherealeista sun muista on ihan kökköjä. Etkös sä piessyt vamppeja testi/tutustumis pelissä? Et ei pitäis ol este.
...ööö...ei mitenkään...:DHapid kirjoitti:jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin runtin kanssa eilen käytiin tuolla pelikaupassa ihmettelemässä ja toista tuntia vaan mietittiin että miten tehdä semmonen lista (varsinkin mulle) joka jyrää ainakin ne vampire countsit, muilla ei oo vitunkaan väliä :D
Ei vaiskaa, mun lista (ja tietty toinenkin VC) on tuolla näkyvissä. Siitä vaan tekemään täsmälista sitä/niitä vastaan...Mutta kaikesta päätellen Hapidin selkäranka on jo siis murrettu ja sisiliskojen hännät pudotettu. Hyvä hyvä.
Tää on muuten hauskaa, et tuosta on tehty (kiitos erään)nyt se pelin ehdoton voitonavain. Nyt kaikki haluu sitä innoissaan. Mua se ei taaskaan haittaa. Jos nyt satun tärkeimmällä hepulla heittämään sen 6 testiheitossa niin se on voi voi. Muilla ei oo väliä, koska seuraavalla vuorolla ne on tullu takaisin....:)Hapid kirjoitti:teen heti dwellerin
Mut jos nyt pitäis heittää jotain ennakko odotuksia niin. Mä pidän pahimpana uhkana Anttia. On ollu hiljaa takavasemmalla. Mut se tulee vielä yllättämään monet tulella ja deathillä. Useimmille kuitenkin kaaoskyykät on ilmeisesti vieraita. Toisaalta armeija on myös Antille "uusi", et katotaan miten saa homman toimimaan. Eipä silti kyllä kaikki muutkin tulee olemaan haastavia vastuksia. Yhtään pistettä ei tuu kellekkään ilmaiseksi. Henkkakin esimerkiksi oppinu pelaamaan paremmin liskoillaan ja siihen päälle vielä sen painotetut nopat :). Ja kun mukana on vielä 2 uutta naamaa(joista ei voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen) niin homma menee oikeasti mielenkiintoiseksi.
Niin ja tokihan myös Tomilla on saumansa...
pakko oli vielä kettuilla, ihan varmuuden vuoksi jottei vaan pääse unohtumaan :Dsyrja kirjoitti:
Niin ja tokihan myös Tomilla on saumansa...
-
Henkka1986
(nauraa) Täällähän on asia meininkiä meneillää =) hei (hapid) lyön pääni pantiksi että liskoilla ei voi hävitä kaikkia pelejä =) ja lore kannattaa olla pahin mahdollinen vampire countseille eli tietysti LIGTH =)
- Half-breed
Kyllä minä ihan itsekin voin tulla pelailemaan, jos siis liigan sääntöihin saataisiin järkeä. Ikävä kyllä säännöissä metsissä on edelleen vain kolme puuta, ja tiettyihin loitsuihin ei saa LOS!:sia, eli jätän tämän väliin.Hapid kirjoitti:ja jos anttoni ei pelaa niin houkuttele edes se velipoikas pelaamaan? mä ainaki haluisin päästä ottamaan liigas yhteen. koska liigassa on säännöt. viikonloppu pelit on jtn 7 edition höttöö.
Niin sillä sinähän voit herättää henkiin sen Lvl 4. velhosi ja Vampyyrikenraalisi joiden päät juuri räjähtivät. Eiku hetkinen....syrja kirjoitti:Tää on muuten hauskaa, et tuosta on tehty (kiitos erään)nyt se pelin ehdoton voitonavain. Nyt kaikki haluu sitä innoissaan. Mua se ei taaskaan haittaa. Jos nyt satun tärkeimmällä hepulla heittämään sen 6 testiheitossa niin se on voi voi. Muilla ei oo väliä, koska seuraavalla vuorolla ne on tullu takaisin....:)Hapid kirjoitti:teen heti dwellerin
Dwelleri ja kumppanit on edelleen abaut typerin taika ikinä, jonka kuka tahansa, joka osaa laskea mitä 1+1, hoksaa alle sekunnissa.
joo ei ole epäselvää, myllynen kehuki että vampire countseihin vaan sitä banishmenttia ja signaturea niin maan perkeleesti!Henkka1986 kirjoitti:(nauraa) Täällähän on asia meininkiä meneillää =) hei (hapid) lyön pääni pantiksi että liskoilla ei voi hävitä kaikkia pelejä =) ja lore kannattaa olla pahin mahdollinen vampire countseille eli tietysti LIGTH =)