Voisi kieltämättä hetken haitata mutta jos botit on kehittyny jo siihen ettei kuvatekstit ole mikään este niin enpä usko että tuokaan kauaa pidättelee bottien kehittelijöitä :/Merimetsä kirjoitti:Helppoa. Rekistyröitymisen yhteydessä kysytään mikä tahansa suomenkielinen kysymys. Malliin "Mitä on kaksi kertaa kolmekymmentä? Tai "Kolkyt miinus setsemän". Siinähän kansainväliset botit ihmettelevät.Ratovaari kirjoitti:Mitään täydellistä bottiblockkia ei ole tehty, eikä todennäköisesti tulla koskaan tekemäänkään. Haluatko sinä keksiä meille sellaisen?
Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Risto.Salonen
Fixu kirjoitti:Kiitokset.
Tarkoituksena ei ole minkään tietyn eläimen lantaa simuloida, tärkeintä on, että se tunnistetaan lannaksi, eikä multakasaksi. Gs olisi kai vaihtoehto, mutta en ole varma saako sillä sopivaa efektiä. Tärkeintä olisi saada se näyttämään nimenomaan lannalta, olisiko tällainen, jossa on heinänkorsia? Sillä ei juurikaan ole väliä, onko se lihansyöjän vai kasvinsyöjän, itse ajattelin kasvinsyöjää. Ja mielellään ihan lehmä/porsas jne., ei tarvitse olla fantasiaeläin.
Kiitos muuten linkistä.
FixuEDIT: kiitos Silveri, täytyy kokeilla.
Eri eläimillä on erilaisia lantaläjiä, koska syövät erilaisia asioita ja käsittelevät niitä erilailla (vertaa lihansyöjä vs kasvissyöjä ja märehtijä vs normi yksi mahainen).
Lehmän tms lanta onnistuu kohtuu helpolla kovalevystä/mdf levystä pilkkomalla tongien avulla murtamalla pieniä paloja, tai jos haluaa, niin isompiakin.
Noin yleisesti lanta on melko sama, kuin savi, joten erityisen hieno valkoinen savi tai vaikkapa extra hieno milliput, tai vaan milliput.
Loppu silaukset toki sitten sekoittamalla joukkoon esim ohutta karvaa, vaikka oman lemmikin pohjavillaa tai kaupasta ostettua "korsi" ainesta, oli se sitten keinokuitua, juuttikuitua tai vaikka hamppua. Myöskin tupakan purut, kahvi tai tee antaa hyvin erilaisia lisiä. Samoin voi kokeilla eri karkeuksisia hionta tai sahanpuruja. On hyvä muistaa, että levymateriaalin (lastu ja kuitulevy) hionnasta tulee hieman eri karkeuksista kuin puun hionnasta.
Lihansyöjän lanta taasen on melkolailla savea, koska siitä puuttuu kasvikuidut, joten hienorakeinen valkosavi taikka se milliput toimii kokolailla suoraan oikean näköisenä, ja loput tulee maalauksella.
Kuvia lannasta, lähinnä lehmien kuukle kuvahaku
Useammankin lantamökin olen kyhännyt valkosavesta ja koirankarvoista, ja ihan kohtuullisia kömmeleitä niistäkin tuli.
lantatiilien kuvia hevosen lanta tiilejäja kuvasarja valmistuksesta
Tosin sanottakoon, jotta eipä ulosteet näytä ulosteilta, jossei ne tietty ole klassinen torttu. Yleensä mieleen tulee ennemmin muta/savi tms, vaan kovin paljoltihan ne samaa ovatkin, hieman vaan pidempään pihalla lojuneita kuin uloste.
- Exalted One
Tuohon bottiongelmaan liittyen, tuleeko sotuun millaista tahtia uusia jäseniä? Koska yksi vaihtoehtohan on aina foorumin sulkeminen ei-jäseniltä, ja jäseneksi hyväksymisen ehdoksi esittelymaili adminille, ennen kuin pääsee rekkaamaan. Eräällä tutulla foorumilla on tällainen käytäntö, eikä yhtään bottia koskaan.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Näitä olen ehdottanut ylläpidolle, mutta kattotaan onko asialle jotain tehtävissä.Exalted One kirjoitti:Tuohon bottiongelmaan liittyen, tuleeko sotuun millaista tahtia uusia jäseniä? Koska yksi vaihtoehtohan on aina foorumin sulkeminen ei-jäseniltä, ja jäseneksi hyväksymisen ehdoksi esittelymaili adminille, ennen kuin pääsee rekkaamaan. Eräällä tutulla foorumilla on tällainen käytäntö, eikä yhtään bottia koskaan.
Tota spämmiä on nyt viimeisen reilun viikon saanut siivota yli 100 postia päivävauhdilla, ja mua alkaa oikeasti vituttamaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kuvatekstien ongelma on siinä, että ne voi murtaa hahmontunnistuksella. Kuitenkin suomi on senverran marginaalissa, että ei varmaankaan ole mitään hätää. Ja sitten on aina Savon murre. Siinähän kräkkäävät.tneva82 kirjoitti:Voisi kieltämättä hetken haitata mutta jos botit on kehittyny jo siihen ettei kuvatekstit ole mikään este niin enpä usko että tuokaan kauaa pidättelee bottien kehittelijöitä :/
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Sellaista asiaa olen miettinyt, että onko spämmibottien viestien ilmoittamisesta käytännössä minkä verran hyötyä ja kuinka tällaisen asian kanssa tulisi toimia? Onko hyvä ilmoittaa yksi viesti jokaiselta botilta, yksi jokaisesta viestiketjusta vai kaikki bottien kirjoittamat viestit?
Miau.
Yksi ilmoitus per botti riittää varmistamaan että ne tulee huomattua. Käytännössä bongaan yleensä ilmankin ne botit, ja pistän ensin botin porttikieltoon, ja poistan sen lähettämät kaikki viestit yksitellen. Haen käyttäjätunnuksen kaikki viestit, ja napsin ne sieltä pois.Vesihiisi kirjoitti:Sellaista asiaa olen miettinyt, että onko spämmibottien viestien ilmoittamisesta käytännössä minkä verran hyötyä ja kuinka tällaisen asian kanssa tulisi toimia? Onko hyvä ilmoittaa yksi viesti jokaiselta botilta, yksi jokaisesta viestiketjusta vai kaikki bottien kirjoittamat viestit?
Nopat ja Taktiikka Ry
Foorumisoftasta uupuu ominaisuus poistaa jonkun käyttäjän kaikki viestit kerralla? Voisi olla hyvä kehitysehdotus porukalle joka sitä ylläpitää.smaxx kirjoitti:Yksi ilmoitus per botti riittää varmistamaan että ne tulee huomattua. Käytännössä bongaan yleensä ilmankin ne botit, ja pistän ensin botin porttikieltoon, ja poistan sen lähettämät kaikki viestit yksitellen. Haen käyttäjätunnuksen kaikki viestit, ja napsin ne sieltä pois.Vesihiisi kirjoitti:Sellaista asiaa olen miettinyt, että onko spämmibottien viestien ilmoittamisesta käytännössä minkä verran hyötyä ja kuinka tällaisen asian kanssa tulisi toimia? Onko hyvä ilmoittaa yksi viesti jokaiselta botilta, yksi jokaisesta viestiketjusta vai kaikki bottien kirjoittamat viestit?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
On ehdotettu :)tneva82 kirjoitti:Foorumisoftasta uupuu ominaisuus poistaa jonkun käyttäjän kaikki viestit kerralla? Voisi olla hyvä kehitysehdotus porukalle joka sitä ylläpitää.
Nopat ja Taktiikka Ry
Toivottavasti toteutuu pian sitten. Ei sen pitäisi olla edes kovinkaan hankala toteuttaa jos tietokanta on hyvin suunniteltu.smaxx kirjoitti:On ehdotettu :)tneva82 kirjoitti:Foorumisoftasta uupuu ominaisuus poistaa jonkun käyttäjän kaikki viestit kerralla? Voisi olla hyvä kehitysehdotus porukalle joka sitä ylläpitää.
Kyllähän sellainen ominaisuus löytyy phpBB:stä, mutta en tiedä onko se muiden kuin ylläpidon käytettävissä. :\
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Rekisteröinnin yhteyteen kysymys: "Mikä eläin sanoo miau?" Tms. ei tarvi hetkeen murehtia, ettäkö botit oppisi tajuamaan. Sit vaihtaa taas hämärämmin esitetyn, mutta kuitenkin ilmiselvän kysymyksen.
- Kaapelikala
Mikä on Sebeteuksen poikien isän nimi?
SebeteusKaapelikala kirjoitti:Mikä on Sebeteuksen poikien isän nimi?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
+10 pistettä. Nyt tulee vaikeampi. Minkä värinen on Napoliinan keltainen tamma?Merimetsä kirjoitti:SebeteusKaapelikala kirjoitti:Mikä on Sebeteuksen poikien isän nimi?
- Kaapelikala
Jaa-a. Selvästi notain muuta kuin keltainen.Morze kirjoitti:+10 pistettä. Nyt tulee vaikeampi. Minkä värinen on Napoliinan keltainen tamma?Merimetsä kirjoitti:SebeteusKaapelikala kirjoitti:Mikä on Sebeteuksen poikien isän nimi?
Mutta jotain tommosia pöhköjä vois laittaa kiertämään. Jos sitten tahtoo automaagin kiertää, kirjoittaa viestiä jollain tavalla.
Eikös käyttäjän poistaminen (bannin sijaan) poista kaikki käyttäjän viestit? En nyt ihan suoraan phpBB:stä muista varmuudella, mutta tollainen haisu mulla oli. Kertakäyttötilejähän nuo bottitilit muutenkin ovat...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mulla ei ole tollasia työkaluja, mutta ajattelin pistää seuraavaksi venäjän, kiinan ja usan ip-osotteet bänniin, sillä lähtee :)Silveri kirjoitti:Eikös käyttäjän poistaminen (bannin sijaan) poista kaikki käyttäjän viestit? En nyt ihan suoraan phpBB:stä muista varmuudella, mutta tollainen haisu mulla oli. Kertakäyttötilejähän nuo bottitilit muutenkin ovat...
Nopat ja Taktiikka Ry
- Kaapelikala
Vähän vissiin riippuu setupista. Joissain PHPbb-kilkkeissä olen nähnyt näitä "käyttäjä poistettu"-käyttäjän viestejä. Oiskohan ollu vanhan sotun aikoihin jopa joskus?Silveri kirjoitti:Eikös käyttäjän poistaminen (bannin sijaan) poista kaikki käyttäjän viestit? En nyt ihan suoraan phpBB:stä muista varmuudella, mutta tollainen haisu mulla oli. Kertakäyttötilejähän nuo bottitilit muutenkin ovat...
Onko GW:n liimalla "ominaisuutena" se, että kun se tulee vanhaksi siitä poistuu liimauskyky.
Eli kun liimailin delduleijoja liimalla oli taipumista venyä pitkiin "lankoihin". No ne sai kätevästi poistettua liiman kuivuttua, mutta nyt jälkeen päin leijat hajoaa liian helpolla käsiin. Varsinkin ne pinnat joisa on pieni kontakti. Liima ei ole sulattanut molempia pintoja yhteen ja on vaan kovaa, kiteistä kokkaretta.
Ja tämä/nämä liimat siis alle vuoden vanhoja ostosta. Onko muilla merkeillä sama ominaisuus?
Eli kun liimailin delduleijoja liimalla oli taipumista venyä pitkiin "lankoihin". No ne sai kätevästi poistettua liiman kuivuttua, mutta nyt jälkeen päin leijat hajoaa liian helpolla käsiin. Varsinkin ne pinnat joisa on pieni kontakti. Liima ei ole sulattanut molempia pintoja yhteen ja on vaan kovaa, kiteistä kokkaretta.
Ja tämä/nämä liimat siis alle vuoden vanhoja ostosta. Onko muilla merkeillä sama ominaisuus?
katoppa tätä