"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

parhaat primer sprayt

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
anwil

parhaat primer sprayt

Viesti Kirjoittaja anwil »

Taas harmitti kun läjään figuja sain aikaiseksi röpelöisen pinnan army paintterin valkoisella primerilla. Mainittakoon että muilla army paintterin primereillä, joita olen käyttänyt ei vastaavaa ongelmaa ole ollut (musta, ruskea, vihreä). Maalausolosuhteet olivat lämmin tekninen tila, jossa ilmankosteus normaali (mustaa primeriä tuli joskus käytettyä pakkasellakin ilman ongelmia).

Pikaisesti koestettuna asiaan auttaa harjaaminen, jolla röpöhiukkaset saa irti.

Mutta asiaan; onko muilla millaisia kokemuksia muiden valmistajien sprayprimereistä, onko jotain tiettyä tuotetta ylitse muiden?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
thamus

Re: parhaat primer sprayt

Viesti Kirjoittaja thamus »

Suoraan sanottunu jos on vain spray primer niin ei voi taata että hyvä tulee aina, joko on huonosti ravisteltu tai liian lähellä.
vaihtoehtona on ihan ruiskumaalattava jolloin ei tarvitse ponnekaasus loppumista pelätä tai pensselillä vaan käydä läpi kaikki. Minä teen nykyään niin koska sain tarpeekseni sen sprayn ostamisesta 6-12 euroa purkista kun samalla rahalla saat suoraan 3 enemmän primeria jota ruiskumaalata tai maalata perinteisesti pintaan.

Ponnekaasu voi kuulemma aiheuttaa rosoisuutta, mutta kuka tietää noista..

Olen kyllä kuullu että moni saa hyviä tuloksi moilla sprayllä, en vaan itse jaksa pelleillä enää noila.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itsellänikin on army painterin valkoista ja sitä muuten pitääkin suihkuttaa läheltä. Muuten tulee tosi huonoa jälkeä. Minusta se valkoinen nyt vain on yksinkertaisesti melko huonoa ainetta. Erikoista jos et ole muiden ap maaliesi kanssa havainnut tätä. Ehkä ne ovat parempia, mutta tuo valkea on kyllä hankala käyttää. Jos sumutat liian kaukaa tulee tosi röpelöä ja jos taas läheltä niin yksityiskohdat saattavat joskus mennä piiloon. Johtuen joidenkin maalien hankalasta saatavuudesta olen palannut GW spraymaalien pariin.
Modern cars - they all look like electric shavers.
anwil

Viesti Kirjoittaja anwil »

Jotain tälläistä epäilinkin. Onko muilla kokemuksia muista kuin GW:n tuotteista?
Nopat ja Taktiikka Ry
http://www.nopat.fi
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Itse olen käyttänyt Mastonin valkoista ja mustaa pohjamaalia. Musta toimii erittäin loistavasti, valkoinen lammikoituu läheltä ja kaukaa tulee röpelöistä.
Käyttäisin enemmän valkoista pohjamaalina, mutta kun tuo musta on niin paljon helpompi laittaa.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Dr. Icchan kirjoitti:Itse olen käyttänyt Mastonin valkoista ja mustaa pohjamaalia. Musta toimii erittäin loistavasti, valkoinen lammikoituu läheltä ja kaukaa tulee röpelöistä.
Käyttäisin enemmän valkoista pohjamaalina, mutta kun tuo musta on niin paljon helpompi laittaa.
Minulla on samat ongelmat. Mastonin musta on hinta-laatusuhteeltaan parhautta, mutta valkoisen kanssa tahtoo aina mennä tavalla tai toisella pieleen. Nostaa kynnystä pohjamaalata mitään valkoisella jonkin verran, kun tietää lopputuloksen epäonnistuvan...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Olen minä Mastonin valkoisellakin saanut ihan kelvollista aikaiseksi. Karheutta esiintyy oman kokemuksen mukaan sekä mustassa että valkoisessa, mutta kun malttaa kunnolla hölskyttää ennen suihkutusta, niin ihan hyvä siitä tulee.

Airbrushia en omista, mutta jos sellaista käyttää, niin uskoisin Vallejon polyuretaani-primereiden olevan siihen käyttöön paras vaihtoehto. Itse olen vain siveltimellä ko. tököttejä sutinut, ja ainakin musta toimii merkittävästi paremmin kuin Citadelin tai Formula P3:n mustat. Isot pojat internetissä ovat kertoneet, että airbrushillakin tulee hyvä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Minä olen käyttänyt enimmäkseen Army Paintterin valkoista, ja hyvin on onnistunut. Mastonin mustaa käytän sitten niihin harvoihin juttuihin, mitä haluan mustaksi pohjamaalata. Mastonin valkoista kokeilin kerran, ja tulos oli niin paha failure, etten ole siihen sittemin koskenut.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Kutakuinkin joka spray-tökötillä olen onnistunut saamaan niin karheaa, kuin hyvääkin maalipintaa aikaan (Mastonia, Army Painteria, Vallejoa ja jotain satunnaisia automaaleja). Tuntuu riippuvan välillä enemmän maalauspaikan feng shuista kuin mistään järjellisestä. Tai sitten on jäänyt maalit sekoittamatta kunnolla. Nykyisellään pohjamaalina toimivat aika pitkälti Mastonin valkoinen ja harmaa. Tekniikat kai kehittyneet siihen suuntaan, että noilla saa vähimmällä vaivalla hyvän lopputuloksen. Army Painterin värikkäät primerit tosin houkuttelevat välillä, kynäruisku normaalin pohjamaalin päälle taitaa kuitenkin tulla halvemmaksi.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”