WHFB Liiga 4
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: WHFB Liiga 4
Muutama näkemysero tuli kun katseli listaa (näkemys erot olivat odotettavissa, koskahan minä Hapid olemme jostain armeijalistasta joskus samaa mieltä? Ei koskaan).
Dragonbane gemin olisin laittanut Scarille ennemmin kuin Slannille, Slanni on kuitenkin 2 rivissä suojassa close combatilta kun taas Scar on b2b ottamassa hittejä vastaan. Toki Slannille lisäsuoja ei ole koskaan pahitteeksi, epäilen vain että flaming attakceja slanni ei pahemmin tule liigassamme kohtaamaan.
Scarin burning blade of sotekin olisin myös vaihtanut johonkin ei flaming attakc weaponiin, nyt minun Grand Master huutaa chalengea mielihyvin (ihan kuin muutoin ei olisi huutanut). Luultavasti molemmille olisin laitellut ASF magic weaponit kätösiin tai jotain +1 tai +2A weaponia.
Jokatapauksessa "puutteista/virheistä" huolimatta lista näyttää kilpailukykyiseltä ja monipuoliselta. Ja onhan hyvä muistaa että lista on Hapidin eikä minun, joten mitäpä sitä valittelemaan.
Joten koskas liskot lähtee näyttämään miten se Empire kaatuu liskoilla? Voidaan pyytää vaikka Henkka katsomaan, voit sitten opettaa miten liskoilla pelataan ;)
Sitten meiltä puuttuisi enään virallisesti Helffien lista, epävirallisesti myös Beastmenien (tiedä sitten tulevatko liigaan vai ei).
Huomenna 30.11.2012 olisi sitten viimeinen listojen palautuspäivä! Eipä tuo kiveen hakattu silti ole, pieni myöhästyminen mitään haittaa. Pääasia on että saamme mukavan ja monipuolisen liigan aikaiseksi porin seudun harrastajille.
Dragonbane gemin olisin laittanut Scarille ennemmin kuin Slannille, Slanni on kuitenkin 2 rivissä suojassa close combatilta kun taas Scar on b2b ottamassa hittejä vastaan. Toki Slannille lisäsuoja ei ole koskaan pahitteeksi, epäilen vain että flaming attakceja slanni ei pahemmin tule liigassamme kohtaamaan.
Scarin burning blade of sotekin olisin myös vaihtanut johonkin ei flaming attakc weaponiin, nyt minun Grand Master huutaa chalengea mielihyvin (ihan kuin muutoin ei olisi huutanut). Luultavasti molemmille olisin laitellut ASF magic weaponit kätösiin tai jotain +1 tai +2A weaponia.
Jokatapauksessa "puutteista/virheistä" huolimatta lista näyttää kilpailukykyiseltä ja monipuoliselta. Ja onhan hyvä muistaa että lista on Hapidin eikä minun, joten mitäpä sitä valittelemaan.
Joten koskas liskot lähtee näyttämään miten se Empire kaatuu liskoilla? Voidaan pyytää vaikka Henkka katsomaan, voit sitten opettaa miten liskoilla pelataan ;)
Sitten meiltä puuttuisi enään virallisesti Helffien lista, epävirallisesti myös Beastmenien (tiedä sitten tulevatko liigaan vai ei).
Huomenna 30.11.2012 olisi sitten viimeinen listojen palautuspäivä! Eipä tuo kiveen hakattu silti ole, pieni myöhästyminen mitään haittaa. Pääasia on että saamme mukavan ja monipuolisen liigan aikaiseksi porin seudun harrastajille.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
No niin, nyt vois pikkuhiljaa alkaa uskomaan tuota Hapidin listaa. Säilytetään vielä pieni muokkausvara :) Mutta ihan näppärältä perus liskolistalta näyttää. Itemit tietty osin erikoiset mutta niillä on tietty joku ajatus. Se on sitten toinen juttu onnistuuko niiden ajateltu käyttö (mutta näin se on kaikilla muillakin). Esim tuo vetu jolla -4 as, tuplahaavat johonkin charruun+ asf. Ihan ajatusta mutta saatko sitten ne vastakkain tappelemaan? Toisella hiukka kallis 6+ wardi, vaikkakin antaa +1 saveen. Samoilla linjoilla runtin kanssa slannin tuliwardista, toisaalta ei siitä haittaa ole. Ja kun kuitenkin noita liekkijuttuja kerran liigassa on. Ja mitä tulee tuohon grandmaster haastehuutoon, niin ei sen tarvi heti tuolla veteranilla sitä vastaanottaa. Tuo temppelien mr lippu myös hieman?? Toisaalta 6+ on parempi kuin ei mitään. Ja tarkoitus onkin varmaan antaa slannille 3+ wardi tiettyjä loitsuja vastaan.
Hapidin suunnitelmat on siis paljastettu. Nyt se on ihan paskana ja muokkaa listan :D
Hapidin suunnitelmat on siis paljastettu. Nyt se on ihan paskana ja muokkaa listan :D
Niin kumpi opettaa kumpaa :DRunt kirjoitti: Voidaan pyytää vaikka Henkka katsomaan, voit sitten opettaa miten liskoilla pelataan ;)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
-
Henkka1986
tänään lyö yhteen liskot vs vampire klo 16-17 saas nähdä miten käy =) onneks on koti kenttä etu !
Josko Hapidi opettaisi Henkkaa, tuo tuli siitä kun Hapidi naurahti luettuaan Empire vs Lizardmen taisteluraportin.syrja kirjoitti:Niin kumpi opettaa kumpaa :DRunt kirjoitti: Voidaan pyytää vaikka Henkka katsomaan, voit sitten opettaa miten liskoilla pelataan ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ilmeisesti Timon VC:tä vastaan on pelit, heitetäämpä taas veikkausta pöytään. 20-0 VC:lle veikkaampa että tuntemattomuut tekee tepposet VC armeijan osalta.Henkka1986 kirjoitti:tänään lyö yhteen liskot vs vampire klo 16-17 saas nähdä miten käy =) onneks on koti kenttä etu !
siis toi mun scarihan on ihan samantyyppinen ku sun vampire lord syrjälä, ukko jota koitetaan välttää viimiseen asti. jtn wardeja koittanu vähä kaikille kattoa ja mr lippu sen takia koska magiaa on muutenkin paljon.
ja toi burning bladehan on ihan kätevä esim. sun tankkeja vastaan?
ja toi myllysen grand master? mitä helkkarii ihan ku se ois joku jumala? mun muistaakseni mä tapoin sen jollai kääpiö ressukalla ku pelattiin tos loppukesästä.
eikö heavy armourista saakkaan +2 saveen lisää?
***** taidan jäädä koko liigasta kokonaan pois, kyl mä vittuiluu voin muuallaki kuunnella
ja toi burning bladehan on ihan kätevä esim. sun tankkeja vastaan?
ja toi myllysen grand master? mitä helkkarii ihan ku se ois joku jumala? mun muistaakseni mä tapoin sen jollai kääpiö ressukalla ku pelattiin tos loppukesästä.
eikö heavy armourista saakkaan +2 saveen lisää?
***** taidan jäädä koko liigasta kokonaan pois, kyl mä vittuiluu voin muuallaki kuunnella
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Ai et tuukkaan ottaa helppoa voittoa?Hapid kirjoitti:
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Nooh. Mut täällä sitä on mukavampi kuunnella :) Eikä sulle nyt ole oikeesti kauhiasti vinoiltu. Niin toi heavy armor juttu. Laitoin vähän epäselvästi. Juu saat +2 saveen. Tarkoitin sillä +1:llä et tuo gambler antaa sen normikamojen light armoriin nähden.
Mutta juu minä en ole tänään pelaamassa. Mielenkiinnolla odotan miten käy. Veikkaan myös etua vampiireille. Toisaalta Timo ei taida tuntea "irkku"Henkkaa ja sen noppia :) Joten voi räjähtää kyllä vampiirienkin rivit. Mutta taas toisaalta Henkka on kyl noiden irkkujen myötä yleensä tehnyt itelleen pahemmat vahingot
Mutta juu minä en ole tänään pelaamassa. Mielenkiinnolla odotan miten käy. Veikkaan myös etua vampiireille. Toisaalta Timo ei taida tuntea "irkku"Henkkaa ja sen noppia :) Joten voi räjähtää kyllä vampiirienkin rivit. Mutta taas toisaalta Henkka on kyl noiden irkkujen myötä yleensä tehnyt itelleen pahemmat vahingot
Burning blade on kätevä, ketään sitä ei olekkaan väittänyt. Toimii hyvin ihan kaikkia vastaan oli savet sitten millaiset tahansa, perus ritariakin kaatuu mukavasti kunhan saa woundattua vain.Hapid kirjoitti: ja toi burning bladehan on ihan kätevä esim. sun tankkeja vastaan?
Grand Master ei nyt olekkaan kovimmasta päästä tämän pelin lordeja mutta kuitenkin sellainen hahmo joka on hyvä ottaa huomioon kun se vastaan astelee runefangin kanssa. Kova se on silloin vasta kun vastustaja iskee flaming attakceja (+1Save +2Ward).
Ketään täällä ole edes viellä vittuillut sinun listastasi. Jos nyt minun kommenttiini vetosit niin edelleen listasi on sinun, ei minun (ihan hyvä lista se on [jos lista olisi minun niin pieniä muutoksia olisi tullut]). Herneitä kannata nekkuun vetää jos vähän jaamme näkemyksiä asioista keskenään. Mielestäni tämä on huomattavasti lähempänä vittuilua:
Muutenkin eikös pieni uhoaminen/mollaaminen ole aina kuulunut Porin liigaamme? Peleissä puolestaan pahempaa tuittuilua ei ole ainakaan omalle kohdalleni viellä osunut, joten osaamme me käyttäytyäkkin.Hapid kirjoitti:siis luin äsken tuon taisteluraportin enkä voinu muuta ku nauraa. mitä helkkarii se iltane oikeen pelleili??? ja myllynen vielä eilen puhelimessa sanoi mulle että pelaat sitte ekan pelin henkkaa vastaan jotta näät miten liskoilla kuuluu pelata. WTF??? ja pienet naurut päälle vielä :D
Ja jos pienestä suun soitosta pitäis suuttua niin meikäläisestähän ei mitään täällä kuuluis... niin juu, enään ne ritarit ja jouskarit maalaamatta + 10 manta armia, hieman jäi vähiin noiden liiga figujen maalailu, kun halusin saada niihin graalin ritareihin värit(ja infinityyn).
siis ton kohdan jälkeen mulla naksahti, siis mitä vittuu, just päivällä istuin pytyllä ja luin uusinta white dwarffia ja siinä oli joku chaos armeija jossa oli warrioreille ostettu toi sama lippu et ihan ku mä olisin ensimmäinen joka olis ikinä semmosen ostanu listaan. ja vielä pienet naurut päälle :>syrja kirjoitti: Tuo temppelien mr lippu myös hieman??
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Niin onhan tuossa pieni yllätysmomentti olemassa molemmin puolin, kun kumpikaan ei tunne entuudestaan toisen pelitapoja. Irkkuttaja Slanni lightning lorella voi toki tehdä tepposet myös VC armeijalle. Varsinkin kun Slanni heittelee sitä magic missileä viellä close combatistakin ollessaa temple guard boxissa.syrja kirjoitti:Mutta juu minä en ole tänään pelaamassa. Mielenkiinnolla odotan miten käy. Veikkaan myös etua vampiireille. Toisaalta Timo ei taida tuntea "irkku"Henkkaa ja sen noppia :) Joten voi räjähtää kyllä vampiirienkin rivit. Mutta taas toisaalta Henkka on kyl noiden irkkujen myötä yleensä tehnyt itelleen pahemmat vahingot
Kertokaapas sitten miten pelissä kävi? Jonkin sortin raportti olisi myös kiva.
Veikkaampa silti että kaikki armeijat ovat hieman kusi sukassa VC armeijoita vastaan, tai ainakin itselläni on tuollainen perstuntuma tällä hetkellä. Ei oikein tiedä miten noihin Etherealeihin pitäisi suhtautua kun ei ole ennen tullut vastaan. Asiaa toki ei helpota 2*Therrorgheist tai mättö lordi jonka lähelle ketään ei halua jalallaan astua. Peli strategia siis viellä kehittämättä itselläni VC armeijoita vastaan mutta eiköhän se siitä selkeydy kun toiselta armeijalta otan ensiksi 20-0 pataan =)
Syrjä varmaan ajoi takaa sitä että se Mr on temppli kaartilal muutenkin jos on Slanni yksikössä ja MR ei keräänny. Paitsi Tzeentchilä joka sa sen +1 jokaiseen wardsaveen jota se heittää... +5 parry save sen 3 panssarin isäks, vasta sen jälkeen tajusin miksi Brettien wardia kirotaan.
Hei muuten oliks, Terrorgheis flying?
Osaahan se juu lentää, kivasti pääsee aina chargeilta piiloon ja huutelemaan.
WS3 S5 T6 W6 I3 A4 6+Rege, Terror. Huuto: 2D6+jäjellä olevat W:t VS vastustajan ld, kaikki mitä menee ld:n yli niin woundaa ilman armour savea.
Olisko ne tärkeimmät siinä?
WS3 S5 T6 W6 I3 A4 6+Rege, Terror. Huuto: 2D6+jäjellä olevat W:t VS vastustajan ld, kaikki mitä menee ld:n yli niin woundaa ilman armour savea.
Olisko ne tärkeimmät siinä?
Jaaha, nyt kun sitä HKBtä olis tarvinnut se jäi kotiin, no onneks on edes heavens antamassa lisää lämää lentäviin. Ja trebut, jos vaihteeks osuisivat.
Niin meinasin vaan et slannil ois sit 3+ ward tietyihin loitsuihin, ei sillä itellä ole mitään automaattista magic ressua. Mutta taas tärkeä lisäsuoja tärkeälle ukolle. Tietty templeguardilaisilla on sit vaan 6+ ward niitä loitsuja vastaan. Mut niiden tarkoitus nyt on muutenkin suojata sammakkoa. Eli mr 1 on vähän kehno itessään, ellei ole jotain wardia pohjalla. Kuten just noilla teeentsiwarruilla. Ja se 5+ wardihan on tunnetusti älytön :) Joo en unohda :D......joko lepyit kiusaamisesta?ManAtArm kirjoitti:Syrjä varmaan ajoi takaa sitä että se Mr on temppli kaartilal muutenkin jos on Slanni yksikössä ja MR ei keräänny. Paitsi Tzeentchilä joka sa sen +1 jokaiseen wardsaveen jota se heittää... +5 parry save sen 3 panssarin isäks, vasta sen jälkeen tajusin miksi Brettien wardia kirotaan.
Ja Ville tuossa nuo terrorin tärkeimmät jutut jo tais kertoa. Niin se saa sit rääkästä sen huutonsa myös taisteluun/tappelussa olevaan yksikköön. Ja sen huudon kantama on vaan 8" ja vaatii lossin. Mut kun lentää niin...Mutta kyllä sen melko hyvin tappelussa saa sulatettua. T6 nyt suojaa mut 6+rege ei sit enää niinkään.
edit: Niin ja mitä noihin white dwarffin listoihin tulee niin...ne nyt on melko usein lähinnä naurettavia. Järjestään esim 5 fastcavalry ukko full commandilla...S3 hero -1 saveen miekalla jne jne. Ja sit naama pokkana selitetään et noi on hyviä ja kannattavia juttuja. Niinkuin joku oikeesti tuollaisia tekis. No pakko ottaa kyllä hiukan takas ja myöntää, et noihin on tullu kyl muutosta järkevämpiin suuntiin. Mut edelleen esiintyy jotain hölmöilyjä. Mut oikeesti ei tarvii mennä ajassa pitkälle taakse,kun hölmöjä juttuja vielä esiintyi enemmän.
Ei ne edelleenkään ole mitään ylivoimaisia. Tietty vaikeutta tuo se, et valtaosa ei ole pelannut niitä vastaan ennen. Etherealit tietty ilkeitä mut esim mun hexit tuhoutuu todennäköisesti 2 vuorossa isoa boxia vastaan. Vaikkei niillä oiskaan yhtään maagista iskua mukana. Gheisteistä jo aiemmin mainitsinkin. Mättöloordit nyt on aina oma lukunsa, mutta kyllä nekin tapettavissa on. Ja edelleen pidän Anttia ennakkosuosikkina....sillä on tiettyhomma mistä en tykkää. Katotaan hoksaako se sitä....Ja jos ei hoksaa niin lällärihousu Anton kertoo sen sille kuitenkin :DRunt kirjoitti:Veikkaampa silti että kaikki armeijat ovat hieman kusi sukassa VC armeijoita vastaan, tai ainakin itselläni on tuollainen perstuntuma tällä hetkellä. Ei oikein tiedä miten noihin Etherealeihin pitäisi suhtautua kun ei ole ennen tullut vastaan. Asiaa toki ei helpota 2*Therrorgheist tai mättö lordi jonka lähelle ketään ei halua jalallaan astua. Peli strategia siis viellä kehittämättä itselläni VC armeijoita vastaan mutta eiköhän se siitä selkeydy kun toiselta armeijalta otan ensiksi 20-0 pataan =)
Ai niin helffi listaa ei ole vielä näkynyt, et sieltä voi myös tulla ilkeyksiä.
Mitä mindgameja se taas koittaa.. :Dsyrja kirjoitti: Ja edelleen pidän Anttia ennakkosuosikkina....sillä on tiettyhomma mistä en tykkää. Katotaan hoksaako se sitä....
Pahoittelut että meni viime tipalle listan kanssa, mutta tuossa sitä nyt olisi :)Lords
Archmage (330 pts)
+General
+level 4
+talisman of preservation
+earthing rod
+lore of death
Heroes
Mage (175 pts)
+level 2
+ sigil of asuryan
+lore of fire
Noble (135 pts)
+battle standard bearer
+armour of caledor
Core
30 Lothern Sea Guard (415 pts)
+full command group
+shields
10 Archers (115 pts)
+musician
10 Archers (115 pts)
+musician
Special
20 Swordmaster (355 pts)
+full command group
+Bladelord has: skeinsliver
20 White lion (390 pts)
+banner of sorcery
+full command group
+Guardian has: the gem of courage
Tiranoc Chariot (85 pts)
Tiranoc Chariot (85 pts)
Rare
Repeater Bolt Thrower (100 pts)
Great Eagle (50 pts)
Great Eagle (50 pts)
Pisteitä yhteensä 2400
Lords 13,75%
Heroes 12,92%
Core 26,88%
Special 38,12%
Rare 8,33%
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Noniin peli pelattu ja noh näin siinä
orastava 20-0 voitto vc:lle kääntyi yhden sääntöunohduksen jonka muistin jälkeenpäin muutti tuloksen 20-0 häviöski
lizardmen 20
vc 0
:D
orastava 20-0 voitto vc:lle kääntyi yhden sääntöunohduksen jonka muistin jälkeenpäin muutti tuloksen 20-0 häviöski
lizardmen 20
vc 0
:D