[Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: [Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu
Joo, siis peruspelihän on simppeli ja hyvä. Tietty ilman erikoisjuttuja saattaisi olla vähän tylsänkin puoleinen. Mutta joo, onhan tuo suosittu ja ihan syystä. Itse vaan mielummin pelaan lautapeleinä optimointipelejä ja sellaisia jotta olisi mahd. vähän mahdollisuutta ns. "rikkinäisiin" sääntöihin tai juttuihin. Myös että lähtökohdat on täysin samat. Tottakai se on masiinassakin pisteiden muodossa tulee, mutta kuitenkin. Figupeleissä itse pelaan enemmän sen fiilistelyn takia yleensä kuin varsinaisen pelin tai säännöstön. Lähinnä jo siitä syystä, että sääntöjen puolesta lautapelit tuppaavat olemaan mielestäni mielenkiintoisempia. Figupeleissä taasen juuri se fiilis, kun on hienosti maalatut ukot ja maastot sun muut on mulle se juttu.
Itsellä on kevyt ongelma tuo optimointi. Pitäisi pelata sitten niin pirun kovaa jos pelaa, että koin raskaaksi wm/h aloittelun, kun tuli kiusaus opetella jo etukäteen kaikkien jutut ulkoa. Ehkä pieni downshiftaus tän kanssa ja rentoa kaljottelupelailua.
WM/H on kyllä harvinaisen raaka ja aika veemäinenkin kun aluksi opettelee. Tosiaan kun yhdellä jutulla voi toinen voittaa koko pelin. Pelaamallahan sen sitten parhaiten oppii sitten.
Itsellä on kevyt ongelma tuo optimointi. Pitäisi pelata sitten niin pirun kovaa jos pelaa, että koin raskaaksi wm/h aloittelun, kun tuli kiusaus opetella jo etukäteen kaikkien jutut ulkoa. Ehkä pieni downshiftaus tän kanssa ja rentoa kaljottelupelailua.
WM/H on kyllä harvinaisen raaka ja aika veemäinenkin kun aluksi opettelee. Tosiaan kun yhdellä jutulla voi toinen voittaa koko pelin. Pelaamallahan sen sitten parhaiten oppii sitten.
Kalat meni kotio...
Warmachinessa ei kovin helpolla saa rikkinäistä, paitsi cygnarin uudella Nemolla ja sähkötolpilla mutta nämäkin on aika helppo estää, yleensä vaikka kuinka paljon joku on mietinyt miten optimoi omat joukkonsa niin kyllä sieltä joku reikä löytyy. Pisteet on aika hyvin tasoitettu eikä kenelläkään ole oikein mahdotonta footslogga tai muuta spammi armeija mahdollisuutta. Noh kaikki tykkää mistä tykkää, se ei peliä pahenna vaikka itse tykkää fiilistellä, warmachineen ei nyt ole tietysti maastoa mutta ei muutako itse van steampunkkia väsäämään.
Nooh missä porukassa itse olen pelannut, ei mitään uuber optimointia ole vastaan tullut, mitä nyt affinity ja muut Ua synergiat ovat aika kelvää tavaraa.
Ja eipä oikein downshiftaustakaan näe tarvittavaksi on ihan rentoa ja mukavaa peliä ollut, mutta kyllä kalja maistuisi pelatessa, ei harkkari muutako kaljat messiin ja pelailemaan, kyllä laina-armeijakin täällä on että voi tulla vähän rennompaa machinea pelailemaan.
No se tekee aika raa'aksi kun caster kill lopettaa pelin, eli vähän on tällaista assasinaatio henkeä kokoajan ilmassa.
Niinpä, peleihin vaan niin kyllä sitten oppii, ittekin olen vimmeisistä peleistä (5) ottanut jokaisessa turpaan niin että soi mutta kyllä jokaisesta jotain on päähän jäänyt.
Nooh missä porukassa itse olen pelannut, ei mitään uuber optimointia ole vastaan tullut, mitä nyt affinity ja muut Ua synergiat ovat aika kelvää tavaraa.
Ja eipä oikein downshiftaustakaan näe tarvittavaksi on ihan rentoa ja mukavaa peliä ollut, mutta kyllä kalja maistuisi pelatessa, ei harkkari muutako kaljat messiin ja pelailemaan, kyllä laina-armeijakin täällä on että voi tulla vähän rennompaa machinea pelailemaan.
No se tekee aika raa'aksi kun caster kill lopettaa pelin, eli vähän on tällaista assasinaatio henkeä kokoajan ilmassa.
Niinpä, peleihin vaan niin kyllä sitten oppii, ittekin olen vimmeisistä peleistä (5) ottanut jokaisessa turpaan niin että soi mutta kyllä jokaisesta jotain on päähän jäänyt.
Joo, kyllä mää noita alligaattoreita nyt varmaan tilaan tässä johonkin pistemäärään piakkoin. En usko, että maalaamattomilla jaksan enää itse pelata. Maastoa mulla on hyvin kyllä, kun on mordheimia tullut joskus enempikin pelailtua. Ne varmaan noin aluksi välttää. Valmismaastoja muutenkin tullut käytettyä vaihtelevammin, itsehän niitä on kiva vääntää. Downshiftauksella tarkoitin tässä tapauksessa, että keventäisi vähän omaa henkistä tilaa pelin suhteen :) Kyllähän mullakin noita Khadoreita on vielä jotain jäljellä, vaikka erikoisemmat ukkelit taisin myydä Geratsulle. Muistaakseni en tainnyt voittaa yhtään peliä masiinaa, kun sitä pelailin. Enkä kyllä kovin montaa peliä kerennyt näkeenkään, ehkä yhteensä viisi tai jotain.
Kalat meni kotio...
Eipä ole muuten paljoa noita Blindwater Congregation hemmoja vielä. Voi olla ihan hauska armeija, muistaakseni yhen battlereportin nähnyt.
Kävin eilen porin pelikaupassa niin siellä on hienot paikat missä voi pelailla, 2 iso pöytää missä aika hyvää maastoa, siellä vois järjestää warmachine pelejä.
Uuh, mordehim, millanen se on, onko helppo vai vaikea alottaa.
Kävin eilen porin pelikaupassa niin siellä on hienot paikat missä voi pelailla, 2 iso pöytää missä aika hyvää maastoa, siellä vois järjestää warmachine pelejä.
Uuh, mordehim, millanen se on, onko helppo vai vaikea alottaa.
Mordheim on GW:n fantasia skirmishpeli. Ideana pelata kamppista, jossa hahmot saavat kokemusta ja uusia varusteita yms.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mordheim
Säännöt on täynnä reikiä kyllä, että en suosittele suoraan sillä alottaan. Tosi hauskoja pelejä sen parissa tullut kyllä koettua. Siihen on tehty paranneltu säännöstö myös, jota oon ehdotellut aloitettavaksi täällä joskus aiemminkin.
Tässä linkki tuohon mielestäni parempaan coreheim säännöstöön:
http://www.coreheim.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Mordheim
Säännöt on täynnä reikiä kyllä, että en suosittele suoraan sillä alottaan. Tosi hauskoja pelejä sen parissa tullut kyllä koettua. Siihen on tehty paranneltu säännöstö myös, jota oon ehdotellut aloitettavaksi täällä joskus aiemminkin.
Tässä linkki tuohon mielestäni parempaan coreheim säännöstöön:
http://www.coreheim.com/
Kalat meni kotio...
Mordheim on kyllä oikein mainio skirmaripeli raunio kaupungissa. Jossa kasvatetaan jengiä ja niiden kykyjä/varusteita. GW:n sivuilla on ihan virallisetkin säännöt olemassa http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =21500021a
Siinä on omat heikkoutensa. Itse olen sitä joskus pelannut kyllästymiseen asti. Mutta voisi sitäkin joskus taas herätellä, jos ehtii. Noihin coreheimin sääntöihin en ole perehtynyt muutakuin joskus lukemalla.
Siinä on omat heikkoutensa. Itse olen sitä joskus pelannut kyllästymiseen asti. Mutta voisi sitäkin joskus taas herätellä, jos ehtii. Noihin coreheimin sääntöihin en ole perehtynyt muutakuin joskus lukemalla.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Joo, kyllähän ne perussäännötkin toimii, olettaen että pelaamassa on todellisia herrasmiehiä. Muuten ne on vaan aivan täynnä selkeitä no brainer valintoja. Tekee pelistä tylsänpuoleisen. Toki tuota voidaan vaikka Syrjän kanssa joskus demotella. Ainakin. Inun puolestani. On se vaan pirun hauskaa, se kun ukot kehittyy sun muuta. Itse kanssa tuli joskus jauhettua kyllästymiseen saakka sitä, ei tosin enää vuosiin, että miksipäs toisaalta ei.
Kalat meni kotio...
Joo miksei, kunhan sopiva ajankohta löytyy. Itellä kans monen vuoden tauko pelissä et vaatii kyllä ens hieman päivittelyä sääntöihin. Mutta tämä herra(?) hienoine maastoineen taitaa olla melko aktiivi mordeimissä joten hän voisi olla ehkä paras tuohon demotukseen. Ainakin hiton komeet puitteet on tehny ja kustannustehokkaasti http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 46&t=98483
Ja mainostetaas kaveria vielä lisää, jos on joltain mennyt ohi http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 46&t=98889 todella siistejä!
Mutta mutta jatkakaa nyt noita masiina juttujanne ettei tarvi otsikkoa vaihtaa...:)
Ja mainostetaas kaveria vielä lisää, jos on joltain mennyt ohi http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 46&t=98889 todella siistejä!
Mutta mutta jatkakaa nyt noita masiina juttujanne ettei tarvi otsikkoa vaihtaa...:)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Joo pientä derailia kieltämättä. Tarviipa käydä nostamassa keskustelu uudestaan esille oikeaan topicciinsa. Tuli meinaan fiilistä vähän tähänkin, tuon coreheimin lueskelun myötä.
Kalat meni kotio...
Nyt sitä peliä!! Pelikauppa on hyvä paikka pelata. Seuraava maanantai olis hyvä itselle. Lähtekää ny joku pelailee.
Joo, vois siellä pelailla, löytyykö sieltä mitään maastoja käyttöön? En pysty sopimaan kovin etukäteen menemisiä, mutta koitetaan.
Soi viulu
On siel pari pöydällistä maastoja hammeririntamalle, joten kuvittelis piisaavan tähänkin =)
Nooni Fuck yeah. Mennäänkö siis maanantaina vai mikä päivä sopii, ittellä lauantai ja sunnuntai kuluu kaljottelemassa mutta toi maanantai olisi aivan unelma.
Mikäs olis piste määrä. Juu kyllä siellä sitä maastoa on ja pitäisi vielä tulla lisää kohta.
Mikäs olis piste määrä. Juu kyllä siellä sitä maastoa on ja pitäisi vielä tulla lisää kohta.
Maanantai sopii, pääsen koulusta vasta 4 maissa niin sen jälkeen. Pojoi vois olla se 35, eiks se joku standardi ollu.
Soi viulu
Asia selvä nähdään siellä.
Mikä mahtaa olla Porin tämän hetkinen WM/H meininki? Onko meillä viellä pelaajia olemassa, katsellut tuossa että väki on laittanut armeijoitaan myyntiin. Vai onko kenties armeijanvaihdokset menossa itse kullakin.
Tiedän sitten hieman mitä tuon oman figu läjäni kanssa teen "maalaan ja pelaan/myyn"?
Tiedän sitten hieman mitä tuon oman figu läjäni kanssa teen "maalaan ja pelaan/myyn"?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mie ainakin olen hieman kanssa tsiikaillut, että Jyri niitä ukkeleitaan kovasti myy. Haluaa Faba-armeijaakin vaihdossa kenties, niin on kovasti tehnyt mieli tarjota vähän örkkejäni. En ole kuitenkaan viitsinyt vielä kun ei ole niin hot armeija tullut vastaan. Nää on muuten kalliita ukkeleita ostettavaksi käytettynäkin. Pari kertaa kysynyt, että mihin hintaan ja hui kauhia.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Joo, laitoin machinet myyntiin, ei mikään pakko niisä päästä eroon, katsoin vaan että minkä arvosia noi olis käytettyinä, ei hirveen kun kukaan ei ole ottanut Menotheista yhteyttä vaikka alenanut hintaa useasti. Fabaan ajattelin tutustua kyllä, varmaan Welf porukan ostan huomenna kun cygnar porukan sain myytyä eilen. Se että porukka ei vaan porissa pelaa machinea vaikutti aika paljon tähän, tarvii katsoa sitten joskus kun private press laajenee ja tulee suositummaksi, jos tekisi sellaisen armeijan mikä kiinnostaa. Menothit on vielä kyllä pelikunnossa.
Welffeillä lähdet yrittämään faban puolelle? Hieno homma että joku uskaltaa Welffejä lähteä peluutteleemaan näinä vaikeina aikoina. Welffit kun eivät ole nykyisessä 8th:ssa vahvimmasta päästä, mutta ehkä saavat uuden kirjan muutaman vuoden päästä ja täten nousevat takaisin taistoon. Ei kannata kuitenkaan pelästyä, kyllä welffeillä edelleen pystyy pelejä voittamaan mutta se vaatii hieman enemmän kuin keskiverto armeijalta.
Kait sitä sitten itsekkin pitänee rapsutella jonkin sortin myynti-ilmoitus, katsotaan nyt kuitenkin jos jättäisin jokusen hyllyyn niin voisi viellä pelata. Ennen kuin myynti-ilmoituksen raapustan niin mikäs antin ja kumppaneiden tilanne on?
Kait sitä sitten itsekkin pitänee rapsutella jonkin sortin myynti-ilmoitus, katsotaan nyt kuitenkin jos jättäisin jokusen hyllyyn niin voisi viellä pelata. Ennen kuin myynti-ilmoituksen raapustan niin mikäs antin ja kumppaneiden tilanne on?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Itsellä jäi gatormenit saamatta maelstromin mentyä nurin. Enkä ole asiaa tolkuttomasti pidemmälle sen jälkeen miettinyt. Toki olisi toi FoW ja Saga menossa jo. Että varmaan joka tapauksessa keskityn niihin tällä hetkellä enemmän. Vaikka Saatanpa hordesiinkin ukkoja hankkia vielä jossain vaiheessa. Harrastuksen luonne tietty on sellainen, että hommat etenee yleensä varsin rauhallisesti. Kärsivällinen kannattaa siis olla.
Kalat meni kotio...