Commander Shas'El
plasma rifle
missile pod
hw-multi tracker
shield drone
2 XV8 Shas'ui
2 plasma rifle
2 missile pod
2 multi tracker
8 fire warrio
shas'ui
8 fire warrior
shas'ui
4 pathfinders
devilfish
disruption pod
2 seeker missile
10 kroot
Hammerhead
railgun
smart missile system
target lock
multi tracker
blacksun filter
disruption pod
Hammerhead
railgun
smart missile system
target lock
multi tracker
blacksun filter
disruption pod
Elikkäs tämmöisellä listalla mentiin eilisen turnaukseen. Viimehetkellä tein pikku muutoksia eli vaihdoin firewarrioreiden photonikranaatit, railheadien decoy launcherit ja suittien bs-filtterit kahteen seekkeriin ja shield droneen. Molemmilla variaatioilla olen 1k turnausta pelannut ja näin jälkikäteen voi sanoa että vaihdos kannatti.
3+ coverissa lentävät skimmerit on kovia. Ammuntaan ei tainnut pudota kuin yksi, ja sekin meltaan. Lähiksessä ne sitten kuolee jos joku niihin ylettyy.
Suittien kanssa saa edelleen olla tosi tarkkana. Vastustajalta löytyy useimmiten yksikkö joka pystyy kerralla ampumaan koko suittiryhmän pois pöydältä jos ei olla coverissa tai shield drone pettää. Kalliimman pomon ottaisi mielellään koska parempi BS, W ja ld, mutta hinta on kova ja samalla lailla se instakillautuu ensimmäiseen krakmissileen.
Jalkaväkipainotteista listaa vastaan ollaan vähän ongelmissa (etenkin jos powerarmor) vaikka pulseriflejäkin löytyy ihan mukavasti. Infantry juoksee kuitenkin melko nopeasti pöydän halki ja sitten ollaankin lirissä. Ajoneuvot eivät ole ongelma kun kaikki yksiköt krootteja lukuunottamatta saa ne ampumalla hajalle. Hajonneesta ajoneuvosta löytyvät ryhmät saakin sitten rikottua kiitos smart missileiden ja firewarrioreiden.
Seekermissilet otin mukaan lähinnä flyereitä varten. Markerlightejä voisi toki olla enemmän, mutta mielummin otan isompia ryhmiä firewarrioreita koska rapidfire. Fireknife-suitit ovat toki kalliita, mutta AP2 maksaa itsensä yleensä takaisin joko ignoraamalla powerarmorit tai +1 damagerollilla tankkeja vastaan.
Krootit voisi varmaan vaihtaa joko yhteen lisäsuittiin tai lihottaa niillä pisteillä joko firewarruryhmiä tai pathfindereitä. Tosin tällä muutoksella lista menisi 100% puhtaaksi gunlineksi jossa ainoa liike on skimmereiden shufflausta. Stealthsuitit olisi mielenkiintoisia kokeilla, mutta sitten pitäisi luopua jostain kalliista.
TAU 1K @ RIXU 3.11.2012
TAU 1K @ RIXU 3.11.2012
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
-
negative89
Re: TAU 1K @ RIXU 3.11.2012
Ihan toimiva lista. Itse olen käyttänyt aina väh. 2 shied dronea crisiksillä. team leader ja sille drone controllerit. Pääasiassa pitää ne suojan takana ja hyppii ampumaan mutta tarvitaessa voi olla myös aukealla shield dronejen ansiosta.
Itse olen huomannut, että flyerit saa melkein tehokkaammin alas crisiksillä jossa tw-missilepod. 3-hengen ryhmästä osuu todennäköisesti 1 ekalla ja sit rerollilla toinen. Myös suhteellisen hyviä all-around joukkoja muita kevyitä vaunuja ja jalkaväkeä vastaan. Ei edes pahan hintaisia. Marketlighteilla on vaan niin vaikea osua ja lisäksi eivät ole niin liikkuvia.
2-hengen broadside ryhmää olen kanssa aktiivisesti käyttänyt 1-2 shield dronen ja advanced stabilation systemin kanssa. Sellanen hytinä, että saavat hammerheadia todennäköisemmin ajoneuvon alas.
Itse olen huomannut, että flyerit saa melkein tehokkaammin alas crisiksillä jossa tw-missilepod. 3-hengen ryhmästä osuu todennäköisesti 1 ekalla ja sit rerollilla toinen. Myös suhteellisen hyviä all-around joukkoja muita kevyitä vaunuja ja jalkaväkeä vastaan. Ei edes pahan hintaisia. Marketlighteilla on vaan niin vaikea osua ja lisäksi eivät ole niin liikkuvia.
2-hengen broadside ryhmää olen kanssa aktiivisesti käyttänyt 1-2 shield dronen ja advanced stabilation systemin kanssa. Sellanen hytinä, että saavat hammerheadia todennäköisemmin ajoneuvon alas.
Ehdottomasti jos olisi pisteitä. Toisen dronen ansiosta ei tarvitse edes heittää ld-testiä siihen ekan dronen kuolemiseen (senkin takia on joskus juostu pöydältä). Yhden dronen taktiikalla on lähinnä ideana suojautua ekan vuoron ammuntaa vastaan ja pärjätä hetken avoimella ellei onnistuta hyppäämään takaisin suojaan.negative89 kirjoitti:2 shied dronea crisiksillä
BS-filtteri pomolle pitäisi myös ostaa.
Halvempi kuin fireknife ja ampuu paremmin kauemmas. Ja toimii ainakin paperilla hyvin flyereitä vastaan.negative89 kirjoitti:tw-missilepod
Tein nopean uhka-analyysin mahdollisista flyereistä ja totesin että jokainen reservistä tuleva vendetta tuhoaa todennäköisesti yhden hammerheadin ennenkuin ehdin tehdä sille yhtään mitään. Tässä valossa tuntuu hölmöltä panostaa liikaa flyereiden tuhoamiseen.
Pelasin muutaman pelin yksinäisillä tw-podi-suiteilla, mutta se nyt on ilmaisia killpointteja vastustajalle. Pitää kokeilla isompaa ryhmää joskus.
Mutta hammerheadit on puolestaan parempia jalkaväkeä vastaan. Ja mobiilimpia. Ja kenties kestävämpiä.negative89 kirjoitti:2-hengen broadside ryhmää olen kanssa aktiivisesti käyttänyt 1-2 shield dronen ja advanced stabilation systemin kanssa. Sellanen hytinä, että saavat hammerheadia todennäköisemmin ajoneuvon alas.
Yleisesti broadsidejä pidetään kai tehokkaampana vaihtoehtona? Pitänee etsiä jostain figut että pääsee käytännössä testaamaan.
-
negative89
Jotenkin ne flyerit olis kyl saatava alas, vaikka onnistuvatkin, kuten sanoit, tuhoamaan jotain pöydältä ennen kuin saa alas niitä. Aegsis defensive fieldin quad gun on kanssa näppärä, varsinkin kun saa ampua vastustajan vuorolla reservistä tulevia. Vieläkö laittaa Stealth teamin käyttelemään sitä niin on vastustajalle päänsärkyä saada ne tuhotuks.
Hammerhead on joo kestävämpi, liikkuvampi ja hoitaa myös infaa. Broadside suitti vaan saa yhtä varmasti osuman kuin hammerhead solid shotilla ja hammerheadin pisteillä saa jo 2 broadsidea. 2:lla on hyvin todennäköisestä saada jopa 2 osumaa TW ansiosta eli vahingon aiheuttaminen on hyvinkin todennäköistä. Smart-missileillä saa myös nätisti heikkoa infaa hoidettua piilon takaa. Joka pelissä olen tähän menessä käyttänyt 2 broadsidea ja tyytyväinen olen ollut. Huonoiten ehkä toiminut Tyranideja vastaan, mut saapahan ainakin termagoniin vahinkoa vaikka tekisikin bioplasma taioista tuon rasittavan toughnessia lisäävän taian. Helvetin kalliita ovat kyl modellit.
Hammerhead on joo kestävämpi, liikkuvampi ja hoitaa myös infaa. Broadside suitti vaan saa yhtä varmasti osuman kuin hammerhead solid shotilla ja hammerheadin pisteillä saa jo 2 broadsidea. 2:lla on hyvin todennäköisestä saada jopa 2 osumaa TW ansiosta eli vahingon aiheuttaminen on hyvinkin todennäköistä. Smart-missileillä saa myös nätisti heikkoa infaa hoidettua piilon takaa. Joka pelissä olen tähän menessä käyttänyt 2 broadsidea ja tyytyväinen olen ollut. Huonoiten ehkä toiminut Tyranideja vastaan, mut saapahan ainakin termagoniin vahinkoa vaikka tekisikin bioplasma taioista tuon rasittavan toughnessia lisäävän taian. Helvetin kalliita ovat kyl modellit.
Hei
Hyvä lista, pelaan itse samanlaisella paitsi krootteja en käytä (tilalla suitteja). Hhead vs broadside on ikuinen kysymys. Harmittaa kun hhead ampuu ohi, tai heittä armor pene ykkösen. Toisaalta iso lätty saa necronit ja ig:n ym itkemään kun osuu.
Itse oon laittanut firewarriorit pathfinderien devilfishiin vuorolla 1 ja Fish of Fury. Nyt kun saa vielä overwatchin laukaukset niin esim 10 firewarrioria ampuu aika monta woundia.
Hyvä lista, pelaan itse samanlaisella paitsi krootteja en käytä (tilalla suitteja). Hhead vs broadside on ikuinen kysymys. Harmittaa kun hhead ampuu ohi, tai heittä armor pene ykkösen. Toisaalta iso lätty saa necronit ja ig:n ym itkemään kun osuu.
Itse oon laittanut firewarriorit pathfinderien devilfishiin vuorolla 1 ja Fish of Fury. Nyt kun saa vielä overwatchin laukaukset niin esim 10 firewarrioria ampuu aika monta woundia.
Lista muuttui huomattavasti tehokkaammaksi kun otin 1,5k peliin liittolaisiksi 2x27 ork boyziä klawinobeilla ja bigmekin kustom forcefieldillä.
Örkit muodostivat seinämän jonka takaa pääsi rauhassa ammuskelemaan railguneilla, pulserifleillä, missilepodeilla ja pulserifleillä. Tilannetta helpotti vielä hammer&anvil-deployment jolloin vastustaja ei päässyt edes yrittämään ork-wallin kiertämistä. Tällä konfiguraatiolla voisi krootit pudottaa kokonaan pois listasta ja ottaa tilalle neljännen fireknifen tai täydentää pathfinder-ryhmää ettei siitä saisi niin helppoa first bloodia.
Örkit muodostivat seinämän jonka takaa pääsi rauhassa ammuskelemaan railguneilla, pulserifleillä, missilepodeilla ja pulserifleillä. Tilannetta helpotti vielä hammer&anvil-deployment jolloin vastustaja ei päässyt edes yrittämään ork-wallin kiertämistä. Tällä konfiguraatiolla voisi krootit pudottaa kokonaan pois listasta ja ottaa tilalle neljännen fireknifen tai täydentää pathfinder-ryhmää ettei siitä saisi niin helppoa first bloodia.