arvaan 37"... oho! sehän tippu closikseen!
- Henri Ketonen
- Henri Ketonen
Fluffillisesti ok, mut säännöllisesti kielletty!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
- Henri Ketonen
- Henri Ketonen
No ne nyt ovat kuitenkin *fair* play pisteitä. Jos säännöissä kielletään lähitaisteluun ampuminen ja sitten 'arvioimalla' vaikka 50" matka lailliseen kohteeseen 30":ksi, niin kyseessä on vähintäänkin sääntöjen kiertäminen.
En nyt ota yhtään kantaa siihen onko se fluffillisesti oikein. Varmaankin riippuu tilanteesta.
En nyt ota yhtään kantaa siihen onko se fluffillisesti oikein. Varmaankin riippuu tilanteesta.
Perustelusi kusee. Säännöissä ei myöskään kielletä vastustajan figujen hajoittamista, siispä moisesta ei pitäisi rokottaa fair play pisteitä, eihän?Niin miksi? Itse en ainakaan tiputtaisi. Sääntöjen mukaista peliä.
Lähäriin ampuminen on niin sikamainen temppu, että itse todennäköisesti ottaisin useammankin pisteen vastustajalta pois.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Se taas vaatii todellakin sen yksikön siellä lähiksen takana mitä vois targetoida. Turnauksessa kyl FP pisteet menis aika nopeesti alas koska se on selkeesti sääntöjen hengen vastasta! Fun fun peleissä voisit mun puolestani vaikka targetoida sitä lähistä jos oltaisiin tästä ennen peliä sovittu.
Älä oikeasti sano että onnistuit missaan tuon jättimäisen neokyltti hymiön lopussa?Nintendomies kirjoitti:Tarkoitin muuten toisin päin...Vladgren kirjoitti:Ihan ok homma, örkit on tunnetusti epätarkkoja looted bassyjensa kanssaNintendomies kirjoitti:Siis että turnauksessa nössöt rupeavat itkemään jos ammun tahallani Basiliskilla lähitaisteluun jossa on vaikkapa 30 örkkiä ja 10 Guardsmania (jäljellä)?
Taitaapa siitä olla mielestäni ollut ihan GW:n taholtakin jotain, jotta tahallinen väärinarviointi tuossa tilanteessa ei ole sallittua. Eli rikot silloin sääntöjä, ja sinua kuuluu siitä rankaista.
Ehkäpä sääntöihin pitäisi lisäta, että yli 12" heitot arvioinnissa aiheuttavat ampuvan laiteen räjähtämisen miehistön käyttötaidottomuuden vuoksi?
Ehkäpä sääntöihin pitäisi lisäta, että yli 12" heitot arvioinnissa aiheuttavat ampuvan laiteen räjähtämisen miehistön käyttötaidottomuuden vuoksi?
- Henri Ketonen
Ja mites erotat tahallisen väärinarvioinnin, jos mä tulen turnaukseen vaikka jonkun Whirlan kanssa arvailemaan lähiksiin, ja koko ajan teeskentelen jotain: "eka kerta kun käytän mitään Guess range - aseita" tms?Teräratas kirjoitti:Taitaapa siitä olla mielestäni ollut ihan GW:n taholtakin jotain, jotta tahallinen väärinarviointi tuossa tilanteessa ei ole sallittua. Eli rikot silloin sääntöjä, ja sinua kuuluu siitä rankaista.
zqmfgb
No jos arvaa sen muutaman kerran ensiks muutaman tuuman sisään oikein ja sitte tulee se lähis ja sit arvailee 12" väärin ni kyl siin voi hiukan ruveta epäilyttämään. Toinen vaihtoehto on et jos arvaa sen 2-3 kertaa 12"väärin ja kokoajan se tippuu siihen lähikseen ni kyl toiki alkais ainakin mua epäilyttämään vaikka mitä selittäisit!
Huonona esimerkkinä minä voin varastaa sinulta lompakon, jos kukaan ei näe, en ole syyllinen. Oikein, ja kaikilla on mukavaa? Varmasti.Nintendomies kirjoitti:Ja mites erotat tahallisen väärinarvioinnin, jos mä tulen turnaukseen vaikka jonkun Whirlan kanssa arvailemaan lähiksiin, ja koko ajan teeskentelen jotain: "eka kerta kun käytän mitään Guess range - aseita" tms?Teräratas kirjoitti:Taitaapa siitä olla mielestäni ollut ihan GW:n taholtakin jotain, jotta tahallinen väärinarviointi tuossa tilanteessa ei ole sallittua. Eli rikot silloin sääntöjä, ja sinua kuuluu siitä rankaista.
Eli ei pointti ole se, kuinka joku todistetaan, vaan yksinkertaisesti, että niin ei saa tehdä. Ja eiköhän se ala aika nopeasti näkyä, jos kaveri osuu aina sinne minne haluaa, eli kaikki "virhearviot" tipahtavat säännönmukaisesti lähikseen, mutta muuten arvio sattuu kyllä oikeaan paikkaan...? Ei ole kovin kohteliasta näkyvästi halveksua vastustajan älyä. (Minä pudottaisin fair-play pisteitä jo tuosta.)
-
Phoenix_fx
Jos pelaat tätä peliä ainoastaan voittaaksesi hinnalla millä hyvänsä niin anna mennä, ammu vaikka omia herojasi jotka eivät ole edes liikkumaan vielä kerinneet jos se jotain nautintoa tuo. Mielestäni peli on jo pilalla siinä vaiheessa kun vastustajan otsasta kasvaa sellanen metrin k*rpä epäurheiliamaisen käyttäytymisesi vuoksi. On varmaan muitakin mielipiteitä, mutta itse pelaan tätä peliä aina siltä pohjata että "pelaillaanpas vähän kun se on aikas kivaa touhua" enkä tyyliin "nyt on pakko voittaa, on pakko voittaa , PAKKO VOITTAA!!!". En keksi mitään muuta kun edellisen tavan pelata syyksi sille että on pakko olla mu*kku ja kiertää sääntöjä. :x
Tai kysytäämpä näin: Voiko kukaan rehellisesti väittää että ymmärtää guess weaponien alkuperäisen tarkotuksen olleen closikseen mäjäyttely?
Ja tämä viesti ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi kenellekkään vaan yleiseksi kannanotoksi ko. asiaan.
[Modedit: Kielenkäyttö. -Vlad]
Tai kysytäämpä näin: Voiko kukaan rehellisesti väittää että ymmärtää guess weaponien alkuperäisen tarkotuksen olleen closikseen mäjäyttely?
Ja tämä viesti ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi kenellekkään vaan yleiseksi kannanotoksi ko. asiaan.
[Modedit: Kielenkäyttö. -Vlad]
Who? Me? No, it was that other guy...
Trial Assault Rules kohdassa shooting into and out of close combat (WD 273, chapter approved, sivu 82) lukee seuraavasti:
Blast markkereita voidaan uudelleen asettaa normaalien sääntöjen mukaan. Template ja Ordananace Blast markkereita voidaan asettaa vain niin, että ne peittävät malleja Danger Zonen ulkopuolella.
Tällähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, mikäli pelaatte rulebookin säännöillä...
Blast markkereita voidaan uudelleen asettaa normaalien sääntöjen mukaan. Template ja Ordananace Blast markkereita voidaan asettaa vain niin, että ne peittävät malleja Danger Zonen ulkopuolella.
Tällähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, mikäli pelaatte rulebookin säännöillä...
Chapter Master of the Ambassadors Space Marine Chapter.