Pistin vähän tilakyselyä menemään, ja Jussin cv:nä mukaan, yksi kerholainen tossa vinkkasi hiljattain ehkä omaavansa sopivia tiloja...JussiV kirjoitti:Tila tarvitaan perjantai-illasta sunnuntaihin ja käytännössä joltisenkin sisäpiirin kautta tai kaupungilta tms. taholta.
Flames of War ETC 2013
Re: Flames of War ETC 2013
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kiitoksia aktiivisuudesta smaxx!
Mitäs väki muuten on mieltä, löytyykö innostusta kahteen turnaukseen keväällä? Onko n. 6 viikkoa näiden välillä riittävästi?
Mitäs väki muuten on mieltä, löytyykö innostusta kahteen turnaukseen keväällä? Onko n. 6 viikkoa näiden välillä riittävästi?
Nopat ja Taktiikka Ry
Kyllä noihin itseltä ainakin innostusta löytyy.JussiV kirjoitti:Kiitoksia aktiivisuudesta smaxx!
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Kiinnostusta myös täältä, tosin asunnonmyynti saattaa muuttaa suunnitelmia ja lomamatka estää tuon 16.3 turnauksen.
Nopat & Taktiikka Ry
"Stuff breaks, people die"
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Minulta ainakin löytyy kiinnostusta turnauksiin, tosin ETC:stä en ole kovin kiinnostunut, enkä luultavasti sinne pääsisikään lähtemään. Mutta näihin suomessa järjestettäviin osallistun kyllä innolla.
.
.
On intoa molempiin, more the merrier. Viestiä vaan mitä ja miloin sekä jos tarvitsee työryhmää pistää pystyyn niin oon mukana. Pitää tosiaan hankkia noi uudet MG kirjat ja testailla listoja!
Lähtökohtaisesti on intoa molempiin turnauksiin. ETChen en tosin pääse.
Voin myös auttaa turnausjärkkäilyissä.
Voin myös auttaa turnausjärkkäilyissä.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Pari-kolme kysymystä aiheesta:
K1: Ilmeisesti taipumassa LW 1750(80) suuntaan, jos voit JussiV tähän vaikuttaa, pitäisikö asiasta keskustella täällä?
K2: Turnauksessa olevat 'lailliset' kirjat ainakin toiseen karsintaan (ilman teemaa), jotta saa vähän todellista kuvaa ja kokemusta ja toki myös listan kokeilua?
K3: Kelloa käyttöön jos ei muuta niin neuvoksi, mikä tunne muilla jos itse itseään komentaa shakkikellolla tms. ("Kammoan ajatusta että joku moittisi ajanpeluusta, konfliktit hyvä jättää pöydälle...")?
K1: Ilmeisesti taipumassa LW 1750(80) suuntaan, jos voit JussiV tähän vaikuttaa, pitäisikö asiasta keskustella täällä?
K2: Turnauksessa olevat 'lailliset' kirjat ainakin toiseen karsintaan (ilman teemaa), jotta saa vähän todellista kuvaa ja kokemusta ja toki myös listan kokeilua?
K3: Kelloa käyttöön jos ei muuta niin neuvoksi, mikä tunne muilla jos itse itseään komentaa shakkikellolla tms. ("Kammoan ajatusta että joku moittisi ajanpeluusta, konfliktit hyvä jättää pöydälle...")?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Sama täällä.gutrot kirjoitti:Kyllä noihin itseltä ainakin innostusta löytyy.JussiV kirjoitti:Kiitoksia aktiivisuudesta smaxx!
Koskas aletaan puljaamaan ensimmäistä ja mille päivälle?
Pääsiäinen??
Nopat ja Taktiikka Ry
ETC:hen en tänä vuonna pääse, mut molempiin turnauksiin riittää enemmänkin kuin intoa. Voin autella jonkin verran järjestämisessä.
Joo kiinnostusta molempiin turnauksiin löytyy. Jos aikataulut sattuu kohalleen niin voin mielellään auttaa järjestelyissä kanssa.
Jos tuntuu että tarvitsee harjoitella nopeata pelaamista niin mua ei ainakaan haittaa jos vastustaja käyttää kelloa. Mulle ei tullut kertaakaan ongelmia ajan kanssa viime vuonna, tai yleensä muutenkaan (armeija valinta toki vaikuttaa tähän). Yksi peli kesti lopppuun asti, mutta olin puolustaja ja pelattiin varmaan lähemmäksi parikymmentä vuoroa.
Ainakin itse olen edelleen Late Warin kannalla, sitä kun on tullut eniten pelattua ja siihen myös löytyy eniten armeijoita, väittäisin. Suurin osa Late War kirjoista ja listoista on sallittu ETC:ssä joten ei varmaan hirveätä ongelmaa tuota niiden kokeilu ainakin toisessa (isommassa jos toinen on Market Garden aiheinen?) turnauksessa. Omaa mahdollista ETC listaa taas voi kunnolla alkaa miettimään vasta kun joukkue on valittu, koska muiden pelaajien listat vaikuttaa siihen paljonkin. Alustavassa testailussa ei tietty ole mittään pahaa.MikkoH kirjoitti:Pari-kolme kysymystä aiheesta:
Jos tuntuu että tarvitsee harjoitella nopeata pelaamista niin mua ei ainakaan haittaa jos vastustaja käyttää kelloa. Mulle ei tullut kertaakaan ongelmia ajan kanssa viime vuonna, tai yleensä muutenkaan (armeija valinta toki vaikuttaa tähän). Yksi peli kesti lopppuun asti, mutta olin puolustaja ja pelattiin varmaan lähemmäksi parikymmentä vuoroa.
Nopat ja Taktiikka Ry
K1: LW 1750(80) on aika lailla varma, en oikein näe että jotain muuta päätettäisiin tälle vuodelle. Kaikista noista tullaan äänestämään 20.1. alkaen. Enemmän voi kyllä vaikuttaa suoraan noissa keskusteluktjuissa ja saada kannatusta asialleen tulevaan äänestykseen. Jahka noi äänestykset alkaa niin pistä tähän ketjuu tietoa niin voidaa keskustella. Aikaa n. 2 viikkoa.MikkoH kirjoitti:Pari-kolme kysymystä aiheesta:
K2: Toinen karsintaturnaus on toi länsirintama. Varasin sen kerhon kalenteriin 23.2. ja pistän huomenna alustavan ohjelman. 1 x Fair Fight, 1 x Mobile Battle, 1 x Defensive. Suurempi karsintaturnaus mennään sitten kaikilla kirjoilla, maalis- huhtikuun vaihteessa. Ajankohta riippuu eniten siitä millaisia tiloja saadaan käyttöön.
K3: Vaikka en ole ikinä kellon kanssa pelannut, niin suhtaudun kyllä varauksella. Voi mennä paikallispelit vähän turhan vakaviksi ja stressaaviksi. Ripeä pelitahti on jotenkin enemmän asennoitumiskysymys, ja hitaasti tulee helposti pelattua ihan vahingossa.
Karsinnasta yleisesti: Hienoa että on turnaustoiminnalle kiinnostusta. Järjestetään noi sivulla 1 esittämäni koitokset. Kuusihenkiseen joukkueeseen 2 paikkaa 23.2. Länsirintama -turnauksesta, ja loput neljä suurturnauksesta. Paikat käytetään ensisijaisesti Länsirintamalta, eli jos osallistuu ja sijoittuu molemmissa karsintarajan yläpuolelle, käytetään paikka Länsirintamalta ja Suurturnauksen seuraavalle tarjotaan paikkaa. Laitan vielä asiasta erikseen mutta tätä menettelyä voi kommentoida ja kritisoida jos näkee vääryyttä tai parantamisen varaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Perhana, ainoa päivä jolloin olen poissa toi 23.2. Ei millään pystyis siirtää edes päivällä? Voin tulla jeesaa siitä huolimatta tosin.
Voisi varmaan siirtää päivällä etenpäin sille sunnuntaille. Sunnuntait kun ei ole muutoinkaan niin arvokkaita päiviä. Loputtomasti ei tosin voi pompotella kun aina on joku jolle ei päivä käy. Siksi siis kaksi mahdollisuutta karsimiseenkin.Earnest kirjoitti:Perhana, ainoa päivä jolloin olen poissa toi 23.2. Ei millään pystyis siirtää edes päivällä? Voin tulla jeesaa siitä huolimatta tosin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Samaa mieltä, organisoivan henkilön sana on pyhä, en lähtis itsekkään muuttamaan päivämäärää sen enempää. Jos päivää saa vaihdettua olis tosi jees, itse kun haluan olla todellakin mukana turnauksissa sekä etc:ssä :)
Se on nyt Aito voi voi... Jos on tollainen motivaatio Euroopan mestaruuden suhteen niin ei varmaan kannata lähtee joukkueeseen. :)Earnest kirjoitti:Perhana, ainoa päivä jolloin olen poissa toi 23.2. Ei millään pystyis siirtää edes päivällä? Voin tulla jeesaa siitä huolimatta tosin.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Se ei ole helppoa aina kun passi ja aikataulu kuuluu valtiolle ;)
Älä Earnest välitä, humie on agitaattori ja desantti.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Eiköhän pari viikkoa kertausharjoituksia sissiryhmän tulenjohtajana rovajärvellä motivoi miestä takaisin ruotuun ;)
Tämä ei nyt välttämättä kuulu tähän mutta menköön.
Surkean talvisodankäynnin ja säälittävän taktikoinnin vuoksi HG:n komppanian komento lähetettiin rangaistuspataljoonaan Itärintamalle (tai ammuttiin) ja komppanian rippeet lakkautettiin. Siitä huolimatta, siihen liitetty panssariosasto sai ämpärillisen mitaleja ja se siirrettiin kouluttamaan Romanian panssarimiehistöä. Odotetusti, kun Romania vaihtoi puolta, saksalaiset seurasivat perässä.
Eli suomennettuna: En pysty pelaaman helmikuussa joten olisiko tietoa milloin olisi seuraava turnaus (Huhti-Toukokuu)?
Surkean talvisodankäynnin ja säälittävän taktikoinnin vuoksi HG:n komppanian komento lähetettiin rangaistuspataljoonaan Itärintamalle (tai ammuttiin) ja komppanian rippeet lakkautettiin. Siitä huolimatta, siihen liitetty panssariosasto sai ämpärillisen mitaleja ja se siirrettiin kouluttamaan Romanian panssarimiehistöä. Odotetusti, kun Romania vaihtoi puolta, saksalaiset seurasivat perässä.
Eli suomennettuna: En pysty pelaaman helmikuussa joten olisiko tietoa milloin olisi seuraava turnaus (Huhti-Toukokuu)?
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.