"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ulkomaisten postimyyjien kanssa on ongelmia jatkuvasti

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Kaapelikala

Re: Maelstrom menossa kanttuvei?

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Sama omistaja ainakin on.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Eikö tuolla noissa kickstart palkintojen seassa ole aika monta jo julkaistua Banebeast figua?
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

jamovoima kirjoitti:Eikö tuolla noissa kickstart palkintojen seassa ole aika monta jo julkaistua Banebeast figua?
Osa niistä armeijoista on jo julkaistuja ja osa on vasta tulossa julkaisuun. Homman pointti on, jotta nyt niistä muodostetaan "Peli", ja saat oman aloitusarmeijasi tukemalla sääntöjen painatuskuluja tms. eikä siis varsinaisesti niiden figujen.

Osa aloitusfiguista on vasta joskus tulevaisuudessa tulossa olevia, mutta valtaosa on jo olemassaolevia.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

One thing that may concern some people is that Mierce Miniatures is somehow tainted by association with the former owners of our miniatures range, Maelstrom Games. We can assure you that this should not be so. Mierce Miniatures is a completely separate legal entity, existing from March 2012, and purchased the BaneLegions range entirely legally from Maelstrom Games in May of 2012 (rebranding 90% of it as Darklands) - long before Maelstrom Games' troubles began. We are unaffected by any issues regarding Maelstrom Games whatsoever and this Kickstarter project will be fulfilled - as long as we reach our target, of course!
Hmm... miksiköhän tuo on muotoiltu "completely separate legal entity" -muotoon...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

>May of 2012
>long before Maelstrom Games' troubles began
>velkojat olivat jo tuolloin kyllästyneet maksamattomuuteen
>mfw

Jos pitäisi villi arvaus heittää, niin nyt myydään velkojilta turvaan siirretty varasto reiluun ylihintaan Kickstarteriksi naamioituna, mutta ainahan sitä sopii kokeilla, josko pääsisi mukaan pyramidihuijaukseen jo sen alkuvaiheessa, jolloin se vielä kannattaa.
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Lakiteknisestihän kyseiset firmat varmasti ovat toisistaan erillään, eihän muutoin olisi mitään pointtia siirtää Maelstrom valuuttaa pois, jos sitä ei voisi suojata uuden firman nimiin.
Eriasia onkin, jotta jos omistajat ja työntekijät ovat samat, niin kuinka paljon eri firmasta oikeasti on kyse?

Ja ehkäpä nuo tarkoittivat "some months before maelstrom troubles became a well-known issue"...;)

Creator Mierce Miniatures on January 17
Hi Guys,
OK first of all a big THANK YOU to everyone that has pledged so far. This is the first time we've used Kickstarter and it's weird & nervy experience to put your plans to the world and ask people to join you in your plans to make a game. So again THANKS!
OK., the Maelstrom issue. Of course we knew this would come up and of course we understand that people may be concerned after MG went under in such a fashion.
I'm not going to go through every minute detail of our business as, after all that is our business. How we get funds to purchase the mini range either via private investor or business loans etc is entirely our concern (we're asking people to fund our new plans, not our business start up) . Many companies have started up a new business and have a wealth of releases ready from the get go without trading previously. Yes, we had investment, and we payed a fair price for the miniature range from MG as determined by an independent valuer who came in and went through all of the minis and equipment and the sales etc. Yes, we're owned by the same guy that used to own MG. The same guy owns multiple businesses.
The most important thing for backers is.....Will you get your stuff! Of course! We are 100% in control of our fulfillment here. We aren't out sourcing to China or indeed outsourcing anywhere. All of the miniatures are cast in-house. It costs more to make minis in the UK than it would to out-source to China but we want to be in control of
1) The quality. We use the highest quality resins and moulds available. The materials, techniques etc are only comparable to other high quality resin minis such as Studio McVey or Kingdom Death's ltd ed resin mini ranges (we used to use the same caster before we went in-house and learned our techniques from the same guy). We aren't going down the route of PVC plastics used in boardgames. They're perfectly OK, but they aren't the best available (resin is) and we aren't in a position of mass manufacture so can afford to keep in-house. Also, some of our larger and more complicated models aren't suitable for the process in any case.
2) Timescales. We make them ourselves. We can see what's happening as we make them in the same building as I'm typing this reply right now. We aren't reliant on a 3rd party who may or may not let us down. We have some of the most skilled hands in the industry in our production team and we're very proud of that. They will not let you down!
3) Shipping. Our minis come out of the moulds (or to our US backers 'molds') and into our hands, we won't have to wait for them to arrive in a shipping container. We are in control of our shipping forecast predictions as long as the sculpts arrive on time (and many are in-hand right now!) - we can turn around sculpt arrival, to moulding to casting very quickly.
4) IP - We want to keep our masters and moulds in our hands!
5) Pricing. Our pricing is realistic. Again, as we are going down the quality over quantity route our pricing needs to be realistic. There will be freebies along the way, but we're keeping a responsible head on the pricing so the pledges can be fulfilled. This is not the cheapest £/S per mini KS you will ever see. Nor do we want to be. We want to give you a very high quality product, in a realistic timetable for a realistic price. Every backer will be getting a deal that is a great saving on the RRP price via our own site. Also, we want to be realistic as far as our retail customers go. We want to fund the starter sets so people have the game in hand, start to play the game and go to their FLGS to play games and buy more minis. We are NOT looking to cut out the middle-man here. We work closely with our retailers and distributors and again a realistic approach helps here, if we wanted to pull off a big scam we'd go for a silly discount/deal with oodles of free stuff. We aren't, and we won't.
I hope the above re-assures people about our intentions and also our capabilities. If you like I could arrange for a video/photos of our production area? We're no might behemoth of production but we do have a very capable production facility and a great team! We've learned a lot about what we can do.
OK, cup of joe then I'll be back to answer more Qs! Apologies about the delay but I couldn't log in last night!
Silveri

Still sounds fishy to me...

Puhuuko tuo äijä itsestään kolmannessa persoonassa vai onko kyseessä kaksi eri henkilöä? Jälkimmäinen tieto olisi rauhoittava, ensimmäinen huolestuttava. Toisaalta puhuu vielä erikseen isosta huijauksesta, joka ei myöskään herätä luottamusta. Toisaalta Maelstrom kyllä aikoinaan toimi hienosti.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Silveri kirjoitti:Still sounds fishy to me...

Puhuuko tuo äijä itsestään kolmannessa persoonassa vai onko kyseessä kaksi eri henkilöä? Jälkimmäinen tieto olisi rauhoittava, ensimmäinen huolestuttava. Toisaalta puhuu vielä erikseen isosta huijauksesta, joka ei myöskään herätä luottamusta. Toisaalta Maelstrom kyllä aikoinaan toimi hienosti.
Eiköhän sille Maelstrom-fiaskon jäljiltä ole jonkin aikaa kannattavaa leikkiä kiltisti. Luultavasti parin seuraavan vuoden ajan ainakin fiksu kaveri loisi mainetta luotettavana bisneksenä ja antaisi Maelstromin vaipua unholaan, ja sitten vasta taas ryöstämään herkkäuskoisia.

On sitten ihan toinen juttu, haluaako sille maksaa rahaa edes rehellisestä bisneksestä sen jälkeen, kun se on kertaalleen kelmiksi paljastunut.
if we wanted to pull off a big scam we'd go for a silly discount/deal with oodles of free stuff.
Eivätkös ne tässä lähihistoriassa juuri näin tehneet...?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Silveri

Hmm... Toisaalta vaikea uskoa, että äijä olisi maelihuijauksella netonnut mitenkään mahdottomasti. Katteet eivät figupuolella ole mitenkään mahdottoman korkeita ja enemmän uskoisin pakan räjähtäneen käsiin siinä vaiheessa, kun tehtiin paljon riskisijoituksia, jotka eivät vain kannattaneet. Maelin valikoima oli kuitenkin erittäin laaja, alennukset melkoisia ja postikulutkin ostajille nolla. Lisäksi pyörittivät vielä kivijalkakauppaa siinä rinnalla... Kepulikonsteihin taidettiin turvautua vasta lannan osuttua tuulimyllyyn.

The guy owns many businessess... Ei sekään ole hyvä merkki - mihinkään ei keskitytä kunnolla etenkin, jos hoitaa kaikissa tj:n roolia omistajaroolin lisäksi. Kuulostaa enemmän rikkaalta figuintoilijalta, joka suhtautuu yritystoimintaan kuin figupeleihinsä...

Uskoisin, että kyllä tuohon kickstarteriin osallistuneet saavat tavaransa, mutta tuleeko tuon pajan toiminta kestämään pitemmän päälle tuolla johtamisosaamisella? Siitä en olisi niin optimistinen, kun olen kertaalleen nähnyt miten erittäin menestyvä figufirma on ajautunut konkurssiin, kun johto on pistänyt taiteen ja visioiden realiteettien edelle - ja tässä ei voida puhua vielä erityisen menestyneestä figupuljusta.
Creeser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Creeser »

Tipahti figu postista. Viikon toimitus tilauksesta, ei paha.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

http://www.takomoalkutuli.fi/
xio

Viesti Kirjoittaja xio »

Mitäs kauppoja voisitte suositella maelstormin jälkeen? Joista hyviä kokemuksia ja nopeet toimitukset.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Fantsulla kanssa nopeat toimitukset, varsinkin, jos asuu lähellä. Ei tartte edes posteja odotella.

Eipä ulkomailta enää hammereita kovin paljoa halvemmalla saa. Maelstromilla oli se 20% kaikesta pois se isoin tekijä. Nykyään parhaimmillaan ulkomaanpeelot tarjoavat 10% pois + postit, niin ei kauheasti kannata.

Tietty riippuu, mitä tahtoo. Esim. Infinityä ei Suomesta juuri saa (Fantsusta erikoistilauksella), Privateer Pressin kamoilla samaa vikaa. Yhtään erikoisempaa pikku-ukkoa saa metsästää, jos kotimaista tahtoo tukea. Waylandilla on aika iso valikoima, mutta hammeria ei kannata tilailla postimaksujen takia. Erikoisempia pelejä voi katsoa, koska Suomesta saatavuus on vähän kyseenalaista.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Tilasin vuodenvaihteessa kokeeksi Waylandiltä, kun niillä oli ilmaiset postikulut -tarjous.

Ensimmäinen nipotuksen aihe: Hinnat sivuilla on ilmoitettu ilman veroja. Todellisen hinnan näkee vasta tilauksen loppumetreillä.

Toinen nipotuksen aihe: Niillä ei ollut puolia tilaamistani kamoista, joten lähettivät mitä käsillä oli ja sain palautuksen lopuista -- vaikka nimenomaan olin ilmoittanut odottavani 6 viikkoa puuttuvia kamoja.

Loppupeleissä ne pari boksia jotka lopulta sain olivat pikkaisen halvempia kuin nurkkakaupassa, mutta ei niin paljoa. Postikulujen kanssa homma olisi varmaan mennyt tasan.

Olen tässä miettinyt, että GW:n kamat ehkä pitäisi tilata vaan suoraan GW:ltä. Mistään ei kuitenkaan enää oikein saa rabattia, se 75e ilmaisten postikulujen rajan ylittäminen ei GW:n hinnoilla ole mikään ongelma ja niillä luulisi ainakin olevan kamaa varastossa. Lisäksi samaan tilaukseen saa ne "mail order only" kamat sitten.
//Mx
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Pitäisiköhän muut kuin Maelstrom raportoinnin nipsaista omaksi ketjukseen? Esmes 'Ongelmia näissä veppikaupoisa'.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
smaxx
Valvoja

Ulkomaisten postimyyjien kanssa on ongelmia jatkuvasti

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Merimetsä kirjoitti:Pitäisiköhän muut kuin Maelstrom raportoinnin nipsaista omaksi ketjukseen? Esmes 'Ongelmia näissä veppikaupoisa'.
Muokataan tämän ketjun otsikko asialliseksi, ja jatketaan tällä. Säästyy uuden ketjun tekemisen tuska, ja luontokin kiittää.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

Re: Ulkomaisten postimyyjien kanssa on ongelmia jatkuvasti

Viesti Kirjoittaja Morze »

Itselläni oli Waylandin kanssa pinna vähän kireällä, kun tilaus viipyi ja viipyi. Yhteydenoton jälkeen selvisi, että eräs tuote tilauksesta puuttui varastosta, vaikka itse nettikauppa näytti edelleen tuotteen kohdalla vihreää valoa. Mikseivät suuremmatkin nettikaupat voi siirtyä automaattiseen järjestelmään, joka tilauksen jälkeen päivittää tilattujen tuotteiden saatavuuden nettikauppaan? Säästäisi hermoja.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Morze kirjoitti:Itselläni oli Waylandin kanssa pinna vähän kireällä, kun tilaus viipyi ja viipyi. Yhteydenoton jälkeen selvisi, että eräs tuote tilauksesta puuttui varastosta, vaikka itse nettikauppa näytti edelleen tuotteen kohdalla vihreää valoa. Mikseivät suuremmatkin nettikaupat voi siirtyä automaattiseen järjestelmään, joka tilauksen jälkeen päivittää tilattujen tuotteiden saatavuuden nettikauppaan? Säästäisi hermoja.
Mulla on sama tilanne. Viikko sitten tehty tilaus tuotteista ja kaikkien kohdalla oli tuolloin vihreä valo, mutta tilaukselle ei ole vielä tehty yhtikäs mitään. Hieman tuo arvelluttaa, mutta ei kai tässä auta kuin odotella. Jollei perjantaihin mennessä kuulu mitään, niin täytynee ottaa yhteyttä.
Ilfierno

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Chukie kirjoitti:
Morze kirjoitti:Itselläni oli Waylandin kanssa pinna vähän kireällä, kun tilaus viipyi ja viipyi. Yhteydenoton jälkeen selvisi, että eräs tuote tilauksesta puuttui varastosta, vaikka itse nettikauppa näytti edelleen tuotteen kohdalla vihreää valoa. Mikseivät suuremmatkin nettikaupat voi siirtyä automaattiseen järjestelmään, joka tilauksen jälkeen päivittää tilattujen tuotteiden saatavuuden nettikauppaan? Säästäisi hermoja.
Mulla on sama tilanne. Viikko sitten tehty tilaus tuotteista ja kaikkien kohdalla oli tuolloin vihreä valo, mutta tilaukselle ei ole vielä tehty yhtikäs mitään. Hieman tuo arvelluttaa, mutta ei kai tässä auta kuin odotella. Jollei perjantaihin mennessä kuulu mitään, niin täytynee ottaa yhteyttä.
Aika tyypillinen puute asiakaspalvelussa, mitä internetin puolella näkee. Sivun tiedot ei täsmää...
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Tämmöinen pulju oli ainakin omassa tilauksessani ihan salamannopea (kamat lähti postiin pari tuntia tilauksesta ja tupsahtivat lähipostiin kaksi päivää myöhemmin):
http://www.thetrolltrader.com/

Ei myy GW-kamaa, mutta kaikenlaista muuta mielenkiintoista ja ihan kilpailukykyisillä hinnoilla. Postimaksut erittäin huokeat (alle 30£:n tilauksissa 2,50£ ja yli menevillä ilmaiset). Suosittelen. Ainoa omituisuus oli, että Paypalillä maksaessa maksun joutui suorittamaaan manuaalisesti, mutta ei tosiaan menoa haitannut.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”