"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Classic Empire handgunner

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Classic Empire handgunner

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kuten tuolla cmonin puolella totesinkin niin tässä on ensimmäinen figuni mahdollista tulevaa Empiren klassikko-armeijaa varten. Ideahan olisi siis tosiaan rakentaa hyvin pitkälti vanhemmista klassikkofoguista koostuva armeija. Jos seuraavan sukupolven state troopit ovat parempia, kuin nykyiset niin nekin kelpuutettaisiin, mutta ei nykyisiä. Muutenkin pidän noista Empiren vanhoista figuista ja tuokin oli hauska maalata. Jossain paikoin se vanha valujälki ja tekniikkojen kömpelyys näkyvät, mutta kyllä tuo noin muuten voittaa nämä nykyiset irvikuvat. Eikä edes sen takia, että nuo ovat metallia. Se ei ole ollut koskaan itselleni mikään lisäarvo itsessään.

Base on luonnollisesti virallisen kokoinen ja eipä tuohon ihmeitä mahdu. Olen kuitenki nihan tyytyväinen tuohon ruohoon, jota sävytin pigmenteillä. Siitä tuli tuollaista vähän tallatun alkusyksyisen/sateisen kentän näköistä. Ei liian pirteää, vaikka ostamies melko korea onkin. Toisaalta halusinkin melko värikkään teeman armeijaan. Ei välttämättä suoraan armybookista, vaikka muistaisin jossain nähneeni kyllä vastaavan virallisen värityksen. Olisko ollut joku isompi kauppakaupunki tms.

http://www.coolminiornot.com/324211?browseid=4215909
Modern cars - they all look like electric shavers.
ile

Re: Classic Empire handgunner

Viesti Kirjoittaja ile »

Erittäin professionaalista jälkeä. Tämän paremmin en ole nähnyt kenenkään maalaavan näitä 90-luvun klassikoita.

Ihon tummuus/ruskeus on tietenkin makuaisa, mutta mä olen ajatellut Empiren väen vähän punakammaksi. Maalauksen sävyjen kannalta tuollainen rusehtava kyllä toimii. Punertavampi iho olisi itseasiassa saattanut vähentää kelta-violetin ja vaalean sinisen tehoja. Ehkäpä paras näin.

Tämä antaa hyvän referenssin, kun/jos itse ehdin aloittaa vastaavien Empire-ukkojen maalausproggiksen. Kiitos!

-ile
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Nätti figu. Väriteemassa on ainakin kontrastia värien välillä, sekä toki varjostukset on hoidettu myös huolella. Tuolla tasolla kun maalaa armeijallisen, niin siinä on saanut vierähtämään tunnin jos toisenkin. Väriteema näyttää kyllä minusta toimivalta, itse olisin varmaan vetänyt sulkaa lukuunottamatta siniset kohdat mustiksi, tosin siinä olisi ollut mukan aimo annos laiskuutta, koska musta tuollaisissa kohdissa on minusta nopeampaa toteuttaa, kuin vaalean sininen. Samaten ehkä aseen metalliosassa olisin tyytynyt vähäisempään kontrastiin, mutta tietysti kuvassa nuo metallit näyttävät erilaiselta kuin livenä ja voi kontrasti ylikorostua.

Alustan osalta ehkä olisin kaivannut myös selkeämmän sävyeron maan ja ruohon välille, koska nyt itse figussahan kontrastit ovat voimakkaita ja osat erottuvat selvästi toisistaan. Sen sijana alustassa kontrastit eivät ole niin suuria.

Mutta siis erittäin hyvännäköinen nappi, etenkin ajatellen sitä, että jos tuo on pelinappula. Odotan mielenkiinnolla, että miltä kokonainen yksikkö näyttää. Nuo klassikko-Empiren figut ovat kyllä varsin hyvän näköisiä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kokeilin itse asiassa tässä vähän sävyttää ruohoa vaaleammaksi, kun uskoisin mutaisen ja multaisen maan jäävän tummemmaksi. Harmi vaan kun tosiaan noita on enää kaksi jäjellä. Aika alkutekijöissään koko homma, mutta ehkä tämä on näitä ikuisuusprojekteja.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Niin, onhan tuo figu teknisesti moitteetonta jälkeä. Hyvin mielelläni näkisin näin maalatun armeijan ja haluan sinua siihen myös rohkaista!

Armeijan kannalta voisi väriteemaa vielä miettiä. Olen samoilla linjoilla Matin kanssa sinisestä, suuri vaiva ja vähäinen hyöty. Varsinkin hihoissa on nyt niin paljon värejä, että yksikkökoossa yksinkertaisuus olisi valttia. Alusta on ihan hyvä, mutta erityisen näyttävähän se ei ole. Olen vähän sitä mieltä, että jos maalaat armeijan niin, että sen ainoa vaikuttava tekijä on vanhat figut maalattuna hyvin, siitä puuttuu jotain hyvin oleellista. Eli ehkä joku "juju" ja mielenkiintoinen teema jos aiot lähteä isompaa projektia toteuttamaan.

Mitä värejä/tekniikkaa olet käyttänyt pyssyn metalliosissa?
Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

En muista, onko violettia ja keltaista yhdistetty missään, mutta Ostermarkin väreissä nähdään keltaista yhdistettynä karmiininpunaiseen ja purppuraan.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Violetti ja keltainen toimii erittäin hyvin, ne ovat vastakkaisvärejä mutta eivät riitele samoin kuin punainen ja vihreä tai sininen ja oranssi. Hihoihin sopii hyvin sininen pehmentämään kontrastia. Kyllä tuo jo sinällään käy armeijan teemasta. Plus ei kai maalaamisesta pitävää haittaa, vaikka armeija olisikin "työläs" maalata? ;)
Kdownunder

Viesti Kirjoittaja Kdownunder »

Figun väritys voisi sopia kirkkaiden hieman "ylilyötyjen" värejensä puolesta Marienburg -laiselle. Todella puhdasta jälkeä; varjostukset, värit sekä koko paletti toimii mielestäni aivan upeasti.

Esitit ensimmäisessä viestissäsi perustelut siitä miltä baset on tarkoitus saada näyttämään ja mielestäni siitä kannattaa pitää kiinni. Olisi aivan toinen asia mikäli olisi kyse showcase napista, jolloin basen näyttävyyteen kannattaisi panostaa. Lisäksi alustan kolea lookki luo kivan kontrastin kirkkailla selvillä väreillä maalatun napin kanssa. ihon väristä voi tietysti keskustella, mutta se voisi aiempaa postaajaa peesaillen olla vähän enemmän "british pink", nyt näyttää aika ahavoituneelta.

Mielestäni nuo värit jotka olet valinnut toimivat hienosti ja tuo vaalean sininen antaa yhden mainion option esim. siinä vaiheessa kun maalataan commandeja, charruja tai muuta harvinaisempaa hilpettä.

Odottelen innolla lisää tuotoksiasi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”