Forgen yksiköt mukaan Fanaticin 40k-turnaukseen?
Re: Forgen yksiköt mukaan Fanaticin 40k-turnaukseen?
Tämmöinen kysymys yleisesti, onko kenelläkään Imperial Armor 1 Second editionia? Sitä en oo vielä saanu käsiini. Kun ois pitäny katsoa onko pari sääntöä muuttunu IA Apocalypse 2sesta.
Forge Worldin käytössä toivon turnausisänniltä myös valveutuneisuutta, sillä FW säännöt ovat olleet myös oikein tulkinnan varaisia välillä eli riita tilanteita tulee niissä...
P.S. miten hemmetissä noita FW tavaroita tai edes sääntöjä saa muuten kuin netistä tilaamalla? Itse välttelen viimeiseen asti mokomaa tilausmuotoa.
Jos kerta tätä linjaa aletaan niin haluaisin oppia niitä sitten ennakoon, jotta alussa mainittua ongelmaa välttelisin itse.
FW tuntuu joskus melkein eri peliltä, koska se on vaikeasti saatava käytännössä. FW:n sivuilta toki näen figuurit yms. mutta itse suhteellisen pitkään 40k
pelanneena olen ollut minimaalisesti sen kanssa tekemisissä hankinta/tutustumisongelmien vuoksi.
P.S. miten hemmetissä noita FW tavaroita tai edes sääntöjä saa muuten kuin netistä tilaamalla? Itse välttelen viimeiseen asti mokomaa tilausmuotoa.
Jos kerta tätä linjaa aletaan niin haluaisin oppia niitä sitten ennakoon, jotta alussa mainittua ongelmaa välttelisin itse.
FW tuntuu joskus melkein eri peliltä, koska se on vaikeasti saatava käytännössä. FW:n sivuilta toki näen figuurit yms. mutta itse suhteellisen pitkään 40k
pelanneena olen ollut minimaalisesti sen kanssa tekemisissä hankinta/tutustumisongelmien vuoksi.
"Quit your life eldar!"
Suomessa ei valitettavasti mitenkään, Forge Worldia myy Forge World eikä juuri muut. Tai no, sääntöjä saattaa saada netistä muutenkin kuin "tilaamalla"...Pavetron kirjoitti:miten hemmetissä noita FW tavaroita tai edes sääntöjä saa muuten kuin netistä tilaamalla?
Listojen ennakkopalautus tulee tosiaan olemaan käytössä, eli osallistujilla on mahdollisuus nähdä mitä forge worldia on tulossa (poislukien viimehetken ilmoittautujat) ja kysellä täällä tiivistelmää kyseisten yksiköiden säännöistä. Tällä saadaan toivottavasti vähennettyä myös sääntökiistoja.
- Lord of Carcassonne
Ei mun mielestäni forgen yksiköissä/vehkeissä ole tulkinnanvaraisia sääntöjä kovinkaan paljoa. Itellä on monta IA kirjaa(ei tietenkään kaikkia) ja joillekin löytyy säännöt ilmaiseksi Forgen sivuilta (joillekin löytyy säännöt myös Härski Cupin listasta). Jos haluat Forgesta jotain niin mun kaveri on täl hetkelläö tehnyt tilauksia forgeen mun pyynnöstä (ite en omista luottokorttia myöskään) niin voit osallitua mukaan jos haluat. Kun 250 puntaa tulee yhteensä tilauksen kooksi niin ei tule postimaksuja.Pavetron kirjoitti:Forge Worldin käytössä toivon turnausisänniltä myös valveutuneisuutta, sillä FW säännöt ovat olleet myös oikein tulkinnan varaisia välillä eli riita tilanteita tulee niissä...
Onhan forgen tavaroiden saanti hankalaa mutta forge myös mahdollistaa erilaisten yksiköiden käytön. Nytkin Tau ja normi Eldarit esim ovat armeijoita joilla ei toistaiseksi ole lentokoneita niin Forge mahdollistaa senkin niille.
Voishan tehdä niin että jokainen joka ottaa forgen juttuja käyttöön voisi tehdä lyhyen referenssin ottamistaan jutuista ja niiden säännöistä. Kun lähetän listan Fanaticin turnaus järjestäjille niin aion tehdä omista ainakin sellaisen ja vapaasti saa muille näyttää jotta tietävät mitä ne osaa. Mun armeija lista ei ole salainen.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Referenssi kohta kuullostaa hyvältä idealta ja kannattaisin sellaista.
"Quit your life eldar!"
Tässä nyt oon katellu miten tehdä kun itellä ois yksiköitä tulossa ja niiden säännöt on kuulemma muuttunut radikaalista IA 1 Second Editionin jälkeen ja en nyt saa käsiini sitä. Mennäänkö aikaisemmilla IA-kirjoilla (ia apocalypse 2 ja aeronautica) jos keneltäkään ei löydy sitä uusinta?
Joo joku yhteenveto, millä versioilla ja mistä kirjoista / päivityksistä mitkäkin ovat messissä olisi kyllä kovaa kamaa.
gaming since '92
- Lord of Carcassonne
Suosittelen katsomaan mun turnauksen listaa jossa on isolle osalle lukee mistä uusimmat säännöt löytyy. Mutta mulle voi yv:nä pistää viestiä jos haluatte löytää tietyn yksikön/vehkeen infoa. katson sitten löydänkö uusimmista kirjoista infoa niistä. Voin omalta osin olla apuna tässä :). Voin myös etana postin kautta lähettää kopion Forgen vehkeen/yksikön uusimmista säännöistä jos iteltä löytyy se :) Niin ei tarvitse välttämättä sen takia ostaa IA kirjaa.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Tarkotatko sitä IA ykköstä missä on toi Stormblade kannessa? Julkaistu 2003. (Ensimmäinen ensimmäinen IA julkastiin 2000).Hamar kirjoitti:Tässä nyt oon katellu miten tehdä kun itellä ois yksiköitä tulossa ja niiden säännöt on kuulemma muuttunut radikaalista IA 1 Second Editionin jälkeen ja en nyt saa käsiini sitä. Mennäänkö aikaisemmilla IA-kirjoilla (ia apocalypse 2 ja aeronautica) jos keneltäkään ei löydy sitä uusinta?
Sellanen miulla ois tossa hyllyssä, josta voin kyllä konsultoida tarvittaessa. Sen säännöt on kyllä muuttunu paljonkin, mut onneks muutokset löytyy Forgen sivuilta.
Ei, vaam Second Editionia. Se missä on Macharius twinlinked battlecannonilla. Tuli jossain loka-joulukuussa. Kaikki päivittyi 6th editioniin.
Eli siis Forgen IA 1 Second edition on oikeesti kolmas edikka kyseisestä kirjasta.
Kovin loogista. :)
no forge...Halonen kirjoitti:Eli siis Forgen IA 1 Second edition on oikeesti kolmas edikka kyseisestä kirjasta.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
- Strangelove
Mielestäni Wh40k on gw:n peli ja ellei gw sen suuremmin vaikuta fw:n tuotteisiin ovat ne mielestäni vain homerule, hauskanpito vehkeitä. En väitä että fw unitit olisivat mitenkään ylivoimaisia, ne vain tuntuvat kovin vierailta ja ylimääräisiltä.
Saman firman tuotteitahan samaan peliinhän ne kuitenkin loppupeleissä on.Strangelove kirjoitti:Mielestäni Wh40k on gw:n peli ja ellei gw sen suuremmin vaikuta fw:n tuotteisiin ovat ne mielestäni vain homerule, hauskanpito vehkeitä. En väitä että fw unitit olisivat mitenkään ylivoimaisia, ne vain tuntuvat kovin vierailta ja ylimääräisiltä.
Kiitos kaikille äänestäneille, päätös on tehty: Tämän kevään fanaticissa saa käyttää forgen yksiköitä joilla ON "Warhammer 40.000" -leima mutta EI OLE "Experimental Rules" -leimaa. Lisäksi jos edelleen on edellämainitut ehdot täyttäviä yksiköitä joille ei löydy forgen FAQ:stakaan tietoa siitä, mihin FOC-slottiin ne kuuluvat, niille ei lähdetä sellaista itse keksimään vaan niiden käyttö on suoraan kielletty. Horus Heresy eli "30k" on oma pelinsä vaikka 40k:n sääntöjä käyttääkin, ja siinä julkaistuja sääntöjä ei ole sallittua käyttää. Forgen armeijalistoja ei käytetä, ainoastaan yksittäisiä yksiköitä joiden säännössä kerrotaan mihin codexeihin niitä saa lisätä.
Tuolta löytyy epävirallinen dokumentti joka listaa forge-yksiköiden statuksia. Auttanee jonkin verran hahmottamaan mitä on tarjolla.
Forgen sisällyttämistä vahvasti vastustaneille täytyy vielä mainita, että kyse on kokeilusta joka ei välttämättä toistu enää lainkaan, ja todennäköisesti ei ainakaan syksyn fanaticeissa. Jos homma tuntuu toimivan, todennäköisintä tässä vaiheessa on, että keväisin pelataan forgejen kanssa ja syksyisin ilman.
Tuolta löytyy epävirallinen dokumentti joka listaa forge-yksiköiden statuksia. Auttanee jonkin verran hahmottamaan mitä on tarjolla.
Forgen sisällyttämistä vahvasti vastustaneille täytyy vielä mainita, että kyse on kokeilusta joka ei välttämättä toistu enää lainkaan, ja todennäköisesti ei ainakaan syksyn fanaticeissa. Jos homma tuntuu toimivan, todennäköisintä tässä vaiheessa on, että keväisin pelataan forgejen kanssa ja syksyisin ilman.
- Haizelhoff
- Valvoja
Usein itsekin counts as figuilla pelanneena sanoisin et kannattaa miettii tarkkaan miten sit määrittelee wysiwyg/proxy/counts as. Ainakin oma kokemukseni on et mitä kalliimpaa kamaa proxyttaa/counts asaa, sitä suurempaa paheksuntaa se herättää. Toisaalta, onhan se vähän mälsää ettei pääse pelaan niit kovii juttui vaan koska ne maksaa paljon. Razorspämmiki aikoinaan makso ja henkilökohtasesti kyllä kieltäisin kaikki muut ku forgen omat figut, mutta tälleki löytyy varmasti vastustajia.
^Proxyt on ylipäätään kiellettyjä. Forgen yksiköitä saa pelata muulla kuin oikealla figulla ainoastaan jos lähettää etukäteen kuvan mulla ja saa hyväksynnän omalle versiolleen.
niin superhevit on sallittu?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
- Lord of Carcassonne
En ainakaan ite usko. Superheavyillä on Apocalypse leima.santso kirjoitti:niin superhevit on sallittu?
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Joo ei todellakaan ole. Hyvin pieni osa on sallittuja, lähinnä muutamasta uusimmasta kirjasta osa yksiköistä.santso kirjoitti:niin superhevit on sallittu?