High elffien pohjamaalaus?
-
Örkkimörkki
High elffien pohjamaalaus?
Millä välillä pohjamaalaatte high elffit koska niistä on suurin osa kirkkaita värejä joten ei taida ainakaan olla musta?
mie pohjamaalaan aina mustalla oli kyseessä mikä tahansa ja syykin on ilmeinen, kun maalaat valkoisella pohjamaalattua figua huomaat että jotkin pikkukolot ovat ikäviä (avaimien toisessa päässä olevat kolot esim.) ja joudut sitten väkertämään niihin jotain (maalaamaan mustalla).
mutta jos olet maalannut mustalla niin säästyy kaikki tämä vaiva ja haltioissahan ei ole yleensä hirveän paljoa valkoista muuta kun kaavuissa ja ne joutus joka tapauksessa maalaamaan uudelleen
(tämähän on vain minun mielipiteeni, älkää ampuko)
mutta jos olet maalannut mustalla niin säästyy kaikki tämä vaiva ja haltioissahan ei ole yleensä hirveän paljoa valkoista muuta kun kaavuissa ja ne joutus joka tapauksessa maalaamaan uudelleen
(tämähän on vain minun mielipiteeni, älkää ampuko)
Mene itseesi ja pysy siellä.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Teen mustalla tuon, mutta uskoisin kyllä, että valkoinen pohjamaali olisi parempi. Mustalla maalilla on kuitenkin helpompi maalata tarvittavat alueet uusiksi kuin valkealla mustan päälle uusi pohjamaalaus. Mustaa yleensä riittää se yksi kerros, muta jos haluaa valkoista maalata niin sitä saattaa joutua sitten enemmänkin käyttämään.
Erityisesti hevosia maalatessa olen monesti toivonut, että olisi se valkoinen pohjamaali, mutta olen selvinnyt ilmankin. Työtä olisi vain säästynyt.
Erityisesti hevosia maalatessa olen monesti toivonut, että olisi se valkoinen pohjamaali, mutta olen selvinnyt ilmankin. Työtä olisi vain säästynyt.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Mustalla on mun mielestä paljon nopeampi, kun sen avulla säästää paljon aikaa shadeissa. Valkonen kelpaa kyl yhtä lailla.
Sit vielä jos oikein haluaa panostaa, voi maalata valkosella, ja vetää pienen ohuen black inkin, mut ite en sellasta peli figuihin viiti laittaa.
Sit vielä jos oikein haluaa panostaa, voi maalata valkosella, ja vetää pienen ohuen black inkin, mut ite en sellasta peli figuihin viiti laittaa.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Itse suosin valkeaa pohjamaalia nykyisin. En mä vaan osaa enää nykyisin
maalata mustan pohjamaalin päälle, vaikka joskus käytin sitä vakiona.
Liekö syynä se, että kun en osannut maalata ja vain sudin figuja, käytin
mustaa pohjamaalia mutta kun halusin alkaa kehittyä ja maalata paremmin,
niin siirryin valkeaan... Tää on varmaan aika pitkälti mieltymys kysymys.
Itse maalaisin kuitenkin valkealla. Eavy Metal tosin maalasi kai esim.
Silver helmit mustal pohjamaalil. Eikä Eavy Metalin tulos huono ole, joten
kaipa silläkin pärjää varsin hyvin.
maalata mustan pohjamaalin päälle, vaikka joskus käytin sitä vakiona.
Liekö syynä se, että kun en osannut maalata ja vain sudin figuja, käytin
mustaa pohjamaalia mutta kun halusin alkaa kehittyä ja maalata paremmin,
niin siirryin valkeaan... Tää on varmaan aika pitkälti mieltymys kysymys.
Itse maalaisin kuitenkin valkealla. Eavy Metal tosin maalasi kai esim.
Silver helmit mustal pohjamaalil. Eikä Eavy Metalin tulos huono ole, joten
kaipa silläkin pärjää varsin hyvin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
-
Gilthalion
Re: High elffien pohjamaalaus?
siis Valkoinen on paras pohjamaali! sillä silloin näkee kaikki yksityiskohdat hyvin, mutta esim Swordmasterit kannattaa pohjamaalta mustalla koska metalli kannattaa lähes aina pohjamaalta mustalla! Paitsi tietenkin kultaiset pinnat snakebite leatherilla. niin eli valkoinen pohja mutta monesti silti sen päälle pitää maalata lopulta paljon mustaa. No pohjamaali riippuu paljon figusta.
"elen sila lumen omentielvo"
Re: High elffien pohjamaalaus?
Siis musta on paras pohjamaali, sanoo vannoutunut black spray primer kultisti. Metallimaalit (siis hopeat ja metallit) peittävät sen verran hyvin, että niissä pohjamaalilla ei ole mitään väliä, ellei sitten drybrushaa. Kultaiset pinnat kannattaa ennemminkin pohjustaa mithril silver kerroksella, koska se peittää todella hyvin ja antaa lisää kiiltoa muuten niin vaisulle kultamaalille.Gilthalion kirjoitti:siis Valkoinen on paras pohjamaali! sillä silloin näkee kaikki yksityiskohdat hyvin, mutta esim Swordmasterit kannattaa pohjamaalta mustalla koska metalli kannattaa lähes aina pohjamaalta mustalla! Paitsi tietenkin kultaiset pinnat snakebite leatherilla. niin eli valkoinen pohja mutta monesti silti sen päälle pitää maalata lopulta paljon mustaa. No pohjamaali riippuu paljon figusta.
IMHO pohjamaali ei niinkään riipu figusta, vaan maalaajasta.
And they wonder how he dealt with stress so well..
No, mustalla ja valkealla pohjamaalilla on molemmilla hyvät ja huonot
puolet. Kannattaa miettiä mikä sopii itselle ja figulle mitä aikoo maalata.
Onkos joku kokeillut muuten esim. harmaata pohjamaalia? Miten toimii?
Keskinkertainen kaikessa, muttei hyvä/huono missään? Täydellisen turha
asia vai ehdottomasti kokeilun & ihastumisen arvoinen?
puolet. Kannattaa miettiä mikä sopii itselle ja figulle mitä aikoo maalata.
Onkos joku kokeillut muuten esim. harmaata pohjamaalia? Miten toimii?
Keskinkertainen kaikessa, muttei hyvä/huono missään? Täydellisen turha
asia vai ehdottomasti kokeilun & ihastumisen arvoinen?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
-
baretul
-
zakug_the_insane