Carnevale
Re: Carnevale
Hauskaa oli, tuossa muutamia kuvia peleist.
http://maalaus.blogspot.fi/2013/02/carn ... paiva.html
http://maalaus.blogspot.fi/2013/02/carn ... ipeli.html
Ensi kerralla pitää mainostaa enemmän että ihmiset muistaa laittaa kalereihinsa ja herätyskellon päälle :)
http://maalaus.blogspot.fi/2013/02/carn ... paiva.html
http://maalaus.blogspot.fi/2013/02/carn ... ipeli.html
Ensi kerralla pitää mainostaa enemmän että ihmiset muistaa laittaa kalereihinsa ja herätyskellon päälle :)
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Tai olisi voinut enemmän painottaa, että voi tulla demoilupelaamaan, eikä ole kyse turnauksesta :) Useampi olisi varmaan tullut kokeilemaan erittäin tyylikästä lyhyttä skirmish peliä, nyt saattoi olla epäilys että pitää pelata kolmen pelin turnee.fho kirjoitti:Ensi kerralla pitää mainostaa enemmän että ihmiset muistaa laittaa kalereihinsa ja herätyskellon päälle :)
Hauska peli joka tapauksessa, ja tommoset vähänappulaiset ja nopeatempoiset pelit on kyllä todella mukavia. Antaa kanssa hyvät eväät maaston kanssa nyhertämiseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Hophei.
Meillä meni taas vähän viime hetken säädöksi kaiken suhteen, mutta lopulta paikalle raahautui neljä henkeä ja koko kolmen pelin pikakampanja saatiin vedettyä läpi mukavalla "kaikkia vastaan kerran" -formaatilla. Maastoa ja figujakin saatiin riivittyä tarpeeksi kasaan, ehkä pienen anakronistisen proxauksen voimin. Kuvia kertyi jonkin verran. Ties vaikka niistä saisi jonkinlaisen pseudo-raportin/gallerian. Tässä nyt vähäsen tunnelmia...

Kyllähän tätä uudestaankin voisi pelata, tilaisuuden tullen.
Meillä meni taas vähän viime hetken säädöksi kaiken suhteen, mutta lopulta paikalle raahautui neljä henkeä ja koko kolmen pelin pikakampanja saatiin vedettyä läpi mukavalla "kaikkia vastaan kerran" -formaatilla. Maastoa ja figujakin saatiin riivittyä tarpeeksi kasaan, ehkä pienen anakronistisen proxauksen voimin. Kuvia kertyi jonkin verran. Ties vaikka niistä saisi jonkinlaisen pseudo-raportin/gallerian. Tässä nyt vähäsen tunnelmia...

Kyllähän tätä uudestaankin voisi pelata, tilaisuuden tullen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vähän jäi tosiaan toinen pöytä karuksi kun oikean muotoiset clipsit loppuivat, mutta hyvinhän tuo tuohon systeemiin toimi kun löytyi kuitenkin uinti- ja hyppelytilaa. En kerennytkään viime Ropeconissa tuota pelaamaan mutta figuja tuli hankittua Patricianeja varten vuoden vaihteessa Dolmotin kautta, harmillisesti en vaan saanut maalattua tätä tapahtumaa varten joten lainafiguilla pelasin.
D10-systeemi oli mukavan erilainen ja liikkumisen vapaus tuli hyvin esiin erilaisilla villeillä manyyvereillä (hypyt, kiipeily, uiminen jne.), tosin combateissa tuntui kestävän todella kauan ellei siihen polttanut karmaa, käyttänyt Spirit damagea hyödyksi tai sitten vaan rehellisesti töninyt toisen nappeja pois ja juossut objektiiveille... Tulipas sentään tönittyä ainakin yksi Tohtori alas sillalta, vaikka vahinkoa se ei pahemmin tehnytkään.
D10-systeemi oli mukavan erilainen ja liikkumisen vapaus tuli hyvin esiin erilaisilla villeillä manyyvereillä (hypyt, kiipeily, uiminen jne.), tosin combateissa tuntui kestävän todella kauan ellei siihen polttanut karmaa, käyttänyt Spirit damagea hyödyksi tai sitten vaan rehellisesti töninyt toisen nappeja pois ja juossut objektiiveille... Tulipas sentään tönittyä ainakin yksi Tohtori alas sillalta, vaikka vahinkoa se ei pahemmin tehnytkään.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Kiitokset smaxxille ja fho:lle demopeleistä. Opitte pelimekaniikan nopeasti, vaikka demottaja olikin "vähän väsynyt" ja pelin säännöt ruosteessa ja armeijalistat espanjaksi. :D
Kun jäi nyt tällä kertaa vähän hiljaiseksi tuo osallistuminen, niin miten porukalla olisi kiinnostusta 3 pelin minikampanjaan kotonani Porvoossa vielä toistaiseksi määräämättömänä ajankohtana?
Pääsisi tyyppäämään peliä täysillä säännöillä ja huomattavasti järkevämmillä pistekoolla ja kokoonpanolla. Armeijan puutekaan ei ole kauhea ongelma, kun multa tosiaan löytyy nyt noita starterisettejä 6 kpl (Vesper-Onin lähetys saapui tänään), eli figut saa lainaankin (ainakin parille pelaajalle onnistunee laina-armeijat), jos ei omia ole. Ei turnausmentaliteettiä, ei sisäänpääsymaksua, ei palkintoja. Ainoa isompi ongelma on lähinnä siirtyminen Porvooseen, ja edellytyksenä on, että säännöt on luettu läpi nyt ainakin kertaalleen. Miltä kuulostaa ajatuksena?
Kun jäi nyt tällä kertaa vähän hiljaiseksi tuo osallistuminen, niin miten porukalla olisi kiinnostusta 3 pelin minikampanjaan kotonani Porvoossa vielä toistaiseksi määräämättömänä ajankohtana?
Pääsisi tyyppäämään peliä täysillä säännöillä ja huomattavasti järkevämmillä pistekoolla ja kokoonpanolla. Armeijan puutekaan ei ole kauhea ongelma, kun multa tosiaan löytyy nyt noita starterisettejä 6 kpl (Vesper-Onin lähetys saapui tänään), eli figut saa lainaankin (ainakin parille pelaajalle onnistunee laina-armeijat), jos ei omia ole. Ei turnausmentaliteettiä, ei sisäänpääsymaksua, ei palkintoja. Ainoa isompi ongelma on lähinnä siirtyminen Porvooseen, ja edellytyksenä on, että säännöt on luettu läpi nyt ainakin kertaalleen. Miltä kuulostaa ajatuksena?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mielenkiintoinen idea, joskin autottomana ydinkeskustan ulkopuolelle liikkuminen on aina seikkailu. Ja sääntöjä mä en lue koskaan :)
Vois palata asiaan maaliskuussa, lähden lyijyä loottaan Dolmotin kanssa Saksanmaalle.
Vois palata asiaan maaliskuussa, lähden lyijyä loottaan Dolmotin kanssa Saksanmaalle.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Ahhaa, mutta meillä on kuva susta lukemassa Ancient Battlen sääntöjä kesken pelien :)fho kirjoitti:Mielenkiintoinen idea, joskin autottomana ydinkeskustan ulkopuolelle liikkuminen on aina seikkailu. Ja sääntöjä mä en lue koskaan :)
Nopat ja Taktiikka Ry
No tuo demopelin läpikäyminen toki auttaa kohtuullisen paljon. Kampista lähtee Bussi myös Porvooseen, matka maksaa n. 11 €/suunta, jos nyt oikein muistan. Asemalta on meille kävelyä noin parisen kilsaa, mutta voin toki hakea autollakin asemalta. Kyllä sieltä asemalta paikallisbussitkin toki liikkuu, mutta mä en niistä oikein mitään tiedä, kun liikun itse pääsääntöisesti pyörällä tai autolla, mutta tarvittaessa nämäkin saadaan selville.fho kirjoitti:Mielenkiintoinen idea, joskin autottomana ydinkeskustan ulkopuolelle liikkuminen on aina seikkailu. Ja sääntöjä mä en lue koskaan :)
Eikä tätä olisikaan tarkoitus järjestää kuin vasta aikaisintaan maaliskuun puolella.
Ihan näin mielenkiinnosta hahmottelin neljä 250 pinnan listaa, mitä multa saattaisi tuohon kampanjaan irrota, vähän riippuen siitä missä välissä nuo Dagonistit julkaistaan. Ajattelin ehkä itse pelata tuolla Rashaar I -listalla, koska Morgraur-Rashaar :)
Rashaar I "Örmyt"
Magi-Rashaar 50 pts
Morgraur-Rashaar 78 pts
Agláope-Rashaar x 2 44 pts
Ugdru-Rashaar x 2 50 pts
yht 222 pts, eli 28 pistettä spelleille/sälälle.
Rashaar II "Kultistit"
Priest of the Cult of Dagon 28 pts
Officiant of the Cult of Dagon x 2 40 pts
Hybrids x 3 45 pts
Ugdru-Rashaar x 2 50 pts
Aberration 73 pts
yht 236 pts, eli priestin spellille 14 pts
Ospendale
Plague Doctor 45 pts
Madmen x 4 40 pts
Doctor of the Arsenale w. Cannon of Despair 53 pts
Morgue Doctor 32 pts
The Being 48 pts
yht 218 pts, ruttotohtorille jää 32 pinnaa käytettäväksi
Guild
Capodecime 48 pts
Butcher 24 pts
Harlot 26 pts
Citizen of Venice x 2 30 pts
Pulcinella x 2 56 pts (tosin mulla on vain yksi, pitänee ehkä pulcinella-blisu ostaa siihen mennessä tai proxyttää)
Baba-Yaga 59 pts
yht 233 pts, Baba-Yagalle jää 18 pinnaa spelleihin
Rashaar I "Örmyt"
Magi-Rashaar 50 pts
Morgraur-Rashaar 78 pts
Agláope-Rashaar x 2 44 pts
Ugdru-Rashaar x 2 50 pts
yht 222 pts, eli 28 pistettä spelleille/sälälle.
Rashaar II "Kultistit"
Priest of the Cult of Dagon 28 pts
Officiant of the Cult of Dagon x 2 40 pts
Hybrids x 3 45 pts
Ugdru-Rashaar x 2 50 pts
Aberration 73 pts
yht 236 pts, eli priestin spellille 14 pts
Ospendale
Plague Doctor 45 pts
Madmen x 4 40 pts
Doctor of the Arsenale w. Cannon of Despair 53 pts
Morgue Doctor 32 pts
The Being 48 pts
yht 218 pts, ruttotohtorille jää 32 pinnaa käytettäväksi
Guild
Capodecime 48 pts
Butcher 24 pts
Harlot 26 pts
Citizen of Venice x 2 30 pts
Pulcinella x 2 56 pts (tosin mulla on vain yksi, pitänee ehkä pulcinella-blisu ostaa siihen mennessä tai proxyttää)
Baba-Yaga 59 pts
yht 233 pts, Baba-Yagalle jää 18 pinnaa spelleihin
Konsepti käy, toteutus aina suuri mysteeri odotusarvolla "yllättävän vaikea". Älkää kysykö, miten odotusarvo voi olla yllättävä.
Itseltänikin löytyy ämpäritolkulla kaiken sortin kalamiestä, tosin ei läheskään aina virallisina figuina. Niitä on kertynyt vuosien saatossa muiden teemojen kautta. 1700-luvun venetsialaisia siviilejä on jostain syystä kertynyt vähemmän. Sattumien kautta on myös muutamia irtonaisia ruttotohtoreita ja sen sellaista, mutta en ole tekemässä niistä kokonaista pelikelpoista settiä lähitulevaisuudessa. Kaikki ryhmittymät ovat kyllä työn alla peliporukassa. Poikain pitäisi vain ottaa peukalo pois jostain.
Voin luvata aika suurella varmuudella, että viimeistään kesäpäivillä nähdään taas Venetsia-teemaista toimintaa. Todennäköisin ajankohta on viikonloppu 24, vaihtoehto b 23.
Itseltänikin löytyy ämpäritolkulla kaiken sortin kalamiestä, tosin ei läheskään aina virallisina figuina. Niitä on kertynyt vuosien saatossa muiden teemojen kautta. 1700-luvun venetsialaisia siviilejä on jostain syystä kertynyt vähemmän. Sattumien kautta on myös muutamia irtonaisia ruttotohtoreita ja sen sellaista, mutta en ole tekemässä niistä kokonaista pelikelpoista settiä lähitulevaisuudessa. Kaikki ryhmittymät ovat kyllä työn alla peliporukassa. Poikain pitäisi vain ottaa peukalo pois jostain.
Voin luvata aika suurella varmuudella, että viimeistään kesäpäivillä nähdään taas Venetsia-teemaista toimintaa. Todennäköisin ajankohta on viikonloppu 24, vaihtoehto b 23.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Pakko kuitenkin kysyä. Yllättävää ei liene, että Tampereelta on hyvin vaikea päästä millään julkisella vekottimella Porvooseen. Tämän huomasin itsekin, kun olen maaliskuussa lähdössä päiväksi kouluttautumaan Tampereelle ja jos olisin mennyt julkisilla, olisi pitänyt lähteä aamuyöstä tai todennäköisesti edellisenä päivänä jo liikenteeseen. Toinen osa mikä mietityttää on sitten noi jengit, joita tosiaan saa multa lainaankin 2-3 kappaletta, joten sekään ei ole este. Periaatteessa neljälläkin hengellä saadaan jo ihan kiva eventti aikaiseksi, mutta jos saisi kuusi paikalle, niin saisin kivan tekosyyn yhdistellä Finnfoamia ja WWG:tä (taas yhden) Venetsiapöydän tekemiseen vaimoni riemuksi. Joten mikä tästä vaikeudesta tekisi yllättävän?Dolmot kirjoitti:Konsepti käy, toteutus aina suuri mysteeri odotusarvolla "yllättävän vaikea". Älkää kysykö, miten odotusarvo voi olla yllättävä.
- NorjanPaavi
Hei voisi Carnivale kiinnostaa vaikka tuo ensimmäinen sessio on mennyt ihan ohi ja kiitos Conin Malifaux demotuksen en ehtinyt sielläkään peliin sen paremmin tutustua. Napit ei oikei vieläkään iske, ainakaan studio maalauksissa, mutta voisi taas työtaakasta huolimatta aktivoitua harrastusten parissa.
Jos vain sekaan mahtuu niin kiinnostusta pelailuille olisi. Tarvittaessa kyyti ei ole ongelma ja Helsingistä ja Espostaa pääsee tarvittaessa kyydissäni.
Jos vain sekaan mahtuu niin kiinnostusta pelailuille olisi. Tarvittaessa kyyti ei ole ongelma ja Helsingistä ja Espostaa pääsee tarvittaessa kyydissäni.
Öölspräit. Ihan noin kuriositeettina, tässä linkki omiin Carnevale-tuotoksiini: http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en - taso ei ole showcasea, mutta ei siihen ole pyrittykään (tavoite ollut "suditaan pikaisesti demoa varten")
Mulla maaliruisku odottaa varaosia eLahdesta ja Guildin figut on edelleen blisuissa, samoin nuo Cult of Dagonin figut odottavat julkaisuaan, mutta niistä tullee infoa lähiviikkoina ja toivottavasti ne saisin maaliskuun puolella.
Also: Arvonta
Peliä toki pääsee aikaisemminkin tyyppaamaan kotonani, jos siirtyminen Porvooseen ei tuota suurempia ongelmia. YV:llä vain viestiä, niin voidaan sopia tarkemmista yksityiskohdista. Aikataulullisesti voisi sanoa, että 160 pisteen demopelejä vedin tuolla N&K:lla tunnin sisään, 200-250 pinnan peli mennee sääntö-opetuksenkin kanssa pariin tuntiin melko helposti + maaston pystytykseen/purkuun menevä aika.
Mulla maaliruisku odottaa varaosia eLahdesta ja Guildin figut on edelleen blisuissa, samoin nuo Cult of Dagonin figut odottavat julkaisuaan, mutta niistä tullee infoa lähiviikkoina ja toivottavasti ne saisin maaliskuun puolella.
Also: Arvonta
Peliä toki pääsee aikaisemminkin tyyppaamaan kotonani, jos siirtyminen Porvooseen ei tuota suurempia ongelmia. YV:llä vain viestiä, niin voidaan sopia tarkemmista yksityiskohdista. Aikataulullisesti voisi sanoa, että 160 pisteen demopelejä vedin tuolla N&K:lla tunnin sisään, 200-250 pinnan peli mennee sääntö-opetuksenkin kanssa pariin tuntiin melko helposti + maaston pystytykseen/purkuun menevä aika.
Viedään asiaa eteenpäin, kun olen nyt figut saanut kasattua ja pohjamaaleihin. Cult of Dagon toki vielä loistaa poissaolollaan, kun figuja ei ole vielä edes myynnissäkään, mutta olisiko teillä toivetta ajankohdan suhteen? Meneekö huhtikuuhun vaiko yritetäänkö vielä maaliskuun puolella johonkin saumaan?
http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en
Linkitetään tännekin. Olen tässä viime aikoina kyhännyt printattavia pahvitaloja Carnevaleen.
Linkitetään tännekin. Olen tässä viime aikoina kyhännyt printattavia pahvitaloja Carnevaleen.
Okei, jos innostus on näin hiljaista, annetaan 2 vaihtoehtoista viikonloppua ja katsotaan sopiiko kumpikaan kenellekään:
vko 16, eli la 20.4. tai su 21.4. tai
vko 17, eli 27.4. tai 28.4.
Tapahtumapaikkakunta Porvoo, tarvittaessa järjestetään kyyditys linja-asemalta kotiini. Jos ei omaa armeijaa ole, niin tosiaan voi valita jonkin noista edellä mainituista neljästä listasta (ei viittä, koska otan itse tuon Rashaar I:sen), joihin multa itseltäni löytyy figut (Vesper-on uhitteli, että saivat nuo puuttuvat tehtyä ja ovat aloittaneet postituksen). Periaatteessa voisin yrittää myös patriiseille vääntää listaa, mutta se olisi mallia "startteri+maid+white collar thief+mahd. independentti". Pöytiä olisi lähtökohtaisesti 2-3, eli pelaajia mahtuisi 3-5.
vko 16, eli la 20.4. tai su 21.4. tai
vko 17, eli 27.4. tai 28.4.
Tapahtumapaikkakunta Porvoo, tarvittaessa järjestetään kyyditys linja-asemalta kotiini. Jos ei omaa armeijaa ole, niin tosiaan voi valita jonkin noista edellä mainituista neljästä listasta (ei viittä, koska otan itse tuon Rashaar I:sen), joihin multa itseltäni löytyy figut (Vesper-on uhitteli, että saivat nuo puuttuvat tehtyä ja ovat aloittaneet postituksen). Periaatteessa voisin yrittää myös patriiseille vääntää listaa, mutta se olisi mallia "startteri+maid+white collar thief+mahd. independentti". Pöytiä olisi lähtökohtaisesti 2-3, eli pelaajia mahtuisi 3-5.
Täällä on hikoiltu erinäisiä viikkoja kesäpäiväjärjestelyjen, kaupungin byrokratian ja vuoden 2012 paperityön paketoinnin kanssa, henkilökohtaisista projekteista puhumattakaan. Ei ole dedisten lomassa juuri pelejä ajateltu. Tilasin kyllä äskettäin ihmisille lisää starttereita. Maalauksen suhteen peukalon sijainti ei ole osoittanut muuttumisen merkkejä.
26.-28.4. on Model Expo. Sinne on muutamina vuosina valunut väkeä viran puolesta tai huvin vuoksi. Ilmansuunta on karkeasti oikea ja harvemmin tuolla yli yhtä päivää tarvitsee viettää, joten teoriassa keikat voisi yhdistää jollain kikkailulla.
Edeltävän viikon osalta kalenteri näyttää tyhjää. Tai onhan silloin Salute josta välillä yritettiin puhua, mutta näyttää sekin jääneen loputtoman arvonnan tasolle. En taaskaan tiedä muiden motivaatiosta tai siirtymäkyvystä.
Pääsiäisenä maalaan kaloja. Postin pitäisi myös kiikuttaa piakkoin lisää espanjalaisia laatutuotteita. Ei tämä jäissä ole vaikka yleinen koordinaatio vähän hapuilee...
26.-28.4. on Model Expo. Sinne on muutamina vuosina valunut väkeä viran puolesta tai huvin vuoksi. Ilmansuunta on karkeasti oikea ja harvemmin tuolla yli yhtä päivää tarvitsee viettää, joten teoriassa keikat voisi yhdistää jollain kikkailulla.
Edeltävän viikon osalta kalenteri näyttää tyhjää. Tai onhan silloin Salute josta välillä yritettiin puhua, mutta näyttää sekin jääneen loputtoman arvonnan tasolle. En taaskaan tiedä muiden motivaatiosta tai siirtymäkyvystä.
Pääsiäisenä maalaan kaloja. Postin pitäisi myös kiikuttaa piakkoin lisää espanjalaisia laatutuotteita. Ei tämä jäissä ole vaikka yleinen koordinaatio vähän hapuilee...
Pihkura. Tuolloin on myös lapsimessut, jossa perheeni on perinteisesti vieraillut ja itse olen kuokkinut ModelExpon puolella, vaimo todennäköisesti haluaisi käydä myös tuolla kädentaitopuolella, joten ainakin toinen noista päivistä on poissa laskuista. Pitää sopia vain kumpi - todennäköisesti kuitenkin menemme lauantaina, joten 27.4. olisi periaatteessa poissa laskuista. Samoin muillakin potentiaalisilla osallistujilla saattanee intoa olla suuntautumassa tuonne ModelExpon puolelle. Vko 17 olisi siis ensisijaisesti tyrkyllä.Dolmot kirjoitti:26.-28.4. on Model Expo. Sinne on muutamina vuosina valunut väkeä viran puolesta tai huvin vuoksi. Ilmansuunta on karkeasti oikea ja harvemmin tuolla yli yhtä päivää tarvitsee viettää, joten teoriassa keikat voisi yhdistää jollain kikkailulla.
mites Morze, smaxx, fho, Hammerheart, Norjanpaavi?
- Hammerheart
Mä menin ilmoittautumaan ensimmäiseen 40k-turneeseeni vuosiin ja se sattuu juuri tuohon 21. päivä sunnuntaille. Eli siinä mielessä 28. taitaa olla meikälle ainoa mahdollinen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Eli 28.4. varattu alustavasti, eli hyvässä lykyssä olisi nyt 3 pelaajaa tuloillaan, jos mut lasketaan mukaan. Yksi ilmoittautuminen vielä, niin saadaan jo järkevääkin toimintaa aikaiseksi. Periaatteessa siis puitteet löytyy 6-7 pelaajalle armeijoineen, mikäli HH ja Dolmot tuovat omat nappinsa - HH ottanee multa muutaman patriisin lisukkeeksi - jäljelle jäävien pelattavuudesta en ole niin varma, Dolmotilta puolestaan löytynee nappeja täysimittaiseenkin armeijaan. Laina-armeijoita olisi kuitenkin valittavissa vielä Ospendalet, Guild ja Rashaarit, jos ei omia nappeja ole olemassa.