"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warzone figut + Pig Iron päät -> Savlar Chem Dogs + DKoK

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zodfrey

Warzone figut + Pig Iron päät -> Savlar Chem Dogs + DKoK

Viesti Kirjoittaja Zodfrey »

Niin, tuli joskus ostettua pari pussillista noita Warzonen perusfiguja (2 x 80kpl), ja tilasin nyt tuon ison läjän Pig Iron Productions päitä, eli sen 80 kappaleen läjän (Jumbo mixed head sprues).

http://www.pig-iron-productions.com/index.php?main_page=popup_image&pID=22

Noita Warzonen figuja on tullut jo konvertattua aika runsaasti Warzonen säännot mielessä, mutta nyt tekis mieli konverttailla jotakin Warhammer 40K maailmaan. Warhammeria olen pelannut vain kerran, eikä tuo oikein napannut, vähän liikaa sääntojä ja monimutkaisuutta minun makuun, mutta figuja tykkään kasailla, modailla ja maalailla. Varsinaisia Warhammerin figuja on vain tuo Dark Vengeance boksi, + noin tusina space mariinia siihen lisäksi.

Ajattelin josko alkais kasailemaan hirveätä kasaa Imperial Guardeja. Joko 8th Cadian tai sitten jotain aivan muuta. Command Squad on jo tyon alla, ja meltagun, lasgun ja laspistol designit valmiita.
IG ilman tankkeja kylläkin, koska saattaa olla että noilla tulee pelattua ihan muutamia kertoja jos sitäkään, niin rahan käytto on pidettävä absoluuttisessa minimissä. Vois tehdä ehkä lisää Chaos Cultisteja, noiden Dark Vengeance hemmojen lisäksi.

Halpaa lystiä tästä kyllä tulee, koska nuo figut maksoivat 9,90 / 80 kpl (kun kävin paikan päältä hakemassa), ja 80 Pig Ironsin päätä 19 euroa posteineen. Tarpeen tullen noita figuja vois hakea lisääkin.

Mainitaan vielä että projektin osittaisena innoittaja toimi Ifierno tällä threadillaan:

https://www.sotavasara.net/keskustelu/viewtopic.php?f=3&t=104065

Niin että olisiko kenelläkään ehdotuksia tai kokemuksia että mitkä konversiot voisivat olla realistisia noilla osilla?
Viimeksi muokannut Zodfrey, To 11.04.2013 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilfierno

Re: Iso kasa Warzone figuja ja Pig Iron päitä. Mitäs sitten?

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Itse oon tykänny tosi paljon noista repuista, mitkä Warzonen figuissa tulee. Lisäks molempien armeijoiden aseet toimii loistavasti, kun niitä voi muokata melko monenlaiseen muotoon.

Harakoni Warhawksit on itsellä ollut linjana. Juurikin siksi, että ne on Drop Troopeja ja nuo reput + figujen torso antaa hyvää vaikutelmaa sille suunnalle. On niissä myös semmonen pieni Ranger fiilis, reppu selässä kohti maailmaa jne... Harakonien kaltaisia on ainakin Elysianin joukot, joille löytyy omat figuurinsakin Forge Worldin sivuilta. En oikeen itse tiedä, mitä muita regimenttejä voisit lähtä niistä tekemään. Toki niistä voi saada hyvinkin erilaisia, jos osaat Green Stuffista niille väsätä kaapuja tai jotain! Lierihatuilla voit saada hyvin kultistisen ja kung fu meiningin, jos kaavut niille väsäät. Eihän noilla Warzonen figuilla kovin hulppeita valinnanvaroja ole, jos ei lähde niitä osiksi pilkkomaan ja käytä sitten muita osia. Sen on itsekin saanut huomata, kun niitä on ryhmä kerrallaa tässä alkuvuoden väkrännyt. Mutta ei niitä oo kyllä hinnalla pilattu, että se niissä on iso etu. Sulla vielä enemmän, itselle makso sen 19e / 80kpl miehiä.

Kun noita figuja lähtee erittelemään, niin toisella on koko sääri suojattu, toisella ei. Toisella on lähinnä hihnaa ja remmiä torsossa, kun toisella löytyy lipastaskuja yms. Olkapanssarit erilaiset, toisella kyprä, kun toisella hattu. Hattupäisillä yksinkertaisempi reppu, toisella tavaraa hieman enemmän (ja näyttää silti pienemmältä? O__o).

Onnea matkaan näiden kanssa. Kiva kun oli mun threadistä jotain hyötyä. :)
Zodfrey

Juu onhan nuo Warzonen perusmosurit aika rajalliset figuurit mistä lähteä armeijaa rakentamaan. Onneksi mukana on kuitenkin 8 kpl noita raskaita konekivaarimiehie molemmilta puolilta, jotka eroaa aika tyystin noista perusmiehista. Imperialin kk-miehet vaikuttaa hieman skottilaisilta hameineen päivineen, ja pääkin on erilainen jossa yhden silmän päällä tuo "linssi". Ja ne Bauhausin kk-miehet kanssa ovat mukavan erinäkoisiä, paksummat rinta- ja olkapanssarit jne.

Eli materiaalina on siis:
8 kpl Bauhaus HMG
8 kpl Imperial HMG
8 kpl Bauhaus Sergeant
8 kpl Imperial Sergeant
48 kpl Bauhaus trooper
48 kpl Imperial trooper

Jos kasailis molemmista HMG ryhmista erilaiset squadit (esim Storm Troopers ja joku toinen eliittipoppoo), ja molemmista troopereista kahdet erilaiset perusjampat. Silloin sais 48 + 48 perusjamppaa, seka 8 + 8 elitea, ja kaikille ryhmille kessut. Lisaksi viela laja upseereja. Ja vois osan perusmosureista varata noihin Heavy Weapons tiimeihin.
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Mistä ostit nuo figut?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Eduboy94 kirjoitti:Mistä ostit nuo figut?
Prince Augustilta vissiin? Pig Ironit Pig Ironilta?
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Linkki siihen aleen:
http://shop.princeaugust.ie/warzone-mut ... -soldiers/

Nää on ihan jees figuja. Aseet ei tietenkään oo 40K-universumista, mutta tavallaan ne ehkä ovat tyylikkäämpiä. Ja asentoja on aika vähän, ja muovi on aika kovaa, joten sahailua saa harrastaa.

Skulpti näissä on mun mielestäni parempaa kuin Wargames Factoryn sci-fi sotureilla, mutta toisaalta WGF:n äijillä on rutkasti irto-osia ja pehmeämpi muovi. Tietenkään WGF:llä ei ole tällä hetkellä alennusta, ja hintoihin rapakon takaa lisätään suojatulli. Eli kyllä noi Warzonen figut on hinta/laatu-suhteeltaan varmaankin parhaimpia, mitä tällä viikolla on myynnissä...

-ile
Zodfrey

Joo ostin figut Prince Augustilta ja päät Pig Iron Productionsin webbisivuilta. Kuten jo toisessa threadissa mainitsinkin, asun noin tunnin päässä tuolta Prince Augustin tehtaalta, siellä tehtaanmyymälässä ne oli tuon 9,90 / pussi kun viimeksi kävin reilu vuosi sitten. Pitäis käydä kohta uudelleen ja katsoa josko ne on vielä samanhintaisia ja ostaa vielä kolmas satsi. Figuja ei voi koskaan olla liikaa. :-)

EBaysta noita saa yleensä halvemmalla kuin tuolta Augustin sivuilta, ja kun ottaa huomioon että se EBayn myyjä on nimenomaan tuo Prince August -kauppa, niin saat taatusti samaa tavaraa.

http://myworld.ebay.ie/mouldsandminis/? ... 4340.l2559

Niillä on usein myynnissä myös Chronopia figuja polkuhintaan, nappasin sieltä joskus noitakin, tosin niistä ei ole samanlaista megapussia tarjolla.
Zodfrey

Pientä testailua näin aluksi. Command Squadin officer, tehty Warzone Bauhausin sergeantista mutta päänä on Warzone Imperial Sergeantin pää.

Kuva

Ja sitten kokeilin tuota meltagunin tekoa, kun Ifiernokin sitä jo testaili niin piti kokeilla millaisen saisi pelkästään Warzonen osia käyttämällä. Pohjana tuossa siis käytetty Imperialin rynkkyä, josta leikattu pistin ja molemmat lippaat pois, ja kantokahva on siiretty ylhäältä alapuolelle. Meltan kylkeen on sitten liimattu pala Bauhausin repusta, ja toinen pala piipuksi samaisesta repusta.

Kuva

En tiedä toimiiko tuo ihan, onko tarpeeksi samannäköinen kuin oikea melta?
Ilfierno

Tuo melta toimii! Loistavaa, kerpele ku en oo ite keksiny.

Mitä tulee muovin laatuun, itse olen kokenut sen kovaksi vain pinnasta. Mutta kun saa hieman leikattua, niin sisältä se on pehmeämpää.
Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

Nokkela Melta Gun. Toimii.

Jos joku vielä rutisee, täytät vaikka tuon kärkiosan aukkoja green stuffilla niin saat tuon Melta Gunille tyypillisen neliaukkokuvion.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Ilfierno

Vonreuter kirjoitti:Nokkela Melta Gun. Toimii.

Jos joku vielä rutisee, täytät vaikka tuon kärkiosan aukkoja green stuffilla niin saat tuon Melta Gunille tyypillisen neliaukkokuvion.
Helpoin varmaan tuokin tehdä, kun vetää gs:stä nauhat putken molempiin päihin, niin että jää sit keskelle ne reiät.
Vonreuter

Nuo rynkyt ovat aika hassuja muuten. Miksi niissä on sekä tanko- että rumpulipas?
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Ilfierno

Vonreuter kirjoitti:Nuo rynkyt ovat aika hassuja muuten. Miksi niissä on sekä tanko- että rumpulipas?
Oon miettiny samaa. Itse olen nyt leikannut tuon rumpulippaan pois, että näyttäisi enemmän light assault rifleltä, niin sopii paremmin omaan teemaan... Voisko tuo rumpu olla itse lipas, kun taas takana oleva onkin vain osa/tila aseen mekaniikalle?
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Ilfierno kirjoitti:
Vonreuter kirjoitti:Nuo rynkyt ovat aika hassuja muuten. Miksi niissä on sekä tanko- että rumpulipas?
Oon miettiny samaa. Itse olen nyt leikannut tuon rumpulippaan pois, että näyttäisi enemmän light assault rifleltä, niin sopii paremmin omaan teemaan... Voisko tuo rumpu olla itse lipas, kun taas takana oleva onkin vain osa/tila aseen mekaniikalle?
Rumpu on sille kranuuutinviskaimelle, mikä on olevinaan piipun alla.

Mutta eipä näissä tieteisfantasiapyssyissä yleensä mitään järkeä olekaan...
//Mx
Zodfrey

Ei kyllä ainakaan Warzonen kakkosedikan sääntojen mukaan tuossa rynkyssä ole mitään kranaatinheitintä.

Ehkä siinä on olevinaan kaksiosaiset ammukset, takalippaassa on "properllant charge", ja etulippaassa varsinaiset luodit. :-)
Tai ehkä toinen lipas onkin helposti vaihdettava patteri, jota tarvitaan aseen elektroniikan operointiin. Tai sitten CO2 kanisteri kuten joissakin ilmakoissa. :-)
Zodfrey

Vonreuter kirjoitti:Nokkela Melta Gun. Toimii.

Hyvä idea, tuota vois kokeilla. Tosin minun green stuff -ura on vasta aluillaan...
Vonreuter

Lähtökohta green stuffiin: jos osaisit tehdä sen sinitarralla, osaat takuulla tehdä sen sinitarraa jäykemmällä GS:lla.

Eikä sitten sörkitä sinitarraa figuihin. Ei toimi.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Zodfrey kirjoitti:Ei kyllä ainakaan Warzonen kakkosedikan sääntojen mukaan tuossa rynkyssä ole mitään kranaatinheitintä.
Milloin säännöillä on ollut jotain tekemistä figujen ulkonäön kanssa? ;)

Jos kuvia (esikm. pelin kansi) katsoo tarkemmin, pyssyssä on selkeästi kaksi piippua. No, ehkä se alempi on sitten olevinaan haulipiippu tms. Ehkä joku imperaalien fluffiin perehtynyt voi vahvistaa, itse pyrin kiertämään ne sepustukset yleensä mahdollisimman kaukaa...

Ei näillä jutuilla paljon kannata päätään vaivata, kun ei niissä mitään järkeä kumminkaan ole.
//Mx
Zodfrey

Zodfrey kirjoitti:Ei kyllä ainakaan Warzonen kakkosedikan sääntöjen mukaan tuossa rynkyssä ole mitään kranaatinheitintä.
maxxon kirjoitti: Milloin säännöillä on ollut jotain tekemistä figujen ulkonäön kanssa? ;)
- Totta turiset. Itse muokkailinkin joskus noita Warzonen figuja "sääntöjen mukaisiksi", eli jos säännöissä vaikka luki että sotilaalla on pistooli rynkyn lisäksi, niin laitoin vyölle pistoolikotelon jne. En voi sietää tilannetta jossa figujen aseistus ei vastaa sääntökirjan kuvausta.
Zodfrey

Jaahas, olen miettinyt josko sitä konverttais vaikka noita Death Korps of Krieg janttuja. Se mielessä kokeilin konvertata Warzonen Bauhausin rynkystä Lucius-pattern lasgunin. Toimii mielestäni ihan ok, paitsi lipasta pitää kyllä lyhentää.

Kuva

Sitten kokeilin myös grenade launcher konversiota, joka ei toimi kyllä yhtä hyvin. Piipuksi laitoin palasen spruesta (tuo musta osa), mutta ei ole ehkä tarpeeksi paksu.

Kuva

Ajattelin myös kokeilla konvertata noita Savlar Chem Dogseja, kun on noita aika sopivia Pig Iron päitä. Pitää testata molempia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”