"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
NorjanPaavi

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Nykyinen studio maalauksien puute on kyllä melko hanurista. Onneksi muutamia ihan hyvän tason harrastaja blogeja Malifauxin puoleltakin löytyy:http://amongtheway.blogspot.nl/

Nyt kun ilmeisesti Vanessa, Gracie ja Wong ovat tulleet ulos, niin rupeaa tuo Wyrdin efektien tekeminen muovista risomaan. Vanessan arcane staff oli sitten pakko muovista väntää liekit/savut? Ei oikein innosta. Sama vika Misakin potkussa ja Ototon nuijan löynnissä, sekä vähän ehkä risoo myos Chiakin efektialusta (toki se on helppo jättää pois). Kyllä nää paperilla ja tietokona sculptissa näyttää ihan ideoilta, mutta figussa ihan julmetun jäätäviä. Esimerkiks en ole nähnyt yhtään hyvää malaus toteutusta tuosta Misakin potkun savuhaituvasta. Vanessa Staffi ehkä vielä menettelee, mutta Misaki nyt ainakin on ihan hölmön näkönen "savu"potkuineen. Onneks ne saa leikattua pois kun ovat muovia.

Ei nyt ihan oo tullu sitä mitä toivoin. Neloskirja tosin on ihan mukavan oloinen verrattuna tuohon kolmosen Avatar kirjaan, joka oli sisällöltään hieman pettymys. Ten thunders ja double factions masterit on ihan kiva idea. Nyt vain odotellaan että koska vanhoja ensimmäisen kirjan minioneja päivitetään nykyaikaan. Osa tuppaa jäämään uusien jalkoihin. Ei ihan GW:n mittatasolla, mutta vähän kuitenkin.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Joo, peliteknisesti nelosessa saivat vihdoinkin homman kasaan ja hyvin saivatkin. Kakkonen oli liian kova ja kolmonen liian kevyt (ja avatarit on tosi randomeita tehoiltaan - jotkut on selvä huononnus perus-Masteriin melkein joka tilanteessa), mutta nelonen on hemmetin timmi paketti.

Noista efekteistä olen myös jokseenkin samaa mieltä. Joissain se on ihan ok, kuten Ototon hivautuksessa, mutta Misakin ja Chiakin efektit on kyllä tosi kökköiset ja se että niistä saa edes etäisesti siedettävät vaatii todella paljon osaamista maalaajalta.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

´fauxin isoin ongelma taitaa olla tuo kirjojen julkaisutahti ja niiden rooli, en minä oikein jaksa neljättä kirjaa jaksa ostaa kun ei noilla edellisilläkään tule pelattua. Aloittelijalle diili voi olla vielä synkempi, kun kirjoihin pitäisi laittaa toistasataa euroa, joka on aivan liikaa "pienelle pelille".
NorjanPaavi

Morze kirjoitti:´fauxin isoin ongelma taitaa olla tuo kirjojen julkaisutahti ja niiden rooli, en minä oikein jaksa neljättä kirjaa jaksa ostaa kun ei noilla edellisilläkään tule pelattua. Aloittelijalle diili voi olla vielä synkempi, kun kirjoihin pitäisi laittaa toistasataa euroa, joka on aivan liikaa "pienelle pelille".
No oikeastaan ainoa ongelma noissa kirjoissa on se että niiden pelillinen anti on oikeastaan vain figujen säännöt. Uusia sääntöjä kakosessa tuli pari, kolmosen anti oli vain semisti höperöt Avatarit. Nelonen on oikastaan sitten siinä ja siinä tarvitseeko sitä? Siinä oikeastaan vain tärkeimpänä nuo Duoble faction kikkailut ja yksi uusi sääntöuudistus ratsastuksen/jalkautumiseen. Pelatessa pärjää aika hyvin Wyrdin sivuita ladattavalla uusitulla sääntöpaketilla tai Malifaux: Rules Manual on oikeastaan parempi. Toki myös ykkös kirjasta tuli korjattu 1.5 versio. Melkein sanoisin että 2. 3. 4. ei välttämättä edes tarvitse. Toki tämä nyt vain oma mielipiteeni. Kirjat kyllä sisältää ihan kiitettävän laatuista tarinaa jota on mukava lueskella, sekä puppet kuvitukset on hienoi. :P

Ongelma on vähän tuo kuinka valita figut ilman kirjaa, jos hankin vain perus sääntökirjan? No figujen mukana tulevat kortit kertoo kaiken tarvittavan ja jos tosiaan haluaa säästää Crew builderit kertoo aika tarkkaan ketä saa kennenkin kanssa, joten Ten Thunders/ double faction on ratkaistu. Synergiasta löytyy http://pullmyfinger.wikispaces.com/ sivustu hitusen jäissä. Uusimista figuita heikosti infoa, mutta 1., 2. ja 3. kirjan napit aika lailla käyty läpi.

Tehään Morze niin että mie viimeistelen pari Infinity nappia ja tuun peleilee sitä, niin voit tehä vastakkaisen palveluksen Malifauxin kanssa?
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Eipä tuo vaatisi edes kovin isoa panostusta, kun Justicen 25 kiven poppoo on viimeistelyjä vaille valmis.
NorjanPaavi

Ikävä kyllä pisti CMON silmään pari ikävää esimerkkiä Wyrdin muovista. Kyseessä siis uusia vähemmän nähtyjä nappeja.
Kang
Kyseisestä figusta puuttu oikeastaan kaikki se mitä niistä toivoo. Tönkkö ja muutenkin täysin mielenkiinnoton asento. Oheisesta figusta puuttuu myös kaikki ne mielenkiintoiset yksityiskohdat. Myös hauis on ihan naurettava.

Myös ikävä esimerkki Mein puolelta. Maalaus vielä hitusen korostaa tasaista pintaa. Nämä osoittaa hyvin kuinka paljon kyseiset figut vaativat maalaajalta.
Mei
Tämä myös osoittaa hieman kone skulptin heikkouksia. Havainne kuvat näytää dynaamiselta, mutta itse toteutus aika lattea. Tästäkin vain tuntuu puuttuvan skulptauksen puolelta sen katseen vangitsijan. Itse en tohtisi lähteä tätä edes hankkimaan, koska tiedän että maalaus tulisi tuottamaan liikaa harmaita hiuksia.

Jotenkin Mei ja Misuka ovat tuottaneet itselleni pienoisen pettymyksen.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Gahh noita CMONin tuotoksia. Onko muuten CMONin kriteerit laskeneet, kun nuo ovat saaneet noinkin hyviä pinnoja...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Omasta mielestäni noissa ei maalauksessa ole juurikaan ongelmaa - kelpaa pöydälle. Ongelmana on vaan skulptin latteus ja litteys, joita ei perusmaalaaja saa peitettyä millään. Hirveitä figuja ja jos ne mielii hyvän näköisiksi saada, tarvitsee olla aika poro.
Hammerheart

Noh, ei ne nyt ihan niin toivottomia kaikki kuitenkaan ole. Nuo esimerkit tosiaan on aika latteita, vaikka maalari selkeästi on ihan ok-tasoa. Mutta esimerkiksi tämä:
http://www.coolminiornot.com/324734?browseid=4809918
tai nämä:
http://www.coolminiornot.com/323065?browseid=4809918
on minusta vallan siedettävän näköisiä ja niistä kuitenkin selkeästi näkee, että mikään mestarimaalari ei ole kyseessä vaan ihan tavallinen sutija, joka käyttää ihan tavallisia tekniikoita.

Kang on kyllä semi-hoopo sculpti, mutta Wyrd on minusta aina ollut hieman epätasainen laadultaan, eli siinä mielessä tuossa ei ole mitään uutta.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Kaapelikala kirjoitti:Omasta mielestäni noissa ei maalauksessa ole juurikaan ongelmaa - kelpaa pöydälle. Ongelmana on vaan skulptin latteus ja litteys, joita ei perusmaalaaja saa peitettyä millään. Hirveitä figuja ja jos ne mielii hyvän näköisiksi saada, tarvitsee olla aika poro.
Ei missän tapauksessa ollut tarkoitus kritisoida maalausta suoranaisesti vaan skulptia ja sitä kuinka se vaatii maalaajalta melko paljon.
Hammerheart kirjoitti: Kang on kyllä semi-hoopo sculpti, mutta Wyrd on minusta aina ollut hieman epätasainen laadultaan, eli siinä mielessä tuossa ei ole mitään uutta.
Joo tuo on kyllä totta wyrdin skulptit ovat heitelleet tina malleissa jonkin verran, mutta henkilökohtaisesti tuntuu että muovi on tuonut tämän on ongelman ihan uudella tavalla esille.
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

Linkkaan tän nyt tännekin siltä varalta jos se joku olennainen missasi: viewtopic.php?f=48&t=104915
Pointtina siis et tarvisin Resurrectionistejä ja mitä pikemmin sen parempi. :)
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
NorjanPaavi

No niin moni taisi jo tietää mutta elokuussa olisi wyrd pre-julkaisemassa Malifauxin 2Edikkaa. Aika... mielenkiintoista. Ohessa sähköpostiin kolahtaneen mainoksen sisältöä:

You may have heard the rumors ... and now we're excited to announce that Malifaux 2nd Edition (M2E) is coming!

Malifaux 2nd Edition will be pre-released August 15 (during Gen Con 2013) with a general release by October. In the mean time we plan to tease you with new art, new models, new characters, and the ... Public Beta for Malifaux 2E.

Sekä infoa uusista kujeista:
Malifaux 2nd edition is coming! If you want to be one of the first to play it and provide input, we'll be having a public Beta for your shuffling pleasure. (More details on the Beta below.)

What are some of the features of 2nd edition to look forward to?

Streamlined, Updated Ruleset.
Clarified rules interactions and Model Actions.

Upgrade Your Models / Customize Your Crew.
That's right, keep your favorite model fresh and competitive for years to come.

New Masters.
From the current Henchmen getting promoted, to fresh faces like Tara, the Herald of Obliteration!

Gremlins a Faction?
You bet!

Easier to Read Card Format.
Every model updated to a new, easier to read format. No more searching through the books. The cards are standard sized as well, making them easy to sleeve for dry erasing.

Story Moves Forward.
Find out what happens to your favorite characters, see the new alliances formed, and discover new Tyrants!

FAQ.
For those of you who never got enough of the rules-love, we'll be moving to an FAQ system updated on a set schedule! No more searching the forums for rulings.

We'll keep you updated with more details over the next few months.
Hammerheart

Oho, onpas tämä mielenkiintoista. Olin lähes varma, että tämä olisi tulossa vasta ensi vuonna.

On se muuten jännä, miten figupelin kuin figupelin toka edikka tuntuu aina virtaviivaistavan sääntöjä ja poistavan turhaa monimutkaisuutta. Ja tavoittelee totta kai parempaa tasapainoakin.

Mutta kyllä Malifauxissa on varaakin virtaviivaistamiselle, eli kai tämä on ihan hyvä uutinen. Ja avoin beta kuulostaa todella hyvältä idealta myös. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää. Kaikkien korttien uudelleen ostaminen on oikeastaan ainoa, mikä hieman rassaa, mutta se nyt oli toki odotettavissakin.
Silveri

Pelottaa vain tuo jenkkipuolen pelaajien fanaattisuus liittyen kaikkeen, mikä sivuaa rakentavaa kritiikkiä. Saa nähdä.
NorjanPaavi

Päivitystä wyrdi pukkailee. Jotenkin Hoffmanin Avatar latisti tunnelmaa. Tietokone sculptit ei oikein lämmitä... Toki toisaalta M2E uusi wallpapperi näyttää taas ihan houkuttelevalta. Kuten Wyrdillä on ollut tapana että figujen piirroskuvat ja figut ovat olleet melko lähellä toisiaan. Jos tosiaan Rasputinan pikku ice gaemingt muuttuvat yhtään kuvan kaltaisiksi niin voi jehna. Ovat niin passelin kieron näköisiä.

Kuva
Silveri

ja $45 muovifigusta, joka ei oikein sytytä muutenkaan? Tulee eräs nimeltämainitsematon toinen figufirma mieleen.
Hammerheart

Wyrdin muovi on samanhintaista kuin Wyrdin metalli ja tuo on tosi iso figu. Minusta ihan symppis. Ihmiset jotka ovat nähneet tämän uuden Puppet Warsin muovinappeja muuten kehuvat niitä paremmiksi kuin Malifauxiin julkaistut, eli mahdollisesti Wyrdin laatu paranee kaiken aikaa.

Ja Rasputinan taide ainakin näyttää hyvälle. Toivottavasti vaan tuo kiltalainen ei tule oikeasti tuon Wendigon mukana =/

Meikäläiselle tämä kakkosedikka kuulostaa todella hyvälle. Muutokset on jotakuinkin just niitä mitä itse olen toivonut (turhan monimutkaisuuden ja satunnaisuuden vähentämistä) ja uusi scheme-systeemi kuulostaa todella hyvältä idealta. Ainoa mikä jänskättää on nuo upgradet, ne kun on niin tolkuttoman vaikea suunnitella siten, että siellä on aitoja valintoja eikä vain pakko-ostoksia ja turhakkeita.
Hammerheart

Avoin beta on nyt julkaistu:

http://www.wyrd-games.net/showthread.ph ... es-5-31-13

Ensivilkaisulla näyttää hyvältä. Virtaviivaistetulta ja sähäkämmältä.

Noista upgradeista en ole vieläkään ihan vakuuttunut, mutta ei ne nyt ihan kamalilta näytä. Jotkut kyllä hieman no-brainereilta (vaikkapa nyt Reincarnation Sonnialle tai Sinister Reputation Seamukselle), mutta saa nyt nähdä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Tuli eilen pelattua 'Fauxia pitkästä aikaa betasääntöjen innoittamana. Pitää kyllä sanoa että yleisesti ottaen tykkäsin systeemin virtaviivaistumisesta. Perussäännöt olivat pysyneet melkeinpä ennallaan ja suurin ero näkyi nimenomaan mekaniikkojen standardoimisessa ja täsmennyksissä (Dg vs. Wd; Attack vs. Spell; Walk vs. Charge vs. Move vs. Push; jne.) sekä nippelisääntöjen ja poikkeusten poikkeusten karsimisessa.

Figujen sääntöjen muutoksista tykkäsin erityisesti siitä, että omille kiltalaisille oli tullut edes jonkinlaista liikkuvuutta. Ortega-perhettä ei tullut edellisessä edikassa juuri käytettyä kokonaisuutena, koska yleensä vihollista pääsi ampumaan kerran ja sen jälkeen meleestä ei juuri pääse irti. Nyt melkein jokaisella tyypillä oli joku kikka, millä saa joko ammuttua meleeseen tai poistettua itsensä tai kaverin sieltä (Relocate, Face Me!, Where'd he go?, Covering Fire, Los Bala Hermanos), joitten ansiosta näitä pystyi pelaamaan juuri teeman mukaisesti hit'n'run ammuskelijoina. Lättyyn toki edelleen otettiin kovaa, etenkin kun Seamus teleporttaili pitkin lautaa ja ampui tyyppejä laakista. Pitää ensi matsiin ottaa vielä Enslaved Nephilim mukaan että saa lisää liikekikkailua, vastustajan Seamus + Belle porukka osoitti miten tehokasta se on (vastustaja totesi vielä, että harkitsee Convict Gunslingerin vaihtamista kahdeksi Belleksi lisää...).

Upgradejen suhteen olen edelleenkin aika skeptinen. Tuntuivat ainakin omalla jengillä olevan aika nobrainereita. Ainakin Trick Shooting ja Seen it All Perditalle, Hair Trigger Ninolle ja Los Bala Hermanos Papa Locolle (ainut, jolla ei ole omasta takaa liikkumiskikkaa) tuntui olevan aika must have. Sitten taas osa oli aika kehnoja, kuten vaikka Leadstorm tai Thalarian Doctrine.

Yleisesti ottaen kuitenkin tykkään muutoksista, eka edikka oli kuitenkin ehkä aavistuksen liian raskas systeemi. Usein huomasi demottaessa, että uudet pelaajat ovat aika hukassa stattikorttien kanssa, vaikka olisikin valinnut demojengit yksinkertaisimmasta päästä (joka tarkoittaa että kortissa on silti kaksi sivua tekstiä). Parin viikon sisään tullee testattua muutama erä lisää. Arkanistit pitää myös testailla, etenkin Marcus ja elukat näkyivät saaneen aika paljon boostia (ihan tarpeeseen, 1. edikassa Marcus ei juuri koskaan käyttänyt omia Arcanist petoja, vaan aina Silurideja ja Waldgeisteja ja jotain Resser mörköjä).

-Roope
NorjanPaavi

Ropetus kirjoitti:Tuli eilen pelattua 'Fauxia pitkästä aikaa betasääntöjen innoittamana. Pitää kyllä sanoa että yleisesti ottaen tykkäsin systeemin virtaviivaistumisesta. Perussäännöt olivat pysyneet melkeinpä ennallaan ja suurin ero näkyi nimenomaan mekaniikkojen standardoimisessa ja täsmennyksissä (Dg vs. Wd; Attack vs. Spell; Walk vs. Charge vs. Move vs. Push; jne.) sekä nippelisääntöjen ja poikkeusten poikkeusten karsimisessa.

Figujen sääntöjen muutoksista tykkäsin erityisesti siitä, että omille kiltalaisille oli tullut edes jonkinlaista liikkuvuutta. Ortega-perhettä ei tullut edellisessä edikassa juuri käytettyä kokonaisuutena, koska yleensä vihollista pääsi ampumaan kerran ja sen jälkeen meleestä ei juuri pääse irti. Nyt melkein jokaisella tyypillä oli joku kikka, millä saa joko ammuttua meleeseen tai poistettua itsensä tai kaverin sieltä (Relocate, Face Me!, Where'd he go?, Covering Fire, Los Bala Hermanos), joitten ansiosta näitä pystyi pelaamaan juuri teeman mukaisesti hit'n'run ammuskelijoina. Lättyyn toki edelleen otettiin kovaa, etenkin kun Seamus teleporttaili pitkin lautaa ja ampui tyyppejä laakista. Pitää ensi matsiin ottaa vielä Enslaved Nephilim mukaan että saa lisää liikekikkailua, vastustajan Seamus + Belle porukka osoitti miten tehokasta se on (vastustaja totesi vielä, että harkitsee Convict Gunslingerin vaihtamista kahdeksi Belleksi lisää...).

Upgradejen suhteen olen edelleenkin aika skeptinen. Tuntuivat ainakin omalla jengillä olevan aika nobrainereita. Ainakin Trick Shooting ja Seen it All Perditalle, Hair Trigger Ninolle ja Los Bala Hermanos Papa Locolle (ainut, jolla ei ole omasta takaa liikkumiskikkaa) tuntui olevan aika must have. Sitten taas osa oli aika kehnoja, kuten vaikka Leadstorm tai Thalarian Doctrine.

Yleisesti ottaen kuitenkin tykkään muutoksista, eka edikka oli kuitenkin ehkä aavistuksen liian raskas systeemi. Usein huomasi demottaessa, että uudet pelaajat ovat aika hukassa stattikorttien kanssa, vaikka olisikin valinnut demojengit yksinkertaisimmasta päästä (joka tarkoittaa että kortissa on silti kaksi sivua tekstiä). Parin viikon sisään tullee testattua muutama erä lisää. Arkanistit pitää myös testailla, etenkin Marcus ja elukat näkyivät saaneen aika paljon boostia (ihan tarpeeseen, 1. edikassa Marcus ei juuri koskaan käyttänyt omia Arcanist petoja, vaan aina Silurideja ja Waldgeisteja ja jotain Resser mörköjä).

-Roope
Pakko nyt kysellä että miltä nuo uudet 2. Beta säännöt ovat tuntuneet? Onkos menty eteenpäin vai taaksepäin? Mites muuten vanhojen Mastereiden säännöt onko tullut päivityksiä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”