"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropeconin WMH-turnaukset

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
TheEmu

Ropeconin WMH-turnaukset

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

TheEdit: Nuketetaan tää tyhjäks ettei hämää Mikaa ja Hermannia
Viimeksi muokannut TheEmu, Pe 19.07.2013 14:44. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
GreenMeanie

Re: Ropeconin WMH-turnaukset

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Pääturnaus on tähän mennessä ollut 3-listaa, mun mielestä se on joko masters säännöillä tai sit normi SR 1-2 listaa.

Who's the boss vois olla kiva, jos etukäteen ainakin tietyt tiettyihin asutuskeskuksiin keskittyneet pelikerhot sopis ja sitoutuis tuomaan tarpeeks kastereita messiin.

IRON ARENA - RAUTA-ROPE
Ehdollisesti voisin olla vapaaehtoinen. Muitakin vois kyl olla.
Tosiaan tossa perjantaina ja lauantaina järkkärin tarvisi olla paikalla ainakin aluksi että homma saataisiin käyntiin, vaikka pelaillen siinä ilmottautumisen vieressä ite. Muuten luulen että homma on aika selviö jos laittaa johonkin selvät ohjeet miten juttu toimii. Ja eiköhän siinä olisi joku (viereinen pelaaja, demottaja, turnausjärkkäri viereisestä turnauksesta) joka voisi homman selittää. Tuloksille voisi kehittää jonkun boksin.

Lauantainahan taitaa pääturnaukseen mennä aika hyvin kaikki pöytätila, mutta muuten luulen et ois just paras että vapaaseen pelaamiseen tarkotetut pöydät ois selvästi erikseen (siis jossain päässä, lähinnä ei satunnaisina keskellä turnauspöytiä). Peliä hakevat vois istuskella siinä ja metailla/katella rullaavia pelejä ja kaikki näkis mimmonen tilanne näissä pöydissä on.

Pöytien päässä ois juurikin tommonen (siis ainakin, jos nyt joku merkkibanneri ois niin sehän ois awesome) ''ilmottautumislista'' jossa olis;
NIMI - PUHELINNUMERO - PISTEET (Eli esim 15-50, varmaan melkeen kaikki valmiita pelaan pienempääkin alottelijoit vastaan MUT) - AIKA (jätetty), ja sit aina yliviivaus kun peli löytyy. Periaatteessahan listaan ei pitäis tulla ''soita kaikki läpi'' jos ei jengi valikoi vastustajiaan (liikaa, toki mä skippaisin jotkut Terot yms.) vaan on valmiita pelaamaan ekaa tai tokaa joka vastaan tulee. Eikä ihmiset muutenkaan oo varmaan kun kiertämässä konia tai kaljalla. Toki jos pöytiä ei oo ylimääräsiä vapaana niin ekana listalla olevalle menis tietty vapautumisjärjestyksessä ja tippuis nirsoilusta sit poies.

Toi tuloshomma on musta vähän jännä. Se ois toki kivaa ja suht helppo järkkää, print tais vaan tuloslipukkeita tyyliin (NIMI (CP) vs NIMI (CP), PISTEET ja alleviivaa voittaja) ja laittais boksin niitä varten. Sitten eniten pelejä pelannut ja eniten voittaneille tjsp jotkut keksit tai jotain. Toisaalta jos meitä on se ~30 masiinapelaajaa josta suuri osa pelaa vaan turnaukset niin muutenkin toi pelien määrä tuskin on hirveän suuri, niin palkintojen miettiminen (ja yleensäkin tulosten kirjaaminen) on vähän kunnianhimoista. Muutenkin ne pitäis rahottaa jollain, ellei Hermanni hae paria KUHAa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
TheEmu

Avasin Iron Arenalle oman topicin, jatketaan siellä siitä.
GreenMeanie kirjoitti:Pääturnaus on tähän mennessä ollut 3-listaa, mun mielestä se on joko masters säännöillä tai sit normi SR 1-2 listaa.
Jaa, niinpäs on muuten ollukin. En ite tykkää oikeen kolmesta listasta. Varsinkin kolme listaa plus spessut kaikkiin on jo tosi paljon kannettavaa, mutta spessuja käyttäisin kyllä kovin mielelläni tossa, nehän se SRn uusi hotness on kuitenkin.
GreenMeanie kirjoitti:Who's the boss vois olla kiva, jos etukäteen ainakin tietyt tiettyihin asutuskeskuksiin keskittyneet pelikerhot sopis ja sitoutuis tuomaan tarpeeks kastereita messiin.
Joo, eiköhän tosta ihan hyvin selvittäis. Jokainen vaan ilmoittautumisvaiheessa ilmoittaa johonkin exceltauluun mitä castereitä voi tuoda ja sitoutuu sitten tuomaan ne. Toki tuo inhimillisen faktorin mukaan kun joku unohtaa jonkun casterin ja joku ei pääse ollenkaan paikalle ja silleen.

Regards, Scissors. "
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Mulla tosiaan syntyi viime vuoden toukokuussa vauva ja koko conin järjestely tapahtui hirveessä univajeessa ja kiireellä. Kyllä mulle kelpaa jos joku hoitaa sen paremmin. Mun mielestä toi meni viime vuonna ihan kivasti kun se paletti selvisi sitten pikkuhiljaa conin lähestyessä.

Eli isot suuntaviivat kuntoon (Teemulla jo hieno esitys tästä, jonka luen joskus ajan kanssa) ja jaetaan eri tyypeille vastuu eri turnauksista ja tehtävistä ja ne sitten viilailee niitä omia settejään tarkemmin.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
TheEmu

Mites muuten maalauspakko?

Ite oon vankka maalauspakon kannattaja (niinkuin kaikki varmaan on kuullutkin jo läkähtymiseen saakka), eli jos saisin ite päättää niin pistäisin kaikkialle paitsi sunnuntain aloittelijaturnaukseen maalauspakon. Ollaan kuitenkin sinänsä esittelemässä peliä. Niinkuin HPkin viime turnaustopicissa sanoi, että kyllähän se ihan eri tavalla houkuttaa pelin pariin, jos näkee maalattuja nappeja hienoilla pöydillä kuin maalaamattomia läjiä. Sunnuntaina sitten taas jos oikeasti ois tarkoitus saada uudempia pelaajia messiin niin vois olla ihan siistikin että maalaamattomillakin pääsee leikkimään.

Mielipiteitä on toki kuitenkin niin monta kun on pelaajiakin, mutta koitetaan kehitellä jokin suunnilleen kaikkia tyydyttävä kompromissi.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Kuka oikeasti haluaa järjestää näitä turnauksia? Mä voisin ottaa vastuun vaikka tosta Mestarien turneesta. Jos pääturnaukseen halutaan spesialistit, niin tää vois sitten olla se kolmen eri listan turnaus, koska yksi sellanen pitää ehdottomasti coniin saada. 50 pinnaa riittänee tässä tapauksessa.

Niin ja sellanen juttu, että jonkun pitää olla tästä koko hommasta selkeästi päävastuussa ainakin conin suuntaan. Viime vuonna ei ihan nappiin menny tää puoli...
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Siis tarkoititko nyt, että pääturnaus ois 1-2x50+10 ja MT ois 3x50(+10?)? Toi "niin tää vois sitten olla..." tuntuu viittaavan vähän epäselvästi, tai sit en vaan ymmärrä :).

Regards, Scissors. "
Celebdae

TheEmu kirjoitti:Siis tarkoititko nyt, että pääturnaus ois 1-2x50+10 ja MT ois 3x50(+10?)?
Tarkoitin. Ja tossa Mestarien turnee olisi ilman spesialisteja. Sinänsä käy myös päinvastoin noi turneet.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Mjooh, ite näkisin mieluummin MTn just kolmen listan turnauksena ja pääturnauksen sitten 1-2 listan. Viime vuonnakin jo fiilisteltiin 3x75ttä MThen mutta aika myöhään, ei kai toikaan mikään mahdottomuus ois ja sinänsä alkais näyttää "faktion todellista hallintaa" enemmän (tai jotain semmosta)?

Merkkasin nyt sulle ton MTn ja itelleni pääturnauksen. On mulla muutama "ehdokas" vielä TOiksi (jotka kuvittelen siis voivani semisti pakottaa hommaan), mutta mieluummin kaikki vois ilmoittautua vapaaehtoisesti jos turnausjärkkääminen kiinnostaa.

Regards, Scissors. "
Prkl

Mä voisin ihan hyvin vetää aloittelijaturnauksen tai Who's the Bossin. Aloittelijaturnaukselle olisi hyvä, että olisi vetäjä, joka ei ole MT:ssä. Joko pitää hoitaa niin, että esim minä tiputtaudun ulos MT:stä, vaikka paikka jostain vielä irtoaisi, tai sitten pitää olla pari ehdokasta vetämään ja se joka ei ole MT:ssä vetää tuon. Viime vuonna meni vähän näin.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Jos sää tero pääset MThen, niin sen lisäks et mä kiipeen takaperin puuhun ni voin vielä vetää sen Who´s the Bossin :>
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Celebdae

TheEmu kirjoitti:Mjooh, ite näkisin mieluummin MTn just kolmen listan turnauksena ja pääturnauksen sitten 1-2 listan. Viime vuonnakin jo fiilisteltiin 3x75ttä MThen mutta aika myöhään, ei kai toikaan mikään mahdottomuus ois ja sinänsä alkais näyttää "faktion todellista hallintaa" enemmän (tai jotain semmosta)?
Faktion hallintaa saa mun mielestä mitattua parhaiten juuri tuolla kolmella eri casterilla. 75 pinnaa on toki vaihtoehto, mutta menee jossain määrin vaikeaksi etenkin, jos paikan turneeseen kaivaa itelleen vasta conissa. Myös pelien venyminen on kysymysmerkki, kun sunnuntaina väsymys jo painaa ja kotiinkin varmaan haluaisi. Mä voisin nähdä (ainakin) tämän turnauksen vaativan kokonaan maalatut napit, koska kyseessä nyt ei varsinaisesti ole mikään aloittelijaturnee. Mutta 75 pinnaa tässäkin voi olla vähän vaikea.

Mutta Mestarien turneesta yleensä. Nyt olisi paikallaan palauttaa alkuperäinen ajatus ja siis että turnaus on Mestareille. Käytännössä siis jokaisen Suomessa järkätyn (ei-vitsi)turnauksen voittaja kuuluu mukaan. Jos voittajia ei ole riittävän montaa, niin loput paikat otetaan sitten rankingista. Niiden turnausten kakkos- ja kolmossijojen kanssa pääsee sitten tätä kautta mukaan.

Pienen ongelman tekee tuo ranking ja etenkin sen mahdollinen muuttuminen conissa. Käytännön syystä lukitaankin turnaukseen osallistujat 2 viikkoa ennen conia senhetkisen mestaritilanteen ja rankingin pohjalta. Tämän lisäksi parhaiten conin pääturnauksessa sijoittunut, jolla ei vielä paikkaa ole, pääsee vikana mukaan. Näin meillä on 7/8 osallistujaa kaksi viikkoa etukäteen ja kaikille lopuille vielä yksi paikka jaossa ilman suurempaa säätöä.

Jos on valituksia menettelystä, niin vielä saa kokeilla rykäistä.
Viimeksi muokannut Celebdae, To 04.04.2013 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Celebdae

Ihme_apina kirjoitti:Jos sää tero pääset MThen, niin sen lisäks et mä kiipeen takaperin puuhun ni voin vielä vetää sen Who´s the Bossin :>
Vaadin Who's the Bossiin Casterwheelin(tm). Muuten en ala.

Kuva

JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Eiköhän tuo onnistu. Voin ottaa vastuulleni, jos joku tekee mulle valmiiksi listan castereista, jotka tuohon mennessä on olemassa.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Emu kirjoitti:Mites muuten maalauspakko?
TO päättäköön oman turneensa.
Standard vai Hardcore ja jos joku halutaan laittaa, niin pitäkää siitä sitten kiinni eikä mitään half arseilua.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Prkl

JArrow kirjoitti:
Eiköhän tuo onnistu. Voin ottaa vastuulleni, jos joku tekee mulle valmiiksi listan castereista, jotka tuohon mennessä on olemassa.
Hermannilta voi kysyä. Teemu ei ainakaan tiedä.

Toi mulla oli mietinnässä, että miten toi toteutetaan, koska onhan se lähes tärkein asia koko turnauksessa ja ainakin 2/3 hauskuudesta toi koko pyöritystilaisuus :D

Voin Jani auttaa sua käytännön rakentamisessa ja kerho voi tulla vastaan rakennuskustannuksissa. Ja jonkun turnauksen tuotoista loput (ei tarvitse siis itse rahapuolesta vastata).

Käytännössä kannattaa katsoa Battle Collegesta lista joka faktion castereista. Sinne ne ilmaantuu ne vielä julkaisemattomatkin. Kesäksi saattaa tulla jotain masiinaan ja mahdollisesti CoC. Muita ei sitä ennen julkaista.

Sanoisin, että tee pyörä ikään kuin joka caster olisi käytössä ja ihan muutamia random pikavoittoruutuja. Ne casterit jotka sitten lopulta puuttuu (en jotenkin usko että näitä kovin montaa tulee kun oikein tsempataan) voi korvata pikavoittoruuduilla.

TheEmu

Koodasin joskus aiemmin keväällä casterrandomoijan Who's the Bossiin, kun Hermanni puhui sen olevan ainoa mikä oli hänen järjestämän Who's the Bossin tiellä. No, enivei, tämmöinen mulla siellä on casterilistana, pitäis sisältää kaikki casterit Gargantuaniin asti: http://pastebin.com/4eYhDJaz

Ite en koe, että toi casterwheeli on maailman tärkein osuus turnausta, mutta ohan se siisti ja jos joku rakentaa niin toki oon innolla pyörittämässä tota.

Regards, Scissors. "
MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

Ihme_apina kirjoitti:Jos sää tero pääset MThen, niin sen lisäks et mä kiipeen takaperin puuhun ni voin vielä vetää sen Who´s the Bossin :>
Noni, jospa otettais sit ihan hommaks ropeconiin tämän tapauksen filmaaminen ;)

Ei paineita terolle kuitenkaan :)
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Toi wheeli on erittäin tärkee!
Teettekö samalla vaivalla toisen? Jos Ordo ei sitä osta ni mä voin maksaa, pystyis järjestää turussaki ilman et tarttis lainaa teijän onnenpyörää.
Vaikein tossa on kai se kun tulee kokoajan uusii casterei, mut tekee tarpeeks paljon rosvosektori-paikkoi ni saa parin seuraavan kirjan laitettuu viel.

PPn foorumeil joku oli listannu kaikki casterit mut milläs sen ny sit taas löytäis..

MIkkään timpuri en oo ni en tiä mikä olis helppoo ja mikä ei, mut eiks ne castereiden nimet kannattais jättää irtonaisiks ite kiekosta? joko niin että on lovet ihan korteille tai sit jotkut nimiläpyskät jotka voi ottaa pois kun casteri on jo pyöräytetty?
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Prkl

Ihme_apina kirjoitti:MIkkään timpuri en oo ni en tiä mikä olis helppoo ja mikä ei, mut eiks ne castereiden nimet kannattais jättää irtonaisiks ite kiekosta? joko niin että on lovet ihan korteille tai sit jotkut nimiläpyskät jotka voi ottaa pois kun casteri on jo pyöräytetty?
Mä luulen et fiksuin tapa ois jättää paikat jollekin pahvisille, tai ohuille muille läystäkkeille, jotka sitten laitetaan siihen kehikkoon, siinä olevien tappien tms. varaan. Ne vois jopa printata sit jollain makeella techillä ni niistä sais hienon näköisiä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”