"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Masiinan aloittaminen höyrykääpiöillä

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Uttra

Masiinan aloittaminen höyrykääpiöillä

Viesti Kirjoittaja Uttra »

Olen tässä leikitellyt jo vuosia ajatuksella, että ottaisin itseäni niskasta kiinni ja palaisin yläaste- ja lukioaikojen harrastuksen, elikkäs figupelaamisen pariin. Ongelmana on aina ollut viitseliäisyys, onhan kyseessä sentään varsin aikaavievä harrastus. Ennenkin olen miettinyt, että WM/H olisi varteenotettava vaihtoehto, varsinkin kun tutun 'hammerin puolella vaivaa pitää nähdä enemmän, kun ukkoja tarvitaan niin paljon, ja ne on nykyään niin rumiakin.

Ensimmäinen ongelmani tulee tässä: onko Warmachine sellainen peli, jota pelataan myös pilke silmäkulmassa? Olen ymmärtänyt, että tässä skenessä on paljon sellaista porukkaa, jotka ovat halunneet vaihtaa GW:n pelit johonkin vähän paremmat edellytykset reiluun kilpailuun antavaan. Otsa kurtussa verta hikoillen en kuitenkaan haluaisi vääntää, vaan ennemminkin rennosti (vaikka toki tosissaan) työnnellä maalattuja miniatyyrejä toisiaan vastaan hienolla pelipöydällä.

Toisekseen: kuinka paljon noita figuja oikeastaan tarvitsee? Mitä nyt maallikkona tilannetta olen tarkkaillut, niin vaikuttaa siltä, että pelejä pelataan 50p listoilla (jotka tuntuvat aika isoilta), ja niitä tarvitsee vielä turnausympäristössä olla useampi, jotta voi sopeuttaa omia joukkojaan kulloinkin vastapuolella olevan kanssapelurin omiin. Säästääkö tässä loppupeleissä edes aikaa 'hammereihin nähden, vai pitääkö ukkoja sutia kymmenittäin jos haluaa tosissaan päästä pelailemaan?

Sitten hieman tuosta faktion valinnasta. Päädyin noihin kääpiö-Mercenaryihin. Syy oli se, että figut vaan on niin siistejä. Mietin myös legioonaa Hordesin puolelta, mutta pikku söpöläiset veivät voiton. Valitettavasti kääpiöillä (mikä tässä on oikea termi? Rhulicit? Searforge?) ei ole aloituspakettia, jossa valinnat tehtäisiin puolestani. Löysin Privateer Pressin foorumin kääpiöketjusta tällaisen lauseen: "the best place to start is with Gorten Grundback, a Ghordson Driller, a Ghordson Basher, and a pair of Grundback Gunners." Paras on toki makuasia varmasti, mutta pitääkö tuo kutinsa? Tykkään kyllä kaikista noista figuista, mutta voisiko Drillerin tai Basherin pudottaa, ja silti päästä kokeilemaan jo pelejä? Olisi sitten vähemmän maalattavaa ja taloudellisestikin pienempi panostus alkuun edessä.

Niin, ja olen ymmärtänyt, että Mercenaryt ovat vähän haastavampi faktio, joten olisiko näillä alkuun odotettavissa pelkkää turpakäräjää toisensa perään?

Lisäksi vielä kysymys koskien kirjoja. Mitä näistä täytyy tai ainakin kannattaa hommata heti alkuun?

Voi olla, että tälläkin kertaa innostus ei kanna niin pitkälle, että ukkoja alettaisiin oikeasti ostamaan, saatika niillä pelaamaan, mutta nyt ainakin tuntuu siltä, että näin haluaisin tehdä. Kiitokset jo etukäteen kaikille avuliaille!
Ihme_apina

Re: Masiinan aloittaminen höyrykääpiöillä

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Uttra kirjoitti:Ensimmäinen ongelmani tulee tässä: onko Warmachine sellainen peli, jota pelataan myös pilke silmäkulmassa? Olen ymmärtänyt, että tässä skenessä on paljon sellaista porukkaa, jotka ovat halunneet vaihtaa GW:n pelit johonkin vähän paremmat edellytykset reiluun kilpailuun antavaan. Otsa kurtussa verta hikoillen en kuitenkaan haluaisi vääntää, vaan ennemminkin rennosti (vaikka toki tosissaan) työnnellä maalattuja miniatyyrejä toisiaan vastaan hienolla pelipöydällä.
Pelataan kyllä, ja turnausympäristöönkin saa toki tunkeutua vaikkei pelaisikaan ihan verenmaku suussa.
Iso osa haluaa just pelaa kilpailuhenkisesti mut ei kannata sekottaa GWpeleihin imo iskostuneesta nipotuksesta ja nillityksestä vaan kovaa tiukkaa peliä ja päälle otetaan vastustajan kanssa sitten kalja ja puidaan mitä kävi :)
Uttra kirjoitti:Toisekseen: kuinka paljon noita figuja oikeastaan tarvitsee? Mitä nyt maallikkona tilannetta olen tarkkaillut, niin vaikuttaa siltä, että pelejä pelataan 50p listoilla (jotka tuntuvat aika isoilta), ja niitä tarvitsee vielä turnausympäristössä olla useampi, jotta voi sopeuttaa omia joukkojaan kulloinkin vastapuolella olevan kanssapelurin omiin. Säästääkö tässä loppupeleissä edes aikaa 'hammereihin nähden, vai pitääkö ukkoja sutia kymmenittäin jos haluaa tosissaan päästä pelailemaan?
Tommonen yleinen turnausformaatti ainakin täällä turun päässä on sallinut myös yhdellä listalla pelaamisen ja vaikka kaksikin vaadittaisiin/haluaa tuoda, on niissä varmaan jonkinverran samoja figuja warcasteria lukuunottamatta.. varsinkin kääpiöillä joilla valinnanvaraa onvähän vähemmän.

Warmachinen hinta on vähän häilyvä, halpa alottaa mutta sitten kun haluaa kaikki napit omasta faktiosta ja jonkun tuplanakin niin kyllähän sitä hintaa kertyy, eli ittestä kiinni.

heittäisin ihan hatusta että 2x 50p käpsälistoihin tarttis maalaa joku ~35 small basee, pari-neljä isoo robottii ja läjä pienii robottei. Ekä viel Ogrei siihen päälle jos haluaa lähteä niillä leikkiin.
Uttra kirjoitti:Sitten hieman tuosta faktion valinnasta. Päädyin noihin kääpiö-Mercenaryihin. Syy oli se, että figut vaan on niin siistejä. Mietin myös legioonaa Hordesin puolelta, mutta pikku söpöläiset veivät voiton. Valitettavasti kääpiöillä (mikä tässä on oikea termi? Rhulicit? Searforge?) ei ole aloituspakettia, jossa valinnat tehtäisiin puolestani. Löysin Privateer Pressin foorumin kääpiöketjusta tällaisen lauseen: "the best place to start is with Gorten Grundback, a Ghordson Driller, a Ghordson Basher, and a pair of Grundback Gunners." Paras on toki makuasia varmasti, mutta pitääkö tuo kutinsa? Tykkään kyllä kaikista noista figuista, mutta voisiko Drillerin tai Basherin pudottaa, ja silti päästä kokeilemaan jo pelejä? Olisi sitten vähemmän maalattavaa ja taloudellisestikin pienempi panostus alkuun edessä.
Kuulostaa ihan hyvältä alkusetiltä millä opetella sääntöjä, ja kaikkia noita tulet melko varmasti käyttämään isommissakin listoissa.
Uttra kirjoitti:Niin, ja olen ymmärtänyt, että Mercenaryt ovat vähän haastavampi faktio, joten olisiko näillä alkuun odotettavissa pelkkää turpakäräjää toisensa perään?
Warmachinen oppimiskäyrä on aika jyrkkä ja faktiolla kun faktiolla tulee alkuun turpaan :)
Puhtaat kääpiöt voi olla aika haastava faktio just valinnan varan puutteen takia mutta niistä on helppo laajentaa muihin mercenaryihin kun haluu voittaa jonkun turnauksen ;)
Uttra kirjoitti:Lisäksi vielä kysymys koskien kirjoja. Mitä näistä täytyy tai ainakin kannattaa hommata heti alkuun?
Perussääntis, muita ei tartte jos ei fluffi kiinnosta, Mercenaryjen faktiokirjasta+lisärit saa toki ittelle kaikki vaihtoehdot sääntöineen jos haluu suunnitella listoja semmotti.
Uttra kirjoitti:Voi olla, että tälläkin kertaa innostus ei kanna niin pitkälle, että ukkoja alettaisiin oikeasti ostamaan, saatika niillä pelaamaan, mutta nyt ainakin tuntuu siltä, että näin haluaisin tehdä. Kiitokset jo etukäteen kaikille avuliaille!
Kannattaa ihmeessä ettiä käsiin joku peliä pelaava ja pyytää pari testipeliä jos vaikka iskee kipinä oikeen tosissaan.
Toivottavasti alotat, uutta verta kaivataan aina :)
Viimeksi muokannut Ihme_apina, Ti 09.04.2013 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Ensimmäinen ongelmani tulee tässä: onko Warmachine sellainen peli, jota pelataan myös pilke silmäkulmassa? Olen ymmärtänyt, että tässä skenessä on paljon sellaista porukkaa, jotka ovat halunneet vaihtaa GW:n pelit johonkin vähän paremmat edellytykset reiluun kilpailuun antavaan.
Hmm.... Ei oikeastaan. Tai riippuu seurasta. Selvitetään:
WM/H (warmachine ja hordes) ovat säännöiltää timmit ja lukemalla kirjan ja omat säännöt on selvää miten peliä pelataan. Ei siis ikuisia 'immobized skimmero voi dodgata'-vääntöjä. Toisaalta peli on tasapainoitettu niin että minkä tahansa vihollisen figun saa lätkittyä hengiltä. Ja tässä se ongelma onkin. Nappaat armeijan johtajan (caster) liian eteen ja vihollinen läiskii sen parissa minuutissa hengiltä. Peli loppuu välittömästi tähän. Parhaimmillaan vurolla kaksi. Vastavuoroisesti 'Khornen kaaosritarit' eivät ole kulkeva tankki kentällä, vaan raatoja syntyy.
Otsa kurtussa verta hikoillen en kuitenkaan haluaisi vääntää, vaan ennemminkin rennosti (vaikka toki tosissaan)...
Nähdäkseni hekilökemia juttuja. Osa ihmisistä vain silittävät vastakarvaan ja varmaankin minäkin heitä. Mutta piirit ovat (toistaiseksi) pienemmän kuin fabassa ja näinollen huonon säkän osuus myös. Pelaajat ovat kyllä vähän vanhempiakin. En taida tietää ketään alaikäistä masinistia. No, trendi on kasvamaan päin.
Toisekseen: kuinka paljon noita figuja oikeastaan tarvitsee?
Tästä oli oikein thredikin. Ei suoraan käpsiä, mutta osviitta saa. Links.
Niin, ja olen ymmärtänyt, että Mercenaryt ovat vähän haastavampi faktio, joten olisiko näillä alkuun odotettavissa pelkkää turpakäräjää toisensa perään?
Merkkipelajaat osanevat valottaa tarkemmin, mutta tässä muutama yleistä lätinää.
-Peli painottaa taitoa paljon. Aloittelevalla pelaajalla on lumipallon mahdollisuus helvatussa kokenutta vastaan. Mikä tarkoittaa sitä, että alussa tulee lättyyn, mutta sitten kun pääsee vauhtiin, niin pelattavaa riittää.
-Ehkä suurin ongelma on siinä, että jokaisella omalla ja vastaantulevalla figulla on läjä ominaisuuksia, joiden effekti on mahdollisesti peliä muuttava. Aluksi tuleekin monta kertaa eteen tilanne "Ai, tekeeks toi siis mitä??"
Lisäksi vielä kysymys koskien kirjoja. Mitä näistä täytyy tai ainakin kannattaa hommata heti alkuun?
Ei mitään. :) Oikeasti, kaikki säännöt tulevat figujen mukana. No, sääntökirja voisi olla pop.

Ne tarvitaa tänne 'helposti alkuun' threadi. Missäs ne pressgangerit olivatkaan?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
demel

Viesti Kirjoittaja demel »

ite näkisin Masiinan ja sen factioiden napit sellasina, että valitse se josta diggaat ulkonäköisesti. Niitä on kiva maalata, ja niitä on kiva ulkoiluttaa pöydällä. Joka factiossa on hyviä ja parempia nappeja, kääpiöillä niitä on paljon, joten siitä vain valitsemaan. En nyt heti muista yhtään sellaista Rhulic nappia joka olis pelikelvoton.

Eri casterit painottaa erilailla Warjack/jalkaväki tasapainoa, mutta Rhuliceilla kun on vain vähän valintaa niin jokainen Warcaster käyttää varmasti jossain märin kaikkean.

Ogrynit on kovia, ja Ogryn Assault Corp (Lyhenne: OAC) on ihan must Rhuliceilla. Samoin Rhulicit saa kivoja sooloja (Thor, Jonne&Herne ny ainakin heti tuli mieleen) jotka on must.
Rhulicien juttu on niiden omat Warjackit (lyhenne: jaakkot) joita vain Rhulic warcasterit ja Rhulic ´Jack marshalit (ominaisuus joillain sooloilla ja unit leadereillä) voi kontrolloida. Rhuliccien jaakot on koviksia (Niin panssaroinnilta kuin erikoiskyvyiltään) mutta niitä yhdistää yksi asia: ne on hitaita, johon muutamat niiden Casterit osaa antaa apua. Rhuliceilla on myös jänniä support nappeja kuten niiden tykistöt, jotka on aika nastyjä.

Sitten tätä voi laajentaa lisäämällä muita mercenäryjä, mutta se hieman rikkoo sitä höyrykääpiö asetelmaa.

Jos alkaisin uuden faction (Mercenaryt) niin hankkisin itsekkin Rhuliceja, kun ovat siistejä, ja aika montaa niitä saa käyttää mun mainfactio (Cygnar) joukkojen apuna.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Hoi!

Itse olen samassa asemassa kuin sinä, mutta muutamaa kuukautta edellä, joten voisin jaata tässä omia kokemuksiani! Kävin nääs heittään keikkaa ulkomailla puolisen vuotta viime vuonna ja kun tulin takaisin, oli kaveriporukassani löydetty jälleen figupelit (nimen omaan yläaste ja lukioajoilta) ja näin minäkin innostuin ja palasin niiden pariin. GW peleihin en olisi mennyt ikinä takaisin mutta warmachine/hordes on ollut toistaiseksi super kiva kokemus. Tässä muutamia syitä miksi:

+Fiksummat ja mielenkiintoisemmat säännöt: Tosiaan niinkuin edellä mainittiin, tässä pelissä harvemmin tulee ristiriitoja. Meininki on kutakuinkin "säännöt sanoo näin piste". Se on hyvä. Lisäksi nämä säännöt tekevät pelistä tosi strategisen ja siksi aloittelijalle haastavan.
+Aloittaminen ei vaikuta yhtä ylitsepääsemättömältä kuin GW:n puolella. Itse olen aivan sairaan hidas maalaamaan, ja yläasteen ikäinen minä ei ikinä saanut maalattua kunnon armeijoita valmiiksi koska maalaamista oli niin sairaan paljon että se ahdisti. Tässä pelissä pääsee pelaamaan ihan mielenkiintoisia pelejä jo 15-25 pinnan tasolla, minkä voi saada kasaan jo alle kymmenellä napilla. Mun suunnitteilla olevat 50p listatkaan eivät sisällä sen 20-30 modellia per lista, mikä on ollut motivoivaa kun jokaisen maalatun nappulan jälkeen on olo, että oikeasti ollaan lähempänä kokonaan valmista armeijaa.
+Paremman näköiset figut: Tuskaisempia kasata, mutta kivempia maalata kuin GW:n puolella. Me like.

Itse tulin peliin mukaan aika lailla tasan vuodenvaihteesta, ja olen onnistunut upottamaan tähän sen 2-3 sataa euroa. Tällä määrällä saisin jo tehtyä kaksi 50p listaa joita enimmäkseen pyöritellään turauksissa (kait?). kääpiöillä kun on oletettavasti (en ole ihan varma) vielä rajoitetummat vaihtoehdot kuin mun vihaisilla suippokorvilla, uskon että pääset samaan vielä pienemmällä sumalla jos budjetti on niukka. Mitään ylärajaa siihen paljonko tähän harrastukseen voi upottaa en usko että on.

Mitä pelaamiseen tulee, niin alussa tulet saamaan turpaan. Kovaa. Tai olet ziljoona kertaa mua isompi lahjakkuus noppapelien parissa, tai vastustajasi ovat myös aloittelioita. Itteäni se ei ole haitannut, koska hauskaa on silti ollut ja ensimmäiset voitot maistuvat erittäin hyvälle kun ne lopulta tulevat.

Ja lopuksi yksi hyvin tärkeä asia:
Merimetsä kirjoitti:Nappaat armeijan johtajan (caster) liian eteen ja vihollinen läiskii sen parissa minuutissa hengiltä. Peli loppuu välittömästi tähän. Parhaimmillaan vurolla kaksi.
Ravyn menee tokana ja Snipe-Feat-Go. Peli loppu vuorolla yksi ja voittavasta armeijasta puolet ei ole edes aktivoitunut.
Hän on puhunut.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

demel kirjoitti:En nyt heti muista yhtään sellaista Rhulic nappia joka olis pelikelvoton.
Ogrynit on kovia, ja Ogryn Assault Corp (Lyhenne: OAC) on ihan must Rhuliceilla. Samoin Rhulicit saa kivoja sooloja (Thor, Jonne&Herne ny ainakin heti tuli mieleen) jotka on must.
Niin kun niitä on pakko searforgella ottaa. Pelaako kukaan mitään searforgen unitteja FG:n lisäksi sen kontrahdin (ja käpsätierien) ulkopuolella? Mä en ainakaan oo nähny hirveesti OACcia, Hammerfalleja tai Herne&Jonnea factioiden tai edes muiden merccien mukana?
demel kirjoitti: Sitten tätä voi laajentaa lisäämällä muita mercenäryjä, mutta se hieman rikkoo sitä höyrykääpiö asetelmaa.
Tähän mun kokemuksella merceillä pelailusta satsaisin vaikka olis casterit ja jaskat kuin rhulicceja. Pelkästään piper, eEiryss, gorman ja A&H tekee armeijasta todella paljon parempia ja kontrahdin ulkopuolella sitten löytyykin aika paljon kamaa jolle on pitkän päälle enemmänkin käyttöä kuin millekkään rhulic unitille.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Veripallon viesti oli hyvä. Itse en ole enää niin aloittelija, joten en edes tiedä mistä lähtisin kertomaan.

Säännöt ovat hyvät. Virheistä rankaistaan paljon ja oppimiskäyrä on tiukka, mutta eri strategioiden toimiminen pöydällä on sitten sitäkin palkitsevampaa.

Pelit ovat myös nopeita pelata. Parissa tunnissa saa pelin pelattua ja iltaan mahtuu niitä siten useampia. Alussa tietty hieman hitaampaa, kun analyysiparalyysi iskee eri vaihtoehtojen kanssa. Tässä pelissä napit osaa muutakin kuin liikkua ja lyödä. Alussa kannattaa mielestäni kokeillakin pienempiä pelejä, jotta oppii mekaniikan ja pääsee kokeilemaan erilaisia power attackeja ja muitakin enemmän. Pienetkin pelit antaa tosi paljon tässä pelissä, eikä mihinkään 50 pinnaan kannata suin päin väkisin rynniä, ne on ihan samoja pelejä, mutta pitää vaan hahmottaa enemmän juttuja kerralla.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Voisin suositella lukemaan searforgesta (ja miksi ei muistakin factioista) battlecollegen sivulta: http://battlecollege.wikispaces.com/mkiiSearforge
(Ostos)listojen suunnitteluun käytän forward commanderia: http://www.forwardkommander.com/
Uttra kirjoitti:Ensimmäinen ongelmani tulee tässä: onko Warmachine sellainen peli, jota pelataan myös pilke silmäkulmassa?
Harrastusta kannattaa vaihtaa, kun huomaat ottavasi sen liian vakavasti. Siis oikeasti, kuinka noloa on, että aikuiset miehet työntelee pikku-ukkoja pöydällä? :)
Uttra kirjoitti:Otsa kurtussa verta hikoillen en kuitenkaan haluaisi vääntää, vaan ennemminkin rennosti (vaikka toki tosissaan) työnnellä maalattuja miniatyyrejä toisiaan vastaan hienolla pelipöydällä.
Warmachine on suunniteltu turnauspeliksi, eli se tuottaa koukuttavia pelikokemuksia ilman, että siihen tarvitsee väen vängällä kirjoittaa jotain taustatarinaa tai hauskoja houseruleja. Mikään ei kuitenkaan estä rennompaa tarinapelaamista ja netti onkin pullollaan omatekoisia yksiköitä, skenaarioita ja roolipelielementtejä sisältäviä kampanjoita.
Uttra kirjoitti:Säästääkö tässä loppupeleissä edes aikaa 'hammereihin nähden, vai pitääkö ukkoja sutia kymmenittäin jos haluaa tosissaan päästä pelailemaan?
Riippu factiosta. Kääpiöiltä puuttuu täysin halpisjalkaväki. Aika harvassa ovat myöskään listat, joissa olisi yli neljäkymmentä nappulaa. Esimerkiksi omassa 42p (keskikokoinen turnaus) searforge-listassani on 15 nappulaa.
Uttra kirjoitti:Löysin Privateer Pressin foorumin kääpiöketjusta tällaisen lauseen: "the best place to start is with Gorten Grundback, a Ghordson Driller, a Ghordson Basher, and a pair of Grundback Gunners." Paras on toki makuasia varmasti, mutta pitääkö tuo kutinsa? Tykkään kyllä kaikista noista figuista, mutta voisiko Drillerin tai Basherin pudottaa, ja silti päästä kokeilemaan jo pelejä? Olisi sitten vähemmän maalattavaa ja taloudellisestikin pienempi panostus alkuun edessä.
Suosittelen, että sinä ja kaverisi teette 15p listat ja pelaatte niillä muutaman matsin. Huomaa, että 15p lisäksi kumpikin pelaaja saa listan rakennukseen bonuspisteitä riippuen warcasterista (Gortenin tapauksessa 7p). Jos pikkujakkien muodot hivelevät silmää, voisin suositella tällaista listaa:

Gorten Grundback (*7pts)
* Grundback Blaster (3pts)
* Grundback Blaster (3pts)
* Grundback Gunner (3pts)
* Grundback Gunner (3pts)
Horgenhold Forge Guard (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Thor Steinhammer (2pts)

--> 16 figua.
Uttra kirjoitti:Niin, ja olen ymmärtänyt, että Mercenaryt ovat vähän haastavampi faktio, joten olisiko näillä alkuun odotettavissa pelkkää turpakäräjää toisensa perään?
Mercenaryt ovat haastava factio pelata, mutta ei siksi että ne olisivat huonoja vaan siksi että se koostuu hyvin eri periaatteilla toimivista itsenäisitä kokonaisuuksista ja yksilöistä. Muilla factioilla on siinä mielessä helppoa, että ne voivat tarvittaessa valita muutaman tällaisen härön spesialistin paikkaamaan armeijansa heikkouksia. Mercenary-pelaajan pitää yrittää koota toimiva kokonaisuus käyttäen pelkästään näitä spesialisteja. Jos luovien synergioiden etsiskely kuulostaa tylsältä, niin mercenaryjä ei kannata pelata.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Noniin, tulihan sieltä se oikea auktoriteettikin pöytään.
Tanan kirjoitti:Jos luovien synergioiden etsiskely kuulostaa tylsältä, niin mercenaryjä ei kannata pelata.
Kyllä mä vähän sanoisin samaa koko pelistä, vaikka ite spämmäänki Kayazyja ja IF.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Uttra

Viesti Kirjoittaja Uttra »

Huh, onpa paljon viestejä! Suurkiitokset kaikille avuliaille jo tässä vaiheessa.

Ensialkuun voisin vähän kommentoida tuota ryppyotsaisuuden määrää. Kysymyksenasettelussa oli ehkä hieman vikaa. Tai siis tarkoituksena oli skenen ilmapiirin lisäksi tiedustella, että pärjääkö tässä pelissä oppirahojen maksamisen ja oppimiskäyrän valloittamisen jälkeen, vaikkei hirveästi käyttäisikään aikaa metailuun ja sellaiseen? Että voi vähän rennomminkin vaikka kerran viikossa pelailla, eikä silti tule takkiin ainakaan ihan joka kerta tai jos tulee, niin ei ainakaan aina 10-0. Ihmiset varmasti on mukavia ja rentoja pelikavereita, sitä en epäile. Täytyyhän sitä tosiaan vähän pilkettä olla silmäkulmassa, kun aikuiset miehet pikku-ukoilla pelailevat, kuten Tanan totesi. Ja toisaalta, jos tämä säännöllinen figuilukuume tällä kertaa realisoituisi ihan oikeiden pelitouhujen aloittamiseksi, niin ehkä sitä innostuisi metailusta ja muustakin ihan eri tavalla.

Hauska kuulla, että kääpiöillä ei mitään valtavaa massaa tarvita. Vaihtoehtojen vähyyskin on oikeastaan ihan hyvä asia, niin ei tule sitten niin isoja ongelmia ostosten valinnan ja reservinkasvatushimojen kanssa. Kaikki käpsykät kuitenkin ovat vähintäänkin ihan siistejä figuja, niin ei sen puolesta rajoitu valinnat entisestään.

Ensialkuun olen kuitenkin ajatellut lähteä pelkästään noilla jaakoilla liikkeelle. Pääsisi sitten mahdollisimman pienellä vaivalla heti aloittamaan opiskelun. Tästä tulikin mieleeni, että mistäköhän noita ukkoja kannattaisi lähteä ostamaan? Hyvä juttu, ettei koko kirjasto ole tarpeen heti alkuun hankkia, niin ei se taloudellinen panostus kirpaise niin kamalasti. Vaikka noita selailemalla pysyy se motivaatio hyvin yllä toisaalta.

Veripallolle erityiskiitokset, oli mukava lukea samassa tilanteessa olleen kokemuksia. Oikein kiintoisaa. Semmoinen Merimetsän mainitsema aloitusthreadi olisi varmaan monelle hyödyksi myös. Myös muille kiitokset vielä kommenteista!
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Firestorm Games auttaa ukuuttiin figupuutteeseen
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Firestorm on hyvä joo. Puolenkuun peleilläkin alkaa olla ihan hyvä valikoima, vaikka näköjään kääpiöt niiden nettikaupasta suurimmaksi osaksi vielä puuttuvatkin. Firestorm on nopeampi, PKP viime ostoskorilla testattuna muutaman viikon takaisella punnan kurssilla marginaalisesti edullisempi (mikä tuli itsellenikin yllätyksenä).

Kääpiöiden kaikki kolme warcasteria ovat kovia kavereita, ja kaikki tekevät armeijalleen sen verran eri juttuja, että tämän yhden napin vaihdoksella saadaan aika erilaisia pelityylejä muuten samalla armeijalla. Kääpiö-casterit eivät myöskään ole liian nirsoja sen suhteen, kenen kultarahoja huolivat, joten laajentaminen muihin mercenary-contracteihin on melko ongelmatonta.

Privateer Pressin foorumilta löytyy tämmöinen ketju nimenomaan Searforge Commissionista. Informaatioähkyvaroitus - pojilla on ollut yli kolme vuotta aikaa päivitellä tuota, joten tekstiä aiheesta on aikas paljon.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Firestormista minäkin tilaan figuni ja tokenit ynnä muut. Tosi tyytväinen olen yhtiön palvelukseen, kohtaavat tilaukset tapauskohtaisesti. Tosin mitä maaleihin ja pensseleihin ja muihin vermeisiin tulee niin olen pidättäytynyt kotimaisiin jälleenmyyjiin (fantasiapelit helsinki). Uudet citadelin maalit on tosi hyviä ja army painterilla on laadukkaita pensseleitä (tykkään millasen otteen saan heiän ns. kolmion muotoisista varsista).
Hän on puhunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”