Opeta maalausta 'fiernolle kera Sotu väen
Re: Opeta maalausta 'fiernolle kera Sotu väen
Kiitos hyvistä vastauksista jälleen, oli kivaa luettavaa lounaan päälle. :)
Katson, jos työstäisin tänään tuota viittaa pitemmälle ja lisäisin vielä vaaleamman sävyn.
Itselle tuli ajatus mustasta värinä. Miten sen layerointi ja korostaminen? Miten käytätte mustaa? Harkitsen, että käyttäisin sitä varusteisiin vähän enemmän, joten miten sen käyttö? Kokeilin tuohon snipuun noita polvi- ja säärisuojia(?) korostaa eri sävyillä, mutta näytti pässiltä. Heitin sit washin päälle, että peittyis. Tuntui, että sen korostaminen olikin vaikeampaa.
Okei, kun tuohon viittaan kokeilin layerointia. Entä pienemmät osat? Ajatellaan vaikka tactical marinen rintapanssaria tai guardsmenin flak armoria rinnassa. Miten niin pientä pintaa layeroidaan, eli miten sitä vaaleampaa väriä käytetään? Varmaan suht pienelle alueelle se korostus?
Katson, jos työstäisin tänään tuota viittaa pitemmälle ja lisäisin vielä vaaleamman sävyn.
Itselle tuli ajatus mustasta värinä. Miten sen layerointi ja korostaminen? Miten käytätte mustaa? Harkitsen, että käyttäisin sitä varusteisiin vähän enemmän, joten miten sen käyttö? Kokeilin tuohon snipuun noita polvi- ja säärisuojia(?) korostaa eri sävyillä, mutta näytti pässiltä. Heitin sit washin päälle, että peittyis. Tuntui, että sen korostaminen olikin vaikeampaa.
Okei, kun tuohon viittaan kokeilin layerointia. Entä pienemmät osat? Ajatellaan vaikka tactical marinen rintapanssaria tai guardsmenin flak armoria rinnassa. Miten niin pientä pintaa layeroidaan, eli miten sitä vaaleampaa väriä käytetään? Varmaan suht pienelle alueelle se korostus?
No tässä kokeilin yhteen SM Scouttiin vähän petrata jälkeä ja tämmöinen tuli.

Se näyttää luonnossa paremmalle, kun ei oo kameraa tekemässä siitä karkkia. Pitäisi tosiaan opetella tuo figuurien valokuvaaminen, niin kuva antaisi jotenkin oikeutta figuurille.
Itse oon siihen suhteellisen tyytyväinen. Harmi vaan kun silti näyttää, että maalit on liian paksuja vaikka ohensin... Housut on mielestäni melko hyvät, mutta paikka paikoin siinäkin virheitä layereiden väleillä.
Olkapään panssarit failas pahiten. Ei hyvä ollenkaan.
Aseen korostukset on liian paksuja vielä, pikkusen parantuneet.
Kenkiin koitin saada hieman kulunutta lookia ja aivan ok? Tuo aseen kantohihna onnistu hyvin, samoilla layereilla vedetty mitä housut ja siitä tuli kuluneen nahan näköinen.

Se näyttää luonnossa paremmalle, kun ei oo kameraa tekemässä siitä karkkia. Pitäisi tosiaan opetella tuo figuurien valokuvaaminen, niin kuva antaisi jotenkin oikeutta figuurille.
Itse oon siihen suhteellisen tyytyväinen. Harmi vaan kun silti näyttää, että maalit on liian paksuja vaikka ohensin... Housut on mielestäni melko hyvät, mutta paikka paikoin siinäkin virheitä layereiden väleillä.
Olkapään panssarit failas pahiten. Ei hyvä ollenkaan.
Aseen korostukset on liian paksuja vielä, pikkusen parantuneet.
Kenkiin koitin saada hieman kulunutta lookia ja aivan ok? Tuo aseen kantohihna onnistu hyvin, samoilla layereilla vedetty mitä housut ja siitä tuli kuluneen nahan näköinen.
Mä tykkään tästä. Outoa nyt vain on tuo putkijuttu tuossa kaulan edessä. Miksi se on valkoinen? Kaksi väriä on vähän liian vähän melkein mihin tahansa figuun.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Totesin itsekin tämän saman sen jälkeen, kun figu valmistui. Kävi mielessä, että josko armeijan vihreä tai joku varjonsininen olis passannut sekaan.Remos kirjoitti:Mä tykkään tästä. Outoa nyt vain on tuo putkijuttu tuossa kaulan edessä. Miksi se on valkoinen? Kaksi väriä on vähän liian vähän melkein mihin tahansa figuun.
Putkijuttu on valkoinen (oikeasti harmaanvalkonen), jotta katse keskittyy putkeen ja kasvoihin ensiksi kun sitä pöydällä katsoo. Kai...
Pätee lähinnä pelinappuloihin. Taitava maalari saa tehtyä hyvän näköisen figuurin yhdellä värillä ja mustalla ja valkoisella, tai pelkästään mustalla ja valkoisella.Remos kirjoitti: Kaksi väriä on vähän liian vähän melkein mihin tahansa figuun.
Käsilläolevasta figuurista voisi tosiaan silti erotella tuon putkentapaisen kaulalla jollain muulla värillä kuin valkoisella, jotta ei sulautuis kasvoihin. Kasvotkin ovat turhan kalvakkaat, vähän makuasia, mutta jotain ihonväristä maalia olisi hyvä sotkea mukaan sekotukseen, vaikka olisi miten albiino. Nyt housut ja vyöhihna ovat lämpimämpinä korostetussa asemassa ja tekevät figuurista oudon alapainoisen.
Äläs nyt, tuollainen Michael Meyers (tai toki korppi fanitkin näkisi samaista tuossa) mallinen kasvomaalaus oikeasti antaa jo uudenlaista uhan tunnetta. Niin ja ne jonkinlaiset jöötitkin jöpöttää asialle myös.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Michael Mayersilla oli kyllä valkoiseksi maalattu Kapteeni Kirk -naamio.
Kengän kulumassa on hyvää yritystä, mutta luulisi kenkien myös likaantuvan kuluessaan.
Kengän kulumassa on hyvää yritystä, mutta luulisi kenkien myös likaantuvan kuluessaan.
Kiitos monista vastauksista!
Kun tuo putken väri on herättänyt mielipidettä, niin voihan sitä uusiksi ajatella. Kun itse tosiaan toivon mustan ja khakin lisäksi kolmatta pääväriä varusteisiin. Mulla on yks tietty esikuva, jossa esiintyy armeijan vihreetä noiden värien lisäksi. Muita variehdotuksia? Pulma on lähinnä se, että mihin sitä väriä laitetaan. Mietin tuota vyötärön luona olevaa aluetta(rintapanssarin ja vyön välissä) ja olkapanssaria.
Kengänkulumaa siinä haettiin, voisi tuota sotkua ja mutaa koittaa saada mukaan tekemiseen.
Kun tuo putken väri on herättänyt mielipidettä, niin voihan sitä uusiksi ajatella. Kun itse tosiaan toivon mustan ja khakin lisäksi kolmatta pääväriä varusteisiin. Mulla on yks tietty esikuva, jossa esiintyy armeijan vihreetä noiden värien lisäksi. Muita variehdotuksia? Pulma on lähinnä se, että mihin sitä väriä laitetaan. Mietin tuota vyötärön luona olevaa aluetta(rintapanssarin ja vyön välissä) ja olkapanssaria.
Kengänkulumaa siinä haettiin, voisi tuota sotkua ja mutaa koittaa saada mukaan tekemiseen.