Tarkkuustyö kysymys
Tarkkuustyö kysymys
Olen maalaamassa Tau armeijaa uusiksi uuden deksin kunniaksi ja huomasin erikoisen ongelman. Sept markit ovat todella vaikeita tehä vapaalla kädellä. Kysynkin siis, kuinka ne saisi tehtyä siististi erivärisinä, kuin siirtokuvat? Muutenkin voi antaa neuvoja tarkkuustyöskentelyyn.
You can run and hide as much as you want, but the Devourer will still eat you.
Zandrekhin dementialista w 4/d 0/l 2
- Half-breed
Re: Tarkkuustyö kysymys
Hyvät tehtäävään sopivat pensselit vievät jo pitkälle. Tämän jälkeen tasaiset kädet ovat hyväksi, kun tarkkuustyöskentelyssä pieninkin tärinä voi sotkea homman, joten kannattaa lepuuttaa ranteita/käsiä jotain vasten, että ne eivät tärise niin paljoa. Lopuksi tärkeää on valaistus, että näet kunnolla mitä teet.
Muista kuitenkin myös lepuuttaa silmiäsi aika ajoin, sillä tarkastellessa yhtä pistettä, tai tarkasti pitkiä aikoja väsyttää silmiä, jolloin tarkkuus kärsii.
Muista kuitenkin myös lepuuttaa silmiäsi aika ajoin, sillä tarkastellessa yhtä pistettä, tai tarkasti pitkiä aikoja väsyttää silmiä, jolloin tarkkuus kärsii.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vähän Halfin ohjeistukseen liittyen. Valitse työpaikkasi siten, että taso on tarpeeksi korkealla. Kaksinkerroin kyyryssä oleminen käy pitemmän päälle niskan ja selän päälle. Mieluiten säädettävä konttorituoli on aika hyvä alku.
Suurennuslaseista on silloin tällöin puhuttu, mutta ainakaan itse en ole saanut niitä toimimaan. En siis osaa suositella.
Suurennuslaseista on silloin tällöin puhuttu, mutta ainakaan itse en ole saanut niitä toimimaan. En siis osaa suositella.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Maalaa siirtokuvan päälle.
Mä olen täysin kädetön tekemään freehandiä, mutta maalaamalla siirtokuvan päälle sitä saa elävöitettyä melko helposti.
Saattaa jopa toimia maalaamalla ennen kuvan kiinnitystä.
Tai sitten etsit sitä siirtokuvapaperia ja printtaat kuvat...
Mä olen täysin kädetön tekemään freehandiä, mutta maalaamalla siirtokuvan päälle sitä saa elävöitettyä melko helposti.
Saattaa jopa toimia maalaamalla ennen kuvan kiinnitystä.
Tai sitten etsit sitä siirtokuvapaperia ja printtaat kuvat...
//Mx
Voisitko kertoa, millaiset pensselit sitten sopivat tälläisiin tehtäviin? Noi Fine Detailit, mitä nyt käytän, on vähän liian löysiä omasta mielestäni tähän.Half-breed kirjoitti:Hyvät tehtäävään sopivat pensselit vievät jo pitkälle.
- Kaapelikala
Lyhyet karvat, terävä kärki. Joku W&N S7 Miniature voisi olla hyvä. Karvat ovat puolet "normaalista", joten joutuu olemaan huomattavasti tarkempi.Bereal kirjoitti:Voisitko kertoa, millaiset pensselit sitten sopivat tälläisiin tehtäviin? Noi Fine Detailit, mitä nyt käytän, on vähän liian löysiä omasta mielestäni tähän.Half-breed kirjoitti:Hyvät tehtäävään sopivat pensselit vievät jo pitkälle.
Kiitos, pitääpä lähteä käymään kaupassa joskus.
- Half-breed
Olen itse käyttänyt Army Painterin pensseleitä, ja hyvin ovat toimineet ainakin itselläni.Bereal kirjoitti:Voisitko kertoa, millaiset pensselit sitten sopivat tälläisiin tehtäviin? Noi Fine Detailit, mitä nyt käytän, on vähän liian löysiä omasta mielestäni tähän.Half-breed kirjoitti:Hyvät tehtäävään sopivat pensselit vievät jo pitkälle.
http://shop.thearmypainter.com/products ... tGroupId=6
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kannattaa harjoitella vaikka ihan paperille muutama kuvio ensin, sen jälkeen sitten figulle. Ohenna maalia hieman, pienet maalimäärät kuivuvat herkästi pensseliin ja tämä vaikeuttaa maalaamista huomattavasti. Koska pensselin kärki on ohuin kohta, se myös kuivuu yleensä ensimmäisenä. Kun kärki kuivuu, maali ei enää juokse pensselistä kunnolla, joka taas on aika oleellinen ominaisuus kun maalataan pikkutarkempaa hommaa. Vähän kuin mustekynä josta tulee mustetta pihalle heikosti. Joudut painamaan pensseliä enemmän, pensselin kosketuspinta kasvaa ja maalia tulee liikaa. Pienestä pensselistä voi olla apua, mutta jos maalia ei ohenna niin hammastikulla voi olla helpompaa tökkiä pikkutarkkoja kohtia.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Tarkkuutta vaativa maalaminen on helpointa ja anteeksiantavinta silloin, kun sinulla on pohjana yksivärinen pinta vähäisillä väriliukumilla tai mieluiten kokonaan ilman niitä. Taun panssarien kanssa tämä ei liene ongelma. Lähdet sillä liikkeelle, että maalaat ensin kuvion päämuodot yhdellä värillä pohjavärin päälle, jotta saat yleismuodon hahmotettua ja sijoitettua oikealle kohdalle. Tätä alat sitten maalaamaan yksityiskohtaisemmaksi. Yksivärisen pohjan, esimerkkinä nyt oranssi, etuna on se, että jos kuviossa käytetty maali lipsuu väärälle alueelle, voit korjata sen kohdan maalaammalla oranssilla päälle. Apuviivoja voi lisäksi maalata vaikka millä mitalla, sillä ne voi aina lopuksi peittää sillä oranssilla sävyllä piiloon.
Käden tärinään ei valitettavasti auta muu kuin kärsivällinen harjoitteleminen. Tai käyt sulavasti kidnappaamassa jonkun pahaa-aavistamattoman vakaa kätisen tyypin hommaan.
Pientä pensseliä käyttäessä, maaliin kuivumiseen auttaa maaliin sekoitettavat maalausajanpidentimet. Esimerkiksi itse käytän Reaper Master Seriesin Retarderia, joka on ollut kyllä korvaamaton lisä, kun oon maalaillut verisuonia ja muita mikrotöherryksiä. Tosin nimestään huolimatta, se ei (toistaiseksi) ole tehnyt minua yhtään vajaaälyisemmäksi...
Käden tärinään ei valitettavasti auta muu kuin kärsivällinen harjoitteleminen. Tai käyt sulavasti kidnappaamassa jonkun pahaa-aavistamattoman vakaa kätisen tyypin hommaan.
Pientä pensseliä käyttäessä, maaliin kuivumiseen auttaa maaliin sekoitettavat maalausajanpidentimet. Esimerkiksi itse käytän Reaper Master Seriesin Retarderia, joka on ollut kyllä korvaamaton lisä, kun oon maalaillut verisuonia ja muita mikrotöherryksiä. Tosin nimestään huolimatta, se ei (toistaiseksi) ole tehnyt minua yhtään vajaaälyisemmäksi...