Ensimmäiseksi teki mieli maalta Helbrute ja kokeilla värejä jne.

Brute onnistui mielestäni ihan hyvin. Ihosta tuli ihan suttuinen verrattuna testi versioihin. Kauempaa se ei näytä niin pahalta, joten annoin olla ja ajattelin että seuraavaa ei tehdä washeilla valkoiselle pohjalle. Helbrute takaa. Eräällä peliporukan kaverilla on sekä Blood Angelsseja että Dark Angelsseja ja siksi yhden jos toisen figun basessa yms on BA ja DA roinaa. Kuvien ottaminen on näköjää hyvä homma kun huomaa mitä on jäänyt maalaamatta (mm noiden olkasuojein alareunojen "silmät").
Seuraavaksi aloitin choseneiden maalaaminen, mutta yksityiskohtien määrä jotenkin lannisti. Sitten tuli Heldraket kauppoihin ja ostin yhden ihan vain maalatakseni hienon figun.

Drake onnistui kanssa mielestäni hyvin ja kaipa tässä vaiheessa Crimson Fistit jäi hyllylle/proxyiksi ja kaaoksesta tuli "pääarmeija". Hölmöilin ja yritin vaaleaa ihoa orgaanisiin kohtiin ja ne näyttää ihan yhtä sottaisilta kuin brutessa. Onneksi noita osia ei ole paljoa. Muita kuvia: oikealta, edestä.
Tässä vaiheessa löytyi kaveriporukasta eri kirjoja ja luin Aaron Dembski-Bowdenin trilogian Night Lordeista. Päätin että teen Taloksen muodossa tai toisessa ihan vaan jotta saadaan hyvää metapeliä kaverin BA armeijan kanssa. Työn alla on 10 miehen Night Lords Chaos Marines ryhmä.

Pitää jossain vaiheessa pyytää, että ammattikuvaaja kaveri ottaa paremmat kuvat näistä. Tuo sininen on melkein mustaa "oikeasti" eikä violettia niinkuin kuvissa. Night Lordeista lisää kunhan saan tuota ryhmää enemmin valmiiksi ja väreille oikeutta tekeviä kuvia.
Varmaankin edellisen kodexin ja 5th sääntöjen ajalta oli joku outo mielikuva että Daemon Princet ovat kovia kentällä. Samalla ajattelin, että jossain vaiheessa Dark Apotheosis tulee Chaos Boon Tablelta ja tarvii olla figu sitä varten. DP on myös ihan siisti figu maalattavaksi.

DP:Stä tuli ihan jees. Sininen näyttää paremmalta kuin valkoinen/harmaa. Sivulta.
Viimeisimmät figut ovat olleet HQ nappeja meneillään olevaan kampanjaan, jossa ei ole nimettyjä heroja.

Terminator Lord. Oon tykännyt kaikista kaos figuista, jotka oon maalannut, mutta termari lord on mun suosikki. Power Axen salamat on aika tuhruja ja näitä pitää muokkailla. Takaa ja vasemmalta.

Chaos Sorcerer. En oikein välittänyt power armorissa olevista sorcerereista ja tällä faban sorsalla on tarpeeksi armoria päällä, jotta tuo sopii hyvin armeijan sekaan. En ole tutustunut vielä "taikomiseen" 40k:ssa.

Kaverilla oli ylimääräisiä juggernautteja, joten ajattelin rakentaa lordin juggerilla. Lanceen päädyin kun olin testaillut kirvestä ja miekkaa ja ne näyttivät jotenkin nysiltä. Muita kuvia: oikealta, edestä. Base on nyt valmiina, mutta siitä ei ole kuvia.
Viimeisimpinä Cultistien (ja Plague Marinesien kunhan saan ne kasattua) champion.

Semmoisia. Työn alla ~40 cultistia, pari kymmentä chosenia, toinen brute, Huron Blackheart, Night Lords ryhmä speciaaleineen, Plague Marine ryhmä, Red Corsair marinet, Forgefiend, chaos spawn, yms.