"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

rauhanmies

Re: [Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja rauhanmies »

Kävin muokkaamassa omaa rosteria ja siel pitäis ol ny kaikki oikein.

Maalierotuksen jälkeen Harkkarilla oli +5, kun taas Lassilla oli +3, joten Harkkari pääsee jatkoon taistelemaan norsulaumaa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitenkäs nyt välierissä tehdään jos peli päättyy tasapeliin varsinaisella peliajalla? Pelataanko jonkin sortin jatkoaika kerrasta poikke menetelmällä, vai ratkaistaanko kamppailu kenties nopalla.
Onhan tuo maalierotuskin yksi vaihtoehto, itse en vain koe sitä reiluna tässä kohtaa, koska molemmat ovat pelanneet tähän mennessä täysin eri vastustajia kohtaa jolloin maaliero ei ole täysin vertailukelpoinen keskenään. Lohkojen voittajille kuitenkin riittäisi tasapelit, tasapeliä kun ei BB:ssä ole kovinkaan vaikeaa saavuttaa jos sitä lähtee tavoittelemaan heti pelin alusta niin jää aika heikot voitto marginaalit alkulohkojen kakkosille.

Itse lähtisin kannattamaan jatkoaikaa kerrasta poikki menetelmällä, elleivät mollemmat pelaajat sitten ole sitä mieltä että noppa saa päättää (mitä tuskin tulee tapahtumaan).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Muiiiistaakseni jatkoajasta oli puhe, mutten vannomaan mene. Rauhaisa mies kertonee viimeistään ennen peliä :D
rauhanmies

Viesti Kirjoittaja rauhanmies »

Huaa, Liverbox vs Skull Crushers on päättynyt ja Skull Crushersit lähtee pelailee finaaliin kun taas Liverbox saa tyytyä syömään maksalaatikkonsa pronssipelissä.

Lopputulos oli 1-0
toinen werewolfeista kuoli
trolli ei sit ***** vaan kuole
nopat on hienoi
gg runt, tää matsi kävi kyl muutamaan otteeseen siinä gasp tilanteessa.

over and out
Runt

Ensimmäinen välierä on nyt saatu päätökseen, casualtyt meni 2-1 örkeille (JESS) =) Kaiken kukkuraksi tapoin susihukkasen, örkeille injurystä ei tullut mitään. Muutamat tiukat hetket peli aikana koettiin molemmin puolin kun 4.min kellon hönki niskaamme. Yleisöäkin oli paikanpäälle saapunut sankoin jonkoin kannustamaan, valitettavasti tällä kertaa kävi niin että parempi voitto 1-0.
Oliskohan siinä ollut noi huippukohdat sitten tuosta pelistä.

EDIT: rauhis oli nopeampi ja meni sitten paljastamaan pelin lopputuloksen kun minä olisin hieman pitänyt muita viellä jännityksessä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Oho. Ompas ollu tiukka. Kuitenkin odotin hiukan enempi maaleja. No voittaja joukkueesta en ole yllättyny. Ainoastaan mietein et hoksaakoo Ville miten pitää pelata. Näköjään...ainakin osin :)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Hyvä Ville! Voita! Tyydytä kultakuume BB:ssä, niin joku muu saa sen Fabassa!
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Niin no taktiikka oli suht selkeä, viellä kun sain ensimmäisenä lähteä yrittämään maalia. Tarkoitus tosiaan oli tehdä 7-8 vuorolla TD, mutta kun toisella vuorollani pääsin juoksemaan vastustajan linjasta läpi (karkuun) niin tein TD:n jo omalla viidennellä vuorolla. Hieman yritin pelata vuoroja pois alta mutta olisi joutunut hieman riskillä pelailemaan, ihan kuin ei tuossa vaiheessa jo olisi joutunut riskiä ottamaan.
Ensimmäinen puolikas sitten puolustettiin kurin alaisesti niin ettei lähdetty höntyilemään vaan pidettiin linjat laitoja myöten kurissa. Rauhis toki pelasi itselleen TD paikan mutta hieman mokasi koska jäi 1 ruudun liian kauaksi että olisi saanyt TD:n tehtyä, toki syötön avulla tämä olisi ollut viellä mahdollista mutta kävin taklailemassa susihukkasen maihin niin ettei TD:n teko onnistu enään.
Toiselle puoliajalle lähdettiin 1-0 tilanteesta ja rauhis pääsisi nyt hyökkäämään 8 vuoron turvin. Mielenkiintoinen depo omasta mielestäni kun itselläni oli 3 modelia keskellä niin rauhiksella oli vastaavasti 5 modelia keskellä? Taktiikkana ilmeisesti taklata trolli ja 2*black orc ulos pelistä. Loput modelit rauhis depottikin sitten keskelle taakse. Kick off tulos kun viellä vei yhden vuoron pois niin hyvältä näytti. Depotus antoi minulle hyvän tilaisuuden pitää puolustukseni koossa, tosin lähdin hieman höntyilemaan ja siirtelin nappeja hieman liikaa oikeaan laitaan. Tässä kohtaa vuorolla 5 sain mahdollisuuden takclata pallollista sutta, ensin vain piti Trollilla tömäyttää/työntää yksi modeli pois tieltä jotta saan 2 nopan blokcin aikaiseksi. No trolli heittää kallon ja both downin ja re-rollia en saa käyttää kiiton loner säännön ja vuoro meni penkin alle pahaan aikaan. Rauhis ottaa ohjat ja takclaa tietä susijengille ja kuljettelee pallon 4-5 ruudun päähän maalista, hieman huolimaton liike kostautuu minun seuraavalla vuorolla. Black orc tulee tukemaan blizziä yhden go for itin rasittamana ja blokci/tackle blisterini blizzaa suden maahan ja pallo pomppaa kentän laidalta yli. Pallo lentää minu oikeaan laitaan missä oma joukkueeni majailee, joten pallon poimintaa re-rolleja apuna käyttäen ja kaveria suojaamaan. Tässä vaiheessa päätin etten lähde edes hakemaan toista TD:tä vaan nyt pelaan varman voiton ja niinhän siinä sitten lopulta kävikin ettei rauhis päässyt taklailemaan pallon kantajaani. Guardi auttoi paljon palloa puolustaessa jolloin viressä olevat kaverit saivat niitä tärkeitä 2 nopan takcleja vetää. Loppuun sitten blizasin viellä susihukan kuopan pohjalle.

Että tuollainen peli, en sitten tiedä miten syrjän mielestä tuo peli olisi pitänyt pelata mutta mielellään kuulisin version?
Vai että kultaa pitäisi BB:ssä voittaa... Tylyähän se olisi jos ensikertalainen lautapelin muodossa tämän liigan veisi, tosin se ei tarkoita sitä ettenkö fabassa akoisi voitosta taistella. Porin maaperällä en kuitenkaan ole koskaan viellä mitään voittanut, joten ei kai se niin väärin olisi jos jotain joskus voittaisinkin? Mutta ehkäpä minä sen faba mestaruuden ennemmin näistä kahdesta ottaisin jos sen päättämällä saisi. Joka tapauksessa kumpikaan mestaruus ei ilmaiseksi tule. Katsotaan viekö harri vai minä tuon bb mestaruuden. Faba liigan osalta voidaan katsoa saadaanko sitä koskaan pelattua loppuun, hieman heikolta on ajoittain vaikuttanut.
syrja

Runt kirjoitti:Katsotaan viekö harri vai minä tuon bb mestaruuden.
Vai on mun voittomahdollisuus unohdettu jo täysin....
Runt kirjoitti:Että tuollainen peli, en sitten tiedä miten syrjän mielestä tuo peli olisi pitänyt pelata mutta mielellään kuulisin version?
Kerron sitten finaalin jälkeen. Jos sinne satun pääsemään.
Joka tapauksessa hyvin pelaisit, kun voitit. Ja hiukan OT:na, eiköhän se fabaliigakin saada pelattua. Vaikka hiukan suvantoa siinä onkin ollut
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Joo kuulostaa ikävän "oikealta" ja tylsältä stallaustaktiikalta toi. Vihaan stallaamista yli kaiken. Ellei vastustaja anna siihen siunausta, esim, ettei saa kentälle kun pari ukkoa tms. Se on jotenkin antiklimaaksien kliimaksi. Mokomista moukkataktiikoista johtuen, vannon, että tulen vielä näyttämään Runtille örkkeineen oman paikkansa! Syrjä on varmaan innoissaan mokomasta maitoilusta, joten kai hänet täytyy ensin siivota tieltä samaan rahaan!

http://youtu.be/-XNFokmDKrE

EDIT: laitetaan tänne tää hymiö ;)
Niin ei tule vakavuusväärinkäsityksiä.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Huh huh oli se matsi kyllä aikamoista katsottavaa. Oli ne örkit kyllä hirvittävä muuri, mutta kyllä sitä jotenkin odotti koko ajan kohta lisää maaleja paukkuvan, mutta ei siinä ne hakkasi päitä yhteen.

Sivuhuomiona oli jotain alustavaa puhetta jonkinlaisesta BB;n demotus- ja opetustapahtumasta kaupalle sunnuntaiksi. Sinne varmaa kaivattas pari sääntöhallitsijaa lautoineen lisää ja ylimääräisiä joukkueita ensikertalaisten testailtavaksi.
Runt

Niin siis eikös meillä harrin kanssa ollut suullinen sopimus siitä että örkit ja haltiat kohtaavat toisensa finaalissa? Näin ainakin olen käsittänyt, siitä siis tämä hypetys tuon finaali pelin osalta. Älkööt siis ottako liian vakavasti. Jos nyt ihan rehellisesti lähtisin tuota peliä arvioimaan niin: Eihän tuo toinen välierä peli mistään kohtaa selvä ole, tiukka peli luvassa kun kyseessä kuitenkin suht samoilla skilleillä yms stateilla varustetut poppoot. Jarkolle näkisin paperilla pienoisen etulyötiaseman (Blokcien ansiosta) tuohon peliin mutta onhan harri puolustava mestari tässä kaupungissa (AV8 saataa olla tärkeässä roolissa), joten mitä vain voi tapahtua. Yksi noppa heitto voi hyvinkin heilauttaa pelin tasapainoa isolla kädellä suuntaan tai toiseen.

Mielummin melkeimpä harrin kohtaisin finaalissa, vaikkakin olisi se hienoa saada mahdollisuus voittaa jarkko. Jarkko on sattunut olemaan itselleni niin useasti se viimeinen kompastuskivi tuolla faban puolella, ensimmäistäkään voittoa kun en jarkosta viellä ole missään pelissä saanut mutta kerta se ensimmäinenkin olisi.
syrja

Runt kirjoitti:ensimmäistäkään voittoa kun en jarkosta viellä ole missään pelissä saanut mutta kerta se ensimmäinenkin olisi.
Meinaatkos et tuollainenkin päivä tulee joskus :D

No toisaalta onhan Suomi voittanut euroviisutkin...
Furinji
Viesti:

Ässät!

T: Anton
Runt

syrja kirjoitti:
Runt kirjoitti:ensimmäistäkään voittoa kun en jarkosta viellä ole missään pelissä saanut mutta kerta se ensimmäinenkin olisi.
Meinaatkos et tuollainenkin päivä tulee joskus :D

No toisaalta onhan Suomi voittanut euroviisutkin...
Niin mistäs minä sitten unelmoisin jos sinut voittaisin, samalla tuhoituisi haaveet. Äh ei siis kannata voittaa, vaan elää haavemaailmassa tyytyväisenä. Vai miten se nyt meni?
Runt

Kohtaakos Harri ja Jarkko maanantaina nyt sitten toisensa?
Jotain tuolta yritin luntata mutta varmistetaan viellä.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Kyllä! Ma 6.5. Klo 14.
We meet at last!
Kalat meni kotio...
syrja

Jaaha, kohta pääsee nukkumaan. Ja sit muutaman tunnin päästä reippaana toteuttamaan huuruisia taktiikoita....Veikkaan et tulee mielenkiintoinen peli. Ellei tontut murskaudu norsenyrkkiin heti alkumetreillä. No sitten nähdään ja ollaan viisaampia
syrja

No niin. Kun ratkaisupelit alkaa niin norset vaihto taktiikkaa. Pelattiin palloa :D Helffit kaatui siis 2-0 ja norset siis finaaliin kohtaamaan Villen örkkejä. Päivittelen tuon rosterin jossain vaiheessa. Mut peli oli hyvä!!!
Pronssi peli helffien ja nekrojen välillä käydään perjantaina 10.5 klo 12. Ja juuri sovittiin et Örkki vs Norse finaali pelataan samaan aikaan!!! Eli perjantaina kunnon liiga lopetus meininkiä....jos ei nyt maailmakaadu tms.
Kannattaa siis ottaa kameraa ja nimmarivihkoa mukaan...
Furinji
Viesti:

Oli kyl varmaan liigan jännittävin peli pojilla! Hienoa katsottavaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”