[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: [Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu
Mitenkäs muuten onkos jollain muilla joukkueilla jotain erikoissääntöjä olemassa kuin necromantikilla tuo kuolleen muuttaminen zombiksi, jos on niin mistäs tälläiset löytyy?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Löytyy samasta kohdasta Apteekkarin kanssa.
Eikö alustavaa aloitusajankohtaa puhuttu siihen kesäkuun puoleen väliin. About 15.6.
Itse olen perjantain pronssipelin jälkeen vaikka valmis Hieman kokeileen harjoittelupelejä, jos siltä jostain tuntuu. Kiire tulee maalailla. Figu per ilta maalaustahdilla ja minimissään 8 figua tarvisi sutia.
Tosiaan maalaamisesta ja teemasta jaettaneen palkinto seuraavassa liigassa. Panostakaa siis!
Itse olen perjantain pronssipelin jälkeen vaikka valmis Hieman kokeileen harjoittelupelejä, jos siltä jostain tuntuu. Kiire tulee maalailla. Figu per ilta maalaustahdilla ja minimissään 8 figua tarvisi sutia.
Tosiaan maalaamisesta ja teemasta jaettaneen palkinto seuraavassa liigassa. Panostakaa siis!
Kalat meni kotio...
Tuossa perjanaian ilmeisesti alkaa finnalit puolilta päivin, kuinka kauan niihin suurin piiretein menee? Tiedän vaan että tulenko sinne suoraan, kun olen vaihteeksi porissa puolesta päivästä eteenpäin, vai ehtiikö ne loppua ennen kuin pääsen paikalle.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Varmaankin joku 3 tuntia menee, kun Harri on tapansa mukaan myöhässä ;)ManAtArm kirjoitti:Tuossa perjanaian ilmeisesti alkaa finnalit puolilta päivin, kuinka kauan niihin suurin piiretein menee? Tiedän vaan että tulenko sinne suoraan, kun olen vaihteeksi porissa puolesta päivästä eteenpäin, vai ehtiikö ne loppua ennen kuin pääsen paikalle.
~2h taitaapi nuo pelit kestää kun 4min/vuoro rajoituksilla pelataa, eli kokonaisuudessaan 32 vuoroa. Toki puoliaika on siinä välissä sekä muut alkuhärdelli heitot ottaa hieman aikaa. Uskoisin kuitenkin että 12.30 viimeistään on finaalipelit startanneet käyntiin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Siihen vielä päälle tupakkitauot, vessatauot, ryyppytauot, sikiasennossanurkassatauot, sääntötarkistukset ja muu yleinen hurlumhei, jolloin kello ei pyöri.
Noi kaikki voi tehdä vastustajanvuorolla jolloin kello käy....Vai mitä Hartsa. Tähän juttuun vetoon vielä useesti :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Joo kato, teillä satakuntalaisilla on kiire häslätä. Ottakaa hämeestä mallia, niin ehditte elääkkin siinä ohessa. Saattaa silti olla, että oon ehkä ajoissa huomenna.
Pelattiin syrjän kanssa tuo edellinen jo 4 minuutin rajoituksilla. Meni siinä silti kolmisen tuntia varmaan. Vaikka teinkin kaiken turhan ja aikaa vievän härväyksen Syrjän vuoroilla.
Pelattiin syrjän kanssa tuo edellinen jo 4 minuutin rajoituksilla. Meni siinä silti kolmisen tuntia varmaan. Vaikka teinkin kaiken turhan ja aikaa vievän härväyksen Syrjän vuoroilla.
Kalat meni kotio...
BB:n mitallipelit on saatu päätökseen, molemmissa peleissä ratkaisun hetket säilyivät viimeisille vuoroille asti.
Orc VS Norse
Örkit aloittavat hyökkäyksen ja pistelevät norseja tasaiseen tahtiin kumoon. Näin siis aukesi paikka 4-5 vuoron kieppeillä paikka tehdä TD mutta örkit päättivät jatkaa taklauspeliä ja kuljettivat pallollisen miehen reinaan ruudun päähän TD:stä. Sitten sieltä norset kasaili hieman rivejään ja mikäs se sieltä tulla tupsahti "Jump Up" skilliä kehiin ja taklaamaan örkki blizzeri re-rollin avustamana yli kentän reunuksen. Pallo pomppi TD lijaa hipoen 4 ruutua. Norsejen vuorokin loppui ikävästi ja pallo jäi vapaasti poimittavaksi. Örkit siirtelee Trollia pallon viereen ja blokcailevat hieman saamatta kumempaa aikaan. Blizzeriä liikkeelle ja TD:tä yrittämään, joka kuitenkin epäonnistuu dodge heitossa vaikka re-rollejakin löytyi. Norse poika lähtee yhdellä miehellä örkkien päätyyn ja toinen pirulainen käy nostamassa pallon parin dodgen jälkeen ja sitten viellä GFI:tä parikertaa peliin ja passia toiselle puolelle kenttää. No eipä onnistu pass mutta pallo sentään norse pelaajan viereiseen ruutuun örkkien puoliskolle. Örkit päättää tylysti lähteä blizzaamaan tuon norsen kumoon mutta jalat ristissä dodge ei onnistu. Norset noukkii pallon ja juoksee ulottumiin ja varmistaa TD:n. Örkit taklaavat viellä jonka jälkeen norset tekee 8 vuoron päätteeksi TD:n
Puolliajalle 1-0 Norsejen johdossa.
Tällä kertaa norset hyökkäävät ja depottavat joukkonsa pitkälti toiseen laitaan, pallo kaartaa miehetyn laidan puolelle ja kick-off tulokseksi "hi kick". Norset noukkii pallon ja tekee tilaa itselleen laidasta eikä aikaakaan kun toinen TD napsahtaa norsejen tilille.
Örkeillä 5 vuoroa aikaa tehdä kaksi TD:tä, depotus siis on sen mukainen että palloa yllös ja nopeasti eteenpäin. Pari vuoroa tästä kun pelattiin niin muutaman dodgen ja blizzin avulla örkit tekevät 2-1 kavennuksen. 2 vuoroa aikaa pistää peli tasoihin ja norset saavat hyökätä. Norset depottelee hieman toispuoleisesti ja örkit lähtee potkaisemaan palloa hieman riskillä. Riski kannattaa ja pallo pomppii norsealueen puoleenväliin laidan viereen heikommin miehitetylle puolelle. Norset eivät palloa lähde noukkimaan tässä vaiheessa enään vaan yrittävät estää örkkien pääsyn pallolle. Örkit lähtevät hakemaan palloa ja 1 nopan blizzillä miestä ensiksi kumoon jonka jälkeen 2GFI:tä kahdella -1 dodgella ja örkki pääsee kuin pääseekin pallon päälle xD Sitten vain palloa noukkimaan, no can do re-roll fail. Pomppii pomppii pomppii ja pallo kentältä ulos ja 12 ruutua laidasta suoraan sisään. Norset taklaa ja tekee mitä voitavissa on. Örkkien viimeinen turni lähtee ja blokcaamalla miestä ensiksi pois ja sitten hakemaan palloa ja passia eteenpäin ja TD (tuo siis suunnitelma). Blizzeri lähtee dodgettamaan ilman miinuksia päästäkseen pallolle, no eipä onnistu dodget tänään joten re-rollia vain peliin. Mutta sitten fail again, ei siis onnistu dodgettelu huommennakaan ja homma on taputeltu.
Ensimmäisellä puoliajalla örkit saivat Yehttiin pidettyä maassa todella hyvin sekä parimiestä KO boxiin sekä yhden casualty boxiin. Norset puolestaan tiputti tähtipelaajani hengiltä toisen puoliajan alussa. Siinäpä siis nuo tämän pelin tähtihetket lyhyt ikäisyydessään. Norset veivät mestaruuden ja örkit joutuivat tyytymään hopeaan.
Orc VS Norse
Örkit aloittavat hyökkäyksen ja pistelevät norseja tasaiseen tahtiin kumoon. Näin siis aukesi paikka 4-5 vuoron kieppeillä paikka tehdä TD mutta örkit päättivät jatkaa taklauspeliä ja kuljettivat pallollisen miehen reinaan ruudun päähän TD:stä. Sitten sieltä norset kasaili hieman rivejään ja mikäs se sieltä tulla tupsahti "Jump Up" skilliä kehiin ja taklaamaan örkki blizzeri re-rollin avustamana yli kentän reunuksen. Pallo pomppi TD lijaa hipoen 4 ruutua. Norsejen vuorokin loppui ikävästi ja pallo jäi vapaasti poimittavaksi. Örkit siirtelee Trollia pallon viereen ja blokcailevat hieman saamatta kumempaa aikaan. Blizzeriä liikkeelle ja TD:tä yrittämään, joka kuitenkin epäonnistuu dodge heitossa vaikka re-rollejakin löytyi. Norse poika lähtee yhdellä miehellä örkkien päätyyn ja toinen pirulainen käy nostamassa pallon parin dodgen jälkeen ja sitten viellä GFI:tä parikertaa peliin ja passia toiselle puolelle kenttää. No eipä onnistu pass mutta pallo sentään norse pelaajan viereiseen ruutuun örkkien puoliskolle. Örkit päättää tylysti lähteä blizzaamaan tuon norsen kumoon mutta jalat ristissä dodge ei onnistu. Norset noukkii pallon ja juoksee ulottumiin ja varmistaa TD:n. Örkit taklaavat viellä jonka jälkeen norset tekee 8 vuoron päätteeksi TD:n
Puolliajalle 1-0 Norsejen johdossa.
Tällä kertaa norset hyökkäävät ja depottavat joukkonsa pitkälti toiseen laitaan, pallo kaartaa miehetyn laidan puolelle ja kick-off tulokseksi "hi kick". Norset noukkii pallon ja tekee tilaa itselleen laidasta eikä aikaakaan kun toinen TD napsahtaa norsejen tilille.
Örkeillä 5 vuoroa aikaa tehdä kaksi TD:tä, depotus siis on sen mukainen että palloa yllös ja nopeasti eteenpäin. Pari vuoroa tästä kun pelattiin niin muutaman dodgen ja blizzin avulla örkit tekevät 2-1 kavennuksen. 2 vuoroa aikaa pistää peli tasoihin ja norset saavat hyökätä. Norset depottelee hieman toispuoleisesti ja örkit lähtee potkaisemaan palloa hieman riskillä. Riski kannattaa ja pallo pomppii norsealueen puoleenväliin laidan viereen heikommin miehitetylle puolelle. Norset eivät palloa lähde noukkimaan tässä vaiheessa enään vaan yrittävät estää örkkien pääsyn pallolle. Örkit lähtevät hakemaan palloa ja 1 nopan blizzillä miestä ensiksi kumoon jonka jälkeen 2GFI:tä kahdella -1 dodgella ja örkki pääsee kuin pääseekin pallon päälle xD Sitten vain palloa noukkimaan, no can do re-roll fail. Pomppii pomppii pomppii ja pallo kentältä ulos ja 12 ruutua laidasta suoraan sisään. Norset taklaa ja tekee mitä voitavissa on. Örkkien viimeinen turni lähtee ja blokcaamalla miestä ensiksi pois ja sitten hakemaan palloa ja passia eteenpäin ja TD (tuo siis suunnitelma). Blizzeri lähtee dodgettamaan ilman miinuksia päästäkseen pallolle, no eipä onnistu dodget tänään joten re-rollia vain peliin. Mutta sitten fail again, ei siis onnistu dodgettelu huommennakaan ja homma on taputeltu.
Ensimmäisellä puoliajalla örkit saivat Yehttiin pidettyä maassa todella hyvin sekä parimiestä KO boxiin sekä yhden casualty boxiin. Norset puolestaan tiputti tähtipelaajani hengiltä toisen puoliajan alussa. Siinäpä siis nuo tämän pelin tähtihetket lyhyt ikäisyydessään. Norset veivät mestaruuden ja örkit joutuivat tyytymään hopeaan.
Meinas kyl happi loppuu siel matseis kun molempia koitti seurata.
Pronssin vei liverbox. 3-2 oli tiukkaa tiukkaa. Hyvä peli, eipä siinä valittamista. Toisaalta, ei nyt paljon hurraamistakaan :)
Kalat meni kotio...
No niin. Liiga sitten paketissa. Ville tuossa hyvin jo raportoikin. Vaikka ehkä hieman mitään sanomatonta nahinaa finaali olikin. Niin peli oli silti hyvä ja tiukka. Ja pienillä pompuilla tilanne olisi ollut toinen. Toisaalta eipä mitään muutakaan kuin nahinaa voi kahdelta blockaavalta joukkueelta odottaa. Norset kiittää vastustajia ja pelikauppaa hauskasta liigasta. Toivottavasti Rapers palaa liigailemaan kun seuraava on saatu pakettiin...Ny vetäydytään vuonoille ja korkeenpaikan harjotusleireille....
No niin. Merkkasin nyt esittelyketjuun lopputulokset. Ja samalla päivitin sinne Rapersit, valmiiksi tulevia koitoksia varten. Sieltä on sitten helppo se kopsata jatkokäyttöön. Toivottavasti Antonius ei sitä ketjua hätäpäissään kadota :D
Jaahas! Saatoinpa tänään maalata tulevaan maalauskilpailuun figun. Surkeassa valaistuksessa räpelletty wight näytti onnistuneen toivottua paremmin. Huomenna se selviää, kun on päivänvalo :) jokatapauksessa, undead tiimi maalattuna nyt 4/11 ukkoa (tietenkin tarvii enemmän, kun liiga etenee, mutta jos nyt alkuun pääsisi)
Toinen kysymys oli, että lähteekö joku/jotkut kimppatilaukseen siihen 4 pelaajan kenttään? Voin sen tilata samalla, kun tilaan varmaan jotain muutakin sieltä piakkoin... Niin siis mihin? No tähän!
http://www.comixininos.com/blood-bowl-a ... glish.html
Tuohan on Street Bowl kenttä. Tässä siihen säännöt:
http://zlurpeebowl.com/StreetBowl/Ultim ... _RuleZ.pdf
Ja nelinpelin säännöt:
http://zlurpeebowl.com/StreetBowl/Crossroads.pdf
En ole edes itse vielä ehtinyt lukasta.
Toinen kysymys oli, että lähteekö joku/jotkut kimppatilaukseen siihen 4 pelaajan kenttään? Voin sen tilata samalla, kun tilaan varmaan jotain muutakin sieltä piakkoin... Niin siis mihin? No tähän!
http://www.comixininos.com/blood-bowl-a ... glish.html
Tuohan on Street Bowl kenttä. Tässä siihen säännöt:
http://zlurpeebowl.com/StreetBowl/Ultim ... _RuleZ.pdf
Ja nelinpelin säännöt:
http://zlurpeebowl.com/StreetBowl/Crossroads.pdf
En ole edes itse vielä ehtinyt lukasta.
Kalat meni kotio...
Eiköhän sitä vois kimppaan tulla. Pitää kattoo viel tarkemmin. Mut siel ois muutakin tilattavaa. Mites toimitaan, lähetetäänkö sulle viestinä mitä haluu vai kuinka? siis sitten kun tilaus hommeli ois ajankohtasta
Jokunen nätti figu tuolla olisi kyllä mitkä saattaisivat ihan oikeasti kiinnostaakkin, pitää katsoa hieman mikä ajankohta tilauksella on (tilipäivästä kun ei tietoa).
Heitetään nyt tälläinen mitä olen jonkun aikaa jo pohdiskellut niin ei jää ainakaan sanomatta.
Tulevia liigoja ja sääntöjä nyt kun olette pyöritelleet niin onko tullut esiin blizzin osalta sellaista ettei blizzaamaan saisi lähteä paikaltaan? Sääntöjen puitteissahan tuo on nykyisin sallittua, pienellä muutoksella näkisin että peli saisi enemmän sisältöä ja siirtoja joutuisi miettimään hieman eri tavalla. Täten molemmat joukkuuet (hyökkäävä/puolustava) pystyisivät sitomaan vastapuolen pelaajia paremmin paikalleen. Tietokoneella blizziä ei pysty paikaltaan lähteä tekemään, eli jonkin sortin testitkin olen vedetty tuolla säännöllä.
Heitetään nyt tälläinen mitä olen jonkun aikaa jo pohdiskellut niin ei jää ainakaan sanomatta.
Tulevia liigoja ja sääntöjä nyt kun olette pyöritelleet niin onko tullut esiin blizzin osalta sellaista ettei blizzaamaan saisi lähteä paikaltaan? Sääntöjen puitteissahan tuo on nykyisin sallittua, pienellä muutoksella näkisin että peli saisi enemmän sisältöä ja siirtoja joutuisi miettimään hieman eri tavalla. Täten molemmat joukkuuet (hyökkäävä/puolustava) pystyisivät sitomaan vastapuolen pelaajia paremmin paikalleen. Tietokoneella blizziä ei pysty paikaltaan lähteä tekemään, eli jonkin sortin testitkin olen vedetty tuolla säännöllä.
-
rauhanmies
Runt Ootko kokeillu eka painaa "b" sil tyypil joka lähtee blitzaa paikoiltaan. En oo uusinta versiota pelannut, mutta toisiks uusimmas se toimii noi.
Empäs ole tainnut kokeilla mutta pitää testailla, itseltä löytyy tuo orginaali ja sitten chaos edition.
Joka tapauksessa menee tuo sääntö miten tahansa tulevissa liigoissa niin trategioita löytyy blizin osalta ihan hyvin.
Joka tapauksessa menee tuo sääntö miten tahansa tulevissa liigoissa niin trategioita löytyy blizin osalta ihan hyvin.
Joo, laitan varmaan aika pian tilauksen. Kenties jo tänään illalla. Että laittakaa vaan tietoa. Oliko joku muu tulossa tohon nelinpelimattokimppaan?syrja kirjoitti:Eiköhän sitä vois kimppaan tulla. Pitää kattoo viel tarkemmin. Mut siel ois muutakin tilattavaa. Mites toimitaan, lähetetäänkö sulle viestinä mitä haluu vai kuinka? siis sitten kun tilaus hommeli ois ajankohtasta
Kalat meni kotio...