Tämmöstä ois mielessä:
HQ:
Hive Tyrant:
2 x scything talons, implant attack, wings = 245pts
Elite:
Hive guard brood (2) = 100pts
Hive guard brood (2) = 100pts
Zoanthrope brood (3) = 180pts
Troops:
Tervigon:
Scything talons =165pts
Tervigon:
Scything talons =165pts
Termagaunt brood (20) = 100pts
Termagaunt brood (20) = 100pts
Genestealer brood (11) = 154pts
Hvy support:
Trygon = 200pts
Trygon Prime = 240pts
Total = 1749pts
Eli semmosta. Ihan rentoihin kaveripeleihin, missä ei oo pakko voittaa joka kerta vaikka kivaa se onkin. Vastassa useimmiten Dark eldar (aik pitkälti venom/ravager/raider spammiä), joskus IG aika light vehicleillä max 3 russia ja kolmisen chimeraa, SPEHSSS MAHREEENS jalkaväkipohjalla, pirusti rhinoja tosin löytyy ja yks lantikka ja viimeisenä örkit joilla paino green tidessa, ja joskus speed freekeissä, ilman bikejä tosin.
Kelpaako tämmönen lista sellaiseksi etten joka peliä suurella tödennäköisyydellä häviä? En oo ihan alottelija kummiskaan kun taulla oon kyseisiä kavereita voittanu 99% ajasta. Nideistä en kylläkään tiedä sitten mitään.
Mietteitä?
1750 pts Tyranids kaveripeleihin
Re: 1750 pts Tyranids kaveripeleihin
Jepulis, pistetääs tänne jotain perusmietettä mitä tyrkyistä tiedän
Heti alkuun sanon etten ole itse niillä paljoa pelannut vaikka tietoa olenkin ahminut. Eli jos joku nidi veteraani nyt kirjottelee ohjetta niin kuuntele niitä.
Ja asiaan
HQ
Hive siivillä on ikävä värkki koska ilmantorjunta on vielä vähän niin ja näin yleisellä tasolla. Toisaalta tuo heebo itkee lujaa jos vastustajalla on Skyfire-ase(ita) esmes. Broadsided VT:llä, ADL Quad gunilla tai joku muu AA värkki. Varustuksesta päätellen veikkaan että ajattelit huitasta sen lähikseen ja luottaa hard to hittiin ja nopeuteen matkan ajan. OK taktiikka, tosin varaudu mahdolliseen Skyfire tulitukseen. Henk. Koht idea on että kolmas Tervigon olis ehkä parempi jos haluaa hordettaa.
ELITES
Hive guardit on hyviä ampujia jotka ignoraa line of sightin. Nuff said, hyvä valinta.
Zhoaneista en oikein tiedä kun eivät kuulu mun muonavahvuuteen.
TROOPS
NONNIH! Kaksi Tervigonia puskee sakkia pihalle niinku elettäs taas baby boomer aikaa
ja 40 gaunttii on ihan jesh alkuhorde. Ikävä sanoa mutta Genejä on mielestäni aivan liian vähän. Ehkä voisit ottaa 10 termaa per squadi pois ja lihottaa näillä genejä
HS
Trygon tuntuu hiukan ehkä mäntiltä primen rinnalla mut ajaa asiansa
Prime onkin sitten synapsia ja dakkaa kovemmin eli hyvä otus olla.
Tuossa nyt joitakin sekalaisia mietteitä. Mitä tuota itse katson niin lista ei mielestäni ole huono. Joten kaveripeleissä voipi toimiakin
Heti alkuun sanon etten ole itse niillä paljoa pelannut vaikka tietoa olenkin ahminut. Eli jos joku nidi veteraani nyt kirjottelee ohjetta niin kuuntele niitä.
Ja asiaan
HQ
Hive siivillä on ikävä värkki koska ilmantorjunta on vielä vähän niin ja näin yleisellä tasolla. Toisaalta tuo heebo itkee lujaa jos vastustajalla on Skyfire-ase(ita) esmes. Broadsided VT:llä, ADL Quad gunilla tai joku muu AA värkki. Varustuksesta päätellen veikkaan että ajattelit huitasta sen lähikseen ja luottaa hard to hittiin ja nopeuteen matkan ajan. OK taktiikka, tosin varaudu mahdolliseen Skyfire tulitukseen. Henk. Koht idea on että kolmas Tervigon olis ehkä parempi jos haluaa hordettaa.
ELITES
Hive guardit on hyviä ampujia jotka ignoraa line of sightin. Nuff said, hyvä valinta.
Zhoaneista en oikein tiedä kun eivät kuulu mun muonavahvuuteen.
TROOPS
NONNIH! Kaksi Tervigonia puskee sakkia pihalle niinku elettäs taas baby boomer aikaa
ja 40 gaunttii on ihan jesh alkuhorde. Ikävä sanoa mutta Genejä on mielestäni aivan liian vähän. Ehkä voisit ottaa 10 termaa per squadi pois ja lihottaa näillä genejä
HS
Trygon tuntuu hiukan ehkä mäntiltä primen rinnalla mut ajaa asiansa
Prime onkin sitten synapsia ja dakkaa kovemmin eli hyvä otus olla.
Tuossa nyt joitakin sekalaisia mietteitä. Mitä tuota itse katson niin lista ei mielestäni ole huono. Joten kaveripeleissä voipi toimiakin
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
Re: 1750 pts Tyranids kaveripeleihin
En ole nideillä itse (vielä) pelannut, mutta Flying Monstrous Creatureilla sattuu olemaan se huono puoli, että niiden tappamiseksi ei tarvita erikoistunutta ilmatorjuntaa. Grounded Testiin vaaditaan vain yksi hitti eli ei tarvitse edes haavoittaa, jonka jälkeen monsu tipahtaa 1/3 todennäköisyydella maahan ja sen jälkeen sitä mätetäänkin täydellä BS:llä ja myös blasteilla ja templateilla.
Jokaisessa pelaamassani pelissä jossa vastustajalla on jokin flying monstrous creature ollut, kuten Demoniprinssi siivillä, on se tipahtanut maahan ilman skyfireä ampuvilla yksiköillä ja saanut plasmakanuunasta naamansa tai peräti tullut assaultetuksi.
Saattaahan tuo tietysti toimia, mutta vaikuttaa pahasti Slay the Warlordin ja First Bloodin tarjoamiselta.
Massan tunkeminen kentälle on aina tehokasta ja sopii hyvin Tyranidien tyyliinkin. Itse olen monesti harmitellut sitä, että vastaan tulleet nidiarmeijat ovat olleet pieniä, koska sitä alitajuisesti odottaa vastaansa hillitöntä laumaa pieniä zerggejä, eikun tyranidejä, jotka vain vyöryvät läpi etulinjasta syöden kaikki tieltään. Tietysti hillittömän figumäärän maalaaminen voi olla tylsää, mutta isot ryhmäkoot toimivat kyllä peleissä hyvin useimpien kitatessa armeijoitaan tappamaan mariineja, jolloin käytössä on lähinnä tulinopeudeltaan hitaita, mutta tehokkaita aseita, jolloin ei kauheasti naurata kun vastaan vyöryy 30+ figun yksiköitä.
Jokaisessa pelaamassani pelissä jossa vastustajalla on jokin flying monstrous creature ollut, kuten Demoniprinssi siivillä, on se tipahtanut maahan ilman skyfireä ampuvilla yksiköillä ja saanut plasmakanuunasta naamansa tai peräti tullut assaultetuksi.
Saattaahan tuo tietysti toimia, mutta vaikuttaa pahasti Slay the Warlordin ja First Bloodin tarjoamiselta.
Massan tunkeminen kentälle on aina tehokasta ja sopii hyvin Tyranidien tyyliinkin. Itse olen monesti harmitellut sitä, että vastaan tulleet nidiarmeijat ovat olleet pieniä, koska sitä alitajuisesti odottaa vastaansa hillitöntä laumaa pieniä zerggejä, eikun tyranidejä, jotka vain vyöryvät läpi etulinjasta syöden kaikki tieltään. Tietysti hillittömän figumäärän maalaaminen voi olla tylsää, mutta isot ryhmäkoot toimivat kyllä peleissä hyvin useimpien kitatessa armeijoitaan tappamaan mariineja, jolloin käytössä on lähinnä tulinopeudeltaan hitaita, mutta tehokkaita aseita, jolloin ei kauheasti naurata kun vastaan vyöryy 30+ figun yksiköitä.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|