Legioona nyt tunnetusti ignoroi säännöt, mutta kyllä sitä sääntökirjaa lähellä kannattaa pitää. Metasin listojeni sääntö-interaktioita ja asioita jotka olen pelannut väärin ja postaan tulokset tähän.
1. Strafe (ja Autofire).
Toimii siis siten, että julistat primäärisen kohteen, rollaat strafe shottien määrän ja mittaat riittääkö range, sitten rollaat osumisen primääriin ja jos osuu damagen. Tämän jälkeen etenet kutiin numero kaksi ja suuntaat sen primääriin tai sekondääriseen kohteeseen 2 tuuman sisällä. Mittaat riittääkö range tähän kohteeseen.(Jos ei riitä, missaa ja jos aoe niin devioituu.)Osuma ja damage. Ja sitten kuti kolme jne. Kaikki shotit ovat simultaaneja ja koko strafe käydään läpi ennen kuin damage tapahtuu, eli modeleita ei poistu pöydältä ennen loppua. Yksittäisiin seköndäärisiin modeleihin ei saa pistää enempää kuteja kuin primääriin kohteeseen, kuten säännössä lukee. Itse pelasin siten että kaikki kohteet julistetaan etukäteen, ja näinhän se EI ole.
http://privateerpressforums.com/showthr ... -Auto-fire
2. Lentävä trample. Legioona harrastaa näitä ja ne toimivat siten, että jos trample liikkeen lopussa on tilaa baselle, käytännössä kaikki ignoroituu sillä välillä. Lentävä trample ignoroi rough terrainin ja veden (Kuten pathfinderkin), mutta myös talot ja muut esteet sekä medium-, large- ja huge baset, jos liike riittää niiden kokonaan yli ajamiseen. Modeli tosin ei saa hyökätä small basea isompia baseja vastaan. Mutta toisaalta kaikki basen alle liikkeen aikana jääneet modelit eivät saa freestrikejä ollenkaan. Eli tuota 12" trample casterin viereen Lyly3:sella 5 furya jäljellä ja ranged initialit on ihan mahdollinen teoriassa.
http://privateerpressforums.com/showthr ... g+tramples (Post #5 ja infernal vahvistus lopussa)
3.Eyeless sight sprayt. Ovat ihania. Ja ne ovat ihania koska kaikki ignoroituu, paitsi elevaatiobonus, ja se että ei ole LOSia toisen modelin volumeen. Eli esim. talon läpi ei voi sprayata, ellei ole pieni talo (Turnauksissa tosin talot on loputtomia ylöspäin yleensä, tai näin olen ymmärtänyt.) Niin ja toki spellit toimii, mutta siksi Legioonalle piti antaa blessed+magical weapon animus, jotta ei tuu paha mieli kun ei voi kaikkea ignoraa. (Featit ja beastin heittämät animukset kyllä toimii silti.)
4. Pathfinder on aina päällä, kunhan liike on advance. Der Dexter tulee nyt pois sieltä Mk I ajoilta.
5. Bethayne&Belphagore feat ja eruption of spines. Kaikki spellin rollit, paitsi osumien määrä on boostattu. Pow 10 boostattuna kaikille olkaa hyvä.
6. Shredderillä on Snacking, koska 2 pisteen napilla ei ole koskaan liikaa sääntöjä.
Jos keksin muuta niin edittaan.
Legion of Everblight Sääntömetaa
-
Der Dexter
Re: Legion of Everblight Sääntömetaa
Itse asiassa pathfinder toimi mark1 aikoina aina, ja muuttui field testiin, ja sitten mark2 saapuessa muuttui taas hieman. mutta fieldtestissä oli ainoastaan aktivaation aikana.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Re: Legion of Everblight Sääntömetaa
Hei mihin field testiin SÄ oot osallistunut? Selvästi et oo kertonu kaikkea! Siinä yleisessä se oli kuten nykyäänkin, eli kun model advancaa (=liikkuu vapaaehtoisesti).Der Dexter kirjoitti:Itse asiassa pathfinder toimi mark1 aikoina aina, ja muuttui field testiin, ja sitten mark2 saapuessa muuttui taas hieman. mutta fieldtestissä oli ainoastaan aktivaation aikana.
Mut se mk1 sääntö tosiaan oli oman aktivaation aikana, joskin siinä saatto olla jotain poikkeuksia, kun joissain korteissa sääntö oli kirjoitettu eri tavalla.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.