Porin Pelikauppa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Porin Pelikauppa
Harri vei koko potin kirjaimellisesti, voitti maalauskisan yhdellä äänellä ja korjasi vielläpä äänestäjien keskuudesta voiton. Furijini oli toinen, muista sitten en tiedäkkään mitään.
BB:n lohkoista kerrottakoon että jouduit valitettavasti siihen huonompaan lohkoon eli B-lohkoon (itse kun olen A-lohkossa). Kohdataan sitten alkulohkojen jälkeen jossain vaiheessa, toivottavasti.
A-Lohkossa taisi olla muistaakseni:
Minä
Furijin
Harkkari Undead
Rauhanmies Chaos
High elfs (pelaajaa en muista)
Men At Arms
Nywel (mahtoiko mennä foorumi nikci oikein, edellisen liigan skaven pelaaja A-lohkon puolelta)
Ookami Tez (Ogret oli muistaakseni B-lohkossa joten toinen joukkue A-lohkossa)
WH Freak?
?
Niin olikos tuossa muuten jokin tietty järjestyskin ketä vastaan milloinkin tulee pelata, vai saako vapaasti pelata ketä tahansa vastaan kunhan peli määrät ovat samat?
BB:n lohkoista kerrottakoon että jouduit valitettavasti siihen huonompaan lohkoon eli B-lohkoon (itse kun olen A-lohkossa). Kohdataan sitten alkulohkojen jälkeen jossain vaiheessa, toivottavasti.
A-Lohkossa taisi olla muistaakseni:
Minä
Furijin
Harkkari Undead
Rauhanmies Chaos
High elfs (pelaajaa en muista)
Men At Arms
Nywel (mahtoiko mennä foorumi nikci oikein, edellisen liigan skaven pelaaja A-lohkon puolelta)
Ookami Tez (Ogret oli muistaakseni B-lohkossa joten toinen joukkue A-lohkossa)
WH Freak?
?
Niin olikos tuossa muuten jokin tietty järjestyskin ketä vastaan milloinkin tulee pelata, vai saako vapaasti pelata ketä tahansa vastaan kunhan peli määrät ovat samat?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Senkin uhalla, että spoilaan nyt kaiken sekaisin ennen aikojaan ja en muutenkaan tiedä onko nämä ihan lopulliset, mutta saatte osviittaa vähän edes ainakin: A-lohko (?) B-lohko(?) Kun kaikkia kuitenkin polttelee päästä sopimaan pelejä ja huomennahan olis jo ekat mahdollisuudet niin otan riskin joutua rauhiksen jahtaamaksi talikon kanssa ja linkkaan nuo jotka vahingossa löysin viime liigan listojen pohjalta :D
Edit: Joo vikaan meni poistin linkit ettei sotke
Edit: Joo vikaan meni poistin linkit ettei sotke
Viimeksi muokannut Furinji, Ma 17.06.2013 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaahans. Hiukka haiskahtaa nyt tuo "arvottu" lohkojako. Kuinkas ollakkaan mun amazonit on samassa kuin molemmat käävät :D Mutta joo kahden ekan rundin pelit siis pitää pelata ensin ja niissä ei ollut järjestyksellä väliä. Eikö näin. Pitänee tulla käymään kaupalla selvittelemässä tarkemmin noi vastustajat. Ja alkaa sopimaan pelejä.
Eikä toi oikeesti haittaa, et nuo käävät on samassa lohkossa. Tarkoittaa vaan sitä et ne ei tuu ainakaan heti pudotuksissa vastaan..... :D
Mikäs oli muuten päätös, et kuinka monta joukuetta menee jatkoon? 5,6? Vai hä?
Eikä toi oikeesti haittaa, et nuo käävät on samassa lohkossa. Tarkoittaa vaan sitä et ne ei tuu ainakaan heti pudotuksissa vastaan..... :D
Mikäs oli muuten päätös, et kuinka monta joukuetta menee jatkoon? 5,6? Vai hä?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Niin ja Raukkiz, jos mahdollista niin saisikos tuonne taulukkoon lisättyä vielä kaikkien pelaajien edes etunimet. Joukkueen eteen tai perään. Tietäis ja oppis samalla hiukan et ketä vastaan pelejä tulee.
Ja mites eikö turnauspelaaja ja Lassi osallistunut lainkaan? Voi tietty olla et en vaan noista joukkueista teitä tunnistanut.
Ja mites eikö turnauspelaaja ja Lassi osallistunut lainkaan? Voi tietty olla et en vaan noista joukkueista teitä tunnistanut.
Ei oo turnausjuustottajaa kun ei oo muka aikaa näin casuaaliin menoon ja ei oo Lassia kun ei oo muka aikaa.
No eikös se puhe ollut sääntökomiteassa, että kaikki menee jatkoon ja paritetaan turpakäräjiin niin, että lohkon A paras pelaa lohkon B huonointa vastaan ja niin edelleen ja näin tapahtuu verinen karsinta. En tiedä sitten muuttuuko tuo nyt kun osallistujia tulikin aika hyvin enemmän kuin uskallettiin toivoa.
No eikös se puhe ollut sääntökomiteassa, että kaikki menee jatkoon ja paritetaan turpakäräjiin niin, että lohkon A paras pelaa lohkon B huonointa vastaan ja niin edelleen ja näin tapahtuu verinen karsinta. En tiedä sitten muuttuuko tuo nyt kun osallistujia tulikin aika hyvin enemmän kuin uskallettiin toivoa.
Kaikkien tuosta alkulohkosta piti mennä tosiaan jatkoon kun rauhiksen kanssa kaupalla juttelin, tosin mikään ei ole kiveen hakattua...
Nopealla matikalla ku tätä laskin niin kaikki eivät voi mennä jatkoon koska toisen pudotuspelikierroksen jälkeen pelaajia olisi jäljellä enään 5 jolloin yksi jäisi ilman peliparia (20 -> 10 -> 5???). Omilla matematiikan taidoillani päässäni laskin että jos 8/lohko menee jatkoon niin silloin saadaan paritukset sopimaan keskenään finaalipelejä myöden. Eli tiivistettynä jatkoon meno 16 -> 8 -> 4 -> 2 (tuollla kaavalla homma ainakin toimisi.
En sitten tiedä millaisella parituskaavalla rauhis asian ajatteli, joten jäädään odottelemaan virallista tietoa. Siihen asti me muut voimme vain arvailla millaisella systeemillä pelit tullaan pelaamaan.
Nopealla matikalla ku tätä laskin niin kaikki eivät voi mennä jatkoon koska toisen pudotuspelikierroksen jälkeen pelaajia olisi jäljellä enään 5 jolloin yksi jäisi ilman peliparia (20 -> 10 -> 5???). Omilla matematiikan taidoillani päässäni laskin että jos 8/lohko menee jatkoon niin silloin saadaan paritukset sopimaan keskenään finaalipelejä myöden. Eli tiivistettynä jatkoon meno 16 -> 8 -> 4 -> 2 (tuollla kaavalla homma ainakin toimisi.
En sitten tiedä millaisella parituskaavalla rauhis asian ajatteli, joten jäädään odottelemaan virallista tietoa. Siihen asti me muut voimme vain arvailla millaisella systeemillä pelit tullaan pelaamaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Niin no eihän sillä ole aikaa edes turnauksiin :DFurinji kirjoitti:Ei oo turnausjuustottajaa kun ei oo muka aikaa näin casuaaliin menoon
Niin eikös se nyt ollut huikan riippuvainen tuosta määrästä ja just et menee sit paritukset tasan. Ellei sit vaikka esim lohko voittajat menee suoraan 2 kiesille tms. Toisaalta haluaako joku sellaista? siinä kuitenkin sit yks peli vähemmän kerätä pojoja ja silleenFurinji kirjoitti:No eikös se puhe ollut sääntökomiteassa, että kaikki menee jatkoon ja paritetaan turpakäräjiin niin, että lohkon A paras pelaa lohkon B huonointa vastaan ja niin edelleen ja näin tapahtuu verinen karsinta. En tiedä sitten muuttuuko tuo nyt kun osallistujia tulikin aika hyvin enemmän kuin uskallettiin toivoa.
Viimeksi muokannut syrja, Su 16.06.2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rauhikselta löytyy kyl turnaustaulua joka lähtöön jo valmiiksi, että ei tarvi keksiä senkun valitsee koon mukaan =)
Joo löytyy. Mut täytyy se lyödä nyt samantien lukkoon. Nyt kun määrä on selvillä. Ei sit tule epäselvyyksiä ja pahaamieltä. Jos vaikka oletetaan et kaikki pääsee jatkoon ja sit ei pääsekkään.
Ei se jatkoon pääseminen taida silti kauheasti lohduttaa siellä lohkon viimeisenä ;) No mut katsellaan eiköhän me ensi viikolla olla viisaampia, kun arkeen palataan.
Syrjä. Mun Chaos dwarffit tuli siihen sun lohkoon vähän sillain extrana. Että saatiin tasaluku. Sitä ennen siinä oli vasta yhdeksän. Jako oli jo tehty kun sanoin, että voin tulla toisella tiimillä messiin. En tosin tarkkaan tiennyt mitä muuta siellä on. Aika random se taitaa olla, kun on esim. Molemmat undikset ja Molemmat high elffit samassa lohkossa jne. Ihan hyvä jako se on :)
Kalat meni kotio...
Mitä maalauskilpaan tuli saiko se mun Infinity äijä täälä kertaa edes yhtä ääntä, nr 5 taisi olla? En kai kyselisi jos itseäni olisin äänestänyt...
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Tuskin lohkojen voittajat haluavat kauheasti tasoitustakaan antaa pelimäärissä. Usein se yksi/kaks 20k:n skilliä on huomattavasti suurempi etu kuin 20-40k tasoitus jolla käytännössä ei tee yhtikäs mitään.syrja kirjoitti:Niin eikös se nyt ollut huikan riippuvainen tuosta määrästä ja just et menee sit paritukset tasan. Ellei sit vaikka esim lohko voittajat menee suoraan 2 kiesille tms. Toisaalta haluaako joku sellaista? siinä kuitenkin sit yks peli vähemmän kerätä pojoja ja silleen
Ehdottomasti heti kaikki säännöt lukkoon, koska jos esim kaksi viimeistä tippuu niin tasapeleistä saatujen pisteiden merkitys tulee olemaan tod näk huomattava.syrja kirjoitti:Joo löytyy. Mut täytyy se lyödä nyt samantien lukkoon. Nyt kun määrä on selvillä. Ei sit tule epäselvyyksiä ja pahaamieltä. Jos vaikka oletetaan et kaikki pääsee jatkoon ja sit ei pääsekkään.
Innolla myös odotan millaiseen tuomioon päädytään jos omat armeijat tulevat vastakkain alkulohkojen jälkeen. Häviääkö toinen joukkue automaattisesti jolloin pelaaja saa valita paremman joukkueen jatkoon. Sijaspelaaja toki on mahdollinen mutta sitten ollaan siinä että ketä sijaispelaaja tulee olemaan.
Ei sekään reilua ole jos parituksia räknätään niin ettei omat joukkueet kohtaisi toisiaan, koska tällöin joku saa "helpomman" ja joku taas "vaikeamman" vastustajan vastaansa mitä oikeasti pitäisi.
Onhan tuossa kortin kääntöpuolikin olemassa "ketä haluaa tiputtaa itseltään toisen joukkueen pois, varsinkin kun on maksanut 10€ osallistumismaksun mollemmista". Toisaalta onhan nämä ollut tiedossa että joukkueet voivat toisensa kohdata.
Hieman kyllä harmittaa että näistä väännetään vasta tässä vaiheessa kun itse liiga on jo alkanut. Pääasia kuitenkin on että liiga on saatu käyntiin ja pelejä päästään pelaamaan. Jos sitä sitten 3 liigassa jo alkaisi kaikki palikat olemaan hiottuna niin ettei sääntöjä tarvitse jälkikäteen kysellä.
Säännöt on olemassa ei niistä vääntää tarvi kunhan julki saadaan rauhishan tuolla toisessa ketjussa lupasi kirjoitella pidemmin sitten ensi viikolla.
Olen mitä ilmeisemmin sitten missannut tuon rauhiksen viestin. Koitin tuossa haeskellakkin mutten löytänyt sen enempää kuin tuon ensimmäisen BB-liigan info paketin.
Tälläisen toki tuolta bongasin, eli jatkoon pääsevien joukkueiden määrä "on ilmoitettu", virallinen luku vain uupuu.
Toisaalta kun kyseessä maksullinen liiga on niin toivoisi että säännöt olisi kokonaisuudessan julkaistu ennen liigan alkua, jolloin säästyisi epämieluisilta yllätyksiltä kesken liigan.
Tälläisen toki tuolta bongasin, eli jatkoon pääsevien joukkueiden määrä "on ilmoitettu", virallinen luku vain uupuu.
Pitäisi kaiketi itse oppia hieman odottamaan, eikä olla niin malttamaton ja olettaa että kaikki olisi heti valmiina ja etenkin nähtävillä.- Jokaisesta lohkosta pääsee määrä x jatkoon (riippuu osallistujamäärästä)
Toisaalta kun kyseessä maksullinen liiga on niin toivoisi että säännöt olisi kokonaisuudessan julkaistu ennen liigan alkua, jolloin säästyisi epämieluisilta yllätyksiltä kesken liigan.
Jep ihan tosi, vaikka tuskin tässä mitään vahinkoa ehtii tulemaan, kun kerran pitäisi kuulua kohta lisää, mutta joo ihan samaa mieltä, että vähän kyllä häiritsee, ettei ole pilkuntarkkaan julki jo etukäteen kun kyse on kuitenkin "vakavammasta" turnauksesta kun kerran raha kyseessä vaikka suurin osa meistä touhun aika rennolla asenteella ottaakin ja itse pelaaminen tärkeintä sen potin sijaan...mut jooRunt kirjoitti:Toisaalta kun kyseessä maksullinen liiga on niin toivoisi että säännöt olisi kokonaisuudessan julkaistu ennen liigan alkua, jolloin säästyisi epämieluisilta yllätyksiltä kesken liigan.
Ennen kaikkea hauskaa ajanvietettä tämä on eikä liian vakavaksi touhua saa vetää. 10€ on kuitenkin pieni hinta kun katsotaan mitä sillä saa, pelipaikan ja kasan uusia pelikavereita joita vastaan tuskin muutoin tulisi koskaan pelattua. Palkintosijat ovat sitten täysin extraa jos sellaisille joutuu.
Sellaisen nyt myös bongailin tuolta säännöistä kun liigan lopussa palkitaan parhaat TD, Cas, yms. niin mahtaako nämä koskea koko joukkueen tilastoja vai yhden pelaajan tilastoja? Oletan että tämä koskee koko joukkueen yhteistuloksia muttei koskaan voi olla täysin varma.
Täysin ymmärrettävää toki on että kyseessä on toinen bb kausi mitä pelikauppa vetää ja suht nopeasti jopa 1-liigan jälkeen, jolloin luonnollisesti kaikkia mahdollisia sääntöjä ei olla ehditty tarkentamaan. Varsinkin kun tuo ensimmäinen liiga vedettiin suht suppeilla säännöillä ja nopeasti pelaten. Ei siis kannata valituksena ottaa näitä minun sanomisiani vaan enemmänkin tässä yritetään olla mukana kehityksessä ja tuoda uusia näkökulmia asioihin (en toki kiellä etteikö joskus jokin asia hieman sattuisi pännimään, mutta se on vain kestettävä).
Sellaisen nyt myös bongailin tuolta säännöistä kun liigan lopussa palkitaan parhaat TD, Cas, yms. niin mahtaako nämä koskea koko joukkueen tilastoja vai yhden pelaajan tilastoja? Oletan että tämä koskee koko joukkueen yhteistuloksia muttei koskaan voi olla täysin varma.
Täysin ymmärrettävää toki on että kyseessä on toinen bb kausi mitä pelikauppa vetää ja suht nopeasti jopa 1-liigan jälkeen, jolloin luonnollisesti kaikkia mahdollisia sääntöjä ei olla ehditty tarkentamaan. Varsinkin kun tuo ensimmäinen liiga vedettiin suht suppeilla säännöillä ja nopeasti pelaten. Ei siis kannata valituksena ottaa näitä minun sanomisiani vaan enemmänkin tässä yritetään olla mukana kehityksessä ja tuoda uusia näkökulmia asioihin (en toki kiellä etteikö joskus jokin asia hieman sattuisi pännimään, mutta se on vain kestettävä).
Itseasiassa olen ainakin ollut uskossa ja käsityksessä, että kyseessä olisi nimenomaan figukohtaiset tilastokuninkaat. Mutta toisaalta tässä on helppo saada aikaan väärinkäsitys, että onko kyseessä pelaaja, joka liikuttaa ukkoja vai pelaaja, jota liikutetaan laudalla :DRunt kirjoitti:Sellaisen nyt myös bongailin tuolta säännöistä kun liigan lopussa palkitaan parhaat TD, Cas, yms. niin mahtaako nämä koskea koko joukkueen tilastoja vai yhden pelaajan tilastoja? Oletan että tämä koskee koko joukkueen yhteistuloksia muttei koskaan voi olla täysin varma.
Viimeksi muokannut Furinji, Ma 17.06.2013 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
rauhanmies
Pelaajaa, näätte sit.Furinji kirjoitti:Mutta toisaalta tässä on helppo saada aikaan väärinkäsitys, että onko kyseessä pelaaja, joka liikuttaa ukkoja vai pelaaja, jota liikutetaan laudalla :D
Raukkiz vois heittää linkin siitä missä on ne listat, lohkot jne tuonne liiga2 ketjuun. sääntö paketin perään.