"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Meitsi saa pelata pallopelejä vasta joskus heinäkuun puolella reippahasti. Miksei sitä vois lähteäkkin.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Greenstuffailin juuri ogren päässä olevaan kattilaan kahvan. Mun pitäs olla nukkumassa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itse olen mukana 100% varmuudella jos lajivalinta on sähly/salibandy, voin jopa lainata muutaman mailan ja napata pallot mukaan (mahdollisesti jopa parit pikkumaalit saan paikanpäälle jos varoitus aika on sopiva). Henkankin lupaan vaikka niskasta raahata paikalle jos tähän päädytään. Mutta kait mie noita muitakin lajeja voin harkita, sählyyn/salibandyyn tuskin montaa halukasta täältä löytyy. Sitten toki tuokin että pelataanko oikealla kentällä vai pihalla nurmikko/asfaltti alustalla on jo oma juttunsa, kynäilytaidot katoaa äkkiä kun alusta vaihtuu täysin toiseen mihin on tottunut. Nurmikolla/asfaltilla kun tuo pallo pomppii minne sattuu niin pallokontrollista ei ole enään tietoakaan ja ennakointi on lähes mahdotonta. Eli eikuin ilmaveivillä koko kentänpoikki ja verkot tötterölle =)

Futis lienee lajeista se helpoin järjestettävä, tai joku vastaava mihin riittää pelkkä peliväline pelaajien lisäksi. Onhan noita mökkipelejä toki olemassa sitten mölkystä krokettiin, luulisi joltain nurkista tuollaisia löytyvän ja ovat todella kaukana oikeasta urheilusta jos tuolle linjalle halutaan lähteä.
Jos pallopeleihin päädytään niin tehdään harkkarista meidän coutsi/juomapoika tai miksei vaikka cheeleeder mekkoineen päivineen, no jos ei kuitenkaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Just puhuttiin Henkan kanssa pelin jälkeen, että sähly on varmaan meidän puolesta se kaikista otollisin laji kun on kaksi kynäilijää ja meikä loistaa maalissa. Katulätkää pelatessa ongelmaksi muodostuvat maalit ja sitten kun mennään lattialle, niin varmaan tulee raha vastaan. Porin Hallin tai jonkun muun urheilutalon voisi saada käyttöönsä, mutta onko kaikilla varusteita? Mailoja on joillain varmaan useitakin, mutta onko oikea määrä raitteja ja leftejä? Mites sitten ne moken suojukset? Verkkareilla en ole menossa mansikoita saamaan tolppien väliin.

Olisihan se tietty hienoa sählyä pelata. Mitä eroa on muuten sählyllä ja salibandyllä? Eikö ne ole kuin jalkkis ja futis?

Jalkapallo on varma nakki kun kaikilta löytyy kengät ja minulla on pelipallo. Frisbee löytyy varmasti useammaltakin, joten Ultimatekin on varsin varteen otettava vaihtoehto. Ehkä myös vähän kivempikin, koska sitä lajia ei kukaan osaa todella hyvin, jolloin peli pysyy mielekkäänä tasoeron ollessa suhteellisen pieni. Lippupallo olisi pro 3:s vaihtoehto. Mie haluan tekosyyn itselleni käydä ostamassa jenkkifutiksen.

Mut but, minä, Henkka ja Ville. Harri on coutsi, apoteekkari ja cheerleader. Vai onko herralla hirvee hinku ja tarvis päästä kentälle? Panasta saa helposti 5 äijää ja loput vaativat jokseenkin suosittelua. Jos me vielä kaksi saadaan messiin, niin voidaan pelata mitä vain. Ei sähly, ultima, lippu ja futis vaadi loppujen lopuksi niin paljoa pelaajia. 1-2-0-2:lla vaan liikkeelle.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Sählyn ja salibandyn konkreettisin ero on ettei sählyssä ole maalivahtia ja salibandyssä on. Sählyssä on pienemmät maalit kun salibandyssä on isot maalit, salibandyä pelataa 5:llä kenttäpelaajalla kun sählyä puolestaan pelataan 3-4:llä hieman järjestäjästä ja pelikästä riippuen.
Jos sählyyn päädytään niin Porinhalli on ihan ok, joskin maksaa sen ~65€/h mutta eipä tuosta montaa euroa tule per pää jos edes 6.hlö:tä molemmista seuroista osallistuu.

Näistä kahdesta lajista sähly on se helpompi peli tälläiseen hommaan. Maalivahdista kun anton tuossa höpötteli niin sählyä voidaan pelata 3+1 menetelmällä, jolloin yksi mies seisoo ja tönöttää oman maalin suun edessä ikäänkuin maalivahvin roolissa ja muut kolme ovat ns kenttäpelaajia. Suojuksia tuossa hommassa ei tarvitse koska maalin yläreuna ylettyy hieman yli polvien, tuskin tuommoisessa tapahtumassa ketään 180km/h enään vetää. Vedot todennäkoisesti jää sinne alle 100km/h joten pitkät housut jalassa suojaa varmasti jokaista riittämiin mikäli palloa pelkään.

Jos henkka on mukana niin mailaongelmaa ei pitäisi olla, itse kun olen lefti ja henkka righti ja molemmilta luulisi se parimailaa löytyvän. Mailan voi sitten antaa aina seuraavalle kun vaihdon suorittaa. Tolppiin hakattavaksi en sitten noita hiilikuitumailoja muuten anna xD Jonkin näköiset peliliivitkin saadaan käyttöön jos tarpeelliseksi koetaan, uskaltanen näin kaiketi lupailla.

Eli tuollaisen sähly paketin saisi suht helposti järjestetyksi suht pienin kuluin.

Mutta sitten mitenkäs nämä muut lajit saataisiin järjestetyksi? Pääsee sitten väki tasapuolisesti miettimään mitä lähdemme pelaamaan.

EDIT: Sisäspelikengät tuo sitten muuten vaatii jos ei paljain varpain halua pelata, itse en ainakaan pelaisi paljain jaloin koska luvassa todennäköisesti enemmän sähläystä kuin sählyä.
Viimeksi muokannut Runt, Ti 18.06.2013 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo Hartsa cheerleaderiksi. En vaan tiedä haluunko nähdä häntä bikineissä heiluttamassa viuhkoja....Tottakai!!! ja kameran kanssa :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

joo mulla ja villellä on mailoja ja eiköhän liivitki löydy . kyl sit joka joukkoeella pitää cheeleaderi olla =)hahahh
Runt

Rehellisesti sanottuna luulempa että jalkapallo on monelle se helpommin lähestyttävä laji, siinä mielessä että säännöt ovat hallussa. Kunhan potkii palloa toisen maalia kohden ja ei koske palloon kädellä niin riittää.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

jos jotain pelataan olen mukana vain jos pelit pelataan ns vankila säännöin :D jalka pallo on niin paljon hauskempaa kun saa kunnolla kaataa kaveria.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jalkapallo juu on helppo ja simppeli laji. Kenkiä löytyy kaikilta 100% varmuudella ja pallojakin ainakin se yksi. Kenttä on ilmainen ja niitä löytyy ympäri Poria. Sähly kyllä kutkuttaisi minuakin todella kovasti. Ohan siinä kuluja, mutta pelaajamäärällä jaettuna niin mitätön loppusumma, että ketä kiinnostaa. Panakin voi tulla sponsoroimaan tapahtumaa kun johonkin ne tukirahat pitää käyttää.

Mie nään jengiä pe ja sitten uudestaan ma, niin vien viestiä eteenpäin hyväksytyistä lajeista. Joku viikonloppu varmasti paras ajankohdaksi vai?
- Sinitähti
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Emmää sitten nähnytkään jengiä ihan perjantaina.

Hei, kuulkaa. Tiiättehän te pandakarhut. Ihanat söpöt Taotaot. Nirsoja ja tyhmiä, joille kelpaa vain bambu. Panalaiset on vähän sellaasia. Siellä on ne perus hikarit, jotka tekee vain niitä, mitä osaavat. Eli istuvat ja voittavat Ässillä SM-liigan uudestaan ja uudestaan, koska oikea joukkue ei siihen kykene. Eiku hetkinen... Sitten siellä on ne, jotka suostuvat vain yhtä peliä pelaamaan. Reumaatikotkin keksivät kaikkia tekosyitä olematta osallistumatta peleihimme.

Ärsyttävää. Kun täällä ei tullut kaikista sanomistani peleistä kannatusta kuin jaliksen ja sählyn osalta, niin yritin kovasti saada lentopallonirsoilusta muita lajeja ympättyä sisään. Kun me saadaan sählyyn ja penkkiin iso läjä väkee (minä, Allu ja Antti), niin Pana haluu spiidoissa Yyterin ranttikseen. Vain 4 henkilöä suostuu, jos minä olen Panalainen, peliin kuin peliin tai ihan pienellä varauksella. Näin siis tällä hetkellä.

Vaikka laji on ihan sama, niin Pana äännestää koriksen puolesta, koska sitä ei kukaan osaa. Voisi olla vähän tasaisempaa kun ne jumalat puuttuvat kentiltä ja taitotaso on pelaajien välillä hyvin pieni.

Mua myös ärsyttää se, että rakastamani lippupallo ja ultimate kaatuivat siihen nössöilyyn, että ei saa taklata ja juosta. Miten niissä muka ei juosta? Niissähän juuri juossaan kuin päätön kana kun pitää hakea se paikka kun toinen ei voi tehdä sitä sun puolesta.

Jos mua ei lasketa fikuseuran jäseneksi, niin monta meitä on? Eikai tää kaadu meidän pandailuun sun muuhun?
- Sinitähti
Runt

Jos lajeista pitäisi yksi valita niin antaisin ääneni ehdottomasti jalkapallolle. Syy tähän on se että jokainen osaa säännöt. Sählyä ja koripalloa kun lähdetään pelaamaan niin jo on jos jonkin moista törppöä rikkomassa sääntöjä ja kun tuomaria ei ole niin hermot siinä menee äkkiä yhdeltä jos toiseltakin.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Sama. Koriksen kaksoiskuljetus on yhtä harvalla tiedossa kuin naisille puhuminen.

Suurin osa Panalaisista antoi vain itsestään sellaisen vaikutelman, että ainoastaan sellaiset lajit, joissa ei tarvi liikkua tai huomioida taktiikoita ja muita tiimiläisiä, kelpaavat. Esim. lentopallo, tennis, sulkkis ja keilaus. Onko lenttiksessä taktiikoita? Ammattitasolla on syömiskisoissakin, mutta silleesti harrastelijatasolla. Mää nään sen vähän samanlaisena kuin pesis, että heilutetaan mailaa ja katsotaan mitä tapahtuu. Jalkkista, sählyy ja jäkistä ei voi pelata vain hutasemalla sinne tänne. Pallohan siinä vaan menetetään.

Mutta ei tästä ideasta kyllä yhtään mitään synny, ennen kuin tiedetään meidän fikuilijoiden innostuminen. Ketä kaikkia muita kuin Ville on valmis pelaamaan peliä kuin peliä?
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

edelleenkin se päivä ratkaisee paljon, mutta kyllä peliä kuin peliä pelaan(voi olla että joitain pelaan fyysisemmin kuin toisia)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

mennää pelaa bofferia????????????????????
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

säbä ja futis sopii mulle 4 jälkeen illalla
El Capitan
Peliporukkavalvoja

ManAtArm kirjoitti:edelleenkin se päivä ratkaisee paljon, mutta kyllä peliä kuin peliä pelaan(voi olla että joitain pelaan fyysisemmin kuin toisia)
Mietitään päivää sitten kun on pelaajat ja peli tiedossa. Pelaajat on vähän vähissä molemmin puolin ja peli tuntuu vaativan kompromissien tekemistä.

Tällä hetkellä Panalaisia on 3 halukasta lajiin kuin lajiin ja meitä Sotulaisia on Ville, Tomi ja Tomi. Käyhän sulle Tomi, tou, laji kuin laji, niin päässään eteenpäin tässä asiassa? Sitten olen tietenkin minä, mutta kun olen molempien jengissä, niin menen pelaamaan siihen tiimiin, jossa on vähemmän sakkia. Jos me saadaan vielä kaksi fikuilijaa, Jarkko, Henkka, Palomäet ja Hapid?, olisi meitä viisi kasassa. Koivulassa on hyvä kenttä jalikseen, sieltä löytyy niin isot kuin pienetkin maalit. Siellä on hyvä pelata futista 5-5 suoraan syötöstä tjsp, riippuu kumpiin pelataan. Sählyä ja korista voidaankin pelata oikein iloisesti näillä määrin.

Ultimate ja lippupallo on varmaankin poissa laskuista. Pesiksen ja muiden wannabe seisomaurheiluiden kannatus loistaa poissaolollaan edelleen meidän puolelta.

Ps. Uudet jätkät, Raukkis, Errori ja Julmana. Messissä?
- Sinitähti
jyri87v

Viesti Kirjoittaja jyri87v »

Voisin tulla futista pelaa jos kalventeriin osuu mukavasti.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

mul sopii jalkapallo ja tietysti sähly /salibandy =)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Eli fikuttajat lähtevät suurella osallistujamäärällä futikseen ja sählyyn. Nään jengiä huomenna, niin silloin voin lähettää viestiä eteenpäin. Hyvässä lykyssä voidaan seuraavaksi miettiä sitten päivämäärää joskus Jazz-viikolle.

Kai Jyrille ja Henkalle passaa muutkin lajit kuitenkin? Laji kuin laji.
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”