40K aloittelijan pienet kysymykset

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
shiwan

Re: 40K aloittelijan pienet kysymykset

Viesti Kirjoittaja shiwan »

^ Jees. Pitää vissiin jatkossa vetaa pari ensimmäistä vuoroa sääntökirja kourassa kunnes tulee selkärangasta. Olis taas saattanut mennä eri tavalla edellinen matsi. :D
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

shiwan kirjoitti:^ Jees. Pitää vissiin jatkossa vetaa pari ensimmäistä vuoroa sääntökirja kourassa kunnes tulee selkärangasta. Olis taas saattanut mennä eri tavalla edellinen matsi. :D
Ensi maanantaina noppakerholla 40k pelipäivä ;)
Dr. Icchan
Viesti:

Korjaus edelliseen, pelipäivä SUNNUNTAINA klo 12 alkaen.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

EDIT: nwm
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Pitääkö psyykkereiden damageloitsuissa heittää hittiä? Esim. Space Wolfien Living Lightning on Assault D6, tekeekö tämä siis D6 autohittiä vai pitääkö D6:n heiton jälkeen heittää hitit?
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Pitääkö psyykkereiden damageloitsuissa heittää hittiä? Esim. Space Wolfien Living Lightning on Assault D6, tekeekö tämä siis D6 autohittiä vai pitääkö D6:n heiton jälkeen heittää hitit?
Kyllä, tarvitsee heittää hitit.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Kiitos nopeasta vastauksesta!
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Kaikissa witchfireissä kyllä. Witchfiren erottaa siitä, että niissä on aseiden profiili tai tekstissä höpistään psychic shooting attackista, jos siitä witchfirestä ei muuten ole mainintaa powerin säännöissä.

Jos taas powerin tekstissä sanotaan, että tekee x:n verran woundeja, ei sitä to-hit heittoa tarvita.

Witchfireissäkään blastit ja templatet ei tietenkään tarvitse to-hittejä vaan toimivat ihan samalla tavalla kuin ammuttaessakin, ellei jotain muuta mainita ja witchfiren käyttö korvaa yksikön ampumisen (kokonaisuudessaan).
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Tompppa

Viesti Kirjoittaja Tompppa »

Heipä hei!

Olen Tompppa ja olen uusi tällä foorumilla ja uusi Warhammereille. Olen miettimässä harrastuksen aloitusta mutta mietin kahta asiaa. Onko noita miniatyyrejä hankala kasata tai onko joitakin tiettyjä hankala kasata. Myös se painaa mieltäni kun minua kiinnostaisi Chaos Space Marinine armeijan aloittaminen onko niillä liian hankala aloittelian pelata?

Kiitos jo etukäteen
FrozenOne

Viesti Kirjoittaja FrozenOne »

Tompppa kirjoitti:Heipä hei!

Olen Tompppa ja olen uusi tällä foorumilla ja uusi Warhammereille. Olen miettimässä harrastuksen aloitusta mutta mietin kahta asiaa. Onko noita miniatyyrejä hankala kasata tai onko joitakin tiettyjä hankala kasata. Myös se painaa mieltäni kun minua kiinnostaisi Chaos Space Marinine armeijan aloittaminen onko niillä liian hankala aloittelian pelata?

Kiitos jo etukäteen
Hei, ja tervetuloa mukaan!
Kaikkia miniatyyrejä on helppo kasata, mutta joitain on vaikeahko maalata kasattuina, mutta ne voi maalata osissa ja sitten koota, kuten itse teen.
Chaos space marines on ihan keskitason armeija. Muutamia hyviä juttuja (oblit, biket, heldrake) mutta kirjassa on myös paljon aivan turhia yksiköitä. Mutta ihan pelattava, mutta jotkut kirjat saattavat olla vaikeita, ainakin alottelijan voittaa. Mutta tärkeintähän on (ainakin mielestäni) kerätä sitä armeijaa mistä tykkää, eikä ole mitään järkeä kerätä jotain armeijaa joka sattuu olemaan tällä hetkellä ylimmässä top tierissä, sillä sekin saattaa muuttua kehnoksi kun saa uuden kirjan tai muut armeijat saavat päivityksiä ja sitten sinulla on turhaa muovia joka ei enää pärjääkään. Eli tärkeintä on aloittaa armeijalla josta tykkää.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Tompppa kirjoitti:Heipä hei!

Kiitos jo etukäteen
Lähinnä välttäisin alkuun finecast figuja. Niissä voi tulla helpostikkin kasattavia mutta muoviin verrattuna maanantaikappaleita tulee useammin joten voipi vaatia vähän enemmän työtä. Ei mahdottomasti mutta alkuun pitäytyisin muovissa(hyvä uutinen on että muovilla pääsee pitkälle).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tompppa

Kiitos Tneva82 ja FrozenOne! Harkitsen Warhammerin aloittamista vielä. Suurimpana ongelmana on se että minulla ei ole ainakaan vielä ketään jonka kanssa voisi pelailla tätä :/

Edit: Tuleeko miniatyyrien mukana joitan kasausohjeita?
Dr. Icchan
Viesti:

Tompppa kirjoitti:Kiitos Tneva82 ja FrozenOne! Harkitsen Warhammerin aloittamista vielä. Suurimpana ongelmana on se että minulla ei ole ainakaan vielä ketään jonka kanssa voisi pelailla tätä :/
Siihen voi löytyä Sotun peliseurapalstalta, jos vaikka omalta alueelta löytyisi jotain pelikerhoa tai myymälää missä voi käydä kokeilemassa peliä.
Tompppa kirjoitti: Edit: Tuleeko miniatyyrien mukana joitan kasausohjeita?
Ajoneuvojen kanssa tulee. Jalkaväki on niin itsestäänselvää kasata, että niitä ei useimmin tarvita. Lähinnä niiden varusteiden kanssa voi tulla kysymysmerkkiä, mutta sitä varten kannattaa tentata sitä codexia pariin otteeseen ja vaikka kysellä yksiköt osiolta apua millä varusteilla ne omat figut kannattaa kasata.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Dr. Icchan kirjoitti:Ajoneuvojen kanssa tulee. Jalkaväki on niin itsestäänselvää kasata, että niitä ei useimmin tarvita. Lähinnä niiden varusteiden kanssa voi tulla kysymysmerkkiä, mutta sitä varten kannattaa tentata sitä codexia pariin otteeseen ja vaikka kysellä yksiköt osiolta apua millä varusteilla ne omat figut kannattaa kasata.
Jep kunhan vain miettii hiukan ennen kasaamista niin ei ne ole mahdottoman hankalia. Järjestys saattaa joskus aiheuttaa pientä ongelmaa jos ei huomioi sitä mutta yleensä niistäkin selviää ilman isompia murheita vaikka menisi väärässä järjestyksessä kasaamaan.

GW:n figuissa ainakin se hyvä puoli että ovat yleensä suhteellisen helppoja kasata varsinkin jos katsoo kuvaa valmiista esimerkistä :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tompppa

Oolrait, kiitoksia tiedosta. En ainakaan googlailemalla löytänyt enkä tältä foorumilta mitään seuraa mikä olisi minun kotikaupungissani eikä täällä ole mitään fantasiapelien tyylistä kauppaa :/ Lähimmät olisi Jyväskylässä. Kaveritkaan tuskin innostuu. No täytyy etsiä seuroja ja miettiä asiaa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Tompppa kirjoitti:Suurimpana ongelmana on se että minulla ei ole ainakaan vielä ketään jonka kanssa voisi pelailla tätä :/

Edit: Tuleeko miniatyyrien mukana joitan kasausohjeita?
Koska kerran olet aloittelemassa kaamoksella, niin Dark Vengeance on hyvä setti heti alkuun. Käytännössä kaikkea boksissa tulevaa voi käyttää kaamoksel, joskin tietty toisen armeijan figut vaatii säätöä jota aloittelijana ei aina hallitse/uskalla. Kuitenkin boksi on jo muutenkin niin hyvä diili, että homma kannattaa, etenkin kun sillä toisella armeijalla voi kavereille vähän demottaa peliä.

Ne boksin figut ovat myös sen verta yksinkertaisia koota, ettei kyllä pitäisi tulla mitään ongelmia myös niidenkään kanssa, ja sitten uskaltaa mennä niihin normifiguihinkin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Tompppa kirjoitti:Kiitos Tneva82 ja FrozenOne! Harkitsen Warhammerin aloittamista vielä. Suurimpana ongelmana on se että minulla ei ole ainakaan vielä ketään jonka kanssa voisi pelailla tätä :/
Missäpäin vaikutat? Tuo osaa helpottaa seuran löytämistä.
Dr.Icchan kirjoitti:
Tompppa kirjoitti: Edit: Tuleeko miniatyyrien mukana joitan kasausohjeita?
Ajoneuvojen kanssa tulee. Jalkaväki on niin itsestäänselvää kasata, että niitä ei useimmin tarvita. Lähinnä niiden varusteiden kanssa voi tulla kysymysmerkkiä, mutta sitä varten kannattaa tentata sitä codexia pariin otteeseen ja vaikka kysellä yksiköt osiolta apua millä varusteilla ne omat figut kannattaa kasata.
Nykyään jokaisessa paketissa (pl. osa blistereistä) tulee ohjeet. Myös niissä plug-and-play-nappuloissa (jotka ovat muuten halvempi tapa kasvattaa massaa, kuin isot boksit...).
Tompppa

Half-breed: Tarkoituksena ostaa tuo Dark Vengeance laatikko kuhan vain saan taiottua rahaa jostain.

Kaapelikala: Asun Äänekoskella mutta Äänekoskeen kuuluvat lähialueillekkin (Suolahti yms.) pystyn tulemaan.
Darkside

Viesti Kirjoittaja Darkside »

Kysyn tähän väliin csm puheen ollen, miten saa koottua 4x autocannon ryhmän havoceja? Tuleeko niiden boxissa osat kaikkiin aseisiin neljälle vai pitääkö vanhoja metalli blistereitä kerätä jostain?
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Darkside kirjoitti:pitääkö vanhoja metalli blistereitä kerätä jostain?
Oikea vastaus. Jotkut tekevät autocannon-havocit heavy bolter-miehistä ja ig heavy weapon squadien pyssyistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”