WHFB Liiga 4
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: WHFB Liiga 4
No mut tuohan on nyt eriasia. Jos isket sitä hydraa niin silloin isket sitä t5 vastaan etkä t3 handleria. Eikä se handler saa mitään t5 4+ as tai regee. Ihan t3 ukko on eikä tainnut edes omistaa light armoria. Hydralla tietty on omat erikois säännöt jotka hillitsee sen handlerin tiputtamista.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
niiin siis antonhan ny jauhaa tuosta samasta sonnasta kun puhuttiin että kun mä ammuin skinkeillä antin tykkejä niin totta kai ne kääpiöt menee sen tykin taakse suojaan ja käyttää silloin sen tykin toughnessia. tää opittiin jo peruskoulu aikoina toistakymmentä vuotta sitten.
millon muuten se viimeinen runkosarjan peli on jos tankki ei ilmoittaudu?
millon muuten se viimeinen runkosarjan peli on jos tankki ei ilmoittaudu?
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Eikös jossain lukenut että jarkko ja antti ottaa nyt sunnuntaina matsia? Ja mitä siihen 6 vs 7 peliin tulee viimeisen pleiari paikan ratkaisemiseksi, niin voin kyllä pelata mikäli sellainen tarpeelliseksi nähdään(laitan kympin likoon että tilanne ei muuttuisi :D)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Jos tomi kerran on valmis pelaamaan 6 vs 7 matsin niin silloinhan tuo pelataan.
Nyt vaan kovat piippuun ja riskillä vaikka hakemaan voittoa jos sitä ei muuten tunnu irtoavan. Kiven mötikkää taivaalle osuman kera ja sitten tarvitaan enään: epäonnistunut look out sir! heitto, epäonnistunut wardi ja 3 woundia sisään niin ollaan jo askel lähempänä liigan voittoa ;) Eli käytännössä tuurilla ei ole juuri mitään tekemistä onnistumisen kanssa =)
Heavenssin lorekin kun tarjoaa ihan mukavia loitsuja yhdistettynä beast loreen niin mikäs sen komiampaa kuin +1S/T ja vastustajalle se -1 lotsu sieltä. Chain lighning on myös todella kova ja komeetalla saadaan vastustajaan liikettä jolloin ei itse tarvitse lähteä ritareita tultakohti vaan voi tyytyä chargeamaan kun vastustaja saapuu tarpeeksi lähelle.
Tuolla kaavaalla bretit voivat olla askeleen lähempänä mestarin titteliä, ei niin taktisella pelillä mutta joskus sitä tuurillakin pärjää ja voittaa tärkeitä pelejä. Eihän meistä kukaan ole mestaruutta viellä taidolla voittanut aina tuurilla on asiaan osuutta ollut enemmän tai vähemmän.
Nyt vaan kovat piippuun ja riskillä vaikka hakemaan voittoa jos sitä ei muuten tunnu irtoavan. Kiven mötikkää taivaalle osuman kera ja sitten tarvitaan enään: epäonnistunut look out sir! heitto, epäonnistunut wardi ja 3 woundia sisään niin ollaan jo askel lähempänä liigan voittoa ;) Eli käytännössä tuurilla ei ole juuri mitään tekemistä onnistumisen kanssa =)
Heavenssin lorekin kun tarjoaa ihan mukavia loitsuja yhdistettynä beast loreen niin mikäs sen komiampaa kuin +1S/T ja vastustajalle se -1 lotsu sieltä. Chain lighning on myös todella kova ja komeetalla saadaan vastustajaan liikettä jolloin ei itse tarvitse lähteä ritareita tultakohti vaan voi tyytyä chargeamaan kun vastustaja saapuu tarpeeksi lähelle.
Tuolla kaavaalla bretit voivat olla askeleen lähempänä mestarin titteliä, ei niin taktisella pelillä mutta joskus sitä tuurillakin pärjää ja voittaa tärkeitä pelejä. Eihän meistä kukaan ole mestaruutta viellä taidolla voittanut aina tuurilla on asiaan osuutta ollut enemmän tai vähemmän.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ainoastaan yksi liiga on voitettu tuurilla...edellinen eli 3:s......:DRunt kirjoitti: Eihän meistä kukaan ole mestaruutta viellä taidolla voittanut aina tuurilla on asiaan osuutta ollut enemmän tai vähemmän.
jarkko ainaki osaa tolle antonille vittuilla :D
nii onko tässä nyt tulossa runkosarjan kahden viimeisen välillä peli vai? ja niistä jatkoon menijä pudotuspeleihin?
nii onko tässä nyt tulossa runkosarjan kahden viimeisen välillä peli vai? ja niistä jatkoon menijä pudotuspeleihin?
Kaksi viimeistä tosiaan kohtaavat toisensa "ensimmäisenä" joista toinen tippuu.
Eli joko Antti tai sinä kohtaatte Tomin hurjat metwuurstit (ellei helffit nyt sitten tee ihmettä ja palaa paikalle)...
Tuon jälkeen:
3 vs 6/7 ---> (voittaja kohtaa 2.sj)
4 vs 5 ---> (voittaja kohtaa 1.sj)
Ja lopuksi sitten itse finaali peli, toki pronssi pelin saa pelailla jos halukkuutta on.
Eli joko Antti tai sinä kohtaatte Tomin hurjat metwuurstit (ellei helffit nyt sitten tee ihmettä ja palaa paikalle)...
Tuon jälkeen:
3 vs 6/7 ---> (voittaja kohtaa 2.sj)
4 vs 5 ---> (voittaja kohtaa 1.sj)
Ja lopuksi sitten itse finaali peli, toki pronssi pelin saa pelailla jos halukkuutta on.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
No niin homma runkosarjan osalta paketissa. Ellei nyt helffit yllätä.
VC vs Chaos Dwarfs
Melkosta tahimista taas, ei oikeen magia toiminut taaskaan. Kivasti silti sain kääpiä hiljalleen nakerrettua. Hiukan taas jumitin kenuani turhaan hölmöyksissäni. Ettei päässyt kunnolla röyttyämään. Kääpien hyvät S,T, Ld ja as pelasti muualla paljon. Voitto oli jo lähellä. Mut sit Antti onnistui pelin lopussa kiskomaan Aurinkoaan....lurkit I2 lähti melkein kokonaan, Death velho ja banshee tyrkkäsi kaverin auringon alle. Mutta sitten....kenu vampin look out...1, no kova ini no worry....6, VIT....Hei hei kenraali. Kenun kuolema ja siitä aiheutuneet sulamiset kääni pelin Antille. Tulos 12-8 kääpiöille. No näin tällä kertaa. Ei oo kyl nopat toiminu viimeaikoina.
Ja tässä sitä sit nähtiin, et on älytöntä kökköö jos isoihin taikoihin ei saa look outtia!!!
VC vs Chaos Dwarfs
Melkosta tahimista taas, ei oikeen magia toiminut taaskaan. Kivasti silti sain kääpiä hiljalleen nakerrettua. Hiukan taas jumitin kenuani turhaan hölmöyksissäni. Ettei päässyt kunnolla röyttyämään. Kääpien hyvät S,T, Ld ja as pelasti muualla paljon. Voitto oli jo lähellä. Mut sit Antti onnistui pelin lopussa kiskomaan Aurinkoaan....lurkit I2 lähti melkein kokonaan, Death velho ja banshee tyrkkäsi kaverin auringon alle. Mutta sitten....kenu vampin look out...1, no kova ini no worry....6, VIT....Hei hei kenraali. Kenun kuolema ja siitä aiheutuneet sulamiset kääni pelin Antille. Tulos 12-8 kääpiöille. No näin tällä kertaa. Ei oo kyl nopat toiminu viimeaikoina.
Ja tässä sitä sit nähtiin, et on älytöntä kökköö jos isoihin taikoihin ei saa look outtia!!!
-
Henkka1986
eli me antti kohdataa =)
Empire 97.p
Vampire Counts (J) 76.p
Vampire Counts (T) 75.p
Lizardmen (H) 68.p
Chaos Dwarf 51.p
Lizardmen (V) 48.p
Bretonnia 14.p
Tuossa nyt olis runkosarjan tuloksen, jos helffit pois tippuvat. Eli Hapid VS MenAtArm ---> VC (T) [Että joku hajoaa =D] ---> VC (J)
Henkka ja Gerazu kohtaavat sitten toisensa ja minä pysyn todella kaukana pelipaikalta ---> Empire
Vampire Counts (J) 76.p
Vampire Counts (T) 75.p
Lizardmen (H) 68.p
Chaos Dwarf 51.p
Lizardmen (V) 48.p
Bretonnia 14.p
Tuossa nyt olis runkosarjan tuloksen, jos helffit pois tippuvat. Eli Hapid VS MenAtArm ---> VC (T) [Että joku hajoaa =D] ---> VC (J)
Henkka ja Gerazu kohtaavat sitten toisensa ja minä pysyn todella kaukana pelipaikalta ---> Empire
siis millai myllynen tää sun pudotuspelirakenne oikeen menee taas? meinaaksä että mä pelaan vielä 4 peliä vai? jos mä ny ensin kaadan tomin, sitten timon ja jarkon ja lopuks pitäs pelata viä sua vastaan? eikö se ny meekkään sillai ku sm-liigas että ensimmäinen kohtaa viimisen, toinen toiseks viimisen jne jne...sen jälkeen välierät ja välierien häviäjät pronssiin ja voittajat finaaliin?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Just olin itsekin tulossa kysymään, että olenko ainoa, joka ei ymmärrä miten nämä pleijarit menevät.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
ja odotetaanko me nyt sitten 2 viikkoa että jos se tankki ilmottelee olemassolostaan edes ennen ku voidaan pelailla?
kattelin sen viestejä äsken ni kyl se turnauksis ainaki hyppää mutta jättää nää tärkeemmät velvollisuudet väliin. pari viikkoo sitte viimeks ollu kirjautuneenakin
kattelin sen viestejä äsken ni kyl se turnauksis ainaki hyppää mutta jättää nää tärkeemmät velvollisuudet väliin. pari viikkoo sitte viimeks ollu kirjautuneenakin
Kyllä.Hapid kirjoitti:meinaaksä että mä pelaan vielä 4 peliä vai? jos mä ny ensin kaadan tomin, sitten timon ja jarkon ja lopuks pitäs pelata viä sua vastaan?
Paritukset 7:klö:lle on hieman vaikeampi setviä kuin 8:lle jos meitä se 8 olisi ollut loppuun saakka niin oltaisiin menty alkuperäisen suunnitelman mukaan. Tämän takia emme pelaa sm-liigan systeemillä.
Kerrataampa viellä pelien kaavat läpi:
Esimmäinen kierros: 6vs7 (Ville VS Tomi)
Toinen kierros: 3vs6/7 ja 4vs5 (Timo VS ? / Antti VS Henkka)
Kolmaskierros: 2vs3/6/7 ja 1vs4/5 (Jarkko VS ? / Minä VS ?)
Finaali
Varmasti parempiakin paritus systeemejä olisi ollut tarjolla kun vain olisi haeskellut mutta mennään nyt tämä liiga tällä koska aikaisemmin näin ollaan ilmoitettu. Katsotaan sitten seuraavassa liigassa tuleeko joku eri paritus systeemi käyttöön vai pelaammeko edes pudotus menetelmällä, vai pelkän runkosarjan.
niin siis tarkotin että piti vaan ratkaista tuo 6. sija ja sen jälkeenhän meillä olisikin ollut jo 3 peliparia. ei helkkari saa ny nähä jaksaako viä neljää peliä vääntää tällä paskalistalla....jaa mut perhana eihän se oo edes varmaa että voitanko ylipäätään edes koko bretonnia ukkoo edes????
3 peliparia toki voidaan laittaa vastakkain mutta mitenkäs sitten paritat ne 3 pelaajaa jotka voittavat pelinsä jatkossa toisiaan vastaan? Paritukset on helpoin tehdä silloin kun pelaaja määrä on 2/4/8/16/32 jne... jolloin voi pelata 1vs1 pelejä ja häviäjä tippuu aina, kun parit menevät tasan finaaliin saakka.
Postaillaan nyt välillä kuviakin näistä peleistä (Furre voi täältä sitten kaapata nämä kuvat vaikka).
Kyseessä Empire vs Vampire Counts (J) peli.
Lahdöasetelmat:

Tästä sitten lähdettiin empiren passaamisella liikkeelle ja VC:n 1 vuorolla vasta alkoi varsinaisia liikkeitä tapahtumaan johon Empire vastasi omalla kolmmannellaan vuorolla.
Keskellä pöytää oleva skeleton boxi, chargasi puolessa kentässä (kallion päällä) 5 empire ritariin ja täten ajautui päätyyn asti, ritareiden julistaessa flee.

Keskellä pöytää oleva skeleton boxi, chargasi puolessa kentässä (kallion päällä) 5 empire ritariin ja täten ajautui päätyyn asti, ritareiden julistaessa flee.
Grand master teurasti kylki chargella hexawraitit jonka jälkeen Grand master ja ritarit suuntasivat chargensa talon takaa lähestyviin (mitähän nää nyt oli). Empire voitti taistelun mutta taistelun tiimellyksessä corpse cartti oli päässyt kukkulalle väijymään ja chargasi ritariboxiin ja breikkasi ritarit nurin, jonka jälkeen törmäsi grand masteriin. Grand master kesti imbactic (1W jäljellä) mutta corpse cart ei kestänyt tankin impact hittejä.
Yläreunan Hexat kuolivat magic missileihin ja black knightit joutuivat kohtaamaan demien chargen omansa ensiksi epännistuttua, combatissa black knightit sulivat pois. Zompiboxista lähti yksinäinen Ethereal haastamaan demejä samaan aikaan kun tankki lähti ottamaan mittaa zombeista. 3 taisteluvuoroa demit kestivät ja voittivat niistä kaksi jälkimmäistä 1:llä CR:llä jolloin ethereal suli taistelusta. Zompit kesti myös tuon 3 vuoroa hyvin kunnes tankki pääsi päräyttämään "breath gunillaan" 12 S4 iskua + D3 imapact hittiä, tämä oli zombeille liikaa ja kenttä miltein tyhjänä VC:ltä.
Skellu/Lord boxille syötettiin torni boxissa olevat grossarit (no oikeasti yksi ethereal ne söi mutta estettiin skelluboxin liikettä kuitenkin). Matkallaan toki söivät toisen tykeistä pois (ja toinen missfiretti itsensä pois). Pikkumaagi puolestaan lähti luikkimaan tornista karkuun BSB:n ja 4.lvl ratsumaagin jälkien seuraten mutta viimeisen vuoron herätetyn zombi yksikön chargessa fleeattiin 1" liikaa ja pöydän laidasta pihalle. Lordi lähti viellä lopuksi kutittelemaan tankki watstowerin juureelle tehden kaksi haavaa sisään, jonka jälkeen olikin aika laskea pisteet.

Pelin loputtua tilanne oli kutakuinkin tämä. Lordi oli tankkia mättämässä ja empiren jalka maagi oli pöydältä ulkona.
Alalaidan Empire joukot ovat siis raatoja. Tankki ja Grand master tosin olivat elossa.
Harmillisesti jäi tuon pelin keskivaiheet kuvaamatta, mutta toivotaan että pelin tiimellyksestä nyt innokkaimat saivat edes jonkin laisen kuvan.
Kyseessä Empire vs Vampire Counts (J) peli.
Lahdöasetelmat:

Tästä sitten lähdettiin empiren passaamisella liikkeelle ja VC:n 1 vuorolla vasta alkoi varsinaisia liikkeitä tapahtumaan johon Empire vastasi omalla kolmmannellaan vuorolla.

Grand master teurasti kylki chargella hexawraitit jonka jälkeen Grand master ja ritarit suuntasivat chargensa talon takaa lähestyviin (mitähän nää nyt oli). Empire voitti taistelun mutta taistelun tiimellyksessä corpse cartti oli päässyt kukkulalle väijymään ja chargasi ritariboxiin ja breikkasi ritarit nurin, jonka jälkeen törmäsi grand masteriin. Grand master kesti imbactic (1W jäljellä) mutta corpse cart ei kestänyt tankin impact hittejä.
Yläreunan Hexat kuolivat magic missileihin ja black knightit joutuivat kohtaamaan demien chargen omansa ensiksi epännistuttua, combatissa black knightit sulivat pois. Zompiboxista lähti yksinäinen Ethereal haastamaan demejä samaan aikaan kun tankki lähti ottamaan mittaa zombeista. 3 taisteluvuoroa demit kestivät ja voittivat niistä kaksi jälkimmäistä 1:llä CR:llä jolloin ethereal suli taistelusta. Zompit kesti myös tuon 3 vuoroa hyvin kunnes tankki pääsi päräyttämään "breath gunillaan" 12 S4 iskua + D3 imapact hittiä, tämä oli zombeille liikaa ja kenttä miltein tyhjänä VC:ltä.
Skellu/Lord boxille syötettiin torni boxissa olevat grossarit (no oikeasti yksi ethereal ne söi mutta estettiin skelluboxin liikettä kuitenkin). Matkallaan toki söivät toisen tykeistä pois (ja toinen missfiretti itsensä pois). Pikkumaagi puolestaan lähti luikkimaan tornista karkuun BSB:n ja 4.lvl ratsumaagin jälkien seuraten mutta viimeisen vuoron herätetyn zombi yksikön chargessa fleeattiin 1" liikaa ja pöydän laidasta pihalle. Lordi lähti viellä lopuksi kutittelemaan tankki watstowerin juureelle tehden kaksi haavaa sisään, jonka jälkeen olikin aika laskea pisteet.

Pelin loputtua tilanne oli kutakuinkin tämä. Lordi oli tankkia mättämässä ja empiren jalka maagi oli pöydältä ulkona.
Alalaidan Empire joukot ovat siis raatoja. Tankki ja Grand master tosin olivat elossa.
Harmillisesti jäi tuon pelin keskivaiheet kuvaamatta, mutta toivotaan että pelin tiimellyksestä nyt innokkaimat saivat edes jonkin laisen kuvan.
Kolmatta viestiä putkeen muttei lannistuta. Määräajat ovat paukkuneet umpeen ja nyt on aika siirtyä eteenpäin seuraavin pelein.
Lizardmen (V) VS Bretonnia
Lizardmen (H) VS Chaos Dwarf
Sovittaisiinko näillekkin peleille jonkin sortin aikataulu?
Mielestäni sellainen ~2.viikkoa voisi olla ihan hyvä peli tahti, toki nopeampaakin saa pelejä pelata.
Peleistä ylempi toki olisi hyvä saada mahdollisimman pian alta pois niin saataisiin "lohko" samoihin pelimääriin. Toisaalta eipä tuolla ole suurta merkitystä vaikka toinen lohkoista etenisi nopeammin.
Tässä viellä lopullinen tulos runkosarjan päätyttyä.
Empire 6/97
Vampire Counts (J) 6/76
Vampire Counts (T) 6/75
Lizardmen (H) 6/68
Chaos Dwarf 6/51
Lizardmen (V) 6/48
Bretonnia 6/5
Lizardmen (V) VS Bretonnia
Lizardmen (H) VS Chaos Dwarf
Sovittaisiinko näillekkin peleille jonkin sortin aikataulu?
Mielestäni sellainen ~2.viikkoa voisi olla ihan hyvä peli tahti, toki nopeampaakin saa pelejä pelata.
Peleistä ylempi toki olisi hyvä saada mahdollisimman pian alta pois niin saataisiin "lohko" samoihin pelimääriin. Toisaalta eipä tuolla ole suurta merkitystä vaikka toinen lohkoista etenisi nopeammin.
Tässä viellä lopullinen tulos runkosarjan päätyttyä.
Empire 6/97
Vampire Counts (J) 6/76
Vampire Counts (T) 6/75
Lizardmen (H) 6/68
Chaos Dwarf 6/51
Lizardmen (V) 6/48
Bretonnia 6/5
Joo viskasin heti figuseuran fabo-albumiin ainakin :DRunt kirjoitti:Postaillaan nyt välillä kuviakin näistä peleistä (Furre voi täältä sitten kaapata nämä kuvat vaikka).