Hyvää aamuyötä,
pienempänä keräilin LotR figuja, mutta maalaustaidot olivat silloin erittäin huonot (vieläkin aika huonoa jälkeä).
Homma jäi sitten siihen.. Nyt kaivon vanhat haradrimit esille ja maalasin pari niistä. Tarkoituksena olisi maalata tietenkin mahdollisimman monta. Ajattelin laittaa tänne parit kuvat niistä, toivoen että saisin vinkkejä maalaamiseen jne. Kommentoikaa! :)
Aloittelijan Haradrim
Aloittelijan Haradrim
- Liitteet
-
- image.jpg (69.54 KiB) Katsottu 569 kertaa
-
- image.jpg (50.77 KiB) Katsottu 569 kertaa
-
- image.jpg (42.77 KiB) Katsottu 569 kertaa
Re: Aloittelijan Haradrim
Washit. Tutustu niihin. Homma helpottuu ja laatu paranee heittämällä. Vähän niin kuin maalaamisen huijauskoodeja.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Washit ja kuivaharjaus.
Ehdottomasti nopein tapa maalata, mutta laadullisesti heikointa.
Maalaustekniikat järjestyksessä nopeasta ja helposta vaikeimpaan, laatu nousee samassa suhteessa:
1. washit ja drybrush -> 2. layerointi -> 3. wet blendaus.
Olen itse vasta jossain ekan ja tokan välissä ja matka kakkoseen tuntuu pitkältä. Tiedä sitten voiko tuonne kolmoseen suoraan skipata.
Ehdottomasti nopein tapa maalata, mutta laadullisesti heikointa.
Maalaustekniikat järjestyksessä nopeasta ja helposta vaikeimpaan, laatu nousee samassa suhteessa:
1. washit ja drybrush -> 2. layerointi -> 3. wet blendaus.
Olen itse vasta jossain ekan ja tokan välissä ja matka kakkoseen tuntuu pitkältä. Tiedä sitten voiko tuonne kolmoseen suoraan skipata.
Moro,
Neuvoisin aluksi ohentamaan värejä melko reilusti, sillä esimerkiksi maalaamasi kultaosat näyttäisivät olevan paksun maalikerroksen peitossa. Ohenna maalia vedellä ja maalaa useampi layeri niin saat tasaisemman peiton. Lisäksi meltalleja maalatessa kannattaa aloittaa maalaamalla metalliosat aluksi jollakin tummalla metalli maalilla, jonka päälle maalaat sitten ohuesti haluamaasi metalliväriä. Korostuksiin sama homma: ohuet värit ja useita layereita. Hyvä alku kuitenkin, eikä missään nimessä pahalta näytä nytkään!
Neuvoisin aluksi ohentamaan värejä melko reilusti, sillä esimerkiksi maalaamasi kultaosat näyttäisivät olevan paksun maalikerroksen peitossa. Ohenna maalia vedellä ja maalaa useampi layeri niin saat tasaisemman peiton. Lisäksi meltalleja maalatessa kannattaa aloittaa maalaamalla metalliosat aluksi jollakin tummalla metalli maalilla, jonka päälle maalaat sitten ohuesti haluamaasi metalliväriä. Korostuksiin sama homma: ohuet värit ja useita layereita. Hyvä alku kuitenkin, eikä missään nimessä pahalta näytä nytkään!
Kipu on sitä kun heikkous poistuu kehosta.